Frankenstein.

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 06.06.2017, 16:14

HarryLey4x4 napisał(a):Czy ta rura wokół lamp jest stalowa ?

Nie, jest to specjalny stop żelaza z węglem uzyskany w świętokrzyskich dymarkach.
Sam stelaż jest dużo lżejszy niż lampy. Na tę chwilę prawa lampa świeci tylko światłem mijania, lewa zaś tylko drogowym.
Dzięki Riderparts i super szybkiej przesyłce PP zębatki dzisiaj zostaną zmienione. Jutro ostatnie spawanie uchwytów i jazda próbna w kierunku Kaszub... :crossy:
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez rafi » 08.06.2017, 10:23

Jeżeli w jednym reflektorze działają tylko krótkie a w drugim tylko długie to może najszybciej byłoby pociągnąć kabelki z lampy do lampy.
Przykład LEWA lampa ma tylko długie działające - od przewodu długich ciągniemy przewód do PRAWEJ lampy i podłączamy go do przewodu od długich (oczywiście oryginalny przewód od długich PRAWEJ lampy odcinamy).
PRAWA lampa ma tylko krótkie - od przewodu krótkich ciągniemy przewód do LEWEJ lampy i podłączamy go do przewodu krótkich LEWEJ Lampy (oczywiście oryginalny przewód od krótkich LEWEJ lampy odcinamy).
W starym passacie jak mi padły przewody w wiązce w tylnej lampie (postojowe i hamowania) to sobie na krótko podciągnąłem z drugiej lampy i tak działały bezstresowo przez kilka lat.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
rafi
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 70
Rejestracja: 02.01.2016, 00:16
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Mój motocykl: XL650V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 11.06.2017, 23:40

Raffi, to ja wiem, że tak można ale instalacja w xl 700 na cieniutkich kablach pociągnięta. :egh:


Sen wariata.
Tak sobie mruczę czasem pod nosem.

Pierwszy tysiąc przekręcony na liczniku, Wyszły choroby wieku dziecięcego.
Do poprawki: hamulce, zawieszenie z przodu, przednie koło lekko bije przy 60km/h, kontrolka rezerwy, światła z przodu do ustawienia i zmiany sposobu zasilania, czujnik hamulca przedni do założenia i parę nieistotnych montażowych pierdół.
W drodze powrotnej z ITT 2017 zabrakło paliwa, ale nauczyłem się na nowo korzystać z kranika i jest git.
Na obecnych przełożeniach: 16/49 mam ok. 4150 obr, silnika przy 100km.h.
Najważniejszy cel osiągnięty:
Moto ma bardzo niskie spalanie: 4-4.2 l/100 km przy moim użytkowaniu, zmniejszyłem prędkości przelotowe.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez rafi » 12.06.2017, 10:53

Mrucz, mrucz - przyda się nam czytającym. Często ktoś może podpatrzyć jakiś patent i przeszczepić go do siebie :lol:
Wielki szacun za chęć przeróbek i dzielenie się z innymi wiedzą.
Co do cienkich kabli to trza a nawet trzeba wzmocnić instalacje przekaźnikami i grubszymi przewodami z akumulatora.
Sam się u siebie zastanawiałem nad przekaźnikiem do świateł w celu poprawy jakości świecenia ale na razie w sklepie znalazłem żaróweczki H4 + 120% i jestem zadowolony z efektu (widzę coś w nocy). Moc żarówek ta sama za to świecą jaśniej.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
rafi
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 70
Rejestracja: 02.01.2016, 00:16
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Mój motocykl: XL650V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 20.06.2017, 20:45

2579
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Kristobal » 21.06.2017, 16:19

It's alive !!
Tak jakoś lubię być pośrodku niczego...
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
 
Posty: 1214
Obrazki: 0
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Miejscowość: WKZ/LRY
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Frankenstein.

Postprzez BornToRide » 18.07.2017, 14:39

Na koło sam sie prosi :thumbsup: Mój trampek zostaje mocno w tyle... :swieczki: Good maszina :smile6:
<<<<>>>> d[-_-]b<<<<>>>>
Awatar użytkownika
BornToRide
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 62
Rejestracja: 27.09.2015, 10:03
Miejscowość: Dębno
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 18.07.2017, 19:56

BornToRide napisał(a):Na koło sam sie prosi :thumbsup: Mój trampek zostaje mocno w tyle... :swieczki: Good maszina :smile6:

Parę razy mi się manetka odkręciła :punk:
Dziś na zwykłej wadze łazienkowej zważyłem tego bydlaka: 210 kg. z pełnym zbiornikiem paliwa.
Jak tylko pogoda się trochę zepsuje to dokończę montaż scottoilera. Pomysł na podciśnienie podsunął mi Piter!. Było trochę roboty z tym, ale wszystko poszło pomyślnie.
2594
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Solidworks » 18.07.2017, 20:28

Artek napisał(a):
BornToRide napisał(a):Na koło sam sie prosi :thumbsup: Mój trampek zostaje mocno w tyle... :swieczki: Good maszina :smile6:

Parę razy mi się manetka odkręciła :punk:
Dziś na zwykłej wadze łazienkowej zważyłem tego bydlaka: 210 kg. z pełnym zbiornikiem paliwa.
Jak tylko pogoda się trochę zepsuje to dokończę montaż scottoilera. Pomysł na podciśnienie podsunął mi Piter!. Było trochę roboty z tym, ale wszystko poszło pomyślnie.
2594

Z podciśnieniem trochę bym uważał.
Miałem tak zrobione na podciśnienie to było trochę za duże bo zaworek membranowy(kranik podciśnieniowy) przepuszczał olej do gaźnika :lol: . W porę zauważyłem i mam tylko na zwykłym kraniku grawitacyjnie. :thumbsup:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 659
Rejestracja: 03.02.2014, 23:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 18.07.2017, 20:52

Kompletnie nie rozumiem Twego postu. :niewiem:
Tu mamy wtrysk. Skąd u Ciebie powiązanie kranika z olejem???
Ja potrzebuję podciśnienia do scottoilera.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Solidworks » 18.07.2017, 21:33

Artek napisał(a):Kompletnie nie rozumiem Twego postu. :niewiem:
Tu mamy wtrysk. Skąd u Ciebie powiązanie kranika z olejem???
Ja potrzebuję podciśnienia do scottoilera.

No jak masz oryginał to zupełnie co innego. Mam samoróbkę z zaworkiem od pocketa :tongue:. Wcześniej miałem ten sam zaworek, ale dodatkowo z zaworem podciśnieniowym(kranik podciśnieniowy).
Jest taki temat na forum.
Skoro masz oryginał to tematu nie ma :thumbsup:
PS. Powiązanie jest bo smaruję OLEJEM :ok:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 659
Rejestracja: 03.02.2014, 23:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 05.01.2018, 19:17

Jesienią lekko się wyj....m :swieczki: Poszła prawa chłodnica, prawy boczek i urwało się mocowanie stelaża lamp do ramy.

2813
Poszło już PW do henrego w sprawie gmoli. :wink:
Niedługo wiosna i cza coś robić. :smile:
Za dwa tygodnie zamawiam do przodu sprężyny Wilbersa 5.1 Nm.
W planach jest też montaż pompy paliwa poza zbiornikiem paliwa. Do testów zakupiłem za grosze używaną pompę paliwa od Hondy DN-01. Tam jest bardzo podobny silnik co w trampku 700. Niestety nigdzie nie mogłem znaleźć danych tej pompy. Chcę zrobić dolny zbiornik paliwa z amelinium. Trza też poprawić kontrolkę rezerwy.
2838
2837
No i złożyłem zamówienie na "moją" NAT
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez LZIggy » 06.01.2018, 15:58

trampkowa pompa w 700 ma mieć wg serwisówki:
Fuel pressure at idle 343 kPa (3.5 kgf/cm2, 50 psi)
Fuel pump flow (at 12 V) 189 cm3 (6.4 US oz, 6.6 Imp oz) minimum/10 seconds
..ale to pewnie wiesz :)
Awatar użytkownika
LZIggy
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
 
Posty: 46
Rejestracja: 22.09.2016, 17:21
Miejscowość: Rzeszów
Mój motocykl: XL700V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 24.09.2018, 18:40

3058
Lata...wariat silnik jak dla mnie. Tak od 3 tyś. fajnie ciągnie, po 4 już trza się trzymać mocno manetek. Długa przerwa w jeżdżeniu mocno osłabiła moją kondycję.
Tylko gumę z przodu muszę zmienić bo annak 2 trochę pływa w piaskach.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Fihu » 26.09.2018, 19:31

Fajna opcja ;)
Wizualnie wg mnie fajniej by wyglądał, gdyby przednie lampy były wyżej, sporo wyżej, i fajniej by doświetlały (mniej błotnika, więcej drogi) ;)
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Awatar użytkownika
Fihu
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 517
Rejestracja: 21.02.2013, 21:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Frankenstein.

Postprzez Marcinnn6 » 26.09.2018, 20:44

A z tym wyglądem to jak kto woli. Ja bym np. lampy zostawił na tej wysokości, ale wywalił kufer i zapodał kostkę na przód i tył. I coś może pomyślał bym o plastikach pod kanapą. Bo przód jest fajny, ale tył zbyt przypomina serie. Ale, to jak kto lubi, Ogólnie :thumbsup:
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 543
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Miejscowość: Zgierz
Mój motocykl: XL600V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 26.09.2018, 21:33

Dzięki za opinie.
Kufer można ściągnąć w każdej chwili. Czasem na małe zakupy jeżdżę moto i się przydaje.
Plastyki-fakt. Zwykła alu blacha równo z ramą dobrze by robotę zrobiła ale pod lewym boczkiem mam upchaną elektrykę ( bezpieczniki, przejaźniki i regler).
Co do lamp-Fihu ma rację, jest strefa cienia przed motocyklem z racji wysokiego błotnika, ale prawie w ogóle po nocy nie jeżdżę. Nie ma też jakiejś tragedii, bo jak się dwie lampy włączy to już jest dużo lepiej niż w trampkach.
Opony...kostka by się przydała, ale ostatnio mi się na mało uczęszczanej drodze zakręt mocno zacieśnił i się ładnie musiałem mocno złożyć. Bez stresu, bo annak i siurak jest zajebisty do tego. Z drugiej zaś strony jak założę kostki to w las będzie mi strach jeździć...sam się boję bo się nie kontroluję :cool: Spróbuję w zimę założyć pirelkę scorpion mt90 do przodu...zobaczymy.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Poprzednia

Wróć do Mój motocykl



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość