Frankenstein.

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.

Frankenstein.

Postprzez Artek » 29.12.2015, 14:44

Pomysł zrodził się po 2 latach jeżdżenia na xl650v. W sumie niczego nie brakowało mojemu trampkowi, ale...
716
W zeszłą zimę robiłem serwis przy RD03 kuzyna. Po miesiącu przesiadywania w garażu pozwoliłem sobie na krótką przejażdżkę i porównanie między RD03 a RD11. Trampek ładny był i świeży a afryka miała to coś w sobie-większa dzielność terenowa i ponadczasowy wygląd. Życie też dało mi ogromnego kopa w :dupa: i wiedziałem, że jazdę na motocyklu będę musiał odłożyć na jakiś czas, ponadto 10 minut jazdy na afryce przesądziło o sprzedaży trampka i budowaniu swojego motocykla.
CDN.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 29.12.2015, 16:57

Do rzeczy:
Rama-RD03- 1 afryka.
Przód-WP50 kpl. z tarczą 300 mm od LC4.
Tył-Wahacz i jarzmo od RD03, koło i oś transalp 650, zacisk i pompka hamulcowa trampka 700, amortyzator-LC4 640 skrócony i serwisowany u pks-a.
Silnik-Transalp 700 ( dzięki Ostry!).
Elektryka, dolot i kolektory wydechu z sondą lambda- transalp 700.
Tłumik-motad venom.
Zbiornik paliwa, siedzenie- transalp 600.
Chłodnice-transalp 650 i 700.
Składanie tych puzli idzie mi bardzo powoli, bo czasu w ciągu dnia zwykle mało mam a w międzyczasie w inne motocykle palce wsadzam. Mam nadzieję, że do wiosny będzie jeździł a w przyszłą zimę dostanie owiewki i wizualnie go zrobię po swojemu.
Dziś pierwszy raz odpalony:
W przyszłym tygodniu jedzie do spawania. Rama wymaga ingerencji TIG-a. Trzeba też zbiornik paliwa zmodyfikować po trampkową pompę i zrobić miejsce na airbox od 700-ki.
Ostatnio edytowany przez Artek, 29.12.2015, 22:05, edytowano w sumie 1 raz
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez nadol » 29.12.2015, 18:55

Fajny projekt. :thumbsup: Staraj sie opisywać na bieżąco co robisz, co sprawia problemy, na co zwrócić uwagę.
Powodzenia w realizacji!
Ostatnio edytowany przez nadol, 29.12.2015, 19:40, edytowano w sumie 1 raz
nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
nadol
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3420
Obrazki: 41
Rejestracja: 11.07.2011, 08:18
Miejscowość: Warszawa - Targówek
Mój motocykl: XL650V

Re: Frankenstein.

Postprzez goramo » 29.12.2015, 19:33

Zajebiaszczo. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V :-)
goramo
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 73
Rejestracja: 11.03.2010, 21:17
Miejscowość: Wawa
Mój motocykl: XL650V

Re: Frankenstein.

Postprzez mirekm71 » 29.12.2015, 20:59

Bardzo dobry silnik :thumbsup:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 930
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Miejscowość: Brzeg
Mój motocykl: XL700V

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 29.12.2015, 21:36

Problemem z jakim się na początku zetknąłem była rama od afryki RD03. Trzeba ściągnąć pokrywę zaworów tylnego cylindra aby wsadzić silnik w ramę. To się niedługo zmieni. RD04 ma dolny element element ramy odkręcany i byłoby po problemie. Dlaczego więc RD03? Była tania, wraz z wahaczem i prosta. Silnik z tyłu jest zamocowany na wspólnej osi z wahaczem do ramy. Trzeba było wybić tulejki z silnika i wytoczyć nowe pod oś z afryki.
Silnik nie ma jeszcze 1000 km przejechane. :smile: Do silnika dostałem tylko moduł wydech i kilka drobiazgów. Trzeba było pestkę dorobić i sukcesywnie dobierać resztę elementów. Wielu informacji uzyskałem od ferolo z afrykańskiego forum i dragon 200183. :thanks: Wyczulony na zagrożenie pożarowe zrobiłem dodatkowy zbiornik paliwa i zamocowałem w nim pompkę zasilającą wtrysk.
Aby wsadzić tylne koło od xl650 wystarczy tulejkę od strony zębatki splanować o 2mm. Reszta pasuje. Przełożenia na zębatkach będą takie same jak w xl700, tylko łańcuch się wydłuży o kilka ogniw. być może założę także licznik od trampka, choć jeszcze go nie mam.
Finalnie będzie więc to rama afryki, silnik i podzespoły trampa na zawieszeniu KTM i wyglądzie PD10. :pob:
Specjalne podziękowania należą się za słowa wsparcia pewnemu rosyjskiemu uśpionemu agentowi ukrywającemu się pod nickiem: gryga. :impreza:
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez mirkoslawski » 29.12.2015, 22:36

Łożesz - chyba składasz właśnie motór, którego szukam :ysz: :omg: Z napięciem patrzę i czekam na dalsze postępy prac - good dżob :ok:
Awatar użytkownika
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2434
Rejestracja: 28.08.2009, 10:16
Miejscowość: Kielce
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 29.12.2015, 22:59

Po nocach to mi się śni aby przełożyć górę silnika od deville 700 i power commandera wsadzić... 70 kucy w 200 kg na fajnym zawieszeniu :crossy: :witch:
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez ostry » 30.12.2015, 00:10

Ależ on się zajebiaszczo wkręca :grin: . Będzie potwór. Powoli ale do przodu :thumbsup: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4508
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: Frankenstein.

Postprzez kudlaty » 30.12.2015, 12:09

Pięknie pięknie, aż ciekaw jestem efektu końcowego :-)
Awatar użytkownika
kudlaty
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 59
Rejestracja: 29.07.2013, 14:34
Miejscowość: Offtock ;-)
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Frankenstein.

Postprzez Marcin 78 » 02.01.2016, 21:17

Artek działaj i zdawaj nam relację :wink:
zwyczajnie HONDA
Awatar użytkownika
Marcin 78
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
 
Posty: 147
Rejestracja: 08.06.2014, 22:23
Miejscowość: Ostrołęka
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 18.03.2016, 23:07

Drgnęło...
Było tak:
2003
Jest tak:
2002
2001
Rama wróciła ze spawania. Wzmocnienie ramy zrobione podobnie, jak w 650-ce i 700-ce. Zostało jeszcze przerobić zbiornik paliwa i podejrzewam, że wróci za 2 tygodnie. Po świętach się wezmę...
Mały edit: rozbieralny dolny element ramy miała RD07, nie tak jak wcześniej napisałem RD04.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 04.04.2016, 20:43

Zbiornik wrócił, ale spawacz się poddał :egh: Dla niego była to zbyt duża rzeźba i bał się, jako firma brać odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe z problemów wiążących się ze spawaniem zbiornika paliwa.
Szukam dalej kogoś, kto to pospawa wg. mojej koncepcji.
W środę dokończę wymiarować sztycę i do tokarza rysunek zawiozę.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 19.04.2016, 15:58

Już na kołach. Około 5 cm wyżej od parcha ruskiego agenta stojącego po lewej stronie.
Istotną sprawą są inne łożyska główki ramy: 32005.
2040
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 24.04.2016, 17:40

Zbiornik docięty od wewnątrz do kształtu airbox-a. Żyję, nic nie wybuchło. :yaho:
Znacznie zmniejszy się pojemność zbiornika i niezbędnym się wydaje zrobienie dodatkowego zbiornika pod siedzeniem, tam też zamontuję pompę paliwa. Zbiorniki podłącze przez kranik. Odpowietrzenie zbiornika spod siedzenia doprowadzę dodatkowym przewodem do głównego zbiornika. Spawanie w tym tygodniu postaram się ogarnąć.
Do tokarza idzie podwyższenie kierownicy.
2043
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez ostry » 24.04.2016, 18:19

Kwestia jakie zasięgi chcesz nim robić. Bo jeśli moto ma być do latania po krajach gdzie stacje masz co min. 50 km no to wydaje się bez sensu walczyć z dodatkowym zbiornikiem i pompą (patrza - masa + robota + komplikacja). Jeśli nawet wejdzie Ci tylko 17 l. to na trasie masz ok 200 km zasięgu. W razie wyjazdu w dzikie tereny można 5 l zapasu wsadzić gdzieś pod stelaż.
Już nie moge się doczekać kiedy skończysz projekt i zaczniesz nim latać :)
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4508
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: Frankenstein.

Postprzez zimny » 24.04.2016, 19:19

Super sprawa, czytam i śledzę z zainteresowaniem :thumbsup:
Trampkarz emeryt...
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3275
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam motocykla

Re: Frankenstein.

Postprzez Artek » 30.04.2016, 22:24

Ten motocykl przez najbliższe 2 lata będzie koło komina latał, potem... :grin:
Filtr powietrza mocno zmniejszył pojemność zbiornika paliwa a ja nie lubię co chwila tracić czasu na stacje benzynowe. Gdybym wspawał jeszcze w oryginalny zbiornik pompę to zostałoby jakieś 10 litrów pojemności. Dodatkowy zbiornik zważę.
Napęd 15/47 założę po świętach.
Kierownica zamontowana, linki sprzęgła i gazu-afrykańskie. Po przymiarkach wychodzi fajna koza. Nad zbiornikiem popracuję przez najbliższe dni.
Lekko ciśnienie mam na jazdę, ale zacisnę zęby i wytrzymam. :drinking:
2058
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 2174
Obrazki: 106
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Frankenstein.

Postprzez Insekt » 01.05.2016, 08:49

Miałem kiedyś taki odkurzacz :)
Awatar użytkownika
Insekt
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
 
Posty: 306
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Miejscowość: Skwierzyna
Mój motocykl: XL600V

Re: Frankenstein.

Postprzez BornToRide » 01.05.2016, 16:10

Widzę że się nie opierdzielasz ;) Będzie maszyna ;)
Awatar użytkownika
BornToRide
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 77
Rejestracja: 27.09.2015, 09:03
Miejscowość: Dębno
Mój motocykl: Africa Twin

Następna

Wróć do Mój motocykl



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość