Czarny PD10

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Zmatowione 400 na mokro, oklejone, odtłuszczone.
Obrazek

Położony podkład pod lakier w kolorze czerwonym(taki miałem).
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na początek polakierowane zostały elementy czarnym matem.
Każdy element dostał 3 warstwy bazy i 3 bezbarwnego, zdecydowałem że osłony kolektorów pomaluję również zwykłym lakierem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podczas schnięcia miał miejsce mały incydent - stopka boczna podczas przenoszenia spadła z haka i i się obiła - najprawdopodobniej będzie jeszcze raz lakierowana.

Handbary zostały zabezpieczone podkładem do plastików,tutaj już nie stosowałem zwykłego podkładu tylko położyłem 4 warstwy lakieru bazowego i 3 bezbarwnego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

No ładnie Kolego, ale z tymi osłonami kolektora to poszedłeś na łatwiznę. O ile ta większa ma szansę wytrzymać to ta mała, która jest blisko cylindra, naprawdę mocno się nagrzewa i zwykły lakier szybko się na niej wypali.
To co Ci polecałem kosztuje +/-30 zł za puszkę, a to powinno wystarczyć na kolektory i osłony. Szkoda oszczędzać.
Pracuj dalej- powodzenia! :smile:
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Marcin w sumie może i masz rację, ale to co było wyglądało na dość stary lakier(rysy,otarcia) a nie był wypalony.
W każdym razie jak się coś stanie, to osłony są na 2 śrubka wiec będzie można szybko naprawić błąd.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

Osłony i kolektory są oryginalnie pokryte specjalną powłoką odporną na temperaturę. Najlepiej nie zdzierać tego do gołego metalu, tylko usunąć powierzchowną rdzę i pomalować farbą "kominkową". Malowałem już w ten sposób wydechy w 6 motocyklach i się sprawdziło. Zwykłe lakiery, a nawet te odporne na temperaturę, ale dziadowskie- z Tesco- wypalały się po pierwszej jeździe w korku- gdy motocykl ma gorsze chłodzenie. Zaletą tej dobrej farby jest również to, że ładnie kryje, ma matowy,grafitowy kolor jak oryginał. Nawet jak Ci ręka zadrży podczas malowania to i tak efekt końcowy jest ok.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Postanowiłem że do dalszych prac zamontuję kierownicę do motka żeby nim lepiej manewrować (brak wolnego miejsca w garażu)
I tutaj pojawił się problem z rollgazem... ponieważ wiedziałem z "doświadczenia" że mogą być problemy po rozkręceniu manetki poluzowałem tylko minimalnie śruby przy ściąganiu kiery - jednak i to nie pomogło, przy skręcaniu okazało się że manetka nie wraca tak jak powinna.
Wiec zabrałem się za rozkręcenie, czyszczenie, smarowanie i odpowiednie ułożenie linek, prób było kilka,kilkanaście...później wymyśliłem że może za gęsty smar(użyłem do łożysk :blush: ) pojechałem po teflon w spreju do smarowania linek, co również okazało się błędne. Co ciekawe okazało się że wystarczyło wyregulować linki od strony gaźnika, tylko nie rozumiem dlaczego skoro tamtej części nie ruszałem...? ale taka informacja może być komuś przydatna.
Będąc zaprawionym w bojach zacząłem czyścić i smarować linki od gazu i sprzęgła. Ta druga okazała się uszkodzona i nadaję się do wymiany.
I tutaj mam pytanie - czy kupić sam zestaw naprawczy(czyli samą linkę), czy może całość z pancerzem?

Następnie zabrałem się za sprawdzanie przewodów, czyszczenie i zabezpieczenie złącz.
Obrazek

Obrazek

I oczywiście nie mogłem sobie odmówić lakierowania kolejnych elementów :grin:
Obrazek

Obrazek

Zostały jeszcze do polakierowania czasza i błotnik, z tym że tam gdzie kupuję lakiery i zawsze mi dobierali b. dobrze tym razem powiedzieli że motocyklwych nie robią bo ciężko je dobrze dobrać.... :ohmy: też mieliście takie problemy? czy to tylko u mnie taka lipa...

Aaa i jeszcze jedną pytanie do znawców tematu, mianowicie czy osłonę dolną silnika również lakierować i naprawiać(zniszczona dość mocno), czy to mija się z celem?
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Czarny PD10

Post autor: grad74 »

Wg mnie mija się z celem, a latam głównie po czarnym. To jak ja to piszę (choć przyznaję daleko mi do estety) to Ci co błocą swoje motki chyba Cię lekko "wyśmieją" :wink: :tongue:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
bogu
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 09.04.2014, 20:07
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała - okolice

Re: Czarny PD10

Post autor: bogu »

Osłonę pod silnik najlepiej dorobić z innego materiału, np blachy nierdzewnej wtedy problem z malowaniem z głowy no i można harpaganić :D
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

Co do osłony to jak masz mocno potłuczoną to albo kup używany oryginał w dobrym stanie na allegro (+/-100 zł) albo takie coś:
http://www.motomerta.pl/sklep/details/2 ... p-650.html
Będzie pasować do 600-ki, ewentualnie można przerobić- różnią się tylko rozstawem tych śrub do mocowania z przodu.
Osłona ori jest z tworzywa barwionego w masie, właśnie po to by jej nie malować. Są oczywiście lakiery do tego, ale żaden się tam długo nie utrzyma jak polatasz po szutrach- po prostu nawet mały kamyczek jak pryśnie spod koła to robi w tym lakierze dziury.
Jak akcesoryjna osłona to tylko z alu. Blacha nierdzewna może i wygląda kozacko, ale jest droga, ciężka i kłopotliwa w obróbce i ewentualnych naprawach (wsiowy kowal Ci tego nie pospawa)
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Czarny PD10

Post autor: Insekt »

andrzejj pisze:
Aaa i jeszcze jedną pytanie do znawców tematu, mianowicie czy osłonę dolną silnika również lakierować i naprawiać(zniszczona dość mocno), czy to mija się z celem?
Osłonę możesz pomalować farbą strukturalną do zderzaków.
Gdzieś na forum znajdziesz fotki jak to wygląda, bo parę osób już malowało.

wytapatalkowane
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Mam gdzieś arkusz blachy alu 2mm, wiec spróbuję sam coś wyklepać "akcesoryjnego".
Co do lakierowania to macie rację że i tak się nie długo nie utrzyma - no chyba że lakier strukturalny, ale nie mam doświadczenia z tego typu środkami.
A po za tym trzeba by było ubytki zalać tworzywem lub włóknem szklanym, ponieważ są dość głębokie.
Znalazłem na starym forum TA taki oto rysunek i wg niego będę myślał nad osłoną.

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

Blacha alu lepiej 3 mm, bo 2 mm będzie trochę za miękka. No i ten otwór na "wentylowanie wydechu jest zbędny. Jak już się boisz o przegrzanie kolanka to wystarczy ponawiercać okrągłe otwory fi25-30 mm od czoła i chłodzenie jest lepsze niż przy oryginalnej płycie.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Zastanawiam się nad tymi otworami do chłodzenia, ale w oryginale nie ma w przedniej części żadnej wentylacji - tylko po bokach,a Japończycy chyba wiedzieli co robią.
Mogę się mylić ale czy przez takie otwory nie uszkodzi się silnika np. kamykami spod koła?
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

Silnikowi nic się nie stanie. Najważniejszy jest spód tej osłony- a tam dziur nie ma. Mamy już doświadczenie z takimi aluminiowymi osłonami w transalpach. Jak nie powycinasz dużej ilości otworów to ta płyta działa jak pudło gitary- rezonuje i dzwoni od drgań silnika. Musi być kilka dużych dziurek- zwłaszcza na tych większych płaszczyznach.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

ok, będę się słuchał bardziej doświadczonych :thanks:
Ta osłona którą ty masz nie jest za krótka(w górnej części-pod chłodnicą)?wydaje mi się że oryginał jest wyższy.
Awatar użytkownika
bogu
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 09.04.2014, 20:07
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała - okolice

Re: Czarny PD10

Post autor: bogu »

Ja też już mam materiał tylko nierdzewkę i dokładnie ten sam co podałeś wyżej rysunek i za niedługo działam. Nie zapomnij się pochwalić jak wyszło :grin:
Widziałem, że sporo tutaj z podbeskidzia ludzi więc będzie można się ugadać kiedyś na jakiś off :cool: :grin:
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

bogu pisze: Widziałem, że sporo tutaj z podbeskidzia ludzi więc będzie można się ugadać kiedyś na jakiś off :cool: :grin:
Jak się tylko motek złoży to jak najbardziej :ok: a wcześniej można na :impreza:
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Czarny PD10

Post autor: wilq.bb »

Czytajcie uważnie...może jakaś wataha pojedzie gdzieś....

Pytanie do wątkotwórcy, gdzie dorabiałeś lakier czachy i ile Ci go zeszło - możesz na PW napisać
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

No i jak tam- dzieje się coś z Waszymi trampkami czy śnieg Was zasypał w garażu??! :grin:
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Mnie zasypali wyjazdami służbowymi :egh:
Ale jest plan żeby po powrocie wziąć jakiś dzień urlopu i spędzić go całego w garażu :grin: :drinking:
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Podczas mojej nie obecności dojechało część "gratów" :grin:

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość