Czarny PD10

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Prace powoli idą do przodu :smile:
- wymieniony olej w lagach - zalałem 560 mm 10W, zobaczymy jak będzie się jeździć.
- wypiaskowane i polakierowane lagi
- wyczyszczone i nasmarowane co tylko się dało.
- czasza i błotnik polakierowane na kolor właściwy


Czy ktoś pamięta jak jest min, grubość klocków hamulcowych? Na moje oko jeszcze trochę pojeżdżą, ale jak miało by być za mało to będę zmieniał.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Nie wiem czy ktoś to czyta, ale jak zacząłem to skończę :wink:

Luzy zaworowe sprawdzone i tak na ssących jest 0,14/0,13, a na wydechu 0,2. Mieści się w granicach tolerancji ale czy nie ustawić ich na ok 0,15?czy nie szkodzi to w dalszej eksploatacji?
I jeszcze jedno pytanie na przyszłość, jak najszybciej dostać się do okienek inspekcyjnych w przednim cylindrze? teraz wykręciłem wszystkie przewody, cewkę(chyba - idą do niej przewody od świec) i oczywiście chłodnicę i było to dość czasochłonne.
Felgi zostały oczyszczone z zabezpieczenia gumowe - jeżeli się ktoś zastanawia nad takim rozwiązaniem to mogę polecić.
Wymieniłem filtr powietrza, linkę od sprzęgła i świece, gdyby ktoś bardziej doświadczony mógł ocenić je pod kątem składu mieszanki itp?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Czarny PD10

Post autor: wilq.bb »

Czytaj ludzie :smile:
W temacie składu mieszanki nie wypowiem się, ale mam pytanko:
gdzie i za ile dopadłeś oringi okienek rewizyjnych do regulacji zaworów.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Nie wymieniałem ich, ponieważ nie były zniszczone, czy "spłaszczone"... ale podczas składania miałem zagwozdkę czy nie powinno się ich wymieniać przy każdym odkręceniu?
Awatar użytkownika
Sniki
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 23.06.2014, 19:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Czarny PD10

Post autor: Sniki »

Możesz rozwinąć temat felg? Jakieś foto... itp
0 Rh-
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Czarny PD10

Post autor: Nadol »

andrzejj pisze:Wymieniłem filtr powietrza, linkę od sprzęgła i świece, gdyby ktoś bardziej doświadczony mógł ocenić je pod kątem składu mieszanki itp?
Obrazek
Moim zdaniem dobre ustawienie mieszanki. Brązowawy nalot na izolatorze, elektroda nie przepalona. Trochę tylko dziwi olejowy osad na czole gwintu, może to pozostałość po wcześniejszych ustawieniach?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Jeśli chodzi o ustawienia to ja nic nie zmieniałem, jak kupiłem to jeździłem i teraz wymiana świec, luzy itp.
Też mnie to zdziwiło(osad olejowy) dlatego pytam o radę bardziej doświadczony.

Zdjęcia felg wrzucę wieczorem.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Sniki pisze:Możesz rozwinąć temat felg? Jakieś foto... itp
Felgi były pokryte przez Bugi'ego gumą do felg jakieś 2 lata temu i wg mnie jeśli ktoś chce zabezpieczyć koła to jest to dobra opcja.
Specyfik ten bardzo dobrze przywiera do powierzchni i nawet po takim czasie miałem problem z ściągnięciem tego z kół.
http://allegro.pl/plasti-lak-plastilak- ... source=mlt

Przed:
Obrazek

Prawie po ściągnięciu:
Obrazek
Obrazek

Odebrałem również siedzenie od tapicera
Obrazek

I wyważone koła, w tylim wymieniłem łożyska
Obrazek

i zaczęły się problem, mianowicie po założeniu koła do wahacza jest bardzo duży opór podczas kręcenia, a jak już dokręcę ośkę to prawie w ogóle się nie kręci...?
Wyjąłem koło i po sprawdzeniu na "sucho" tzn bez wahacza, ale z ośką i dystansami i wszystko działa.... kolejne testy doprowadziły mnie do tego że w wahaczu jest ok do momentu gdy oś nie zacznie wchodzić do wahacza z prawej strony - to właśnie wtedy zaczyna się opór. Wewnątrz tej części którą regulujemy luz łańcucha(nie wiem jak to określić) jest minimalny ran na środku- czy ma taki być? i jeszcze jedna wątpliwość mam, ponieważ nie zauważyłem podczas rozbiórki z której strony ma być dystans z rantem(grzybkiem?), wg hainessa wygląda że z lewej, a na forum wyczytałem że z prawej? czy taki stan rzeczy może być przyczyną blokowania koła?Ma ktoś może jakiś schemat tylnego koła
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Czarny PD10

Post autor: wilq.bb »

Zobacz na kierunki tego elementu do regulacji - jest tam strzałka i napis UP (może masz na skos i Cię blokuje).
Co do grzybków - to pasują tylko w jednej kombinacji - druga wersja jest na siłę.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Nie wiem czy jest na siłę,ale ja mam tą z kołnierzem po prawej stronie(od tarczy), a w hainessie jest z lewej??? czy to może w 650?
No i Up jest w górę.. wygląda to tak:
Obrazek

Obrazek
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

teraz mam problem z przednim kołem :blush:
mianowicie tarcze trą o klocki(lub na odwrót)- koło założone wg instrukcji, śruby przykręcone od górnych zaczynając, itp
tłoczki w zaciskach nie zapieczone, po rozsunięciu ich ręcznie wszystko jest ok, po wciśnięciu klamki i zwolnieniu klocki trą - i to wszystko na stojaku.
Czy one podczas jazdy cofną się bardzie, ułożą?czy może coś jest nie w porządku?bo nie chciałbym mieć jakiejś niespodzianki na drodze...
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Czarny PD10

Post autor: Marcin-BB »

Przejedź się, zahamuj kilka razy dość mocno. Jeśli koło nie będzie się blokować to jest ok. Po prostu musi się to wszystko ułożyć. Tarcza zawsze ciut ociera o klocki- taka uroda tego rozwiązania. Może być też tak, że jest trochę krzywa i ociera w pewnym punkcie o klocek. Takie minimalne skrzywienie tarczy w 20 letnim motorze enduro jest całkiem naturalne. Nie widać tego gołym okiem i nie czuć w czasie jazdy, ale nowe klocki to zdiagnozują :smile:
Jeździć i nie płakać! :grin:
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

koło się nie blokuję tylko delikatnie trze, spróbuję trochę pojeździć i zobaczymy.
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Czarny PD10

Post autor: girgi »

wilq.bb pisze:Czytaj ludzie :smile:
W temacie składu mieszanki nie wypowiem się, ale mam pytanko:
gdzie i za ile dopadłeś oringi okienek rewizyjnych do regulacji zaworów.

Pasujące oringi dostanesz bez problemu w dobrym sklepie z uszczelnieniami. U mnie w mieście np. jest firma Wda-Zdo i wszystko tam kupuję z uszczelnień

Ten niby owalny o nietypowych wymiarach zastąpiłem 62x2,5 - pasuje.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Podczas prac okazało się że airbox jest nie szczelny, skleiłem jakimś klejem który jest w miarę plastyczny i okazało się że jednak nie skleiło się wystarczającą dobrze. Tutaj mam dylemat - kupować nowy, czy może da się go czymś skleić?ktoś robił coś takiego?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Czarny PD10

Post autor: zimny »

andrzejj pisze:Podczas prac okazało się że airbox jest nie szczelny, skleiłem jakimś klejem który jest w miarę plastyczny i okazało się że jednak nie skleiło się wystarczającą dobrze. Tutaj mam dylemat - kupować nowy, czy może da się go czymś skleić?ktoś robił coś takiego?
Distal, Poxipol, na grubo te łączenia króćców z puszką trzeba - kleiłem 13tys km temu i nic nie puściło jak na razie :thumbsup: Standardowy temat.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

ok, będę próbował :thumbsup:
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Z racji tego że nasza kochana policja zatrzymała mi uprawnienia do prowadzenia pojazdów wszelakich :thumbsdown: zrobiłem co miałem robić w zimie....
Miałem wymieniać sprzęgło ale załatwiłem sprawę wymianą samych sprężyn.
Obrazek

Oraz montaż nowego włącznika do halogenów oraz gniazda zapalniczki.
Obrazek
Obrazek
Toma2
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 522
Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki

Re: Czarny PD10

Post autor: Toma2 »

Nowe przepisy?
Karwa ich mać...

Robota piękna. Ech, kiedy ja coś będę miał znowu do roboty ;)

pzdr
Toma.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny PD10

Post autor: andrzejj »

Tak, nowe przepisy i Pan policjant w środku "lasu" z suszarką, zardzewiały znak teren zabudowany w miejscu gdzie najbliższe zabudowanie jest 2 km dalej... no ale cóż takie mamy prawo :thumbsdown:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość