Trampek Bohuna PD10 1998.

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
bohun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 08.01.2013, 19:03
Mój motocykl: XL600V

Trampek Bohuna PD10 1998.

Post autor: bohun »

Pochwalę się, chociaż powinienem to zrobić kilka tygodni temu. Jak wiadomo Trampek Maciej.W przeszedł pod moją opiekę. Zdążyłem już pozmieniać parę rzeczy, inne się zgubiły/odpadły. Podkarpackie drogi nie służą. O tym napiszę później.
Zakup centralnego kufra, jak widać na zdjęciach, jakaś podróbka pod mocowania MonoLock Firmy K-MAX. Myślę, że nie odpadnie w przeciwnym razie czeka Alu-centralka.

Obrazek
Obrazek

Dołożyłem oświetlenie do kufra centralnego, są to taśmy ledowe. Koszt około 13 zl za metr, wykorzystałem pół metra. Zrobiłem postojów ki i światła stop. Wszystko to jest podpinane pod gniazdo USB schowane pod stelażem.

Obrazek
Obrazek

Przełożyłem zawartość narzędziówki z poprzedniego motocykla (XT 600 z Tenere) do tuby która była zamocowana już w trampku, niestety szlag wszystko trafił bo odpadła i zgubiłem nie wiem kiedy i gdzie. Tube mam drugą bardziej solidną, może mniej estetyczna. Z tamtej po bałowaniu po krzakach nic nie wypadało.

Kolejny etap, przeróbka stelaża pod trampka, wcześniej był w Honda CBR 1000 XX.

Obrazek

Do tego kufry aluminiowe made by kufry-motocyklowe.pl

Obrazek
Obrazek


Nie ma mnie w kraju, ale po powrocie planuję:
- przegląd olejowo-filtrowo-ogólny
- przedłużenie przedniego deflektora
- pomalować stelaż pod kufry
-wypiaskować i pomalować „tłumik” i jego osłony
- wykombinować coś zawieszeniem, (rozkręcić tylni amortyzator co by miał większy skok, dołożyć sprężyny „zaworowe” do przodu)
-spakować majdan i gdzieś wybyć ;)

Po przesiadce z Tenere szuter okazał się mniej atrakcyjny, 1 wrażenie po przejechaniu się w 2 osoby po wertepach... bywało lepiej. Solo jeszcze znośnie.
Na PLUS więcej mocy, nie muszę mielić biegami 3-4-5 5-4-3 itd. nie trzęsie się jak singiel, problem z odkręcającymi się śrubkami w kasku z głowy :D Jestem zadowolony :)
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Trampek Bohuna PD10 1998.

Post autor: bathory »

No to tysięcy nawiniętych kilometrów :thumbsup: Trampek wygląda elegancko, niech służy :)
bohun pisze: -spakować majdan i gdzieś wybyć ;)
I to jest najważniejsze w tym wszystkim :ok:
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Trampek Bohuna PD10 1998.

Post autor: gwardia »

A ja się przesiadłem z Trampka na Tenerkę i faktycznie szuter, a właściwie błotko stała się jakby atrakcyjniejsze. Co do mieszania biegami to nie widzę większej różnicy, poza tym, że trampek na wolnych obrotach tak nie szarpał. No i te 30 kg mniej powoduje, że później zapada się w błoto, co do drgań, w terenie nie widzę różnicy. Ale będąc obiektywnym Trampek (600!!!) to po prostu trampek i trudno go czymś zastąpić.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
maciejw
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 452
Rejestracja: 13.06.2008, 09:14
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dzierżoniów (♥ Poznań)

Re: Trampek Bohuna PD10 1998.

Post autor: maciejw »

ufffff, odetchnąłem że to tylko tuba :smile:
u mnie jeździła przez ostatnie 2 sezony, ale widać Ty jesteś
bardziej wymagający kierownik :ok:
Trampkowi przybywa, pięknie stroi się w nowe "ciuszki" ...
Niech Ci służy jak najlepiej
XL600V '98 był
jest:
Komar II 2330 '72
BMW K100RT '85
BMW F800GS '13
Awatar użytkownika
bohun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 08.01.2013, 19:03
Mój motocykl: XL600V

Re: Trampek Bohuna PD10 1998.

Post autor: bohun »

Kolejne zmiany czyli skręcie tylnego amortyzatora. Radzi sobie lepiej na drogach szutrowych i w ogóle moto zmieniło swoje zachowanie na wertepach, trzyma się lepiej drogi. Zanim dokonałem tej regulacji podczas jazdy rozkręcił się amortyzator i trampek siadł jakieś 5 cm i bujało nim bo był na samej sprężynie.W pośpiechu zamówiłem używany amortyzator założyłem i to kazało się że jest niższy(jakaś kródsza wersja jak później porównałem).Obrazek
Wróciłem do dom, miałem czas i narzędzia żeby podłubać przy starym amortyzatorze. Bez problemu udało się go z powrotem złożyć używając "ściągaczy" do sprężynObrazekObrazek
Tu na zdjęciu widać że po wykręceniu amortyzatora z ramy był w kilku częściach, dobrze że nic się nie stało Obrazek
Obrazek
Napisy na obydwu amortyzatorach różnią się. zaznaczam że długości też były różne. na zdjęciu po lewej czarny amortyzator dłuższy, po prawej czerwony krótszy. czy ktoś wie jak odczytać te oznaczenia? Pytam z ciekawości.
Obrazek
Awatar użytkownika
bohun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 08.01.2013, 19:03
Mój motocykl: XL600V

Re: Trampek Bohuna PD10 1998.

Post autor: bohun »

Wyrób jakich nie mało w necie. Oejarka łańcucha wykonana w warunkach domowych.
Koszt około 50 PLN, 2-3 godz roboty i jeszcze więcej testowania."Elektro zaworek" załączany jest razem z zapłonem, na końcu zaklepana miedziana rurka na stałe odmierza częstotliwość kapania. Na zdjęciach widać wszystko więc nie będę pisał co jak jest zrobione. Zaiste powiadam Wam, że działa mi to bardzo sprawnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10.08.2014, 16:48 przez bohun, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość