Honda SH 125i Wolo

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
jarson
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 305
Rejestracja: 04.07.2009, 10:46
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: jarson »

Fajny ten skuter. Ciekawi mnie jak Ty tym Rajd Kociewski przejedziesz :grin:
RD07
SHL M11
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Wolo »

Paweł, rolki sam stwierdziłem, że na wyciep. Były nierówno zjechane i okładzina się kończyła- wyczytałem na forach, pooglądałem zdjęcia, więc moje "doświadczone" oko mi to podpowiedziało ;) Pasek miał ślady spękania, był rozciągnięty- taki werdykt wydali. Ja niewiele mogę powiedzieć, bo nie dysponuję Hayesem, żeby mieć nominalne wymiary. Pasek był w skucie od nowości.
Do Motopointa jeżdżę od lat i nigdy nie miałem powodu, aby im nie wierzyć czy posądzać o nieuczciwość. Solidne chłopaki.


Dziś druga warstwa lakieru :)


Ps. Jarson, jak tam, czaisz się na coś w puste miejsce po DRce?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Wolo »

Pod drugiej warstwie była jeszcze trzecia...
Odebrałem części z Hondy, więc można było coś ruszyć

Obrazek

nowe rolki
Obrazek

nowy pasek
Obrazek

...no i stanąłem, z braku odpowiedniego narzędzia do skręcenia wariatora.
Obrazek

nocna wizyta w skupie złomu na nic się zdała- płaskownika nie znalazłem.


Trzeba było odłożyć robotę na dzień następny, kiedy to skonstruowałem ten oto zaawansowany przyrząd:

Obrazek

Obrazek


skręciłem na 120 Nm, może być?

Obrazek


przy okazji wymieniłem też gąbkowy filtr osłony wariatora

Obrazek


filtr powietrza "prawie nowy"

Obrazek


uszczelniłem nieco airbox

Obrazek


pomalowane elementy prezentują się dużo lepiej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

poskładany

Obrazek


Miałem chwilę zagwozdki z układem chłodzenia, ale zorientowałem się, że trzeba go odpowietrzyć.
Testy drogowe zakończyły się następującymi wynikami:

- fajnie przyspiesza
- płynniej zwalnia, nie ma poszarpywania jak na starym pasku
- jedzie wolniej, niż na starych rolkach, pasku..... dlaczego???

Max co teraz wyciąga to 90 km/h, czupakabra pisał, że powinien 110... spora różnica. Nie żebym non stop latał po mieście 110, ale skoro powinien, to czemu nie jedzie?
Co jeszcze może być tego przyczyną? Nie odczuwam ślizgania się sprzęgła.


Pozdrawiam,


Wolo
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1380
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: bartekk »

- fajnie przyspiesza
- płynniej zwalnia, nie ma poszarpywania jak na starym pasku
- jedzie wolniej, niż na starych rolkach, pasku..... dlaczego???

Max co teraz wyciąga to 90 km/h, czupakabra pisał, że powinien 110... spora różnica. Nie żebym non stop latał po mieście 110, ale skoro powinien, to czemu nie jedzie?
Co jeszcze może być tego przyczyną? Nie odczuwam ślizgania się sprzęgła.
A stare rolki były oryginalne? Agrotuning skuterów polega na zastosowaniu cięższych rolek. Wtedy kosztem przyspieszenia, osiąga się większe Vmax.
Prędzej pasek będzie się ślizgał niż sprzęgło, ale masz nowy :niewiem:. 90km/h dla skutera 125 to nie jest zły wynik - rzekłbym fabryczny.
Koronkowa robota. Chyba wiem gdzie wyślę swoją apkę na kurację sezonową.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Michal202
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 80
Rejestracja: 19.03.2012, 18:53
Mój motocykl: XL650V

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Michal202 »

"[quote="Wolo"]Z braku laku (albo czasu na jeżdżenie) postanowiłem założyć ten temat.

Miesiąc temu sprzedałem dzika, a garaż nie znosi pustki. No i nie było przy czym grzebać, bo Afra się nie psuje, więc sobie znalazłem. "

He też tak mam tylko ja sobie zakupiłem Jawe 350 a taką http://www.jawacz.pl/index.php?action=d ... 4705;image
http://www.jawacz.pl/index.php?action=d ... 4699;image
Fajna zabawa na jesienne wieczory
WSK MB03
JAWA 350 634
TRANSALP 650
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: czupakabra »

Wolo pisze:
nowe rolki
Obrazek

.... - fajnie przyspiesza
- płynniej zwalnia, nie ma poszarpywania jak na starym pasku
- jedzie wolniej, niż na starych rolkach, pasku..... dlaczego???
Wszystko powinno być złożone jak wcześniej , np. zamieniona podkładka na grubszą od strony silnika , może spowodować iż wario nie będzie się otwierać w pełnym zakesie.
Wyrobione gniazda rolek również, więc powodów może być wiele ;-)

Obrazek

Wolo pisze:

Max co teraz wyciąga to 90 km/h, czupakabra pisał, że powinien 110... spora różnica. Nie żebym non stop latał po mieście 110, ale skoro powinien, to czemu nie jedzie?
Co jeszcze może być tego przyczyną? Nie odczuwam ślizgania się sprzęgła.


Pozdrawiam,


Wolo
O prędkości 110 mówiłem na własnych doświadczeniach z peugeot elystar 150 , w trasie 120 licznikowe, a jeździłem w towarzystwie 125 i w tych okolicach był koniec. ( zestrojenie fabryczne )
Na tej podstawie uważam, że 105-110 jest osiągalne.
Co jeszcze może być powodem, np. minimalnie lżejsze rolki itd.
Napisz do Zimnego, przerobił ten temat :-D

Ps.
http//:moto.arbiter.pl/galeria/honda.sh.125i
..... Aktualnie skuter jest już dotarty. Do
pierwszego tysiąca km jeździłem spokojnie,
nie przekraczałem 80km/h. Teraz
próbowałem przejechać się szybciej i vmax
to licznikowe 110km/h (105kmh w/g GPS)
ale do tej prędkości potrzebna jest duża
góra i długi odcinek oraz trzeba sie mocno
pochylić. Bez tego max to realne
95-100kmh (czyli licznikowe 100-105kmh).
Czyli moja teoria się potwierdza :-D
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Wolo »

@ Michał- wrzuć inny link, bo na ten trzeba się logowac, a chętnie zobaczę, jakie zajęcie sobie sprawiłeś na zimę :)

@ czupakabra- mówisz o elemencie 13? Szczerze to nic takiego stamtąd nie ściągałem...ślizgi założone prawidłowo.

dzięki kolego za pomoc, tak jak w znalezionym przez Ciebie fragmencie- wczoraj osiągnąłem na długiej prostej licznikowe ..102, zatem pozwala to wierzyć, iż wszystko ze skuterkiem w porządku.
Nie pochylałem się, zatem może i 110 z czasem dociągnę ;)

W ogóle skut jest niesamowity w mieście. Motocyklem nie obawiam się wchodzić na żyletki, ale skutem da się lawirować jeszcze bardziej, jestem oczarowany jego zwinnością, niezwykle sprawny środek komunikacji w mieście.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: czupakabra »

Tak dokładnie, mówię o "13" ( co prawda to manual od yamaha'y, ale....), w podobny sposób są robione mechaniczne blokady np. peugeot'ach.
Ale jak lata w okolicy 100-ki , to :ok:
Czy pomogłem?
Coś tam napisałem, miałem kilka takich zabawek :-D
Miłego :crossy:
jarson
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 305
Rejestracja: 04.07.2009, 10:46
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: jarson »

Wolo pisze:Paweł, rolki sam stwierdziłem, że na wyciep. Były nierówno zjechane i okładzina się kończyła- wyczytałem na forach, pooglądałem zdjęcia, więc moje "doświadczone" oko mi to podpowiedziało ;) Pasek miał ślady spękania, był rozciągnięty- taki werdykt wydali. Ja niewiele mogę powiedzieć, bo nie dysponuję Hayesem, żeby mieć nominalne wymiary. Pasek był w skucie od nowości.
Do Motopointa jeżdżę od lat i nigdy nie miałem powodu, aby im nie wierzyć czy posądzać o nieuczciwość. Solidne chłopaki.


Dziś druga warstwa lakieru :)


Ps. Jarson, jak tam, czaisz się na coś w puste miejsce po DRce?

Na to że Policja znajdzie moją DR-ę nie liczę. Przez zimę bedę szukał co w tym stylu.
Na razie nie mam czasu, tydzień temu przyszedl na świat młody Jarson.
RD07
SHL M11
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2857
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: gwardia »

Wolo, a ten skuter będziesz miał na kostkach?
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
grad74
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2403
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: grad74 »

gwardia pisze:Wolo, a ten skuter będziesz miał na kostkach?
:haha: :thumbsup:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Wolo »

Trochę wody w Warcie upłynęło, od kiedy pisałem tu po raz ostatni.

Cóż, eksploatacja przebiega bezproblemowo, prócz jednego małego incydentu kilka miesięcy temu, który to mógł zamienić skuter w ciężki kawałek złomu.

Otóż ujawniła się u mnie hondowska pięta achillesowa, jak myślicie, co to było?


Naturalnie, macie rację- regulator napięcia. Ów delikwent doprowadził pewnego dnia do kuriozalnej dość sceny, kiedy to na drodze gasiłem płonący skuter użyczoną z samochodu gaśnicą proszkową.
Wtyczka uległa stopieniu, pomimo, że była sprawdzana i czyszczona parę miesięcy wcześniej.

Efekty widać poniżej:

Szkody to zwęglony regulator, instalacja, boczek...

Obrazek

Obrazek

ucierpiał też schowek pod siedzeniem

Obrazek

Obrazek

z regulatora nie było co zbierać

Obrazek

Obrazek

Obrazek

boczek do wyrzucenia

Obrazek

Skuter rozebrałem

Obrazek

i zdecydowałem się na wymianę kompletnej wiązki elektrycznej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tym razem pomijam wtyczki i lutuję kable regulatora

Obrazek

wychodzi kilka różnic pomiędzy starą a nową wiązką, choć pochodzą z sąsiednich roczników

Obrazek

tym niemniej nic, z czym nie można by sobie poradzić

Obrazek

Swoją drogą to przekonany byłem, że pojazdy zajmują się ogniem tak błyskawicznie tylko w filmach, na moje nieszczęście tu kino odzwierciedla rzeczywistość.


Reasumując skuter wskutek awarii regulatora otrzymał nowe:

- wiązkę instalacji elektrycznej
- regulator napięcia
- boczek
- schowek

Jeździ jak przed "pożarem na pokładzie", aczkolwiek kończą mu się rolki, ale o tym za czas jakiś.

Ps. tym prypciem robię więcej km, niż motocyklami :)
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
grad74
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2403
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: grad74 »

Ja pikole, ale się mogło porobić :omg: . No i dlatego, że poczytałem tu na forum o tym jakie"psikusy" robią regulatory a właściwie ich wtyczki ja w moim od razy wyciąłem wtyczki, końcówki kabli pobieliłem i poskręcałem na kostki elektryczne. Mam nadzieję że to wystarczy. A skuterki "uzależniają" :grin:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Marcin-BB
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 745
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Marcin-BB »

Hej!
Zapytam tutaj bo widzę, że sporo skuterowców jest na forum:
Szukam serwisówki do hondy lead 110 (model 2008 na wtrysku). Najlepiej w jakimś pdf-ie.
No i po lekturze wątku mam zagwozdkę: Jak poznać czy rolki/pasek do wymiany???
Skuterek ma 10 tyś km i to raczej jego prawdziwy przebieg. W tej chwili ma chyba fabryczny zestaw napędowy. Ile taki oryginał hondowski powinien wytrzymać?
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1957
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Artek »

Wolo, napisz proszę parę słów po kilku tyś. przebiegu na tym skutrze.
Jakie są koszta eksploatacyjne tego modelu? Jak spalanie (nie o regler pytam :cool: ) i awarie?
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1957
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Artek »

Gdzie jest Wolo?
Podepnę się pod temat.
Trochę o kosztach:
-świeca NGK 30 zł
-pasek wariatora OEM 155 zł
-rolki wariatora OEM 115 zł
-klocki przód Galfer 55 zł
-szczęki tył (bęben) OEM 120 zł
-filtr wariatora 12 zł
-filtr powietrza OEM 80 zł

Olej do lag 106 cm na lagę.


Skut kupiłem z przebiegiem ok. 15 tyś. teraz ma lekko ponad 18 kkm Tylko olej, aku i opony były przez poprzednich właścicieli zmieniane. Bardzo fajne moto do miasta i w korki. Lubię tym w sobotę na zakupy jechać do pobliskiego miasteczka. Nie nadaje to się na bezdroża-twardy zawias o małym skoku z przodu. Mało pali i jest kompletnie bezobsługowy. Słabe hamulce (bęben z tyłu na linkę) w razie awaryjnego hamowania. Bardzo dobre światła jak na mikro lampę, trochę tandetne wykonanie plastyków. Brak u mnie problemów z reglerm (na razie).
One down, four up.
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2547
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: wilq.bb »

Artur - złota łopata na dziś wędruje do Ciebie. Wolo nie zaglądał tutaj od 11.2015....
http://transalpem.blogspot.com/
Twardym bądź - odpuść czasem.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1957
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Artek »

Dobrze, że tą łopatą w łeb nie dostałem :tongue: Wiem, że Wolo nas opuścił, ale kilka rzeczy fajnie opisał i nadal zdjęcia są widoczne :thumbsup: Podpiąłem się pod jego temat bo mowa tylko o tym modelu.
Tylko ja wyczytałem z manuala, że wariator na 54 Nm się przykręca a Wolo dał 120.... :niewiem: Za tydzień wrzucę zdjęcie z momentami podstawowymi.
Jest rzecz, która mnie irytuje: aby ściągnąć tylne koło trzeba odkręcić tłumnik i wspornik koła(taka amelinowa konstrukcyja). Nie wyobrażam sobie zmiany dętki na drodze.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3039
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Qter »

Ostatnio grzebałem prz 50ccm Yamahy i żeby zdjąć koło właśnie trzeba było tłumik ściągać. Tam jakaś opona bezdentkowa siedziała. ... na drodze jakoś tak ciężko to zrobić ale wykonalne - do odkręcenia dodatkowo 4 śruby tłumika. .. Inna sprawa że ciężko samemu nakrętke koła ruszyć bo ciężko zblokować koło. ..

Pzdr

Qter

piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1957
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Honda SH 125i Wolo

Post autor: Artek »

2907
One down, four up.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość