Afri Mirkoslawska
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Afri Mirkoslawska
Ja też chcę mieć pierwszego "motobloga" i książkę serwisową a zrobiłem (i planuję) niemało
no więc od początku:
Mój motocykl Africa Twin RD07 (94'), kolor (kupiłem czarny ze zlotymi naklejkami i zmienionym bakiem) - więc plastiki były po malowaniu.
Wyposażenie z jakim kupiłem:
- centralna stopka
- przewody w oplocie
- kratka na reflektor
- przerobiona kanapa
- licznik motogodzin + dodatkowy, elektroniczny obrotomierz
- gmole GIVI
- stelaże i kufry boczne alu Merta System
- pojedyncze gniazdo zapalniczki
- akcesoryjna kierownica Renthal
Dołożyłem:
- jest olejarka Scottoiler
- podwójne gniazdo zapalniczki
- halogeny
- hanbary Polisport + alu rdzeń wlasnej konstrukcji i produkcji
- woltomierz elektroniczny w opakowaniu własnej konstrukcji i produkcji
- "puszka na mleko z rur kanalizacyjnych" pod prawy stelaż (własna produkcja)
- podwyższenie kierownicy 35mm
- mocowanie na picie na gmolu
Została poprawiona cała elektryka, wymieniony obrotomierz na nowy (orginalny Honda), wymienione zaworki iglicowe, pełna regulacja i synchro gaźników, zawory sprawdzone, wymienione świece na DENSO, wymieniony aku na JT, olej wymieniony na syntetyczny Liquy Moly + filtr, filtr powietrza nowy. Zakupiłem też prawy boczek bo stary był klejony mocno i poszarpany generalnie
Wygląda tak na dzień 30.01.2013
To co czeka Afri w zimę 2013:
- zmiana amora z tyłu na amor od KTM LC4 2005 rok (sprężyna nowa Ohlins 95N/mm, 250mm/57mm)
- zmiana malowania na takie (plastiki, felgi, osłona silnika - jak się uda )
- zmiana błotnika przód na taki
C.D.N.
no więc od początku:
Mój motocykl Africa Twin RD07 (94'), kolor (kupiłem czarny ze zlotymi naklejkami i zmienionym bakiem) - więc plastiki były po malowaniu.
Wyposażenie z jakim kupiłem:
- centralna stopka
- przewody w oplocie
- kratka na reflektor
- przerobiona kanapa
- licznik motogodzin + dodatkowy, elektroniczny obrotomierz
- gmole GIVI
- stelaże i kufry boczne alu Merta System
- pojedyncze gniazdo zapalniczki
- akcesoryjna kierownica Renthal
Dołożyłem:
- jest olejarka Scottoiler
- podwójne gniazdo zapalniczki
- halogeny
- hanbary Polisport + alu rdzeń wlasnej konstrukcji i produkcji
- woltomierz elektroniczny w opakowaniu własnej konstrukcji i produkcji
- "puszka na mleko z rur kanalizacyjnych" pod prawy stelaż (własna produkcja)
- podwyższenie kierownicy 35mm
- mocowanie na picie na gmolu
Została poprawiona cała elektryka, wymieniony obrotomierz na nowy (orginalny Honda), wymienione zaworki iglicowe, pełna regulacja i synchro gaźników, zawory sprawdzone, wymienione świece na DENSO, wymieniony aku na JT, olej wymieniony na syntetyczny Liquy Moly + filtr, filtr powietrza nowy. Zakupiłem też prawy boczek bo stary był klejony mocno i poszarpany generalnie
Wygląda tak na dzień 30.01.2013
To co czeka Afri w zimę 2013:
- zmiana amora z tyłu na amor od KTM LC4 2005 rok (sprężyna nowa Ohlins 95N/mm, 250mm/57mm)
- zmiana malowania na takie (plastiki, felgi, osłona silnika - jak się uda )
- zmiana błotnika przód na taki
C.D.N.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
c.d.
Podniosłem błotnik - okazało się, że nie mam stabilizatora lag...ale już zamówiony jak podniosłem blotnik, trzeba jakoś chłodnice osłonić przed kamykami - osłony od Hiszpana już "lecą" a rozglądam się za osłoną ramy ażeby i ona nie cierpiała ida dalej (zaczęło się od blotnika ) - orginalne gumy na lagach mają otworki przez które przy podwyższonym błotniku będzie leciał syf i malaria na uszczelniacze - więc zakupiłem "skarpety Monster" (na lagi oczywiście) - już "lecą"
Lekka zmiana z amortyzatorem na tył - będzie WP od KTM LC4 2005 + sprężyna Wilbers o twardości 88 N/mm, długości 250 mm i średnicy 59 mm. Dorabia się też nowa kość (kiwaczka z regulacją) i będę jednym z pierwszych testerów nowego patentu, kiedy to kiwaczka będzie zamiast łożysk miała tuleje z brązu i kalamitkę
Musze też "kosę" wydłużyć, pomalować i poszerzyć podstawę, coby stabilniej na miękkim było
A na to wszystko potrzebuję czasu - może w ten łykend wreszcie będę mógł zacząć kończyć docieranie baku i przygotowanie czachy i tylnych plastików pod malowanie
Podniosłem błotnik - okazało się, że nie mam stabilizatora lag...ale już zamówiony jak podniosłem blotnik, trzeba jakoś chłodnice osłonić przed kamykami - osłony od Hiszpana już "lecą" a rozglądam się za osłoną ramy ażeby i ona nie cierpiała ida dalej (zaczęło się od blotnika ) - orginalne gumy na lagach mają otworki przez które przy podwyższonym błotniku będzie leciał syf i malaria na uszczelniacze - więc zakupiłem "skarpety Monster" (na lagi oczywiście) - już "lecą"
Lekka zmiana z amortyzatorem na tył - będzie WP od KTM LC4 2005 + sprężyna Wilbers o twardości 88 N/mm, długości 250 mm i średnicy 59 mm. Dorabia się też nowa kość (kiwaczka z regulacją) i będę jednym z pierwszych testerów nowego patentu, kiedy to kiwaczka będzie zamiast łożysk miała tuleje z brązu i kalamitkę
Musze też "kosę" wydłużyć, pomalować i poszerzyć podstawę, coby stabilniej na miękkim było
A na to wszystko potrzebuję czasu - może w ten łykend wreszcie będę mógł zacząć kończyć docieranie baku i przygotowanie czachy i tylnych plastików pod malowanie
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Afri Mirkoslawska
Mirkosławski.... muszę przyznać, że strasznie mi się podoba takie malowanie jak chcesz zrobić!!!!!!!! Czekam na efekty
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- kamilltee
- dwusuwowy rider
- Posty: 184
- Rejestracja: 09.03.2012, 11:02
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Afri Mirkoslawska
szykuje się niezła zmota - a ja lubię zmoty / wydumki
śledzę temat !
ps.
jest taki fajny temat na TAT: wydumka
śledzę temat !
ps.
jest taki fajny temat na TAT: wydumka
jest XTZ 750 ST - Desert Rat - dla znajomych Paproch
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
- Grek
- naciągacz linek
- Posty: 70
- Rejestracja: 18.04.2010, 01:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Re: Afri Mirkoslawska
Fajny pomysł z tym stabilizatorem lag,ciekawe czy udało by się znaleźć taki do TA bo mogłoby to sporo poprawic stabilność zawieszenia...a malowanie ....spoko ,ładne
Ural (jest)...Honda XL 600 RM...Yamaha xj 600.....Honda Transalp PD06
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
Greg - ten stabilizator każdy TA czy AT ma w standardzie (powinien mieć ) - to jest ta "niewinna" blaszka pod błotnikiemGrek pisze:Fajny pomysł z tym stabilizatorem lag,ciekawe czy udało by się znaleźć taki do TA bo mogłoby to sporo poprawic stabilność zawieszenia...a malowanie ....spoko ,ładne
- Grek
- naciągacz linek
- Posty: 70
- Rejestracja: 18.04.2010, 01:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Re: Afri Mirkoslawska
mirkoslawski pisze:Greg - ten stabilizator każdy TA czy AT ma w standardzie (powinien mieć ) - to jest ta "niewinna" blaszka pod błotnikiemGrek pisze:Fajny pomysł z tym stabilizatorem lag,ciekawe czy udało by się znaleźć taki do TA bo mogłoby to sporo poprawic stabilność zawieszenia...a malowanie ....spoko ,ładne
W sumie nie pomyślalem ale taka blaszka to w sumie cienizna bardziej chodziło mi po głowie cos jak było chyba w starych CB-kach,dakie dosc mocarne,skrecane na śrubach
Ural (jest)...Honda XL 600 RM...Yamaha xj 600.....Honda Transalp PD06
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Afri Mirkoslawska
A jesteście pewni że ten "stabilizator" jest aż tak bardzo potrzebny?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1341
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Afri Mirkoslawska
Blaszka musi być, dzięki tej blaszce lagi są względem siebie równo i stabilnie ( sztywne). Blaszka stabilizuje położenie, w zakrętach jest to bardzo ważne
UPS-y tego nie potrzebują - mają inną budowę lag i założenie było takie by miały większą sztywność i mniejszą masę resorowalną.
UPS-y tego nie potrzebują - mają inną budowę lag i założenie było takie by miały większą sztywność i mniejszą masę resorowalną.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Afri Mirkoslawska
Tyle że tą blaszkę to można w palcach pogiąć na upartego...
Czemu więc inne motocykle enduro nie mające upsów tylko tradycyjne lagi nie mają takiego stabilizatora ?
Czemu więc inne motocykle enduro nie mające upsów tylko tradycyjne lagi nie mają takiego stabilizatora ?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Afri Mirkoslawska
Może mają grubsze lagi, może mają grubsze ośki... zawiecha TA/ AT i tak nie grzeszy sztywnością, więc zdejmowanie tego usztywnienia to moim zdaniem proszenie się o kłopoty.
A wracając do tematu...
A wracając do tematu...
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
Wolo pisze:Może mają grubsze lagi, może mają grubsze ośki... zawiecha TA/ AT i tak nie grzeszy sztywnością, więc zdejmowanie tego usztywnienia to moim zdaniem proszenie się o kłopoty.
A wracając do tematu...
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
Dzisiaj w moto wylądował amorek WP z nowiutką sprężyną Wilbersa - zabawy trochę było ale wszystko pięknie siedzi musiałem dorobić przedłużenie mocowania pompy, bo jak się okazało, pompa hamulca od CBR nie pasuje - ma za krótką dźwignię (cięgno). Zabawy było przy ustalaniu kąta właściwego prowadzenia cięgna ale udało się i to zrobić zapowietrzony tylny hamulec - jak będę miał czas to odpowietrzę (próbowałem pompować jakieś 30 minut ale nawet centymetr płyn do tłoczków nie poszedł - kupię strzykawkę i przetestuję metodę pompowania płynu przez odpowietrznik Założyłem też nowiutkie podnóżki enduro od Hondy XR250 - pasują idealnie
Teraz moto na centralce obydwa koła ma na ziemi ale jak siądę - jest ok. Nie wiem jak się lata bo afri jeszcze nie gotowa ale mam nadzieję, że pięknie Założyłem na orginalną kiwaczkę i chyba nie będę zmieniał kości bo jest ok. Trzeba kosę przedłużyć o jakieś 3 centymetry, dokończyć matowienie i przygotowania pod malowanie...i będzie MIODZIO a później malowanie oczywiście
Czas pracy - 6 godzin
Teraz moto na centralce obydwa koła ma na ziemi ale jak siądę - jest ok. Nie wiem jak się lata bo afri jeszcze nie gotowa ale mam nadzieję, że pięknie Założyłem na orginalną kiwaczkę i chyba nie będę zmieniał kości bo jest ok. Trzeba kosę przedłużyć o jakieś 3 centymetry, dokończyć matowienie i przygotowania pod malowanie...i będzie MIODZIO a później malowanie oczywiście
Czas pracy - 6 godzin
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1620
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Afri Mirkoslawska
jak będziesz pompował płyn przez odpowietrznik, to radzę zacisnąć wężyk trytytytką Bo lubi czasem wystrzelić i oblać wszystko dookoła
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
thanksprzeszczep pisze:jak będziesz pompował płyn przez odpowietrznik, to radzę zacisnąć wężyk trytytytką Bo lubi czasem wystrzelić i oblać wszystko dookoła
Odświeżam: Afri ma nowe skarpety na lagach, nowiutkie, hiszpańskie (od Hiszpana ) osłony chłodnic wody. Dałem stopkę do przedłużenia i poszerzenia - odbieram w sobotę. Dotarłem bak i czachę, boczki też - jeszcze tylko dotrę osłonę pod silnik, wszystko później przetrę drobniejszym papiurkiem i poczekam na ocieplenie - a wtedy malowanko i latanko
Zdjęć nie wstawiam bo nie robiłem...ale wstawię "po" ażeby się pochwalić i zebrać... lub Nie wiem, czy będzie mi się chciało w tym roku felgi malować...ale obaczymy - czas tu odgrywa dużą rolę a do wiosny mało czasu zostało...
-
- młody podróżnik
- Posty: 1947
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Afri Mirkoslawska
Sam malujesz? Bo ja okolo maja tez bedę miał do malowania wszystkie plastiki ale nie mam w zakresie plastików żadnego doświadczenia.mirkoslawski pisze:wszystko później przetrę drobniejszym papiurkiem i poczekam na ocieplenie - a wtedy malowanko
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
Sam maluje - a doświadczenie...no cóż - ja wychodzę z takiego założenia - moje plastiki więc i jeśli nawet pięć razy mam poprawiać - nic się nie dzieje sprzęt mam a lakier to koszt (u mnie) 100 zł na całe moto kontra min. 1000 pln u lakiernika
-
- młody podróżnik
- Posty: 1947
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Afri Mirkoslawska
Jaki lakier stosujesz? Samochodowy dwuskładnikowy?mirkoslawski pisze:lakier to koszt (u mnie) 100 zł na całe moto
-
- młody podróżnik
- Posty: 2267
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Afri Mirkoslawska
dokładnie - zakupiłem w mieszalni lakierów taki jak chciałem i w takiej ilości, jak chciałem marki lakierów niestety nie pamiętamAdampio pisze:Jaki lakier stosujesz? Samochodowy dwuskładnikowy?mirkoslawski pisze:lakier to koszt (u mnie) 100 zł na całe moto
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 522
- Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki
Re: Afri Mirkoslawska
Chyba kalendarzowej, psia maćmirkoslawski pisze: ale obaczymy - czas tu odgrywa dużą rolę a do wiosny mało czasu zostało...
Pomalowana? Fotki prosimy!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość