Przywrócenie do życia Trampka

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Czy mógłbym kogoś poprosić o zdjęcie okolic akumulatora, chodzi mi dokładniej o połączenie plastiku (air boxa) w którym zamontowany jest aku z ramą. Jest tam gwint M6 w airboxsie, a w ramie jakiś duży otwór. I nie pamiętam co tam dokładnie powinno być? Z góry dzięki za pomoc
Z postępów: gaźniki wyczyszczone na miejscu, cewki na miejscu, mocowania silnika, inne drobne blaszki podpory itd wyczyszczone i pomalowane. Pozostał stelaż pod zegary- dzisiaj trafi na śrut i malowanie proszkowe.

Obrazek
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Next22 »

tulejka gumowa amoryzująca + tukejka stalowa
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Dzięki
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Artek pisze:Wychodzi na to, że ramę masz z PD06 1988-1989. Mocowania srebrnego silnika z przodu silnika pasują? PD06 ma inny rozstaw śrub.
Na pierwszy rzut oka pasawał :blush:
Ma ktoś już z wymiarowane mocowania do górnego przedniego mocowania silnika (rama PD06, silnik PD10)
a było słuchać "starszych" kolegów... :resp:

PS
chłodnice na miejscu, silnik kręci :grin:
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Obrazek

Stelaż pod zegary już odświeżony, piaskowanie i lakier proszkowy. Mocowanie górne przednie silnika postaram się ogarnąć w przyszłym tygodniu, postaram się zrobić dwa komplety jak by ktoś miał podobny problem:)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

W weekend były pierwsze testy, JEŹDZI i lubi wodę i błoto:)))
Z kilkoma rzeczami mam problem:
- z górnej części gaźników wychodzą przewody gumowe, łączą się w jeden, biegną w stronę airboxa i tam jest wstawiony kolejny trójnik (na wysokości śruby od baku), jeden z przewodów przechodzi na drugą stronę moto (dł ok 15cm), drugi idzie jeszcze z 10 cm po lewej stronie moto. czy to jest odpowietrznik? Tylko po co ten trójnik?
-kolejny z problemów, gaźnik do synchronizacji, ale do tego wrócę na koniec
-kontrolka luzu pokazuje bzdury, po wciśnięciu sprzęgła zapala się (pokazuje jałowy), wcześniej było ok, macie jakieś sugestie gdzie mogłem źle podłączyć?
- w airboxie jest otwór wykonany na przelot (oryginał), co tam przechodzi?
Nie znalazłem rysunków w manualu, więc może Wy pomożecie.



Obrazek
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Artek »

-odpowietrznik/przelew. Zostaw jak jest.
-...
-nie wiem.
-przechodzi śrubokręt do synchronizacji gaźników.
Dominator.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 833
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: magneto »

kulfon pisze:(....) -kontrolka luzu pokazuje bzdury, po wciśnięciu sprzęgła zapala się (pokazuje jałowy), wcześniej było ok, macie jakieś sugestie gdzie mogłem źle podłączyć? (....)
Obstawiam diody, jest ich trzy sztuki, jedna pojedyncza, w starszych rocznikach w panelu bezpieczników, w innych, tak jak i ta podwójna - na razie nie mam pojęcia, gdzie są umieszczone. Ale poszukam jeszcze.
Edyta: Poszukałem, może / mogą być pod prawym boczkiem, nad akumulatorem. Ale to zależy chyba od rocznika...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
chuck
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 24.04.2016, 07:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: DTR

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: chuck »

U mnie diody były po lewej stronie na ramie pod bakiem (kostka z trzema pinami)
Jedna była uwalona i właśnie takie cyrki były z kontrolką luzu
Przez jakiś czas jeździłem z odpiętym czujnikiem sprzęgła na kierownicy bo mimo że był na biegu to po wciśnięciu sprzęgła zapalała się N-ka
Po wymianie diody wszystko wróciło do normy
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Dzięki za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

udało się ogarnąć mocowanie silnika, pozostał hamulec tył, synchronizacja gaźników i polepienie owiewek.
Ma ktoś na zbyciu uchwyty dla pasażera?
Kontrolka luzy też ogarnięta- przyczyną był/a dioda, opornik coś w skrzynce bezpiecznikowej, wymieniłem skrzynkę bezpiecznikową i jest OK
Za to pojawił się kolejny problem, mianowicie stacyjka- uszkodzone przewody przy lutach i czasem nie potrzeba kluczyka aby odpalić motor- zdemontuje, naprawię przewody. I tu mam pytanie, bo brakuje dekielka ochronnego od dołu- czym można zalać płytkę do której są wlutowane przewody? Może być żywica epoksydowa?

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Trochę żywicy i jest już do czego przykręcić nową szybkę.
Obrazek
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Wymienione zgodnie z forumową instrukcją:)

Obrazek

Efekt finalny...
Piękny nie jest ale jeździ. Trochę jeszcze zostało do poprawienia ale to już kiedy indziej:)
Obrazek
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: grad74 »

Nooo, Panie, coraz ładniej to to wygląda :thumbsup: . Kiedy kolega rozbija o niego "butelkę szampana" ? :wink: :grin:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

O ten aspekt dbałem przez cały okres remontu i każdy etap był oblewany złocistym trunkiem :drinking:
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Ostatnio pojawił mi się problem wyciekającego oleju przez odmę odpowietrzającą, przyczyną była uszczelka pokrywy zaworowej. Niestety okazało się że nie tylko. Dodatkowo pierścienie na tłokach również są do wymiany. Wytwarza się spore ciśnienie w komorze korbowej, a za motorem siwo. Liczyłem że ten sezon uda się jeszcze przejeździć, bo w planach była/jest wycieczka w Alpy. Termin wycieczki 03-07...
Od dziś zaczynam szybki remont silnika... :smile6:
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: grad74 »

kulfon pisze:Liczyłem że ten sezon uda się jeszcze przejeździć, bo w planach była/jest wycieczka w Alpy. Termin wycieczki 03-07... Od dziś zaczynam szybki remont silnika... :smile6:
Zwariowało chłopisko? :omg: :wink: :resp: No, ale dawaj Waść...
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Żeby nie było że nic nie robię)
Głowice wróciły z regeneracji
Obrazek
Nowe używane cylindry z tłokami.
Pomierzyłem pierścienie, wygląda na to że są jeszcze w dobrej kondycji
Obrazek
Przy okazji wymiany opony, zmieniłem łożyska w przednim kole
Obrazek
Nie zbyt obiecująco to wygląda, a do wyjazdu 6dni...
Obrazek
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

jeszcze tylko test drive i w drogę:)

Obrazek
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Motor przeżył trasę około 3300km po górach:)
Zdarzyła się jedna awaria, brak ładowania przy włączonych światłach mijanie. Kupiłem drugi akumulator który ładował się na motorze kolegi, raz dziennie zmiana i szedł jak burza po winkielkach.
Widoki przepiękne, drogi idealne na motor:)
Polecam

Obrazek

i takie widoki były;)

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość