MOTOPOZYTYWNI.PL

motocyklowo
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Pamiętacie wykłady z policjantem (np. o tym dlaczego motocykliści mogą jeździć w korku między stojącymi pojazdami)? On kiedyś przedał nam genialną zasadę - "nie widzę - nie jadę." Ostry zakręt, dziwnie hamujący pojazd obok = wtedy już zwalniać. Tu tragiczny przykład:



p.S. Autor filmiku sam go wrzucił do sieci… Pisząc, że spieszył się na mecz, że miał niesprawny abs. No i dostanie punkty za jazdę zanim uderzył w człowieka...
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Daję tu bo do top to nie pasuje…

Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

A tu akcja Krzysia! (krzysimirn)

http://www.wirtualnygarwolin.pl/archiwu ... ej-kroniki

Samochód uderzył w drzewo

16 listopada o godz. 22:40 do Powiatowego Stanowiska Kierowania PSP w Garwolinie wpłynęła informacja o zdarzeniu drogowym w miejscowości Korytnica, gdzie samochód marki Ford Transit zjechał z drogi i uderzył w drzewo. Pierwszej pomocy kierującemu pojazdem udzielił ratownik medyczny, który przejeżdżał tą drogą. Działania straży polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia, odłączeniu akumulatora oraz sorpcji płynów eksploatacyjnych. W działaniach brały udział dwa zastępy PSP i OSP Trojanów. Czas interwencji wyniósł 2 godziny i 29 minut.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: tomekpe »

wojtekk pisze:Niestety wiele mamy do zrobienia :)

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,173 ... #BoxBizImg
Wojtek, a czy te % uwzględniają wzrost liczby jednośladów na drogach? Pewnie nie (Wyborcza nie pokazała mi całej treści artykułu) - a wtedy może się okazać, że ilość wypadków "na głowę" spadła.
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: miroslaw123 »

Rośnie liczba nowych motocykli na polskich drogach. W ubiegłym roku zarejestrowano ich o ponad 33 proc. więcej niż rok wcześniej
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Tomku,

oczywiście -jeżeli patrzeć w przeliczniku na liczbę jeżdżących - można się uspokajać i wpadać w samozadowolenie. Ale wartość bezwględna jest bardzo wysoka i nie spada. Nie będzie spadała. W każdej grupie użytkowników dróg (oprócz pieszych) liczba spada. Począwszy od kierowców osobówek, po autobusy, kończąc na rowerzystach. Z tej perspektywy chodziło mi o to, że nie jest dobrze. A że problem jest to wystarczy sobie wyobrazić, że wszystkich nas śmierć jednego człowieka kosztuje 2.5 mln PLN. Jesteśmy najdroższą grupą użytkowników dróg, której należy pomóc. Nie mówiąc o czysto humanitarnym aspekcie.

P.S. Wołacz od Wojtka to Wojtku, a nie Wojtek ;)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 844
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: Marcin-BB »

:smile: Trafili na dobrego fachowca.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Szybka akcja - robimy nabór na bezpłatne szkolenia w Trójmieście. Najlepszych wyszkolimy na poziomie EFR.

Przykład z poprzedniej edycji z Krzysiem (krzysimirn) w roli głównej:

https://www.youtube.com/watch?v=WgMpBf4 ... r_embedded

Jak możecie to udostępniajcie dalej. Jeżeli jakiś trampek by chciał się zapisać, a nie będzie miejsc - dajcie mi koniecznie PW.

Szczegóły:

Jeszcze nie jesteś motopozytywnym motocyklistą? Weź udział w darmowym szkoleniu i umiejętnie udzielaj pomocy przedmedycznej!

Rozpoczyna się sezon motocyklowy, a miłośnicy dwóch kółek mają szansę lepiej się do niego przygotować. Okazją jest darmowe szkolenie z udzielania pierwszej pomocy, realizowane w ramach kampanii MOTOPOZYTYWNI, które rusza już 23 kwietnia.

- Zdecydowana większość motocyklistów respektuje zarówno przepisy, jak i zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dla nich najważniejsza jest przyjemność jaką czerpią z jazdy na swoich maszynach niż wygłupy, które nierzadko kosztują ludzkie życie – twierdzi Joanna Skrent z Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego KWP w Gdańsku. Warto zatem kreować ten pozytywny wizerunek i podkreślać, że większość motocyklistów, to osoby świadome potencjalnych zagrożeń oraz ich konsekwencji, więc same jeżdżą z rozwagą.

Jazda motocyklem wymaga umiejętności prowadzenia, ponieważ w razie wypadku motocyklista narażony jest na bardzo poważne obrażenia ciała. W zderzeniu z samochodem nie ma szans – chroni go jedynie kask, który w wielu przypadkach okazuje się niewystarczający. Dlatego organizatorzy szkolenia kładą szczególny nacisk na część praktyczną dotyczącą podniesienia umiejętności jazdy oraz udzielania pierwszej pomocy, która zwiększy bezpieczeństwo motocyklistów, pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego.

Szkolenie realizowane będzie w trzech etapach, pierwsze zaplanowano na 23 kwietnia. Ostatni etap, to szkolenie EFR obejmujące również część praktyczną.

W ramach poszczególnych etapów poza zagadnieniami dotyczącymi bezpieczeństwa na drogach, o których mówić będą przedstawiciele Policji, szkolenie wzbogacone będzie o teoretyczne aspekty jazdy motocyklem, gdzie instrukcji udzielał będzie sam Tomasz Kulik, jeden z najlepszych instruktorów jazdy na dwóch kółkach.

Zgłoszenia do udziału w szkoleniach należy przesyłać do dnia 21 kwietnia 2015 na adres:biuro@brd.org.pl

Szczegółowy program szkolenia

23 kwietnia 2015
Sala 209 - Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej – ul. Polna 16/20, Sopot

16.00 – Rejestracja uczestników

16.30 - Bezpieczeństwo ruchu drogowego – ogólne zagadnienia – Przedstawiciel Policji

17.00 -Motocyklista w prawie o ruchu drogowym.

17.30 – Podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy – Ratownik Medyczny

Sprawdzenie stanu osoby poszkodowanej.
Procedura wezwania służb ratunkowych.
Udzielanie pierwszej pomocy adekwatne do stanu osoby poszkodowanej.
Jak ściągnąć kask rannemu motocykliście?

19.00- Technika jazdy motocyklem w rekreacji, sporcie i warunkach bojowych – różnice, korzyści i straty. – instruktor technik jazdy motocyklem

Szkolenie zostanie zakończone testem, na podstawie którego uczestnicy będą dopuszczeni do kolejnych etapów szkoleń.


Karta zgłoszeniowa do pobrania tutaj!
http://przeklej.org/file/3r8DNz/karta.z ... olenie.doc
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: Bosman78 »

A planujecie moze jakies szkolenie ale bardziej w centrum?
DL650A
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Na razie nie. Z chęcią byśmy zrobili ale programowo one sa bezpłatne wiec tam gdzie sa fundusze tam jest szkolenie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
harvi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 61
Rejestracja: 27.03.2015, 22:19
Mój motocykl: XL700V

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: harvi »

wojtekk, wiesz ile osób może dostać się na drugi etap? Dwa lata temu było chyba 20...
Yamaha FZS600 Fazer (10673 km) poszedł w dobre ręce :]
Triumph Sprint ST 1050 (22539 km) ehhh :(
Honda Transalp XL700VA :D

http://www.motoaktywni.org.pl
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

Nie wiem :(
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
harvi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 61
Rejestracja: 27.03.2015, 22:19
Mój motocykl: XL700V

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: harvi »

wojtekk pisze:Nie wiem :(
tak więc są dwie grupy, razem ~20 osób :)

wojtekk, czy BRD robiło kiedyś recertyfikację EFR-u Warszawskiej grupie Motopozytywnych??
Yamaha FZS600 Fazer (10673 km) poszedł w dobre ręce :]
Triumph Sprint ST 1050 (22539 km) ehhh :(
Honda Transalp XL700VA :D

http://www.motoaktywni.org.pl
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

harvi pisze:
wojtekk pisze:Nie wiem :(
tak więc są dwie grupy, razem ~20 osób :)

wojtekk, czy BRD robiło kiedyś recertyfikację EFR-u Warszawskiej grupie Motopozytywnych??
Napisz PW ok?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 778
Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wyszków

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: krzysimirn »

Dawno się nie odzywałem ale teraz mam coś ważnego do przekazania, Jednym słowem:
WRACAMY
wracamy "do życia", do szkoleń, do działania. Niestety życie zmusiło do przystopowania w związku z dziećmi i innymi sprawami życiowymi. Mam nadzieję ze to już za nami i teraz będzie częściej i lepiej ( prawda MARAS że dobrze brzmi??)
Otworzyły się przed nami pewne możliwości, postanowiliśmy inwestować we własną kadrę instruktorską - w ciągu niecałych 2 miesięcy powinniśmy mieć w W-wie 2 certyfikowanych instruktorów EFR którzy będą mogli przystąpić do dalszych działań. Mam nadzieje ze uda się w ciągu tego roku wysłać jeszcze 2 osoby z naszej gromadki na podobny kurs, ale o tym porozmawiamy na jakimś spotkaniu. W najbliższym czasie będziemy chcieli zorganizować kilka spotkań w celu przypomnienia (dla chętnych) wiedzy która nieubłaganie ucieka. Bierzemy także pod uwagę pełną re-certyfikację EFR gdyż te certyfikaty które robiliśmy wspólnie kilka lat temu, niestety straciły ważność. Zastanówcie się komu potrzeba odświeżenia wiedzy, komu ćwiczeń praktycznych, kto chce się certyfikować ponownie w systemie EFR. Tylko od razu zapowiadam, że nie będzie kursów 3-4 h jak coś robimy to porządnie. Dla przypomnienia , odświeżenia wiedzy czyli dla tych co już u nas byli będzie to około 8h.

Rozmawiam w kilku miejscach bo potrzebujemy sali w odpowiednich godzinach. Najbliższy "kursy: rusza za około 2 miesiące. Tyle mniej więcej potrzebujemy na wyszkolenie instruktorów EFR i organizacyjne dogranie kilku spraw. Chętni do pomocy mogą się zgłaszać do mnie -transalp@onet.pl - jeszcze na ten adres ale niedługo podam oficjalny związany na stałe z akcją i ten będzie już niezmienny.

Mam tez nadzieję ze wywiąże się tu znów dyskusja, przekażecie informację dalej i zaczniemy się spotykać ponownie na szkoleniach.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: wojtekk »

przykład dlaczego warto się szkolić

https://youtu.be/WYFEtL2V0_E

Co dobrze zrobiono? A co źle?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
harvi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 61
Rejestracja: 27.03.2015, 22:19
Mój motocykl: XL700V

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: harvi »

wojtekk pisze:przykład dlaczego warto się szkolić

https://youtu.be/WYFEtL2V0_E

Co dobrze zrobiono? A co źle?
dobrze zrobili, że nie pojechali dalej bez kolegi...

a co było źle:
1. ruszanie / przemieszczanie poszkodowanego, oddycha i jest z nim kontakt = nie ruszamy, stabilizujemy głowę i czekamy na służby
2. czas do wezwania karetki, nosz kurde.... trzech ich było, i "ojoj nie ma zasięgu" - to go kur**a znajdź a nie stoisz i czekasz nie wiadomo na co...
3. podkładanie torby pod głowę - nie była ona ani ustabilizowana, ale przez nikogo trzymana... oddycha i jest z nim kontakt ale jest niewygodnie = trudno, nie ruszamy, czekamy na służby
4. zdjęcie kasku - oddycha i jest z nim kontakt = nie zdejmujemy kasku, ew. po przybyciu odpowiednich służb, które mają obowiązek zdjąć kask, można podpowiedzieć jak działa np podnoszenie szczęki, odpięcie DD czy awaryjne wyjęcie gąbek (jeżdżąc w grupie warto zobaczyć jak działają zapięcia w kaskach koleżanek i kolegów)

podsumowanie:
- dla swojego bezpieczeństwa poszkodowany nie powinien z tymi kolegami już jeździć, nigdy.
- kamerzysta za to, że stwierdził chyba dwukrotnie, że wie "co robi" bo jest po jakimś szkoleniu powinien dostać porządne :lanie:
Yamaha FZS600 Fazer (10673 km) poszedł w dobre ręce :]
Triumph Sprint ST 1050 (22539 km) ehhh :(
Honda Transalp XL700VA :D

http://www.motoaktywni.org.pl
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1620
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MOTOPOZYTYWNI.PL

Post autor: przeszczep »

to gdzie się na to doszkalanie zgłaszać? Czy ten adres Krzychu to z myślnikiem na początku?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości