Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

motocyklowo
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Marcinnn6 »

poskładałem dzisiaj (nie do końca, bez owiewek, gmoli etc.) sprzęta, ale tak żeby wyjechać z garażu, bo dzisiaj piękna pogoda i z daleka było słychać upalane sprzęty :lol: Dotychczas miałem z przodu zębatkę 16 i z tyłu oponę anakee 3 , a teraz zębatka 15 i z tyłu opona mitas e09 i na szutrze woow, poprostu diametralna zmiana, drze jak wściekły :smile: sprzęgło już mi się nie ślizga (włożyłem te mocniejsze sprężyny, czuć różnice - teraz lewą ręke będę miał bardziej dopakowaną :tongue: ) - no i wymiana oleju w lagach i założenie nowej opony również z przodu spowodowało że motur nie ściąga :ok:
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: KrzysieG »

Lagi, komplet, wyczyszczone, bebechy wymienione i olej 10w. Wyczuwalnie twardsze teraz to zawieszenie na postoju, ciekawe jak będzie w trasie. Nowe siedzenie od ZetJohnego zamontowane i troszkę szmatą go przejechałem z kurzu. Na jazdę nie było czasu, może jutro ?
Awatar użytkownika
bocianlf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 22.07.2009, 19:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: ŁASK

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: bocianlf »

Dzis zakończyłem pierwszy etap przygotowań do sezonu.
-Olej+filtr
-Swiece plus kontrola filtra powietrza (niestety tylko 2 swiece) bede szukał klucza
-Wodoodporne gniazdo zapalniczki w obudowie licznika
-Założyłem gmole i stopke centralna
-Płyta bagażowa aluminiowa (pozostałość po gs1100) lekko zmodyfikowana
-Wymiana klocków płynu i wyczyszczenie całego przedniego układu hamulcowego
-Zamontowanie błotnik od cr450 (po dzisiejszej próbie wymaga poprawy zawieszenia badz demontażu)
-Przyciemniłem oryginalna szybe
http://fotserv.pl/?topic=load&image=148 ... rampek.jpg obecny wyglad

w avatarze wyglad jak do mnie trafił
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Mazak »

czym przyciemniłeś szybę?? :thumbsup:
Awatar użytkownika
bocianlf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 22.07.2009, 19:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: ŁASK

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: bocianlf »

Mazak pisze:czym przyciemniłeś szybę?? :thumbsup:
hmm czarny spray poł-połysk :) od wewnątrz. Po dobrym odtłuszczeniu z zewnątrz jest naprawdę spoko. zdecydowałem sie na ten zabieg bo miałem zakupić wysoka szybę, więc po niezbyt długim namyśle pomalowałem starą i puki co zostaje :smile:
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Mazak »

ok
dzieki wyglada super
Awatar użytkownika
Leopold
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 22.03.2013, 21:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Leopold »

Sprawiłem miłe towarzystwo mojemu w postaci kolegi koloru pomaranczowego :-D Obrazek
Ralphinistrator
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 31.12.2016, 13:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Ralphinistrator »

Trampek dostal nowy olej i filtr plus przesmarowalem polaczenie walek zdawczy-zębatka.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
bocianlf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 22.07.2009, 19:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: ŁASK

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: bocianlf »

Mazak pisze:ok
dzieki wyglada super
Naprawde na zywo jest bdb wyglada jak czarna szyba dodatkowo pozostaje oryginalne logo HONDA :P na drugi raz zabezpieczyłbym od wewnatrz bezbarwnym lakierem zeby w przyszłosci uniknąć zarysowań.

tutaj masz zdjecie od przodu jeszcze. fajnie że komuś podoba :smile:

http://fotserv.pl/?topic=load&image=148 ... 170745.jpg
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Mazak »

naprawione grzane manetki
wymieniony plyn chłodniczy
wymieniony filtr powietrza
ciężarki kierownicy założone
zamontowane gmole
dołożony termometr/voltomierz :roll:
gniazdko 12v
to chyba na tyle
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 778
Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wyszków

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: krzysimirn »

a ja się muszę po raz pierwszy poskarżyć na moją czarnulę..... zrobiła mi straszne świństwo!! Umawialiśmy sie przed zimą, że dostanie nowe obuwie. Umowy dotrzymałem i kupiłem jej nowe obuwie KAROO3, założyłem a ona na to, że by jej się nowe łożyska z tyłu przydały żeby obuwie się ciszej kręciło, i nie powiedziała tego osobiście mi, tylko wypaplała Panu który jej to obuwie zakładał. No baba, po prostu baba...dostała buty to torebka by się przydała...... Ale Ok daje dużo radości i szczęścia więc stwierdziłem kupię te łożyska i założę żeby nasze pożycie nadal dobrze się układało. Mówię do siebie "zrobię jej to tak żeby była zadowolona", więc podreptałem do sklepu i kupiłem ściągacz do łożysk moze nie przesadnie drogi ale 60 PLN kosztował a ona przy pracy mi połamała jedno ramię od tego ściągacza................ bo jej się k...a ściągacz nie podobał- podobno o kolor chodziło bo tez czarny i zazdrosna....( Ściągacz do łożysk wewnętrznych 12-38 mm Yato YT-2510 - jak ktos chce niech sam zobaczy, w necie na pewno znajdziecie zdjęcie). Zdenerwowany stwierdziłem OK podzwoniłem popytałem innych co mieli już to za sobą i koledzy poradzili "kup inny ściągacz".... podali parametry i zdecydowałem się na taki z firmy NEO(NEO TOOLS (25-030) ) dłuższe ramię 2 kg wagi, STRZAŁ W 10tkę !!!!!! -rozwiązał ten ściągacz w kilka minut problem z wyjęciem łożysk z koła i już się moja czarnula w ogóle nie stawiała. Ale wiecie jak to z babami...dasz palec a ona rękę od razu...... ja już sie biorę do roboty, klęczę z tyłu chcę......wiecie ....chcę założyć koło a ona, że jeszcze może bym jej klocki z tyłu wymienił..... no ku...a na tyle to ja sie z nią w tym roku nie umawiałem. Ale co zrobić z babą, chcesz pojeździć trzeba zainwestować...........jutro znów kierunek larson albo inny sklep i muszę te klocki jej kupić.

Dodam tylko, że z klockami to złośliwie w tym roku pograła bo na półce leży komplet na przód, ale jej się na tył zachciało...........
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Adam_M »

Na przyszłość, przy wymianie łożysk dobrze jest podgrzać piastę oparlarką wtedy łatwiej wychodzą :) a zakładając potrzymać łożyska w zamrażarce ze dwie godzinki, podgrzać potem piastę i powinny wskoczyć bez silnego wbijania:)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 778
Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wyszków

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: krzysimirn »

największym problemem jest pierwsze łożysko i jego wybicie z piasty. konkretniej rzecz ujmując pierwsze milimetry kiedy jeszcze nie ma za co się porządnie zaprzeć narzędzia o bieżnię łożyska które wybijamy. Potem nie ma problemu. Z włożeniem nie ma problemu bo wchodzą co prawda z pewnym oporem, delikatne stukanie młotkiem w zewnętrzną bieżnię powoduje powolne wsuniecie do poziomu piasty, potem wykorzystując stare łożysko i jego bieżnię można nowe łożysko pięknie i bez przesadnej siły umieścić w gnieździe.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Solidworks »

Dziwne :ysz: . A nie wystarczą wybijaki jak to jest pokazane w serwisówce ?! 15.4b Ja wymieniałem zawsze wybijakami. :grin: Może ordynarne, ale przecież do kosza idzie łożysko i wbijamy nowe. :smile:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Robert Linde
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 45
Rejestracja: 27.11.2016, 17:07
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Robert Linde »

Nowe opony, olej ,filtr,świeczki i normalne zasilanie navi.Tapicer poprawił przeszycia kanapy i tylko pogoda do :dupa: żeby wszystko przetestować, więc trzeba się :impreza: wyluzować.
klopeczek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 30.09.2015, 09:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: klopeczek1 »

Nowy olej, filtr oleju, olej w lagach na 10W, zamontowane poszerzenie stopki i nowe podnóżki. Zaskoczyło mnie bo sprężyny wg serwisówki powinny mieć 598 mm a moje miały 610 mm, ktoś miał podobnie?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Solidworks »

klopeczek1 pisze:Nowy olej, filtr oleju, olej w lagach na 10W, zamontowane poszerzenie stopki i nowe podnóżki. Zaskoczyło mnie bo sprężyny wg serwisówki powinny mieć 598 mm a moje miały 610 mm, ktoś miał podobnie?
A może masz od sześćsetki :
Fork spring free length
XL600V-H to R (1987 to 1995) models
Standard 571.5 mm
Service limit 565.5 mm
XL600V-T to X (1996 to 1999) models
Standard 612 mm
Service limit 605 mm
XL650V models
Standard 599.4 mm
Service limit 589.2 mm
Ale to chyba lepiej bo nie "pływa" Ci w zakrętach. :grin:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: KrzysieG »

Zaskoczyło mnie bo sprężyny wg serwisówki powinny mieć 598 mm a moje miały 610 mm, ktoś miał podobnie?
Poniżej 600 (nie pamiętam dokładnie ile, ale chyba 570 coś tam) miały w 600-tkach. U mnie tak jest, ale mam od góry taka dodatkową tulejkę długa na jakieś 4cm. Może twoje są po prostu wyklepane już.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Kristobal »

U mnie też w szosowym były dłuższe. :? :? :?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
chuck
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 24.04.2016, 07:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: DTR

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: chuck »

Odebrałem z warsztatu :gaźniki,zawory,łożyska główki ramy ,łożyska przedniego koła ,płyn hamulcowy,płyn chłodniczy,olej z filtrem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości