Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

motocyklowo
Awatar użytkownika
Sal
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 05.11.2016, 18:50
Mój motocykl: XL650V

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Sal »

mr bulwa pisze: Ciekawe czy takie zaceramizowanie łańcucha daje jakieś rezultaty? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii???
https://www.ceramizer.pl/sklep/ceramize ... owego.html
Też jestem ciekaw.
Bo z moich kilkudziesięciu lat doświadczeń nic się nie sprawdziło. Już pod koniec komuny zaczęły się jakieś cudowne militarnego pochodzenia preparaty pojawiać. Jak go wlali do silnika "malucha" to po spuszczeniu oleju on wciąż pracował i zatrzeć się nie chciał. Później robiło się coraz ciekawiej. Sam się dawałem co kilka lat tym marketingom nabrać i wlewałem do różnych sprzętów: Ceramizer, Ceramizator, Ceratec, Xeramic, Xado, Militec, Mos2, MotorLife...
Podsumowując - żaden preparat nie wpłynął na poprawę pracy silnika ani skrzyni biegów w mojej ocenie. Nic nie wyczułem, nic nie usłyszałem. Ale nie mówię moim doświadczeniom stop, może za kilka lat znów jakiś "magiczny" płyn się pojawi, który cuda wyprawia i znów go wleję w jakiś silnik.
:lol:
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Sylwek »

Sal pisze: Już pod koniec komuny zaczęły się jakieś cudowne militarnego pochodzenia preparaty pojawiać. Jak go wlali do silnika "malucha" to po spuszczeniu oleju on wciąż pracował i zatrzeć się nie chciał. Później robiło się coraz ciekawiej.
Raz to nabyłem i nic.. Maluch jeździł tak samo :lol: .

A wracając do tematu przewodniego: co dziś zrobiłem w swoim TA.

NIC.

Jak zwykle, wszak się nie psują, a przynajmniej moje :tongue: .
Tzn., popatrzyłem na bydlątka, przetarłem szmatką ładniejszego i uruchomiłem wspomnienia :smile: .
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: tadzik »

Sylwek pisze: wracając do tematu przewodniego: co dziś zrobiłem w swoim TA.

NIC.

Jak zwykle, wszak się nie psują
Eeeetam, da się :)
ObrazekObrazekObrazek
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Sylwek »

Nieładnie, nieładnie :whip: .
Widzę nawet tuleję pękniętą, grubo było.

Mam w archiwum silnik od Shadow 750 (RC 44) z wygiętym w banana korbowodem, ale zdjęć takich ekscesów, nie życzę sobie na noc :grin: .
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Mazak »

Kurde Tadzik grubo zes pocisnal, Twoj sprzet to lekko nie ma ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Tatq_kelob
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Głowaczów

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Tatq_kelob »

Śpieszył się do Ełku. :crossy:
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: andy237 »

Nikt nie chciał moich stelaży z 600-ki, więc je pociąłem kumpel mi pospawał i założyłem na 700-kę, fajnie wyszło :ok:
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: andy237 »

Zamontowałem tubę narzędziową, oraz dodatkowe światło stop, wreszcie latem w słoneczny dzień będzie widać że hamuję :grin:
https://youtu.be/zdDL_px7zcM
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Artek »

andy237 pisze:Zamontowałem tubę narzędziową, oraz dodatkowe światło stop, wreszcie latem w słoneczny dzień będzie widać że hamuję :grin:
https://youtu.be/zdDL_px7zcM
A z czego ta lampka? PodobaMISIĘ.
Dominator.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: andy237 »

Artek pisze:
andy237 pisze:Zamontowałem tubę narzędziową, oraz dodatkowe światło stop, wreszcie latem w słoneczny dzień będzie widać że hamuję :grin:
https://youtu.be/zdDL_px7zcM
A z czego ta lampka? PodobaMISIĘ.
Trochę jeżdżę po ulicach Warszawy więc się rozglądałem i sporo czasu mi zajęło wypatrzenie odpowiedniej sztuki, spodobało mi się światło od Opla Mokka
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: tadzik »

A ja dziś wyciągnąłem akumulatory z motocykli :) Będzie ładowanieObrazek
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Dlugi1 »

Wymieniłem napęd (Capri :) ) i przeszorstkowałem oponę tylną - z jej wymianą nie dałem sobie rady, mimo TT. Zresztą gość wymieniając też miał problem, by rozciągnąć ją do włożenia dętki.
Przy okazji 2 pytania - ustawiacie/centrujecie jakoś tylną zębatkę przy montażu?
I drugie: czy przełożenie 16/48 jest dobrym pomysłem? Chodzi mi o krotność i możliwą przez to mniejszą żywotność. Czy za bardzo się czepiam? ;)Obrazek

Tapnięte
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Artek »

1.Śruby mocujące zębatkę tylną same centrują ową zębatkę w piaście. ALE należy kręcąc kołem (bez łańcucha) sprawdzić prawidłowość wykonania samej zębatki (kiedyś była mała partia jajek).
2.Czerpiesz się :tongue: Jeździć, testować, smarować oś mocującą wahacz w ramie :whip:
Dominator.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Pawel »

Artek pisze:1.Śruby mocujące zębatkę tylną same centrują ową zębatkę w piaście. ALE należy kręcąc kołem (bez łańcucha) sprawdzić prawidłowość wykonania samej zębatki (kiedyś była mała partia jajek).
Niby tak, też tak myślałem, ale do pewnego momentu. Aktualnie mam tylną zębatkę Sunstar'a i podczas montażu, po normalnym/standardowym zamontowaniu zębatki okazało się, że nie dało się równomiernie naciągnąć nowego łańcucha. Ustawiłem odpowiedni luz, a po przepchaniu motora (po 1/2 obrotu tylnego koła) łańcuch był mocno napięty. Po wnikliwej analizie okazało się, że tylna zębatka ma minimalny luz na tym rancie ustalającym/centrującym zębatkę. W jednym miejscu nie było żadnego luzu, a po przeciwnej stronie była szpara na ok. 0,2-0,3mm. Zębatka kręciła się przez to mimośrodowo (minimalnie, ale jednak). Stwierdziłem, że na tak dużej średnicy zębatki tyle wystarczy, żeby mieć problem z równomiernym naciągiem łańcucha. Rozebrałem wszystko i tak długo ustawiałem zębatkę na środku aż była bliska ideałowi. Poskładałem wszystko i po tym zabiegu łańcuch w każdym miejscu jest tak samo napięty.

Porównywałem jeszcze tego Sunstar'a do dwóch starych zębatek (JT i PBR) i w każdej z nich wymiary były takie same jak w tej Sunstar (+-0,05-0,1mm) i tak samo były luźne na tym rancie ustalającym/centrującym zębatkę.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Artek »

Paweł, šruby masz oryginalne?
Dominator.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Pawel »

Śruby oryginalne (fabryczne), ten rant centrujący czysty, nie uszkodzony, nieobity itp., no jak nowy. Wg. mnie wina leży po stronie zębatki (zębatek), ma (mają) troszkę za duży otwór centrujący. Po rozwiązaniu problemu (ustawieniu zębatki na środku) dalej nie brnąłem już w ten temat. Przez ostatnie kilkanaście tys km wszystko gra, zębatka jest na swoim miejscu, w sensie na środku, napięcie łańcucha stałe w każdym miejscu pomiaru.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Artek »

Jak będę w domu postaram się pomierzyć różne zębatki.
Mam też oryginał.
Dominator.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Dlugi1 »

Mi gdzieś się obiło o oczy, że powinno się centrować zębatki przy montażu - akurat to było w innym moto, ale przecież to nieważne.
W każdym bądź razie u siebie sprawdzałem przy montażu, też rant centrujący jak nówka i od niego wyszedłem (wiem, powinienem wpierw sprawdzić, czy on jest centrycznie przy obracaniu kołem...). Włożyłem 4 blaszki 0.1mm centrując zębatkę do tego rantu. Przy naciąganiu problemów nie było, muszę jeszcze pożyczyć podstawę czujnika zegarowego i sprawdzić ten rant.

Edit:
Artek pisze:2.Czerpiesz się :tongue: Jeździć, testować, smarować oś mocującą wahacz w ramie :whip:
:-), czasami tak mam, jak już pewnie zauważyliście ;)
Coś więcej z tym smarowaniem osi? Trzeba ją całą demontować?
Jak widać pytania moje potrafią mieć sporą rozbieżność zaawansowania :-)
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: Artek »

Oś trzeba zdemontować, nakrętka z prawej i wio...
Jak dawno nie smarowane, to może być kłopot z wyjęciem, ALE i na to są forumowe sposoby (nie młotkiem!!!).
Dominator.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

Post autor: old1977 »

zaimplementowałem nowe uszczelniacze OEM
Obrazek
Obrazek
niestety trzeba było pruć silnik
Obrazek
jeszcze tylko tylna opona
Obrazek
gaźniki,nowy olej i można rozpoczynać sezon :grin: :wink:
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości