Ja w DR 350 kiedyś przód dwa razy (za jednym razem ) uszkodziłem, ale tyłu nigdy. Tam jest więcej miejsca, tylko łyżki trzeba mieć "stępione" - bez ostrych krawędzi. W Trampku, po tamtych doświadczeniach - dwa koła bez strat. Z tyłem powinno być o wiele łatwiej.greentop pisze:Zmieniłem przednią oponę z Anakee2 na Sirac - do tego zmieniłem dętkę - a właściwie to dwie bo pierwszą przedziurawiłem jak zakładałem nową oponę
Zakładanie opony to jakaś makabra - nie wiem czy podejdę do zmiany tylnej opony- z doświadczenia waszego, będzie łatwiej czy trudniej z tyłem?
Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 832
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Ja od jakiegoś czasu robe tak, że po włożeniu dętki do opony najpierw lekko dętkę pompuję . Wtedy dętka wstępnie układa sie w oponie i nie podwija się pod łyżkę kiedy zapiera się ją o rant felgi i jest duużo mniejsza szansa na przyszczypanie. Ale Greentop , nie przejmuj się pierwszymi niepowodzeniami. Chyba każdy kto zakładał samodzielnie na początku kilka razy "szczypnął" dętkę. Ja też jak Magneto kiedyś jedną dwa razy pod rząd podczas zakładania przyszczypałem. Ale klej, łata i do dzisiaj lata . Ponadto o wiele łatwiej zakłada się cieńsze dętki. No i to co Magneto napisał o łyżkach to też racja. Fabryczne praie zawsze są ostre i dobrze jest je lekko "stępić" znaczy "wyoblić" Także Panie nie dramatuj, tylko ćwicz, bo będzie dramacik jak złapiesz kapcia a dookoła dzicz ( ale mi sie "rymło")magneto pisze:Ja w DR 350 kiedyś przód dwa razy (za jednym razem ) uszkodziłem, ale tyłu nigdy. Tam jest więcej miejsca, tylko łyżki trzeba mieć "stępione" - bez ostrych krawędzi. W Trampku, po tamtych doświadczeniach - dwa koła bez strat. Z tyłem powinno być o wiele łatwiej.greentop pisze:Zmieniłem przednią oponę z Anakee2 na Sirac - do tego zmieniłem dętkę - a właściwie to dwie bo pierwszą przedziurawiłem jak zakładałem nową oponę
Zakładanie opony to jakaś makabra - nie wiem czy podejdę do zmiany tylnej opony- z doświadczenia waszego, będzie łatwiej czy trudniej z tyłem?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Po hamulcach przyszła kolej na wymianę oleju i uszczelniaczy w lagach. Ogólnie z rozebraniem nie było problemów, ze złożeniem również, ale co się namordowałem żeby wyjąć stare uszczelniacze po wbiciu nimi nowych . Chyba lepiej przed wbijaniem ściąć nieco gumy na nich, będzie niewielki luz i łatwiej później podważać.
Ale operacja się udała, pacjent przeżył Teraz przód jest prawie tak sztywny jak w Beemce 1200 GS
Ale operacja się udała, pacjent przeżył Teraz przód jest prawie tak sztywny jak w Beemce 1200 GS
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1198
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Kurka, przepraszam. Post miał być w szybkich pytaniach. Nie wiem jak to się stało, dopiero zauważyłamzaczekaj pisze:Znacie olej Sikolene? Macie jakieś zdanie o tym oleju. Mam tym obecnie zalaną crf i zastanawiam się czy lać dalej to samo
Dzięki za infoprochu pisze:Larsson wycofał się z handlu tymi olejami .
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 556
- Rejestracja: 23.08.2016, 08:18
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dziś zmieniłem samodzielnie tylną oponkę z Metzeler na H.Scout K60...nawet stroi z tym kapetkiem
Lubię motory...wszystkie.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
pete17 - znaczy zmieniłeś ją sam łyżkami ? Ja wstyd się przyznać ale nigdy tego nie robiłem. Zaopatrzyłem się właśnie w łyżki, łatki i będę ćwiczył. Jeszcze takie osłony plastikowe na felgi musze zakupić, bo jak się przymierzałem ostatnio do ściągania opony to kurde niszczy się felgę, a mam takie śliczne złote
jeszcze musisz zainwestować w przód, bo ta twoja to już też taka trochę padaka
jeszcze musisz zainwestować w przód, bo ta twoja to już też taka trochę padaka
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Najlepszym patentem jest wyciecie kawalkow plastiku z butelek 5l po destylacie albo plynie do spryskiwaczy. Rzy sciaganiu psiknac na felge tez jakims plynem, ja uzywalem odtluszczacza do hamulcow, wazne zeby poslizg byl. Przy zakladaniu ludwik:) i tak jak Grad wspominał, podpompowac troche detke po wsadzeniu jej w kolo, wtedy sie ulozy, bedziesz widzial czy nie jest skrecona i nie uszczypniesz jej bo będzie stawiala opor:)
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
dzięki za podpowiedzi, będę próbował
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 556
- Rejestracja: 23.08.2016, 08:18
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Masz słuszną słuszność...Na Lipę będzie nówka..mam nadzieję.Ale,ale,Marcin,gdzie kupujesz te plasticzki na felę coby jej nie poniszczyć?Bo przyznam że rysnąłem trochęMarcinnn6 pisze:pete17 - znaczy zmieniłeś ją sam łyżkami ? Ja wstyd się przyznać ale nigdy tego nie robiłem. Zaopatrzyłem się właśnie w łyżki, łatki i będę ćwiczył. Jeszcze takie osłony plastikowe na felgi musze zakupić, bo jak się przymierzałem ostatnio do ściągania opony to kurde niszczy się felgę, a mam takie śliczne złote
jeszcze musisz zainwestować w przód, bo ta twoja to już też taka trochę padaka
Lubię motory...wszystkie.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 556
- Rejestracja: 23.08.2016, 08:18
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Tak właśnie zrobiłem jak AdamM pisze.Tylko to z butelek poprzecinało. W Ya...TT600 miałem felgę z gołego alu,i do tego po przejściach tak że mi nie zależało...a teraz mam ładne czarne" alaminiowe" to chciałbym je przyoszczędzić...
Lubię motory...wszystkie.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
znalazłem na alle takie coś:
http://allegro.pl/ochraniacze-felgi-nak ... 99624.html
I skoro piszesz, że te osłony z butelek poprzecinało to chyba zainwestuje te 30 zeta...
http://allegro.pl/ochraniacze-felgi-nak ... 99624.html
I skoro piszesz, że te osłony z butelek poprzecinało to chyba zainwestuje te 30 zeta...
- JL79
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 239
- Rejestracja: 08.06.2015, 13:14
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: wAw/ sokołów podlaski
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
To wystarczy kawałek węża ogrodowego rozciąć i będzie to samo (chyba) co to z alle
- greentop
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: FSW
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
To się nie przejąłem.grad74 pisze:...Ale Greentop , nie przejmuj się pierwszymi niepowodzeniami. Chyba każdy kto zakładał samodzielnie na początku kilka razy "szczypnął" dętkę. Ja też jak Magneto kiedyś jedną dwa razy pod rząd podczas zakładania przyszczypałem.
Ale jak dałem do wyważenia koło to się dowiedziałem, że opona jest "przeciągnięta" - czyli nie równo założona i musiała i tak zostać ściągnięta i założona raz jeszcze.
Ale "na dzicz" da radę
Zmieniony również tył - z szerokiej Anakee2 130/80 na seryjny węższy rozmiar Sirac 120/90.
Oprócz tego gumy na lagach (bo stare to popekane sito było), oleum, filter i 4 świece.
Przebieg 54750 MIL
No i albo w wyniku tych zmian Trampek dostał drugiej młodości, albo dawno na motocyklu nie pomykałem. Albo jedno i drugie. Bo jeździ żwawiej. Może nie jak V-Strom, ale żwawiej. A na szutrach nie pływa tak, jak na poprzednim kapciu - nie wiem czy to zasługa szerokości opony czy innego bieżnika.
Aha - 2 zerwane śruby:
- jedna do mocowania przewodu hamulcowego na widelcu - rozwierciłem i zamocowałem ponownie i jest OK
- druga to urwana jedna z czterech śrub mocujących oś na prawej goleni - jak to naprawić?
Pomożecie? Jakieś sugestie?
I jeszcze pytanie - przednie zawieszenie jest bardzo miękkie, ostro hamując na asfalcie tył szybko traci przyczepność - wyjętą goleń mogę ścisnąć o jakieś 7cm - czy to znaczy że mało w niej oleju czy taki po prostu urok Trampka?
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
szpilka wystaje z goleni czy nie? jak wystaje to w miare łatwo sie ją wyciągnie, i wkręcić na miejsce nową szpilkę, do kupienia u Artura z RiderParts.
co to zawieszenia, to sprawdź czy nie masz wyklepanych sprężyn, jeżeli tak to kup progresy. Możesz dolać też trochę więcej oleju do lag niż mówi serwisówka, max 1cm lustra. Na forum wrzucałem serwisówke w ładnym kolorowym pdfie
co to zawieszenia, to sprawdź czy nie masz wyklepanych sprężyn, jeżeli tak to kup progresy. Możesz dolać też trochę więcej oleju do lag niż mówi serwisówka, max 1cm lustra. Na forum wrzucałem serwisówke w ładnym kolorowym pdfie
XJ600N 94'->TA600V 96'
- grohot
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 12.06.2015, 09:27
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Iłowa
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Africa Twin, w języku czarnych stóp "Ta, na której nie posiedzisz"
"Widziałem wczoraj motor i miał dwie rury, to pewnie dwusuw"
"Widziałem wczoraj motor i miał dwie rury, to pewnie dwusuw"
- gracek
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 24.06.2013, 10:55
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Tarczyn
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzisiaj reanimowałem moją zmęczoną szybę
Była taka
a wyszło tak
Była taka
a wyszło tak
TT 900 RP.
- trud
- czyściciel nagaru
- Posty: 611
- Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Ale jak?gracek pisze:Dzisiaj reanimowałem moją zmęczoną szybę
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
pasta polerska?
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Pokaż tego trampka w całej okazałości , to jakaś biel popolicyjna ?
- grohot
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 12.06.2015, 09:27
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Iłowa
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Ja w trampku najpierw całą szybę zmatowałem papierami 800, 1500, 2000, 2500 a następnie polerowałem miękką gąbką i pastą 3M zieloną, wszystko robione bez wody.
Wyglądała jak świeżo wyciągnięta z folii. A Ex trampkiem jeździ forumowy ksander:)
Wyglądała jak świeżo wyciągnięta z folii. A Ex trampkiem jeździ forumowy ksander:)
Africa Twin, w języku czarnych stóp "Ta, na której nie posiedzisz"
"Widziałem wczoraj motor i miał dwie rury, to pewnie dwusuw"
"Widziałem wczoraj motor i miał dwie rury, to pewnie dwusuw"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości