xl 650 a xl 700

motocyklowo
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

sober pisze: Co do porównania xl600v a xl700v to różnica jest spora, ale akurat to porównanie cie nie interesuję.
a tak z ciekawości jakie to róźnice są?

Podsumowując temat:
Nowy ma lepszy gang, gorzej jeździ w terenie, mniej spala, ładniej wyglada (moim zdaniem :thumbsup: ), moc taka sama (nie chodzi o cyfry, tylko wrażenia z jazdy), wydaje mi się że xl650 jest wyższy i większy od nowszego, ale może to tylko złudzenie.

A tak a propos wygody jazdy - czy jest jakaś różnica? tzn czy na którymś wygodniej się jeździ, ma lepszą ochronę przed wiatrem, bardziej lub mniej komfortowe zawieszenie. Mogę tylko się domyslać, że jak większe przednie koło to lepiej dziury wybiera, ale czy tylny amor jest taki sam, czy jeździ się 650 jak na kanapie?

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Czarek
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

co do xl600 to też są przynajmniej dwa różne modele...różnice od wyglądu po układ hamulcowy...stara 600-tka ma tylko jedną tarcze z przodu, co złośliwsi mówią, że rozpoznać modele 600tek można po tym, że jedna ma hamulec a druga nie :lol:

jeśli chodzi o osiągi, to tu już jest różnica, z kolegą CUinHell smigaliśmy po Wale Miedzeszyńskim, to różnice pomiędzy 700 a 600 odczuwałem :grin:

jednakże znawcy tematu (np. Zenek) powiedzą Ci tylko 600-tka, bo na pewno w teren jest to najlżejszy motur ze wszystkich modeli TA no i jest to na pewno motur solidny i bez zbednej elektroniki.

Co do wiatru w trakcie jazdy to myslę, że zależy on od rodzaju szyby jaką masz zamontowaną, z szybą wysoką turystyczną (i ewentualnie deflektorem) jest komforcik na każdym TA a z krótką pizga po równo na każdym (choć 600tki z krótką szybą nie widziałem).

wracając do porównania z 650tką, to mi tez się 650 wydaje większa, ale to może być złudzenie. co do zaweszenia zaś wydaje mi się, że większej róznicy pomiędzy 650 i 700 nie ma, własnie Konbit pisał ostatnio, że do swojej 650tki wstawił amor z 700, także chyba te częsci są komplementarne.

Pozdrawiam :dupa:
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: sober »

LukaTrampek pisze:znawcy tematu (np. Zenek) powiedzą Ci tylko 600-tka, bo na pewno w teren jest to najlżejszy motur ze wszystkich modeli TA
w jakim sensie najlżejszy? 600-ka ma wysoko środek ciężkości (leci jak kłoda na ziemię gdy tylko nadarzy się okazja);ile to ja razy ją podnosiłem (za czasów gdy ją posiadałem).
Natomiast zupełnie inaczej rozłożona jest masa w 700-ce; masz wrażenie że jest bardzo lekki.
Nowy trampek ma odrobinę wyżej siodło i wydawało mi się że czasem w lesie "nogi może zabraknąć" ale nawet w takich sytuacjach jakoś dajesz rade go opanować i nie upuścić co gorszym było zadaniem w XL600V
Mi np szczerze powiem bardziej podobał się XL650V niż XL700V -ale traf padł, że wypadło na najnowszą budę a miłość przyszła z czasem :haha:
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

sober pisze:
LukaTrampek pisze:znawcy tematu (np. Zenek) powiedzą Ci tylko 600-tka, bo na pewno w teren jest to najlżejszy motur ze wszystkich modeli TA
w jakim sensie najlżejszy? 600-ka ma wysoko środek ciężkości (leci jak kłoda na ziemię gdy tylko nadarzy się okazja);ile to ja razy ją podnosiłem (za czasów gdy ją posiadałem).
Natomiast zupełnie inaczej rozłożona jest masa w 700-ce; masz wrażenie że jest bardzo lekki.
Nowy trampek ma odrobinę wyżej siodło i wydawało mi się że czasem w lesie "nogi może zabraknąć" ale nawet w takich sytuacjach jakoś dajesz rade go opanować i nie upuścić co gorszym było zadaniem w XL600V
Mi np szczerze powiem bardziej podobał się XL650V niż XL700V -ale traf padł, że wypadło na najnowszą budę a miłość przyszła z czasem :haha:
pewnie masz rację, 600-tką nie jeździłem prawie w ogóle, ale masa własna pojazdu jest tak czy siak niższa, zerknij chociażby na stronę naszego klubu gdzie parametry są podane...to co prawda chyba parametry "na sucho", bo 700tka na pewno nie waży 191 kg tylko lekko ponad 210 kg ale trend i tak wskazuje na większą masę młodszych modeli...natomiast oczywiście mi się moim TA xl700 śmiga super i na żaden inny model TA bym nie zamienił :tongue:
Awatar użytkownika
konbit
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 11.05.2009, 21:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: konbit »

A jak dla mnie ideałem była by 650 z mocą z v-stroma :grin: albo BMW f-800 jakoś ok 80 KM.
Natomiast gdyby ktoś dołączył do niego wał kardana to bym go ozłocił :thanks: :yaho:
Punol
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 23.08.2009, 11:10

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Punol »

Elo
A mogłby ktoś z doświadczonych użytkowników obu modeli napisać na którym będzie bardziej komfortowo z pasażerem? TA650 czy TA700, a może lepiej zainwestować w AT?
Awatar użytkownika
Komar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 288
Rejestracja: 24.08.2008, 16:31
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Komar »

Na temat tych trzech modeli można pisać elaboraty, listy i ksiązki. Cięzko wybrać. Też się wahałem przed kupnem ale trzeba sobie odpowiedziec na 2 pytania: czy jeździsz po asfaltach w dużej mierze i czy z pasażerem. Jeśli oba są na tak to wybierz 700 gdyż jest wygodniejsza. AT jest głównie w ostry teren. Lepiej bierz 700 jak jeździsz z pasażerem albo coś mocniejszego typu Wiaderko, GSa1150/ 1100 czy coś podobnego.
... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: ostry »

Jeśli masz spory :dupa: i Twoja pasażerka też, to nie kupuj Afri - ma krótsze i dużo bardziej niewygodne siedzenie od każdego modelu Trampka. W 650 jest wygodniejsza i większe kanapa niż w 600 ale przeszkadza to w jeździe solo w terenie, bo jest nieco za szeroka, coś za coś. Najwyraźniej od początku produkcji TA jego ewolucja to równia pochyła w stronę asfaltu.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Punol
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 23.08.2009, 11:10

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Punol »

:dupa: moja i :dupa: jej póki co są zgrabne, ale w przyszłości różnie może być :lol:
Od samego poczatku sie sklaniam do 650-tki, jakos tak najbardziej wizualnie mi pasi no i tańsza niz 700 i AT. Samo latanie to ogolnie bedzie 70% asfalty, a okolo 30% teren (zamierzam w nim stawiac pierwsze kroki). Dluzsze wyprawy głownie double, ale z kolei latanko w koło komina głownie solo :ok:
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

moim zdaniem, jak nie zależy Ci na nowym moto to kup 650-tkę, różnice pomiędzy 650 i 700 nie są dla przeciętnego zjadacza chleba znaczące...ja mam 700-tkę, bo chciałem nówkę sztukę nie śmiganą :grin: no i mi się akurat 700-tka bardziej podoba...ale tak na prawdę myslę, że większość się ze mną zgodzi, różnice nie są jakieś przytłaczające...co do wygody, to różnicy nie ma...kanapa w TA 650 i 700 jest bardzo podobnie wyprofilowana, jesli nie identyczna...600-tka to inna historia, raczej trzeba mieć :dupa: wytrzymałą, że o AT nie wspomnę, tam, przy całym szacunku dla tego modelu, siodło niewygodne, twarde i krótkie :lol:
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: pat13 »

Luka, jeśli tylko siodło jest problemem w 600tce to jest to problem na 200-300 zyli, czyli do przeskoczenia. Jak dla mnie - 600tka jest najbardziej OK ze wszystkich modeli TA. Wprawdzie to inny wątek ... ale sam zacząłeś :grin:
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

pat13 pisze:Luka, jeśli tylko siodło jest problemem w 600tce to jest to problem na 200-300 zyli, czyli do przeskoczenia. Jak dla mnie - 600tka jest najbardziej OK ze wszystkich modeli TA. Wprawdzie to inny wątek ... ale sam zacząłeś :grin:
no ba, wcale nie zaprzeczam :grin: zresztą patrz pare postów wyżej...i powiem więcej, najlepsze to moto na którym się jeździ ;) chyba, że się akurat zmienia na jakieś inne to wtedy jest wysoce prawdopodobne, że to nowe moto bedzie "lepsze" :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: sober »

Kolega_PL pisze:
sober pisze: Co do porównania xl600v a xl700v to różnica jest spora, ale akurat to porównanie cie nie interesuję.
a tak z ciekawości jakie to róźnice są?
to zupełnie dwa różne motocykle; XL700V przyjemnie się lata prędkościami 140km/h co nie było przyjemne w starszym o dwa pokolenia bracie, mocno wyczuwalne 10 koni więcej,reakcja na gaz momentalna, sztywne zawieszenie co poprawia komfort jazdy na asfalcie ale niestety pogarsza komfort śmigania po dziurach. Siedzenie znacznie wygodniejsze w świeżej budzie, inna pozycja za kierownicą (mniej wyprostowana), jazda na stojąco mniej fajna (może założenie półek/podwyższenie załatwiło by sprawę). W nowym świetne światła; nie wiem jak w XL650V a w 600-ce to kiepskie są. Świetne hamulce w 700 (w wersji z ABS -miód!) tylko muszę rozkminić opcję wyłączania której niestety nie ma (w V-stromach w wersjach ABS podobno wystarczy wyjąć bezpiecznik by wyłączyć ABS może w trampku też tak jest?). O inaczej rozłożonej masie wspominałem, inaczej się również skręca (700-ka sama się kładzie) pierwszy raz jak się przejechałem myślałem że coś nie tak jest heh (widocznie inny kąt główki ramy, może też koło 19" coś zmieniło) wiec wrażenia z jazdy zupełnie inne, w 700-ce można zdjąć siedzenie bez odkręcania bocznych tylnych plastików co w 600-ce jest niemożliwe (niestety b. mało miejsca pod siedzeniem w Świeżaku), mniejsze plastiki moim zdaniem na +, mniej ma się co łamać; więcej teraz sobie nie przypomnę ale sporo tego...
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

...sober zapomniałeś o wydechu :grin: wydech w 700-tce RULEZZZZ!!! :cool:
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: sober »

LukaTrampek pisze:...sober zapomniałeś o wydechu :grin: wydech w 700-tce RULEZZZZ!!! :cool:
fakt dźwięk fajny, choć jak masz niskie obroty silnika na wysokim biegu to tak dziwnie go słychać hehe
Awatar użytkownika
Komar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 288
Rejestracja: 24.08.2008, 16:31
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Komar »

Prawda, kolega wspomniał o jednej istotnej rzeczy: Inna pozycja kierowcy w 700. Bardziej pochylona. Ja osobiście przesiadłem się ze ścigacza i pozycja w Afryce czy starym TA była nie do wytrzymania dla mnie. W nowym TA brakuje trochę mocy ale do normalnej jazdy wystarcza.
... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ...
Awatar użytkownika
trampek01
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 06.07.2008, 22:27
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łaziska G.

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: trampek01 »

Odświeżę kotlecika,
myślę o zakupie trampka, w grę wchodzi 650-tka po lifcie lub 700-tka.
Mam mały dylemat na którego się zdecydować, jeździłem trzy lata 650 no i mam do niego sentyment.
700-tka ma abs, wtrysk, fajny wygląd, trochę inną pozycje za kierownicą... można by było jeszcze coś znaleźć, ale czy jest lepszy od 650-tki :pob:
Proszę o wasze opinie :grin:
Wrócił do mnie... Transalp XL650V
Awatar użytkownika
maju
Admin
Admin
Posty: 1374
Rejestracja: 01.06.2008, 16:13
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: XL650V a XL700V

Post autor: maju »

XL700 sprawia wrażenie mniejszego, chudszego i lżejszego.
Wyczuwalna różnica mocy, znacznie lepiej przyśpiesza.
Po przesiadce z XL650 na XL700 nie czuć prędkości z którą jedziesz - w XL650 powyżej 130 jest tak sobie, w 700 jedziesz powiedzmy 150km/h i nie czujesz tego. Generalnie odczucie prędkości i komfort szybkiej jazdy to najbardziej zauważalna różnica - XL700 można naprawdę szybko pokonywać długie przeloty.
XL700 jest twardszy - bardziej czuć nierówności, ale za to nie jest czuły na "drapany" asfalt - motocykl jedzie prosto i stabilnie.
Pozycja kierowcy podobno bardziej pochylona - mam podwyższenie kierownicy wiec nie czuję tego dobrze, ale rzeczywiście coś w tym jest.
Tankowałem dopiero 2 razy ale już wyszło 5,1 litra/100km (trasa, 100 -130km/h).
Trzeba się nauczyć jeździć po XL650 - jakoś inaczej skręca.
Centralka w XL700 to dla mnie pomyłka - na zwykłej szutrowej drodze zahaczałem o glebę - centralna wylatuje.
Awatar użytkownika
skarp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 18.07.2012, 06:54
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Parczew

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: skarp »

Przy takiej jeździe ile paliła 650?
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r. -> Suzuki DL 650 K7 - > BMW R 1200 GS K25 2005r. Desert Yellow.
Awatar użytkownika
chankrymski
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 536
Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Krosno

Re: XL650V a XL700V

Post autor: chankrymski »

maju pisze: Centralka w XL700 to dla mnie pomyłka - na zwykłej szutrowej drodze zahaczałem o glebę - centralna wylatuje.
xl 700 nie jest na takie drogi. Wywal centralne to skasujesz katalizator. :smile: Porobię zdjęcia mojej centralki po takiej jednej drodze.....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości