xl 650 a xl 700

motocyklowo
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

Cześć.
Jakiś czas temu sprzedałem moja ukochaną CBR 600 i teraz poszukuje jakiegoś fajnego moto, ale już bardziej cywilizowanego tzn komfortowego, oraz z mozliwością lekko Off-R.
Jeździłem na testach zarówno dl 650 jak i xl 700. Moje pytanie do Was to takie, czy jest duża (wyczuwalna) róźnica między osiągami xl 650 i xl 700? Papier papierem, ale odczucia mogą być inne.
Moje wrażenia po jazdach w/w sprzetami (może komuś się przyda):

DL 650 -
świetne światła,
super wygodna pozycja,
dynamiczny silnik (ca 4s do setki),choć kończy się wtedy kiedy CBR w pełni rozwija skrzydła,
bardzo dobrze w zakrętach, pomimo tego że wysyko to mozna się nieźle złożyć,
no i wreszcie mogłem sobie po szuterku poginać,
super ochrona przed wiatrem itp., choć przecież po to jest motocykl coby wiatr poczuć na klacie - :wink:

xl 700 -
świetny gang silnika, po prostu najlepszy jaki słyszałem, nawet ducati mnie tak nie zachwyciło
.. świetny gang silnika, taki chrapliwy :grin: , o niebo lepszy niz DL 650
... świetny gang silnika, spodobał mi sie do tego stopnia, że szukam jakiegoś dzwonka na nokie z odgłosem "gazującego" Trampka :grin:
zakręty już nie tak łatwo jak dl 650, jakoś tak mniej sztywniej mi sie wydawało
obroty dosyć szybko się kończą, ale to normalne po przesiadce z wysoko obrotowej rzedówki, Dl o te 2 tys. ciągnie więcej
ABS i CBS (czy jakoś tak) - miodzio, choć przydałoby się aby sam tylni wyizolować, coby sobie w terenie pohamować (np z górki). Hamulce wystarczające
wyższy środek ciężkości niż w dl 650, i to wyczuwalnie wyżej
bardziej zwarta konstrukcja, robi wrażenie solidniejszej niż dl 650
wieje, dl 650 tu wypada dużo lepiej
do 130 km/h przyspiesza wystarczająco, dalej to już słabiutko - podobnie do dl 650
pozycja wygodna, jednak ustępuje dl 650
aha bym zapomniałem: świetny gang silnika :ok:

KLE 650
nie jeździłem i jeździć nie będę,

tenerka
j.w.

Przesiadam sie z motocykla diametralnie innego niż wyżej opisane, więc moje odczucia mogą być trochę inne niż Wasze. Ale swoje zainteresowanie skierowałem własnie w turystyczne enduro, więc muszę dokonać wyboru i liczę na Wasza pomoc. Wiem, że jest to forum transalpa, ale czytając posty stwierdzam, że nie na ślepo polecacie Trampa wszystkim zainteresowanym, gdyż jak dobrze wiecie każdy ma swoje priorytety i w związku z tym nie każdemu tramkem się spodoba.
Bardziej skłaniam sie do Dl, gdyż takowy moge kupić używany, natomiast tramek tylko w wersji 650 wchodziłby w rachubę. Z tego moje wyżej postawione pytanie, jaka jest różnica w oddawaniu mocy. Czy te kilkadziesiąt cm3 , wtrysk robi różnicę. Na filmikach zwróciłem uwagę że taki 650 rozpędza się około 5 s do 100, natomiast 700 w 4 s. Z tego wynikałoby że dosyć wyraźnie się to czuje.

Ja motocyklem będę jeżdził wszędzie tzn. w koło komina, po asfaltach, szuterkach, na krótsze i dłuższe wyprawy po Polsce i Europie. Generalnie motocykl ma być do tańca i różańca (byle nie TDM). Będę jeździł solo, no chyba, że ..... :smile:

Ciekawe czy na rok 2010 nie rozwiercą silnika Trampka, albo v-stroma i dodadzą trochę koników i newtonów - :grin: ?
Uprzedzając propozycje to Viadro wydaje mi się za duże i mało poręczne, choć nie jeździłem, Natomiast duży v-strom nie cieszy się dobra opinią.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 02.11.2009, 18:31 przez Kolega_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarek
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Scyzoryk »

Kolega_PL pisze:Cześć.
Bardziej skłaniam sie do Dl, gdyż takowy moge kupić używany, natomiast tramek tylko w wersji 650 wchodziłby w rachubę. Pozdrawiam!

http://www.allegro.pl/item749125700_tra ... ancja.html

e tam. Jak dobrze poszukasz to trafisz używkę. Nawet klubową / forumową :) i pewniaka.


Co do zasadniczego pytania to jeśli głównie na asfalty to wybrałbym DL-a, ale on się nie nadaje w teren. Co najwyżej dasz radę przejechać szutrem ale to wszystko. Trampek jest bardziej terenowy (700 z racji mniejszego koła ciut mniej niż poprzednicy ale jednak) i jesli bedziesz chciał pośmigać w terenie to lepiej się sprawdzi. Ja bym brał Trampka ze względu na większą uniwersalność i i slinik. Jeśli miałbym jeżdzic tylko po asfaltach brałbym DL-a.
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Bolek »

Scyzoryk pisze:Ja bym brał Trampka ze względu na większą uniwersalność i i slinik. Jeśli miałbym jeżdzic tylko po asfaltach brałbym DL-a.
Nic dodać,nic ująć :smile:
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

Scyzoryk pisze:
Kolega_PL pisze:Cześć.
Bardziej skłaniam sie do Dl, gdyż takowy moge kupić używany, natomiast tramek tylko w wersji 650 wchodziłby w rachubę. Pozdrawiam!

http://www.allegro.pl/item749125700_tra ... ancja.html

e tam. Jak dobrze poszukasz to trafisz używkę. Nawet klubową / forumową :) i pewniaka.


Co do zasadniczego pytania to jeśli głównie na asfalty to wybrałbym DL-a, ale on się nie nadaje w teren. Co najwyżej dasz radę przejechać szutrem ale to wszystko. Trampek jest bardziej terenowy (700 z racji mniejszego koła ciut mniej niż poprzednicy ale jednak) i jesli bedziesz chciał pośmigać w terenie to lepiej się sprawdzi. Ja bym brał Trampka ze względu na większą uniwersalność i i slinik. Jeśli miałbym jeżdzic tylko po asfaltach brałbym DL-a.
Fajna oferta. Popytam. Chyba jest bez ABS.
A odnośnie mojego drugiego pytania, a raczej pierwszego - odnośnie różnicy mocy pomiędzy trampkiem 650 a 700?
Czarek
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: kamikazemario »

Raczej różnica mocy słabo zauważalna.. Różnica to jest między TA a DL :wink:
Ostatnio zmieniony 04.11.2009, 16:49 przez kamikazemario, łącznie zmieniany 1 raz.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

Witam...

Jeżdżę xl700 i mam następujące spostrzeżenia w por do xl650:

- jeśli chodzi o osiągi, to szczerze mówiąc nie ma zauważalnej różnicy, która warta byłaby rozpatrzenia pod kątem wyboru moto; te 4 czy 5 koni nie specjalnie jest odczuwalne, może tylko jak się przyspiesza od zera ale tylko przez drobny moment czasu zauważalna jest delikatna przewaga;
- duża różnica na korzyść xl700 to spalanie, zdecydowanie jest to bardziej oszczędny moto - możesz też o tym poczytać na forum;
- przednie koło zmieniło swoje rozmiary w xl700 (pogrubiło się i zmniejszyło średnicę) i chyba jest to trochę niekorzystne z punktu widzenia jazdy w terenie;
- dźwięk/wydech - rzeczywiście popracowali nad tym, też mi się dźwięk w xl700 bardzo podoba :punk:
- bagażnik pod kanapą w xl650 jest zdecydowanie większy niż w xl700.

pozostałe zmiany to kwestia różnic estetycznych, czyli kto co lubi...

Co do DL650, to rzeczywiście jest szybszy...sprawdziłem na własnej skórze :sad: ...ale co do reszty to trudno mi się wypowiedzieć...mi się v-srom zwyczajnie nie podoba :grin:
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

Scyzoryk pisze: http://www.allegro.pl/item749125700_tra ... ancja.html
e tam. Jak dobrze poszukasz to trafisz używkę. Nawet klubową / forumową :) i pewniaka.
.
Sprzedany :egh:

ale dzięki za info
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: sober »

A ja ci powiem tak: nie sugeruj się zbytnio mocą. Kupując jeden albo drugi będziesz czuł jej niedosyt ale w trampku niską moc nadrobią świetne możliwości jazdy w terenie (morda się uśmiecha -poważnie). Dl to już inna bajka sama jego budowa wyklucza go by gdzieś tam go pchać... Mimo, to jego właściciele też próbują gdzieś tam się zapuszczają...
W dl-u kierownica jest daleko od pasażera co negatywnie wpływa w jeździe off, bardzo mały prześwit, grubaśne koła z którymi kierowca nie radzi sobie w piaszczystych zakrętach, trudności ze znalezieniem off-owych opon (jeśli znajdziesz wybulisz sporo kapusty -bezdętkowe), zjeb@^e przednie kierunki które nawet z gmolami urywaja się przy małej przewrotce, kierownica "na stałe" nie jak w trampku na gumach (konkretna przewrotka w dl-u = krzywa kierownica)...
Jak to się mówi coś kosztem czegoś. Dlaczego co niektórzy zmieniają motocykl z viadra na afrikę? No tylko jest mały problem ceny Africy są moim zdaniem przegięciem. Latałem trzy sezony XL600V i bardzo chciałem mieć AT a w końcu kupiłem XL700V z przebiegiem 3200km za 18koła! (motocykl testowy) africke z przyczyn technicznych nie mógł bym mieć młodszej niż 2003 (koniec produkcji) a i pewnie musiał bym wydać ponad 20koła żeby była cukierkiem.
Co do porównania xl600v a xl700v to różnica jest spora, ale akurat to porównanie cie nie interesuję.
Życzę udanego zakupu.
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

sober pisze:A ja ci powiem tak: nie sugeruj się zbytnio mocą. Kupując jeden albo drugi będziesz czuł jej niedosyt ale w trampku niską moc nadrobią świetne możliwości jazdy w terenie (morda się uśmiecha -poważnie). Dl to już inna bajka sama jego budowa wyklucza go by gdzieś tam go pchać... Mimo, to jego właściciele też próbują gdzieś tam się zapuszczają...
W dl-u kierownica jest daleko od pasażera co negatywnie wpływa w jeździe off, bardzo mały prześwit, grubaśne koła z którymi kierowca nie radzi sobie w piaszczystych zakrętach, trudności ze znalezieniem off-owych opon (jeśli znajdziesz wybulisz sporo kapusty -bezdętkowe), zjeb@^e przednie kierunki które nawet z gmolami urywaja się przy małej przewrotce, kierownica "na stałe" nie jak w trampku na gumach (konkretna przewrotka w dl-u = krzywa kierownica)...
Jak to się mówi coś kosztem czegoś. Dlaczego co niektórzy zmieniają motocykl z viadra na afrikę? No tylko jest mały problem ceny Africy są moim zdaniem przegięciem. Latałem trzy sezony XL600V i bardzo chciałem mieć AT a w końcu kupiłem XL700V z przebiegiem 3200km za 18koła! (motocykl testowy) africke z przyczyn technicznych nie mógł bym mieć młodszej niż 2003 (koniec produkcji) a i pewnie musiał bym wydać ponad 20koła żeby była cukierkiem.
Co do porównania xl600v a xl700v to różnica jest spora, ale akurat to porównanie cie nie interesuję.
Życzę udanego zakupu.
Co prawda o gustach się nie dyskutuje, ale "osobistycznie" starsze modele 600 i 650 w ogóle mi się nie podobają. XL 600 odpadł od razu, do 650 ciągle próbuje się przekonać i nic. Natomiast najnowsza wersja podoba mi się jak nigdy - tylko ta cena. Ciekawi mnie kiedy kupiłeś i z jakiego salonu tego trampka. W hondzie plaza jest również testowy na sprzedaż, ale cena dużo wyższa http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1491007 - testowy, ciekawe jak i kto docierał.
Czarek
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: pałeł »

ja pitolic nie będę ale ani dl ani700 ani afrika mnie nie dogoni :)
są filmy na tubie jak się popierdala :) szukać carbon enduro party

edit słownik z mozilli jest do dupy :thumbsdown:
Ostatnio zmieniony 03.11.2009, 13:42 przez pałeł, łącznie zmieniany 1 raz.
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
Piterek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 25.09.2008, 16:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Piterek »

..."są filmy na tubie jak się podpierdala"...
gratuluję odwagi, że publicznie potrafiłeś się do tego przyznać :rolf:
chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek.... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc :shock: :shock:
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: pałeł »

o k***a :lol:
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

A czy wiecie może jak będzie Transalp wygladał w 2010 roku? - to tak dla pogłębiebnia wiedzy odnośnie róźnic między 650 :smile:
Czarek
Awatar użytkownika
Komar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 288
Rejestracja: 24.08.2008, 16:31
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Komar »

Wypowiem się co do kupna testowej 700tki. Sam takową posiadam i często się one pojawiają na Allegro. Przez długi czas obserwowałem pojedyncze sztuki i da się je znaleźć. Honda Plaza ma w ofercie testowe motocykle jednak są one horrendalnie drogie w porównaniu ze sprowadzanymi z Niemiec.
Poczekaj i kup taki motocykl na przełomie grudnia- stycznia.

Jeśli chcesz to dam Ci na PW adres salonu, który już sprowadził 3 testowe TA z Niemcowni w ciągu tego roku. Są pewni- kupowałem u nich i jestem zadowolony.
... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ...
czarek
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 04.11.2009, 19:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: czarek »

Kolega_PL pisze:
sober pisze:A ja ci powiem tak: nie sugeruj się zbytnio mocą. Kupując jeden albo drugi będziesz czuł jej niedosyt ale w trampku niską moc nadrobią świetne możliwości jazdy w terenie (morda się uśmiecha -poważnie). Dl to już inna bajka sama jego budowa wyklucza go by gdzieś tam go pchać... Mimo, to jego właściciele też próbują gdzieś tam się zapuszczają...
W dl-u kierownica jest daleko od pasażera co negatywnie wpływa w jeździe off, bardzo mały prześwit, grubaśne koła z którymi kierowca nie radzi sobie w piaszczystych zakrętach, trudności ze znalezieniem off-owych opon (jeśli znajdziesz wybulisz sporo kapusty -bezdętkowe), zjeb@^e przednie kierunki które nawet z gmolami urywaja się przy małej przewrotce, kierownica "na stałe" nie jak w trampku na gumach (konkretna przewrotka w dl-u = krzywa kierownica)...
Jak to się mówi coś kosztem czegoś. Dlaczego co niektórzy zmieniają motocykl z viadra na afrikę? No tylko jest mały problem ceny Africy są moim zdaniem przegięciem. Latałem trzy sezony XL600V i bardzo chciałem mieć AT a w końcu kupiłem XL700V z przebiegiem 3200km za 18koła! (motocykl testowy) africke z przyczyn technicznych nie mógł bym mieć młodszej niż 2003 (koniec produkcji) a i pewnie musiał bym wydać ponad 20koła żeby była cukierkiem.
Co do porównania xl600v a xl700v to różnica jest spora, ale akurat to porównanie cie nie interesuję.
Życzę udanego zakupu.
Co prawda o gustach się nie dyskutuje, ale "osobistycznie" starsze modele 600 i 650 w ogóle mi się nie podobają. XL 600 odpadł od razu, do 650 ciągle próbuje się przekonać i nic. Natomiast najnowsza wersja podoba mi się jak nigdy - tylko ta cena. Ciekawi mnie kiedy kupiłeś i z jakiego salonu tego trampka. W hondzie plaza jest również testowy na sprzedaż, ale cena dużo wyższa http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1491007 - testowy, ciekawe jak i kto docierał.

Testowałem właśnie ten egzemparz mial zkrzywony kluczyk i namrdowałm sie z jego wyjęcim :)
Kolega_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.10.2009, 19:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: Kolega_PL »

czarek pisze: Testowałem właśnie ten egzemparz mial zkrzywony kluczyk i namrdowałm sie z jego wyjęcim :)
Też na nim jeździłem. Kluczyk co prawda ciężko wchodził, ale nie był skrzywiony.
Czarek
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: sober »

Kolega_PL pisze:Też na nim jeździłem. Kluczyk co prawda ciężko wchodził, ale nie był skrzywiony.
wydaje mi sie że to nie wina krzywego kluczyka a po prostu nie wyrobionej świeżej stacyjki u mnie tez czasem jakoś dziwnie nie chce wejsć
Awatar użytkownika
jko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 21.06.2009, 20:13
Lokalizacja: Kraków

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: jko »

ja jeżdżę xl700 i zdecydowanie nie byłbym smutny gdyby miał większe plastiki jak 650tka i większe przednie koło. za to jest nowy, mniejsze spalanie i jak ktoś zauważył przyjemnie go posłuchać :wink:
Awatar użytkownika
CUinHell
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 426
Rejestracja: 01.09.2009, 22:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: CUinHell »

Mi np 700 ze zdjęć się nie podobała, jakaś taka za nowoczens, plastikowa, ale jak zobaczyłem i posłuchałem na żywo u Luka to inna bajka, to naprawdę dalej jest dobry, stary Trampek, tylko z nowomodną budą. Luka lata tym jak chce na szosowych oponach, diabła się nie boi :punk: .
Teraz Africa Twin RD04 HRC, KTM 990 Adventure
LukaTrampek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 214
Rejestracja: 24.07.2009, 10:31
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: LukaTrampek »

CUinHell pisze:Mi np 700 ze zdjęć się nie podobała, jakaś taka za nowoczens, plastikowa, ale jak zobaczyłem i posłuchałem na żywo u Luka to inna bajka, to naprawdę dalej jest dobry, stary Trampek, tylko z nowomodną budą. Luka lata tym jak chce na szosowych oponach, diabła się nie boi :punk: .
:grin:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości