xl 650 a xl 700

motocyklowo
gibon83
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 206
Rejestracja: 07.10.2011, 11:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Legionowo

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: gibon83 »

maju pisze: Centralka w XL700 to dla mnie pomyłka - na zwykłej szutrowej drodze zahaczałem o glebę - centralna wylatuje.
Zahaczać czasami zahacza, ale za to jak rewelacyjnie wybiera chwasty z dna stawu :grin:
http://forum.transalpclub.pl/gallery/im ... age_id=600
Klapki na górskich szlakach nie dodają splendoru!
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: tdm900 »

odkopuję temat dot. porównania trampków 650 do 700. Minęło 5 lat od ostatniego postu i 9 lat od założenia tematu, przez ten na pewno wiele nowych osób miało możliwość pojeździć obiema konstrukcjami, albo przesiadać się z jednego na drugi. Cenowo powoli oba modele się do siebie zbliżają, ale pytanie czy w ogóle warto dopłacać?

Chodzi mi w szczególności o porównanie pod kątem przydatności do turystyki, komfortu i ogólnej uniwersalności.
Teoretycznie różnice niby są znane: wtrysk, +7KM, hamulce z cbs+abs (ale nadal 2-tłoczkowe), szersze i mniejsze koła, -1,5L poj. zbiornika paliwa, - 23mm skoku z przodu, itp. Ale jak to i inne różnice przekłada się na praktyczne walory obu motocykli ? Szczególnie pytanie kieruję do tych, którzy przesiadali się z jednego na drugi i znają dobrze obie konstrukcje.

- miałem 650 i pamiętam że miał bardzo miękkie zawieszenie (co mi się strasznie podobało), odnośnie 700 czytałem że przód wprawdzie miękki ale tył utwardzono. (?)
- owiewka w 700 jest sporo mniejsza, czy zatem osłona przed wiatrem jest tam znacznie gorsza? (wiadomo, że oba i tak wymagają dołożenia wysokiej szyby)
- ile średnio da się przejechać na 700, martwi mnie ten mały zbiornik paliwa....
- z moich obserwacji komfortowa prędkość w 650 była w okolicach 80km/h, w praktyce rzedko kiedy jeździłem nim ponad 100km nie chcąc zarzynać silnika, dokuczał też brak 6 biegu, czy w 700 coś się wyraźnie zmieniło pod tym względem, czy tylko symbolicznie ?
- itp. itd. pewnie jeszcze na wiele rzeczy nie zwróciłem uwagi, liczę że podpowiecie
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: xl 650 a xl 700

Post autor: ostry »

Subiektywnie.
Na 650-tce dało się z przerwami tylko na tankowanie walnąć na raz trasę do Włoch, 1500/1600km. 700-tką takie odległości dzieliłem na pół. Mimo iż nowszy model modziłem sporo pod siebie, to i tak nie dało się osiągnąć oczekiwanego rezultatu. Nie da się ukryć, jest twardo. 650-tka to przy tym wygodny kanapowiec. Zasięg porównywalny na zbiorniku, no może minimalnie na korzyść 700-tki, bo spala litrę mniej na 100. Prędkość "komfortowa" niestety niewiele większa. Przełożenie inne (mniej o +/-500 obr/min przy 100/h) przy zachowaniu lepszej dynamiki. Brak 6-ego biegu niestety ciągle doskwiera. Ochrona przed wiatrem, przy wysokiej szybie porównywalna. Choć ja miałem ostatecznie szybę zmodyfikowaną i prawie w pionie. Pozycja mniej komfortowa. Bardziej pochylona, kierownica węższa, kanapa twardsza. Ceny rynkowe potwierdzają że próba posadzenia Transalpa bardziej na asfalcie kosztem jego uniwersalności nie do końca się udała. Są na rynku o wiele bardziej przemyślane konstrukcje. Ale i tak 700-tki to bardzo wdzięczne i bezproblemowe motocykle. Aż nudne :tongue: . Gdyby dało się tam wahacz od Afry wsadzić... :blush: . Silnik rewelacja.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości