ST 1100 Pan European

motocyklowo
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

ST 1100 Pan European

Post autor: old1977 »

Wczoraj miałem okazję polatać ST1100 iiiii? Powiem kosmos tak elastycznego Moto jeszcze nie dosiadałem Honda tym modelem pokazała jak się robi krążowniki silnik to majstersztyk v4 oddaje tak liniowo moc po prostu bajka lecisz na 5 60 km/h odkręcasz manetkę bez zająknięcia 2 paczki na liczniku,wiatr jaki wiatr? Cichutko,gładziudko jak po sznurku rewelacyjny motocykl do połykania km przy 3.5tys 120 km/h przy 4 tys 140 miód chyba się starzeje 😉, wadą jest waga ponad 300 kg przy manewrach lekko upierdliwy ale lepszy od RT bo też latałem , skrzynia precyzyjna kardan cichutki jeśli miałbym napęd porównać do BMW to ta druga powinna się uczyć jak się robi cichego kardana zero puknięć puknięć przy zmianie biegów krótko mówiąc gdyby kiedyś coś mnie naszło i szukałabym krążownika to bez zastanowienia ST1100 inżynierowie Hondy odwalili kawał solidnej roboty
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: Artek »

Co do wieku, doświadczenia...
Jestem jeszcze za młody na harleja :lol:
Dominator.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: grad74 »

Oldi, wiem o czym piszesz, ale jak chcesz wpaść w jeszcze większy zachwyt i mieć potem "dupyból" (co by tu sprzedać żeby toto kupić) przejedź się ST 1300.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: wojtekk »

Ha! Ciekawy przypadek?

Przypadek? Nie sądzę :)))

Jestem aktualnie w procesie kupowania albo st 1100 albo 1300. Podzielę się opiniami gdy nieco się poznamy.

Czy zjeżdżałeś może na szuter?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: old1977 »

wojtekk pisze: 04.06.2023, 17:08 Ha! Ciekawy przypadek?

Przypadek? Nie sądzę :)))

Jestem aktualnie w procesie kupowania albo st 1100 albo 1300. Podzielę się opiniami gdy nieco się poznamy.

Czy zjeżdżałeś może na szuter?
Tylko asfalt na szuter tym klockiem za cienki w uszach jestem
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: grad74 »

Ja też się nie odważyłem. Ale na asfalciku... :omg:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: wojtekk »

Paczajcie na to - takie głębsze szuterki na ST 1300 :)



Jak myskicie, jaką ma głebokość brodzenia ?:) Sprawdzimy gdy kupię? :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: Hawk1985 »

W tym roku już nie dam rady, ale w przyszłym chciałem dokupić drugie typowo asfaltowe moto.
ST1100 kusi bo to Honda, V4, kardan i dobra ochrona przed wiatrem.
Rozważam ją lub Diversiona 900

Wytapatalkowano


Ostatnio zmieniony 05.06.2023, 12:29 przez Hawk1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
pawel_kielce
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 38
Rejestracja: 23.01.2011, 14:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kielce

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: pawel_kielce »

Jak mogę się „wtrącić” bierz Hondę. 4 sezony na motorku sunąłem (bo jeździłem było by grzechem pisać), jeden z fajniejszych motocykli do łykania kilometrów. Silnik - bajka (to zupełnie inna jakość niż yamaszka).Prowadzenie, wygoda, niezawodność. Swoją sprzedałem, kolega ze swoją nie może się rozstać. Ostatnio się ciągnął za nami do Albanii. Właściwie to czekał na nas (trampek i afryczka). Nieco gorzej już było na miejscu…ale dobry kierownik…
Super krążownik, jeden z nielicznych którego sprzedaży żałuję.
Trochę też przy niej grzebałem. rozrząd, pompa wody itp.
Bardzo wdzięczny w serwisie moto.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: wojtekk »

Pawle, napisz coś więcej!

Jakie plusy i jakie minusy?

O które ST piszesz? 1100 czy 1300?

Jeździłeś może oboma? Możesz porówznać?

I co ggorzej na wyjeździe?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: zimny »

Ja wiem że to na asfalt, na autostradę... Ale 330kg (st1300) to jest liczba która mnie odstrasza choćby był to najlepszy sprzęt na świecie. Mój waży 100kg mniej i wystarczy :ysz:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: herni74 »

Miałem kiedyś okazje jeździć ST1100 i muszę powiedzieć ,ze na motocyklu nic nie wieje. Nie,wieje ale zajebistą nudą. :sad: :sad: Jest ciężki ,mało zwrotny ,sporo pali i nadaje sie tylko i wyłącznie na proste autostrady . Niestety ale emocji jest zero.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawel_kielce
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 38
Rejestracja: 23.01.2011, 14:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kielce

Re: ST 1100 Pan European

Post autor: pawel_kielce »

Piszę o 1100. Moj był z 1999r. Kupowałem od Tomka (znanego na FAT i takze tutaj), porządna sztuka.
Plusy:
Genialna lokomotywa, jedzie praktycznie od samego dołu bez zająknięcia na 5 np od 60 do 200km/h. Gdyby niezorientowana osobę posadzić...nie przeszkadzał by jej aktualnie za wysoki bieg :grin:
Kultura pracy silnika przewyższająca właściwie wszystkie współczesne jej motocykle.
Silnik zrobiony z duuuuuzym zapasem. Jeżeli zadbany i serwisowany, trudno to zmęczyć, przegrzać, zepsuć itp.
Przy umiarkowanym deszczu, pow. 50-60 km/h wlasciwie praktycznie na ciebie nie pada. Oczywiście, adekwatnie ochrona przed wiatrem.
Bardzo wygodna kanapa (bo to nie siedzenie).
Wlasciwie czy z pasażerką, czy bez nie czułem żadnej rocznicy...moment obrotowy ( o wadze kobiety nie pisze, może przeczytać :lol: )
Wdzięczna serwisowo, choć należy kumulować prace, bo trochę schodzi z demontażem plastików.
Jak na masę...paliła jak trampek. Przy spokojnej jeździe schodziło poniżej 6l. Jak goniłem...ok 140km/h przez kilkaset km to około 7 litrów. Ogrooooomny zbiornik.
B. dużo klamotow z drugiej ręki i dobry dostęp do części. Zresztą wlasciwie poza b.duzym jednym serwisem, nic się przez ponad 30 tys. km nie chciało popsuć.

Minusy:
Jest ciężka! Dopóki nie ruszysz...b.ciężka. Nauczyłem się nie parkować na pochylni z przednim kołem opartym o krawężnik. :roll:
Firmowe kufry boczne montowane są na takiej plastikowej listwie. Nie naładujesz tam nic cięższego. 2x2l bimbru to masowo wlasciwie granica. Choć wielkość sugerowała by co najmniej jeszcze dwie takie radości.
Jak na masę, hamulce są...powiedzmy wystarczające.
Rdzewiejące kolektory wydechowe (część pod silnikiem), przed łączeniem z tłumikami końcowymi. Kupno zdrowych używek, praktycznie niewykonalne. Granicznie, trzeba dorabiać.
Koniecznie kontrola wahacza. W części początkowej, mało widocznej. Potrafi rdzewieć jesli moto miało kontakt z sola bądź z Wysp.

Mechanicznie.
Rozbudowany układ chłodzenia, trzeba sprawdzić termostat (pasuje z Tico bodajże, ja wymieniałem z KIA któregoś). Trzeba dbać.
Rozrząd! Tam jest pasek, jak w aucie, na zewnątrz, z przodu silnika który jest wzdłużnie.
100 tys. pierwsze. potem bodajże co 70 tys. Dlatego często sprzedawane są tuż przed 100 tys. To TRZEBA zrobić! By jeździć ze spokojna głową.
Pasek (opel), rolki (honda) i...na tym samym chodzi pompa wody. Regeneracja ok 400 zł. (okolice Wrocławia). Ja złożyłem bez ruszania pompy i...rozbierałem raz jeszcze :grin:
Przy kupnie, jesli nie ma udokumentowanego serwisu rozrządu, przyczynek do znacznej negocjacji ceny.
Zawory-płytki, wlasciwie b. rzadko wymagana korekty, gaźniki bez cudow, napęd bezobsługowy, sprzęgło hydraulika, bez wad.

Jeździłem 1300.
Jeszcze bardziej czuć masę. Elektroniki trochę, ja nie znajduje powodu by dopłacać do 1100. Wygląd -kwestia gustu.

Jak przesiadałem się z trampka (miałem obydwa jednocześnie) to jak na elektryka :grin: , ten silnik jak by drgań nie generował !
Jak cos mi się przypomni jeszcze to dopisze...




wojtekk pisze: 05.06.2023, 17:29 Pawle, napisz coś więcej!

Jakie plusy i jakie minusy?

O które ST piszesz? 1100 czy 1300?

Jeździłeś może oboma? Możesz porówznać?

I co ggorzej na wyjeździe?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości