Stary Transalp - czytaj zima idzie

motocyklowo
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: old1977 »

W razie "W" mam dobre pierścienie tłokowe 😜
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: tomekpe »

Ktoś miły i mądry* (*wystarczy spełnić jeden warunek z dwóch podanych :grin: ) może podpowiedzieć, gdzie kompletować części do ewentualnego remontu?

Decyzja coraz bliżej, trochę tych części będzie, o sens ekonomiczny lepiej nie pytać, ale jakoś mam takie nieuzasadnione skrzywienie, żeby remontować na tip-top.

W głowie mam ASO (żadne konkretne, ale to i tak raczej ostateczność bez szwagra w dziale serwisu), oraz riderparts. W trzeciej kolejności są przeróżne serwisy aukcyjne, ale może ktoś przerabiał podobny temat ostatnio* ( tj. w przeciągu 2-3 lat)?

I tak, zdaję sobie sprawę, że nie do końca się na tym znam. Na pewno będę wiedział więcej po zakończeniu, za rok czy dwa :dupa:
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: wojtekk »

Riderparts. Artur uczciwie doradzi co warto z ASO a co nie. I dasz.zarobic lokalnemu :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

U mnie pierścienie nie pomogą....
Ja będę tłoki zamawiał w ASO uszczelki pod głowicę i cylindry też, pierdoły to pewnie gdzie indziej (allegro, Larsson) obróbkę w Weps na słonecznej w Nowej Iwicznej.

Pozdrawiam Rysiek
IMG_20221221_151723.jpg
IMG_20221221_153409.jpg
IMG_20221221_164312.jpg
IMG_20221221_154451.jpg
IMG_20221221_154445.jpg
IMG_20221221_153556.jpg
IMG_20221221_154503.jpg
Wysłane z mojego S62 Pro przy użyciu Tapatalka

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Artek »

Nie wiem, czy dostaniesz tłoki do czarnego silnika... :mouthshut:
Z dobrego serca (miły :smile: ) polecam znaleźć w serwisówce wymiary i dopiero wtedy z tymi danymi iść do szlifierza najpierw na pomiary (20-50 zł.).

O sprawdzenie i regenerację głowicy pytać Pitera! (mądry :ok: ) i iść za jego tropem.
Zęby na tym zjadł :lol:
Dominator.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

Tylko najpierw pomiary a potem rekonesans w Honda Plaza co jest dostępne .... Jeden z szanownych mechaników motocyklowych twierdzi że cylindry mogę przeszlifować w razie czego pod tłoki od trampka po 91 roku. Ja będę dożyć raczej do oryginału zobaczymy jutro podjadę do Hondy to cud napiszę.....

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

Co do regeneracji głowicy już robiłem w Weps na Iwicznej do TA650 DRZ400, oraz niezliczonej ilości samochód i było wszystko ok.

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: old1977 »

Do czarnego silnika dostaniesz tłoki w wymiarach naprawczych +0,25 lub +0,50 koszt jednego to około 500zł do tego nadwymiarowe pierścionki okolo500pln w oryginale idą nippony takie graty dobrze ogarniają w enduro 7 chyba że masz kogoś w UK tam również można to dostać ceny podobne jakbyś się decydował szlif(rozwiercenie) cylindra to z tłokiem w ręku do szlifierza można by było coś dobrać z wossnera koszt podobny około 1500 za tłoki z pierścieniami
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

Wszystko dostępne w Hondzie w ciągu dwóch tygodni do odbioru
Tłoki t.j. old1977 pisze 0,50 (OEM: 13103MM9305) i 0,25 (OEM: 13102MM9305) po 462zł pierścionki 362 swożeń 72zł zabezpieczenie 12zł. Więc nie ma co panikować :ok:
Cylindry i głowice już zawiozłem do pomiarów i poźniejszej obróbki... I czekam na Św Mikołaja. :zabawa:

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: old1977 »

a w której hondzie brałeś? u siebie lokalnie czy na necie? sokół Lublin ? chodzi mi cenę pierścieni to za cylinder czy kpl na 2 tłoki?
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

Honda Plaza na malowniczej w Warszawie.
Pierscionki Cena za komplet na 1 tłok.
Jeszcze nic nie zamawiałem czekam najpierw na wyniki pomiarów cylindra a później na listę co potrzebne do głowicy (jakiś rabat jeszcze dostanę ponoć).

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: old1977 »

ceny zbliżone coś tańsze coś droższe pierścionki w enduro 7 chyba po 330 zł na cylinder a tłoki coś około 470
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

Z pomiarów wynika że nadwymiarowe tłoki 0,25 wystarczą.
Tłoki zamówione w Honda Plaza ( mają być między 05.01 a 10.01 do odbioru jakoś nie chcę mi się wierzyć hehe). I czekam na informacje co do głowicy trzeba zamówić.

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Artek »

:ok:
Ze wszystkich trampków chyba najładniej podoba mi się dźwięk czarnego motoru.
Serio. :cool:
Dominator.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

A mi wygląd PD6 najbardziej że wszystkich trampków :grin:

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Piter!!! »

Jak będziesz cylindry dawał do szlifu, to tylko do szlifierni zajmujących się motocyklami.
W takich warsztatach mają honownice, które są bardzo drobne, nie zostawiają ostrych krawędzi i są gęściej robione.
Po samochodowych honownicach zostają ostre, grube krawędzie, które w krótkim czasie zjadają bardzo cienkie olejowe pierścienie motocyklowe.
I jak masz oryginalne tłoki, to upieraj się przy pasowaniu z serwisówki. Niech nie robią po swojemu.
Awatar użytkownika
Rysiek_81
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 786
Rejestracja: 31.01.2016, 17:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wiocha za Piaseczusets

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Rysiek_81 »

Ok ... Dzięki za rady. Tam robią i samochodowe i motocyklowe sam u nich od dwóch motorów głowice robiłem. I ostatnio też polecił mi ich pewien szanowany warsztat motocyklowy robił u nich nie jeden piecyk....
Co do pasowania to zwrócę uwagę.
Dziękuję bardzo. :ok:

Pozdrawiam Rysiek
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Piter!!! »

Szlif cylindra motocyklowego zrobią praktycznie wszędzie. Ale dobrze zrobi tylko garstka.
Ja miałem bezpośrednie porównanie. Nie dawaj cylindrów do samochodziarzy, po takim honowaniu, po 10tyś km, pierścienie olejowe nie istnieją. Osełki do honowania motocyklowego mają zupełnie inną gradację. Ja teraz daję do Wojtala garage. Ciężki kontakt, tylko mailowy, ale robota na najwyższym poziomie. Oni robią silniki do motocrossu wyczynowego. Zajmują się tylko tym i mają maszyny tylko do tego. Wg mnie to najlepszy w PL warsztat robiący takie rzeczy.
Od dobrego remontu oczekuje się, że silnik będzie chodził jak złoto, a jak zacznie Ci pobierać oliwę po 10 tyś km, to przychodzi ogromne rozczarowanie. Widząc że kupujesz oryginalne tłoki, to myślę że robisz go dla siebie i chcesz żeby to było zrobione wszystko ze sztuką
Pilnuj pasowania, bo oryginał to 0,02-0,03. Samochodziarze to najlepiej by robili na 0,06, a najlepiej na 0,1 bo się może zacierać. A wg hajnesa, takie pasowanie to szrot. To jest stara dobra japonia, tłoki mają dużo krzemu, są ciasno pasowane i nie puchną.
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Piter!!! »

Tak samo głowice. Nie dawaj planować!!! - tu jest jedno ale, w serwisuwce jest opisana kolejność odkręcania i chyba w 2 etapach. Jak tak zrobiłeś, to napewno są proste. To są pojedyńcze cylindry, nowa uszczelka i jest git. Nowe frezy na gniazdach zrobi większość, ale jak jest prowadnica zaworu do wymiany, to nagle nikt nie potrafi tego zrobić, bo to rozwiertaka nie ma itp, itd. Oryginalne prowadnice Hondy są nadwymiarowe na zew i na wew, Wewnętrzny rozwiertak, to 6mm, ja znalazłem jeden warsztat w PL, co to zrobi.
Ostatnio zmieniony 30.12.2022, 22:27 przez Piter!!!, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Stary Transalp - czytaj zima idzie

Post autor: Piter!!! »

A jak główki korbowodu? Nie mają luzu?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości