Dobra, coś schrzaniłem. Wymieniłem w Suzuki łożyska główki ramy, olej, panewki i uszczelniacze w lagach. Po wymianach motocykl jeździ źle i nie mogę sobie z tym poradzić.
Przy małych prędkościach przednie zawieszenie jest niestabilne, naprzemiennie kołysze kierownicą prawo – lewo, przy jeździe na wprost i w zakręcie. Siła ciągnięcia jest znaczna, szczególnie silnie przy prędkościach 20-40 km/h.
Zawieszenie stabilizuje się wraz ze wzrostem prędkości.
Siła kołysania wzrasta wraz z siłą dokręcenia łożysk główki ramy.
Motocykl ma tendencję do zapadania się w zakręty.
Trzy razy już wszystko rozbierałem i nie wiem, co jest nie tak? Łożyska były oryginalne kulkowe, zmieniłem na stożkowe. Bieżnie wydają się być nabite poprawnie. Jakieś pomysły?
Temat nie umieszczam w dziale technika, bo to historia o jakimś psiowatym Suzuki.
Kołysanie przedniego zawieszenia
Re: Kołysanie przedniego zawieszenia
masz lekką shimmę tak? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem jak tak to zacząłbym od wyważenia koła,oś koła lekko przechodzi przez koło i lagi?jest osiowość między nimi,ma wejść lekko ręką,ja miałem kiedyś tak że jedna laga była minimalnie wyżej od drugiej w półce i działy się cyrki.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- mapol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 129
- Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kołysanie przedniego zawieszenia
Postaw moto tak, żeby przednie koło było w powietrzu. Kiera powinna płynnie i bez zacięć się obracać przy przyłożeniu niewielkiej siły. Jak tak nie jest, poluzuj łożyska główki ramy.
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Kołysanie przedniego zawieszenia
Wg mnie to za mocno skręcone łożysko g. ramy. Jak pracuje kiera na uniesionym przednim kole? Luźno czy ciasno? Czy sama opada, czy pracuje z lekkim oporem?trud pisze:Dobra, coś schrzaniłem. Wymieniłem w Suzuki łożyska główki ramy, olej, panewki i uszczelniacze w lagach. Po wymianach motocykl jeździ źle i nie mogę sobie z tym poradzić.
Przy małych prędkościach przednie zawieszenie jest niestabilne, naprzemiennie kołysze kierownicą prawo – lewo, przy jeździe na wprost i w zakręcie. Siła ciągnięcia jest znaczna, szczególnie silnie przy prędkościach 20-40 km/h.
Zawieszenie stabilizuje się wraz ze wzrostem prędkości.
Siła kołysania wzrasta wraz z siłą dokręcenia łożysk główki ramy.
Motocykl ma tendencję do zapadania się w zakręty.
Trzy razy już wszystko rozbierałem i nie wiem, co jest nie tak? Łożyska były oryginalne kulkowe, zmieniłem na stożkowe. Bieżnie wydają się być nabite poprawnie. Jakieś pomysły?
Temat nie umieszczam w dziale technika, bo to historia o jakimś psiowatym Suzuki.
Zakładam, że masz równo rury zawieszenia w półce górnej tj. jak zaczyna się korek.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości