Waga Trampka

motocyklowo
Staszek70
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 18.10.2017, 20:23
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Waga Trampka

Post autor: Staszek70 »

I jeszcze takie oto pytanko - dla mnie bardzo istotne : ile ważą na sucho poszczególne modele Hondy Transalp 650 / 700 .
Spotykam się z różnymi danymi np. w serwisie ścigacz.pl jest że na sucho Transalp 700 waży 218 kg , a na wikipedia 200 kg na mokro
Transalp 650 na sucho 191 , a znajdywałem że 200 kg na mokro - czy ktoś z szanownych użytkowników tych pięknych maszyn mógłby mnie oświecić ? są to dla mnie istotne informacje przed zakupem , z góry dziękuję i pozdrawiam .
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Waga Trampka

Post autor: Artek »

Na sucho się nie jeździ, więc na co komu takie dane marketingowe?
Dominator.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Waga Trampka

Post autor: Adampio »

Ciekawe czy ktoś wie :) Ja nie mam pojęcia ile waży moja 600, poza tym ze z pełnym bakiem więcej niż z pustym...
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Waga Trampka

Post autor: wojtekk »

Nie wiem ale .... Aby to jeździło potrzebujesz gmoli stelażt i przydałaby się centralka. Dodaj z 20 kg?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Waga Trampka

Post autor: tomekpe »

Staszek70 pisze:I jeszcze takie oto pytanko - dla mnie bardzo istotne : ile ważą na sucho poszczególne modele Hondy Transalp 650 / 700 .
Spotykam się z różnymi danymi np. w serwisie ścigacz.pl jest że na sucho Transalp 700 waży 218 kg , a na wikipedia 200 kg na mokro
Transalp 650 na sucho 191 , a znajdywałem że 200 kg na mokro - czy ktoś z szanownych użytkowników tych pięknych maszyn mógłby mnie oświecić ? są to dla mnie istotne informacje przed zakupem , z góry dziękuję i pozdrawiam .
Kolego, te dane są różne, ale generalnie dla Ciebie przed zakupem istotne jest to, że Transalp jest dość ciężkim motocyklem. Pomiędzy poszczególnymi wersjami nie ma zbyt wielu różnic wagowych - no ale jakieś tam są.

Heines podaje (na mokro, tj. 'curb weight')
194 kg XL600 -1987 - 90
202 kg XL600 - 1991 - 99
194 kg XL650 - 2000 - 02

Nie dam głowy za wiarygodność tych danych, ale jest to punkt odniesienia. Natomiast ważne jest to, że będziesz dokładał gmole, kufer, jakieś pewnie inne dodatki. 220 na mokro wyjdzie bez problemu, jak nie więcej :)

Gdzieś na forum był też wątek, gdzie ktoś ważył swoją 600tkę - poszukaj. Jak długo nie masz jakiegoś narzuconego limitu wagi przez czynniki zewnętrzne - temat niewart uwagi moim zdaniem. Na podstawie różnic w wadze nie ma sensu wybierać pomiędzy wersjami Trampka.
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: Waga Trampka

Post autor: meny72 »

wojtekk pisze:Nie wiem ale .... Aby to jeździło potrzebujesz gmoli stelażt i przydałaby się centralka. Dodaj z 20 kg?
Ale wyczerpująca odpowiedź ,,musisz mieć to,to,i to bo bez tego nie pojedziesz??. Wojtek posty sobie walisz co temat to ty musisz się udzielać, idź na spacer.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Waga Trampka

Post autor: wojtekk »

meny72 pisze:
wojtekk pisze:Nie wiem ale .... Aby to jeździło potrzebujesz gmoli stelażt i przydałaby się centralka. Dodaj z 20 kg?
Ale wyczerpująca odpowiedź ,,musisz mieć to,to,i to bo bez tego nie pojedziesz??. Wojtek posty sobie walisz co temat to ty musisz się udzielać, idź na spacer.
Many72 - jest taka ciekawa psychologiczna teoria. Mówi ona, że u innych zakładamy to, co sami robimy/chcemy robić/uważamy za prawdopodobne. Rozumiem, że Tobie zależy na wpisywaniu na forum i zakładasz, że ja tak mam. Spieszę poinformować - nie , nie mam. Co więcej, jest inna teoria mówiąca, że przeceniamy u innych to, co sami robimy albo chcielibyśmy robić. Na przykład facet, który szuka babki uważa, że wszystkie kobiety mają taką chcicę jak on. Rozumiem, że zakładasz, iż ja chcę klikać aby mieć wszystkie posty. Odpowiadam - nie mam takiej potrzeby. Pobieżna analiza forum pokazuje mi, że Twoja wizja iż piszę w każdym poście jest bezzasadna.

Rozwinę wypowiedź. Tomekpe już dopisał więc nieco się powtórzę.

Liczenie wagi trampka na sucho nie ma sensu. Napisano już wyżej. Suchym się nie jeździ. Ja chciałem dopisać, że liczenie na mokro tez nie ma sensu. Pojechanie golasem motocyklem, który lubi się wywracać (jazda samym asfaltem możliwa, ale fajnie go zabrać na spacer poza asfalt) to zabawa dla bogatych. Zobacz ceny plastików - są zabójcze. NIektóre wręcz kosmiczne. Konieczne jest zatem dodanie ochrony - na przód i tył. To sensowne minimum. To sensowne minimum to naście kilogramów conajmniej.

Jak to się ma do wagi? A ma się tak, że to tej suchej wagi dodajesz niemałe płyny a następnie żelastwo (o czym słusznie pisał tomekpe). I robi się cięzki motocykl. Bez ncetralki oczywiście da się żyć. Dlatego to napisałem jako warunkowe. Ja bym nie dawał. Ale wcześniej bym dał.

Nie wszystkie motocykle tak mają. Miałem drkę i ona jest plug-and-play. Na mokro waży 160 i nic się nie zakłada żelastwa. Prawie nie ma plastików. Te co są są o niebo lepsze od TA. Dla chcącego można je zabezpieczyć (ja tak zrobiłem po pedant jestem) wagą 3 kg (vs. 20).

Podsumowanie wyjaśnienia. Dodałem ten wpis w tym celu, że pisanie o wadze na sucho nie ma sensu. TA to ciężki motocykl gdy zważy się go w wersji na szutry.

Mam nadzieję, że kolega many72 mi zaliczy to wyjaśnienie. O co pokornie proszę, ale powiem szczerze mam w pompie czy tak będzie :) Przyjmuję jednak słuszną krytykę, że moja lakoniczna wypowiedź mogła być zbyt lakoniczna i warto ją rozszerzyć. Co też z radością czynię.


***

Edyta:
meny72 pisze:
wojtekk pisze:
meny72 pisze:
wojtekk pisze:Nie wiem ale .... Aby to jeździło potrzebujesz gmoli stelażt i przydałaby się centralka. Dodaj z 20 kg?
Ale wyczerpująca odpowiedź ,,musisz mieć to,to,i to bo bez tego nie pojedziesz??. Wojtek posty sobie walisz co temat to ty musisz się udzielać, idź na spacer.
Many72 - jest taka ciekawa psychologiczna teoria. Mówi ona, że u innych zakładamy to, co sami robimy/chcemy robić/uważamy za prawdopodobne. Rozumiem, że Tobie zależy na wpisywaniu na forum i zakładasz, że ja tak mam. Spieszę poinformować - nie , nie mam. Co więcej, jest inna teoria mówiąca, że przeceniamy u innych to, co sami robimy albo chcielibyśmy robić. Na przykład facet, który szuka babki uważa, że wszystkie kobiety mają taką chcicę jak on. Rozumiem, że zakładasz, iż ja chcę klikać aby mieć wszystkie posty. Odpowiadam - nie mam takiej potrzeby. Pobieżna analiza forum pokazuje mi, że Twoja wizja iż piszę w każdym poście jest bezzasadna.

Rozwinę wypowiedź. Tomekpe już dopisał więc nieco się powtórzę.

Liczenie wagi trampka na sucho nie ma sensu. Napisano już wyżej. Suchym się nie jeździ. Ja chciałem dopisać, że liczenie na mokro tez nie ma sensu. Pojechanie golasem motocyklem, który lubi się wywracać (jazda samym asfaltem możliwa, ale fajnie go zabrać na spacer poza asfalt) to zabawa dla bogatych. Zobacz ceny plastików - są zabójcze. NIektóre wręcz kosmiczne. Konieczne jest zatem dodanie ochrony - na przód i tył. To sensowne minimum. To sensowne minimum to naście kilogramów conajmniej.

Jak to się ma do wagi? A ma się tak, że to tej suchej wagi dodajesz niemałe płyny a następnie żelastwo (o czym słusznie pisał tomekpe). I robi się cięzki motocykl. Bez ncetralki oczywiście da się żyć. Dlatego to napisałem jako warunkowe. Ja bym nie dawał. Ale wcześniej bym dał.

Nie wszystkie motocykle tak mają. Miałem drkę i ona jest plug-and-play. Na mokro waży 160 i nic się nie zakłada żelastwa. Prawie nie ma plastików. Te co są są o niebo lepsze od TA. Dla chcącego można je zabezpieczyć (ja tak zrobiłem po pedant jestem) wagą 3 kg (vs. 20).

Podsumowanie wyjaśnienia. Dodałem ten wpis w tym celu, że pisanie o wadze na sucho nie ma sensu. TA to ciężki motocykl gdy zważy się go w wersji na szutry.

Mam nadzieję, że kolega many72 mi zaliczy to wyjaśnienie. O co pokornie proszę, ale powiem szczerze mam w pompie czy tak będzie :) Przyjmuję jednak słuszną krytykę, że moja lakoniczna wypowiedź mogła być zbyt lakoniczna i warto ją rozszerzyć. Co też z radością czynię.
Normę trzeba wykonać 1,69 posta dziennie tak trzymaj!! :thumbsup:
A ten swoje :) Widzę, że straszną solą w oku są statystyki, posty itd. Swoim postem podbijasz. Gratuluję. Widzę, że wiele on wniósł do dyskusji o wadze trampka. Podobnie, jak poprzedni :fuck:
Ostatnio zmieniony 23.10.2017, 13:51 przez wojtekk, łącznie zmieniany 2 razy.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: Waga Trampka

Post autor: meny72 »

wojtekk pisze:
meny72 pisze:
wojtekk pisze:Nie wiem ale .... Aby to jeździło potrzebujesz gmoli stelażt i przydałaby się centralka. Dodaj z 20 kg?
Ale wyczerpująca odpowiedź ,,musisz mieć to,to,i to bo bez tego nie pojedziesz??. Wojtek posty sobie walisz co temat to ty musisz się udzielać, idź na spacer.
Many72 - jest taka ciekawa psychologiczna teoria. Mówi ona, że u innych zakładamy to, co sami robimy/chcemy robić/uważamy za prawdopodobne. Rozumiem, że Tobie zależy na wpisywaniu na forum i zakładasz, że ja tak mam. Spieszę poinformować - nie , nie mam. Co więcej, jest inna teoria mówiąca, że przeceniamy u innych to, co sami robimy albo chcielibyśmy robić. Na przykład facet, który szuka babki uważa, że wszystkie kobiety mają taką chcicę jak on. Rozumiem, że zakładasz, iż ja chcę klikać aby mieć wszystkie posty. Odpowiadam - nie mam takiej potrzeby. Pobieżna analiza forum pokazuje mi, że Twoja wizja iż piszę w każdym poście jest bezzasadna.

Rozwinę wypowiedź. Tomekpe już dopisał więc nieco się powtórzę.

Liczenie wagi trampka na sucho nie ma sensu. Napisano już wyżej. Suchym się nie jeździ. Ja chciałem dopisać, że liczenie na mokro tez nie ma sensu. Pojechanie golasem motocyklem, który lubi się wywracać (jazda samym asfaltem możliwa, ale fajnie go zabrać na spacer poza asfalt) to zabawa dla bogatych. Zobacz ceny plastików - są zabójcze. NIektóre wręcz kosmiczne. Konieczne jest zatem dodanie ochrony - na przód i tył. To sensowne minimum. To sensowne minimum to naście kilogramów conajmniej.

Jak to się ma do wagi? A ma się tak, że to tej suchej wagi dodajesz niemałe płyny a następnie żelastwo (o czym słusznie pisał tomekpe). I robi się cięzki motocykl. Bez ncetralki oczywiście da się żyć. Dlatego to napisałem jako warunkowe. Ja bym nie dawał. Ale wcześniej bym dał.

Nie wszystkie motocykle tak mają. Miałem drkę i ona jest plug-and-play. Na mokro waży 160 i nic się nie zakłada żelastwa. Prawie nie ma plastików. Te co są są o niebo lepsze od TA. Dla chcącego można je zabezpieczyć (ja tak zrobiłem po pedant jestem) wagą 3 kg (vs. 20).

Podsumowanie wyjaśnienia. Dodałem ten wpis w tym celu, że pisanie o wadze na sucho nie ma sensu. TA to ciężki motocykl gdy zważy się go w wersji na szutry.

Mam nadzieję, że kolega many72 mi zaliczy to wyjaśnienie. O co pokornie proszę, ale powiem szczerze mam w pompie czy tak będzie :) Przyjmuję jednak słuszną krytykę, że moja lakoniczna wypowiedź mogła być zbyt lakoniczna i warto ją rozszerzyć. Co też z radością czynię.
Normę trzeba wykonać 1,69 posta dziennie tak trzymaj!! :thumbsup:
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Waga Trampka

Post autor: tomekpe »

I zapewne tym sposobem z forum ubywają kolejni użytkownicy :/ Po co to w takim tonie omawiać...

Przede wszystkim proponuję wyjaśnianie sporów oraz zastrzeżeń na PW. Potem - pisanie (przeważnie ;) ) na temat. A na koniec - pisanie zrozumiale też będzie miłe dla odbiorców :)

A wracając do wagi Trampka - proszę, niech autor wypowie się jaki jest konkretniejszy kontekst jego pytania.

Bo generalnie nie pojedyncze kg grają rolę, a ogólny charakter motocykla. Jak długo nie leży, Trampek bardzo przyjaźnie się prowadzi, nawet obciążony. Ale w cięższym terenie (czyt. ponad polne drogi i szutry) ta waga dokucza. Taka przywołana w przykładzie DR jest o niebo lżejsza. Ale nie ma motocykli do wszystkiego.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Waga Trampka

Post autor: ostry »

Staszek70 pisze:I jeszcze takie oto pytanko - dla mnie bardzo istotne : ile ważą na sucho poszczególne modele Hondy Transalp 650 / 700 .
Spotykam się z różnymi danymi np. w serwisie ścigacz.pl jest że na sucho Transalp 700 waży 218 kg , a na wikipedia 200 kg na mokro
Transalp 650 na sucho 191 , a znajdywałem że 200 kg na mokro - czy ktoś z szanownych użytkowników tych pięknych maszyn mógłby mnie oświecić ? są to dla mnie istotne informacje przed zakupem , z góry dziękuję i pozdrawiam .
Może faktycznie byłoby to istotne gdybyś kupował ten motocykl na wagę, bo w normalnym użytkowaniu takie porównanie tych modeli nie ma sensu. 650 - 700 ważą podobnie. W wersji gołej 700-tka jest cięższa tym bardziej jeśli posiada ABS ale z reguły użytkuje się ją na asfalcie więc dodatkowe kilogramy nie przeszkadzają. Dodatkowo 700 jest bardziej filigranowa (nie posiada tak rozdmuchanych plastików) więc "wydaje się" że jest lżejsza. Ilość i rodzaj doposażenia też waży. Najważniejsze jest to gdzie planujesz i w jaki sposób i z kim to użytkować. Jeśli znasz już odpowiedź na to pytanie wtedy łatwiej Ci będzie podjąć decyzję jaki model wybrać.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Waga Trampka

Post autor: wojtekk »

To może tak jeszcze dopowiem - jeżeli nie planujesz podnosić motocykla (jazda asfaltami, czasem jakiś mocny szuter) to nie przejmuj się wagą. Wtedy można myśleć o cięższych maszynach. Jeżeli myślisz o zjeździe w teren, to z kolei pomyśl, czy będziesz to już robić trampkiem. Jeżeli jeszcze nim nie zjedziesz, to odpuść myślenie o wadze. Innymi słowy - im więcej asfaltu tym mniej myślenia o wadze.


Jedna jeszcze uwaga - waga ma tym mniejsze znaczenie im jesteśmy bardziej wysocy. Mam tu na myśli: jeżdżąc po twardym czy starczy nogi na podparcie. Jeżeli jesteś wysoki to częściej wystarczy. Niski - częściej motocykl leży. Wtedy - obładować żelastwem.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Mariusz
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 59
Rejestracja: 29.09.2012, 04:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Waga Trampka

Post autor: Mariusz »

Trzy razy podnosiłem z gleby swoją 650, za każdym razem miałem mroczki w oczach :wacko: . Takie są koszty wagi mojego trampka. I jakbym miał zbierać go jeszcze 100 razy, to (dziś) nie zamienił bym go na żadnego innego.
Kto chce szuka sposobów, kto nie chce szuka powodów.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Waga Trampka

Post autor: ArturS »

Gdzieś w sieci krąży test porównawczy DL650, XL650V i czegoś trzeciego. Ważyli wszystkie sprzęty, XL650V był bez gmoli i stelaży, na wagę wniósł najwięcej z tych trzech. I wcale to nie było 200, czy 210kg, a bliżej 220 czy 230kg. Jakby był ktoś tak miły i podjechał na złom, to byłaby jasność ;) Ja swoją Tenerę ważyłem w pracy, na atestowanej wadze. Zamiast 185kg wyszło prawie 200 mimo, że pewne elementy odelżyłem (np. wywaliłem ciężki jak cholera tłumik i wrzuciłem leciutkiego sebringa). Skośnookie kombinatorki nie do końca kiedyś informowali o pewnych sprawach :lol:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Waga Trampka

Post autor: Adampio »

Mariusz pisze:Trzy razy podnosiłem z gleby swoją 650, za każdym razem miałem mroczki w oczach :wacko: . Takie są koszty wagi mojego trampka. I jakbym miał zbierać go jeszcze 100 razy, to (dziś) nie zamienił bym go na żadnego innego.
Bo motór podnosi sie stając do niego tylem, a jak ma jeszcze gmole z uszami od Henrego to w ogóle kaszka z mleczkiem
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Waga Trampka

Post autor: Artek »

Na wiosnę na pewno zbierze się ekipę z moich okolic na wagę. Mamy prawie wszystkie gatunki trampków ( brak 700-ki z abs).
Dominator.
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Waga Trampka

Post autor: Mazak »

Adampio pisze:Bo motór podnosi sie stając do niego tylem...
polmizowalbym na ten temat ;) Ja dzwigam przodem za kiere

Podnosiłem pare razy 650 i 700 roznicy nie zauwazylem w dzwiganiu tak samo ciezkie były :ysz:
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 712
Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Waga Trampka

Post autor: HarryLey4x4 »

także podnoszę za kierę
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Waga Trampka

Post autor: Hawk1985 »

ArturS pisze:Gdzieś w sieci krąży test porównawczy DL650, XL650V i czegoś trzeciego. Ważyli wszystkie sprzęty, XL650V był bez gmoli i stelaży, na wagę wniósł najwięcej z tych trzech.
To był chyba GS 650

Najlepiej nie wywracać Trampka to nie będzie problemu z podnoszeniem :pob:

A tak poważnie to ważna jest technika podnoszenia, tutaj np kobitka podnosi kredens:


No chyba że jest się jak Eddie Hall - strongman targający prawie 500kg w martwym ciągu - to wtedy można podnosić motocykl bez techniki :P
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości