Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Witam i jak w temacie tak się zastanawiam nad wyborem motocykla Transalp i im dłużej czytam rozmaite poradniki tym mniej wiem ! Pomyślałem w końcu że najrozsądniej będzie zapytać na forum dotyczącego danych modeli . W sumie to pytanie brzmi czy modele 650 i 700 to to samo tylko po nieznacznym tuningu czy jednak różne , nie wiem na którą pojemność się zdecydować , która z nich jest bardziej odporna i trwała , co lepsze gaźnik czy wtrysk ? która z nich będzie mniej awaryjna przez co mniej problemowa . Prawdę powiedziawszy to jestem dość świeżym ,,motocyklistą '' do tej pory jeździłem na 125 i 150 cc - wiem że brzmi to hmm dość śmiechowo ale właśnie postanowiłem że czas przejść na coś większego i poważniejszego a Transalp 650/700 najbardziej do mnie przemawia choć po przymiarce na sucho do tych egzemplarzy odniosłem wrażenie że chyba jestem troszkę niskawy jak na ten motor bo mam 175cm wzrostu i nie sięgam płasko stopami do podłoża .Z góry serdeczne dzięki za kilka fachowych porad co do wyboru pojemności Trampka - już nawet sobie upatrzyłem jednego na Mobile.de model Transalp 650 bogato wyposażony w akcesoria ..........tylko się zastanawiam czy to będzie właściwy wybór czy może jednak wybrać Transalpa XL 700 ? może ktoś życzliwy pomoże w wyborze , pozdrawiam wszystkich .
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Takie dylematy ma tu wielu ,którzy zaczynają przygodę z Transalpem.
Co byś nie wybrał nie będzie złym wyborem. Co do wzrostu, to ja mam tyle samo, moje początki sprzed 4 lat wiązały się z przesiadką z maxiskutera na Transalpa i myślałem,że to nie dla mnie. Wystarczyło kupić obniżoną kanapę i świat stał się inny. Wybór między 650-a 700 w moim przypadku podyktowany był ceną i łatwiejszym dostępem do klamotów 650tki. Dzisiaj nie wiem jak jest, ale ja sobie 650 tkę bardzo chwaliłem i chwalę do dziś. Po 4 latach przesiadam się co prawda na nową Afrykę, ale wciąż porównuję ją do Trampka. Główna różnica dla mnie w tych modelach leżała, nie w gaźniku czy wtrysku , ale w wielkości przedniego koła. W związku z tym,że lubię szutry, a polubiłem je dzięki Trampkowi, wolę mieć z przodu 21 cali.
Jak juz się zdecydujesz na 650- to polecam zajrzeć na giełdę motocykli forumowych. Także polecam swoje moto, bo jest na sprzedaż. Poza tym mam wiele fajnych części do 650tki na zapas i np. obniżane kanapy , także taką z podgrzewaniem. Jeśli chcesz się cieszyć fajnym turystycznym enduro , do wyśmienitej zabawy w lekkim terenie, to Trampek jest super. 650tka bardziej na szutry i poza asfaltem, a 700-tka z patrzeniem bardziej w kierunku asfaltu.
Co byś nie wybrał nie będzie złym wyborem. Co do wzrostu, to ja mam tyle samo, moje początki sprzed 4 lat wiązały się z przesiadką z maxiskutera na Transalpa i myślałem,że to nie dla mnie. Wystarczyło kupić obniżoną kanapę i świat stał się inny. Wybór między 650-a 700 w moim przypadku podyktowany był ceną i łatwiejszym dostępem do klamotów 650tki. Dzisiaj nie wiem jak jest, ale ja sobie 650 tkę bardzo chwaliłem i chwalę do dziś. Po 4 latach przesiadam się co prawda na nową Afrykę, ale wciąż porównuję ją do Trampka. Główna różnica dla mnie w tych modelach leżała, nie w gaźniku czy wtrysku , ale w wielkości przedniego koła. W związku z tym,że lubię szutry, a polubiłem je dzięki Trampkowi, wolę mieć z przodu 21 cali.
Jak juz się zdecydujesz na 650- to polecam zajrzeć na giełdę motocykli forumowych. Także polecam swoje moto, bo jest na sprzedaż. Poza tym mam wiele fajnych części do 650tki na zapas i np. obniżane kanapy , także taką z podgrzewaniem. Jeśli chcesz się cieszyć fajnym turystycznym enduro , do wyśmienitej zabawy w lekkim terenie, to Trampek jest super. 650tka bardziej na szutry i poza asfaltem, a 700-tka z patrzeniem bardziej w kierunku asfaltu.
- poss'ter
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 931
- Rejestracja: 02.01.2013, 18:10
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Zarówno 650 jak i 700 to dobre i fajne motocykle. Miałem i jednego i drugiego. Na korzyść 650 przemawia niższa cena, koło 21 cali (do jazdy po szutrach) na korzyść 700 troszkę większa moc, wtrysk i przynajmniej dla mnie obecność ABS. Do 700 tki dość łatwo można zamontować koło 21 cali. Kup dobry nie zajechany egzemplarz i będziesz zadowolony.
"NIE ŁAM SIĘ" - Wajdek
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Ze swojej perspektywy mogę śmiało powiedzieć, że więcej + przemawia za 650'tką tj.
- Więcej części zamiennych w przystępnych cenach w razie gleby, bądź awarii, uszkodzenia
- gaźnik
- 21" koło
- mniej "plastikowy" co czyni go bardziej uniwersalnym i bardziej odpornym
- cena
- Więcej części zamiennych w przystępnych cenach w razie gleby, bądź awarii, uszkodzenia
- gaźnik
- 21" koło
- mniej "plastikowy" co czyni go bardziej uniwersalnym i bardziej odpornym
- cena
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- poss'ter
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 931
- Rejestracja: 02.01.2013, 18:10
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Miałeś i 650 i 700?Solidworks pisze:Ze swojej perspektywy mogę śmiało powiedzieć, że więcej + przemawia za 650'tką tj.
- Więcej części zamiennych w przystępnych cenach w razie gleby, bądź awarii, uszkodzenia
- gaźnik
- 21" koło
- mniej "plastikowy" co czyni go bardziej uniwersalnym i bardziej odpornym
- cena
"NIE ŁAM SIĘ" - Wajdek
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Nie. Żeby określić te zalety nie musiał
em mieć. Wiem jaka jest 700 i jej nie chcę. Moja perspektywa dot. Tego przede wszystkim gleby i części zamiennych.
em mieć. Wiem jaka jest 700 i jej nie chcę. Moja perspektywa dot. Tego przede wszystkim gleby i części zamiennych.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5506
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
O! A co przemawia za plusem gaźnika?Solidworks pisze:Ze swojej perspektywy mogę śmiało powiedzieć, że więcej + przemawia za 650'tką tj.
(...)
- gaźnik
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 825
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Okiem laika który co prawda mało jeździ ale w przeciągu 3 lat miał 4 motocykle (tzw. syndrom Zimnego )
Osobiście brałbym moto na wtrysku, z plusów mniejsze spalanie, nie ma ssania zapalasz a on sam reguluje obroty, w przypadku zmian wysokości sam dostosuje mieszankę
Wg mnie im nowszy model tym mniej terenowy a bardziej asfaltowy, trampek 700 ma już mniejsze koło ale jak ktoś pisał koło z 650tki mozna przełożyć praktycznie plug&play co poprawi nieco właściwości terenowe.
700tka występuje już z ABSem, osobiście jestem zdania że warto mieć - lepiej mieć i nie użyć niż nie mieć a potrzebować.
700tka będzie najmocniejsza, ale charakterystyka Vki Hondowskiej jest przyjazna osobom początkującym. Przypadkowo nie postawisz jej na koło, nie będzie zbyt mocnym motocyklem.
Podstawowe pytanie czego oczekujesz?
- Więcej terenu niż asfaltu? zastanowiłbym się nawet na 600tką
- Więcej asflatu niż terenu? bierz 700
- Jazda z plecaczkiem? bierz 700
No i motocykl musi Ci się podobać, który wizualnie Ci się bardziej podoba.
Osobiście brałbym moto na wtrysku, z plusów mniejsze spalanie, nie ma ssania zapalasz a on sam reguluje obroty, w przypadku zmian wysokości sam dostosuje mieszankę
Wg mnie im nowszy model tym mniej terenowy a bardziej asfaltowy, trampek 700 ma już mniejsze koło ale jak ktoś pisał koło z 650tki mozna przełożyć praktycznie plug&play co poprawi nieco właściwości terenowe.
700tka występuje już z ABSem, osobiście jestem zdania że warto mieć - lepiej mieć i nie użyć niż nie mieć a potrzebować.
700tka będzie najmocniejsza, ale charakterystyka Vki Hondowskiej jest przyjazna osobom początkującym. Przypadkowo nie postawisz jej na koło, nie będzie zbyt mocnym motocyklem.
Podstawowe pytanie czego oczekujesz?
- Więcej terenu niż asfaltu? zastanowiłbym się nawet na 600tką
- Więcej asflatu niż terenu? bierz 700
- Jazda z plecaczkiem? bierz 700
No i motocykl musi Ci się podobać, który wizualnie Ci się bardziej podoba.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- bogdan79
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 436
- Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Kup tańszy. Jak się przyzwyczaisz do wagi i gabarytu to szybko będziesz chciał go zamienić na mocniejsze moto.. więc po co ładować kasę. Najlepiej kup juz doposażonego w gmole centralkę i inny szit, żeby nie ładować kasy. Trampi na początek to bardzo rozsądny wybór, ale szybko chce się czegoś więcej pzdr
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Chyba, że się jeździ Trampkiem 7my rok jak ja.. Jestem świadomy jego ograniczeń, ale ponieważ nie mam czasu na motocyklowanie w pełnym wymiarze, to Trampek ciągle stoi przed domem. Wystarcza na okazjonalne przejażdżki, jest przyjazny i bezpieczny, a trudno mi go zmienić na coś innego nie tracąc wszechstronności.bogdan79 pisze:Kup tańszy. Jak się przyzwyczaisz do wagi i gabarytu to szybko będziesz chciał go zamienić na mocniejsze moto.. więc po co ładować kasę. Najlepiej kup juz doposażonego w gmole centralkę i inny szit, żeby nie ładować kasy. Trampi na początek to bardzo rozsądny wybór, ale szybko chce się czegoś więcej pzdr
Zależnie od sytuacji życiowej nabywcy i jego preferencji (czyt. jak bardzo przeszkadza mu powolność Trampka), nie śpieszyłbym się z wyrokowaniem o szybkiej zmianie.
Odnośnie pytania autora wątku to podstawowa odpowiedź już padła - 700 -> więcej asfaltu, 600/650 -> nieco mniej asfaltu (ale nadal nie teren). Do tego trzeba dołączyć budżet, preferencje estetyczne i odpowiedź gotowa. Moim zdaniem przeciętny nabywca z obu wersji będzie zadowolony, mimo, że trochę się różnią.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- trud
- czyściciel nagaru
- Posty: 611
- Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Chyba już nie.Solidworks pisze:Ze swojej perspektywy mogę śmiało powiedzieć, że więcej + przemawia za 650'tką tj.
- Więcej części zamiennych w przystępnych cenach w razie gleby, bądź awarii, uszkodzenia
Gaźnik, to już archaizm. Jeżdżąc w cywilizowanych krajach, gdzie benzyna jest dobrej jakości, gaźnik to zawracanie dupy i tylko kłopoty. Chyba, że ma się zamiar jeździć po jakiś bananowych republikach, gdzie do baku leje się co się znajdzie. Wtedy gazior lepszy, można go samodzielnie rozebrać i wywalić z niego cały zebrany nim gnój, z wtryskiem już kłopot.Solidworks pisze:- gaźnik
A to to nie wiem, bo nie jeździłem trampkiem z kołem 21", ale z 19" jakiś problemów z prowadzeniem nie widzę. Bardziej chyba ma znaczenie jakie opony są założone.Solidworks pisze:- 21" koło
Yyy, ale w którym miejscu?Solidworks pisze:- mniej "plastikowy" co czyni go bardziej uniwersalnym i bardziej odpornym
Cena raczej jest powiązana ze stopniem zużycia danego egzemplarza.Solidworks pisze:- cena
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Kupuj to,co trafisz w lepszym stanie.
Jak ci się nie spodoba,wymienisz.
Jak ci się nie spodoba,wymienisz.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 556
- Rejestracja: 23.08.2016, 08:18
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Dołączam się do Wojtec...100%Wojtec pisze:Kupuj to,co trafisz w lepszym stanie.
Jak ci się nie spodoba,wymienisz.
Lubię motory...wszystkie.
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Miałem 700, teraz mam 650.
700:
+ mocniejszy silnik, 140-160 km/h bez problemu
- bardziej plastikowy, gorzej wykonany, delikatniejszy (Włosi lepiej się przykładali np. do spawów niż Hiszpanie według mnie)
-+ przednie koło mniejsze: gorzej w terenie, lepiej na winklach na asfalcie
+- wtrysk: mniejsze spalanie, bezobsługowy, ale jak się coś popsuje daleko od cywilizacji to kłopot
650:
+- koło 21" --> lepsze w teren, gorsze na asfalt
- slabszy silnik zauważalnie
+ lepiej wykonany, mam wrażenie, że wszystko jest solidniejsze
+ bardziej w teren
+ większa dostępność akcesoriów (ceny, ilość na rynku)
+ ładniejszy?
Ogólnie ja bym brał zadbane 650z dodatkami w cenie nowszego 700 chyba, że już wiesz, że na 100% nie będziesz zjeżdzać z asfaltu: wtedy 700 lepsze: silnik i zawieszenie są typowo na szosę. Ale to moja opinia (choć podparta doświadczeniem). A mój plecaczek twierdzi, że 650 wygodniejsze ale mam w nim akcesoryjną kanapę, więc nie jest obiektywna
700:
+ mocniejszy silnik, 140-160 km/h bez problemu
- bardziej plastikowy, gorzej wykonany, delikatniejszy (Włosi lepiej się przykładali np. do spawów niż Hiszpanie według mnie)
-+ przednie koło mniejsze: gorzej w terenie, lepiej na winklach na asfalcie
+- wtrysk: mniejsze spalanie, bezobsługowy, ale jak się coś popsuje daleko od cywilizacji to kłopot
650:
+- koło 21" --> lepsze w teren, gorsze na asfalt
- slabszy silnik zauważalnie
+ lepiej wykonany, mam wrażenie, że wszystko jest solidniejsze
+ bardziej w teren
+ większa dostępność akcesoriów (ceny, ilość na rynku)
+ ładniejszy?
Ogólnie ja bym brał zadbane 650z dodatkami w cenie nowszego 700 chyba, że już wiesz, że na 100% nie będziesz zjeżdzać z asfaltu: wtedy 700 lepsze: silnik i zawieszenie są typowo na szosę. Ale to moja opinia (choć podparta doświadczeniem). A mój plecaczek twierdzi, że 650 wygodniejsze ale mam w nim akcesoryjną kanapę, więc nie jest obiektywna
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
Zasieję trochę defetyzmu, a co Jak na asfalt bierz VStroma z obojętnie którego roku
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3960
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Transalp 650 czy 700 - co kupić ?
viewtopic.php?f=73&t=23948&p=364177#p364154
Staszek70 nie zakładaj z łaski swojej kolejnych tematów o tym samym.
Staszek70 nie zakładaj z łaski swojej kolejnych tematów o tym samym.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości