2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?

motocyklowo
Awatar użytkownika
Kiddo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
Kontakt:

2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?

Post autor: Kiddo »

Mam taką zapytkę...Może się wyda niektórym śmieszna...Będę się pchał w Sierpniu przez Timmelsjoch pass ( Passo del Rombo ) a to jest prawie 2500 metrów...Czy Transalp '91 podoła na takiej wysokości ? Nie zabraknie powietrza mojemu osiołkowi ?
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1429
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: 2500 metrów

Post autor: herni74 »

Byliśmy w Pamirze na ponad 4tys. I nie było jakiś problemów . No moze poza moim problemem z powodu zapchanego filtra powietrza. Na 2tys nie powinno być żadnych problemów.
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2500 metrów

Post autor: Leo »

Jak miałam Trampkach to na takich wysokościach się dławił niestety.... Rozwiązaniem jest ponoć wzbogacenie składu mieszanki i już ;)
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
Kiddo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
Kontakt:

Re: 2500 metrów

Post autor: Kiddo »

Leo pisze: Rozwiązaniem jest ponoć wzbogacenie składu mieszanki i już ;)
Odpowiedz Herniego bardziej mi się podoba :smile: Ktoś bedzie mi musiał na ITT pokazać, która śrubką kręcić...Zawracać pod szczytem byłoby mało praktyczne podobnie jak pchanie pod górkę :smile:
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1429
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: 2500 metrów

Post autor: herni74 »

Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki " w gaznikach i ogień. Ogólnie jak motocykl ma dobre gaźniki i dobrze jest wyregulowany to nie powinno być problemu. Moje gaźnik były skończone co skutkowało tym ,że brakowało mocy.
Awatar użytkownika
Kiddo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
Kontakt:

Re: 2500 metrów

Post autor: Kiddo »

herni74 pisze:Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki "
Te, mądrala bedziesz na ITT ? Trzeba jeszcze wiedzieć, które to są te magiczne :smile:
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2500 metrów

Post autor: Leo »

herni74 pisze:Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki " w gaznikach i ogień. Ogólnie jak motocykl ma dobre gaźniki i dobrze jest wyregulowany to nie powinno być problemu. Moje gaźnik były skończone co skutkowało tym ,że brakowało mocy.
Herni :) miałam silnik z 50 000 km przebiegu, stan idealny, gaźniki idealne :) Po prostu mało tlenu było i duuuża wilgotność powietrza i już.
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1429
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: 2500 metrów

Post autor: herni74 »

To takie małe miedziane śrubeczki po kazdej stronie w gaźnikach.
Awatar użytkownika
Kiddo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
Kontakt:

Re: 2500 metrów

Post autor: Kiddo »

Leo pisze:Jak miałam Trampkach to na takich wysokościach się dławił niestety....
No ale z Twojej odpowiedzi wynika, że co prawda dławił się ale obeszło się bez kręcenia " śrubkami Herniego " ? Wolałbym obejść się bez eksperymentów w środku Alp...
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2500 metrów

Post autor: Leo »

Owszem -obeszło się bez kręcenia śrubkami :) Aleeeee ja jechałam off'em i prędkości były nieduże i za każdym razem za zakrętem ja dodawałam gazu to moto było na granicy zgaśnięcia. Myślę, że znacznie lepszą opcja byłoby pokręcenie śubkami i dzięki temu równa jazda :)
(tak wiem - mądry polak po szkodzie :) )
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
Kiddo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
Kontakt:

Re: 2500 metrów

Post autor: Kiddo »

No ale Ty byłaś dłuższy czas na takich wysokościach a ja potrzebuję tylko przez te 2500 przeskoczyć więc może się obejdzie bez "kombinacji alpejskich". Tak czy owak poprosze kogoś na ITT żeby mi przy pifku dokładniej objasnił czym i jak kręcić :smile: ot tak na na wsiakij pożarnyj słuczaj...
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: 2500 metrów

Post autor: Nadol »

Kiddo, po włosku ale translator pozwala odszyfrować o co chodzi:
https://tecnica.transalp.it/fai-da-te/c ... -vite-aria
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: 2500 metrów

Post autor: Bosman78 »

A co z wtryskowcami? Komputer sam sie " domysli" i zmieni sklad mieszanki?
DL650A
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: 2500 metrów

Post autor: mirkoslawski »

1) Lecieć na moto na wyprawę bez podstawy mechaniki w sensie serwisu... czas poczytać forum/serwisówke ;) będzie dużo większy komfort psychiczny i zamiast się martwić, podelektujesz się drogą.
2) wtrysk się sam ustawia poprzez komputer (silniczek krokowy i sonda lambda) ale za to jest dużo bardziej wrażliwy (wtrysk) na jakość paliwa i ilość oktanów, tam gdzie gaźnikowiec idzie na 83 oktany wtryskowiec już ma "ciężko" :P
Awatar użytkownika
Kiddo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
Kontakt:

Re: 2500 metrów

Post autor: Kiddo »

Nadol dzieki za link. Cos juz sie rozjasnilo. No i znalazlem informacje, ktora mi wyjatkowo pasuje. '' if you travel at very high altitudes (3000m)...`` a wiec mnie nie dotyczy :-) Podstawy mechaniki mam a na dowod posiadam taka zolta kartke a napisem ADAC Premium :-) Jasne, ze byloby przyjemniej miec chociazby jakies mgliste pojecie ale zrobilem samotnie 40tys km po wszelkich zakamarkach Francji to moze jakos I tym razem sobie poradze. Wole juz nic nie eksperymentowac bo jak znam swoje zdolnosci to nie tylko bede musial pchac pod gorke ale I do najblizszego warsztatu...
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: 2500 metrów

Post autor: Nadol »

Musisz wiedzieć tylko która śruba odpowiada za skład mieszanki i w którą stronę kręcić.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
ryszard
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Tczew

Re: 2500 metrów

Post autor: ryszard »

herni74 pisze:Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki " w gaznikach i ogień. Ogólnie jak motocykl ma dobre gaźniki i dobrze jest wyregulowany to nie powinno być problemu. Moje gaźnik były skończone co skutkowało tym ,że brakowało mocy.
Mam pytanko wkręcanie wzbogaca mieszankę czy odwrotnie
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: 2500 metrów

Post autor: browar »

Zubaża.
Awatar użytkownika
ryszard
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Tczew

Re: 2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?

Post autor: ryszard »

Tak też myślałem dzięki
A ma ktoś jakiś patent na szybkie :niewiem: ustawienie
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: 2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?

Post autor: ostry »

ryszard pisze:A ma ktoś jakiś patent na szybkie ustawienie
Bierzesz śrubokręt i kręcisz :cool:
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości