2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?
- Kiddo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
- Kontakt:
2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?
Mam taką zapytkę...Może się wyda niektórym śmieszna...Będę się pchał w Sierpniu przez Timmelsjoch pass ( Passo del Rombo ) a to jest prawie 2500 metrów...Czy Transalp '91 podoła na takiej wysokości ? Nie zabraknie powietrza mojemu osiołkowi ?
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1429
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: 2500 metrów
Byliśmy w Pamirze na ponad 4tys. I nie było jakiś problemów . No moze poza moim problemem z powodu zapchanego filtra powietrza. Na 2tys nie powinno być żadnych problemów.
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2500 metrów
Jak miałam Trampkach to na takich wysokościach się dławił niestety.... Rozwiązaniem jest ponoć wzbogacenie składu mieszanki i już
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- Kiddo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
- Kontakt:
Re: 2500 metrów
Odpowiedz Herniego bardziej mi się podoba Ktoś bedzie mi musiał na ITT pokazać, która śrubką kręcić...Zawracać pod szczytem byłoby mało praktyczne podobnie jak pchanie pod górkęLeo pisze: Rozwiązaniem jest ponoć wzbogacenie składu mieszanki i już
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1429
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: 2500 metrów
Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki " w gaznikach i ogień. Ogólnie jak motocykl ma dobre gaźniki i dobrze jest wyregulowany to nie powinno być problemu. Moje gaźnik były skończone co skutkowało tym ,że brakowało mocy.
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Kiddo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
- Kontakt:
Re: 2500 metrów
Te, mądrala bedziesz na ITT ? Trzeba jeszcze wiedzieć, które to są te magiczneherni74 pisze:Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki "
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2500 metrów
Herni miałam silnik z 50 000 km przebiegu, stan idealny, gaźniki idealne Po prostu mało tlenu było i duuuża wilgotność powietrza i już.herni74 pisze:Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki " w gaznikach i ogień. Ogólnie jak motocykl ma dobre gaźniki i dobrze jest wyregulowany to nie powinno być problemu. Moje gaźnik były skończone co skutkowało tym ,że brakowało mocy.
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1429
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: 2500 metrów
To takie małe miedziane śrubeczki po kazdej stronie w gaźnikach.
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Kiddo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
- Kontakt:
Re: 2500 metrów
No ale z Twojej odpowiedzi wynika, że co prawda dławił się ale obeszło się bez kręcenia " śrubkami Herniego " ? Wolałbym obejść się bez eksperymentów w środku Alp...Leo pisze:Jak miałam Trampkach to na takich wysokościach się dławił niestety....
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2500 metrów
Owszem -obeszło się bez kręcenia śrubkami Aleeeee ja jechałam off'em i prędkości były nieduże i za każdym razem za zakrętem ja dodawałam gazu to moto było na granicy zgaśnięcia. Myślę, że znacznie lepszą opcja byłoby pokręcenie śubkami i dzięki temu równa jazda
(tak wiem - mądry polak po szkodzie )
(tak wiem - mądry polak po szkodzie )
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- Kiddo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
- Kontakt:
Re: 2500 metrów
No ale Ty byłaś dłuższy czas na takich wysokościach a ja potrzebuję tylko przez te 2500 przeskoczyć więc może się obejdzie bez "kombinacji alpejskich". Tak czy owak poprosze kogoś na ITT żeby mi przy pifku dokładniej objasnił czym i jak kręcić ot tak na na wsiakij pożarnyj słuczaj...
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: 2500 metrów
Kiddo, po włosku ale translator pozwala odszyfrować o co chodzi:
https://tecnica.transalp.it/fai-da-te/c ... -vite-aria
https://tecnica.transalp.it/fai-da-te/c ... -vite-aria
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 2500 metrów
1) Lecieć na moto na wyprawę bez podstawy mechaniki w sensie serwisu... czas poczytać forum/serwisówke będzie dużo większy komfort psychiczny i zamiast się martwić, podelektujesz się drogą.
2) wtrysk się sam ustawia poprzez komputer (silniczek krokowy i sonda lambda) ale za to jest dużo bardziej wrażliwy (wtrysk) na jakość paliwa i ilość oktanów, tam gdzie gaźnikowiec idzie na 83 oktany wtryskowiec już ma "ciężko"
2) wtrysk się sam ustawia poprzez komputer (silniczek krokowy i sonda lambda) ale za to jest dużo bardziej wrażliwy (wtrysk) na jakość paliwa i ilość oktanów, tam gdzie gaźnikowiec idzie na 83 oktany wtryskowiec już ma "ciężko"
- Kiddo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 30.01.2015, 17:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stuttgart/ Gdańsk
- Kontakt:
Re: 2500 metrów
Nadol dzieki za link. Cos juz sie rozjasnilo. No i znalazlem informacje, ktora mi wyjatkowo pasuje. '' if you travel at very high altitudes (3000m)...`` a wiec mnie nie dotyczy Podstawy mechaniki mam a na dowod posiadam taka zolta kartke a napisem ADAC Premium Jasne, ze byloby przyjemniej miec chociazby jakies mgliste pojecie ale zrobilem samotnie 40tys km po wszelkich zakamarkach Francji to moze jakos I tym razem sobie poradze. Wole juz nic nie eksperymentowac bo jak znam swoje zdolnosci to nie tylko bede musial pchac pod gorke ale I do najblizszego warsztatu...
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: 2500 metrów
Musisz wiedzieć tylko która śruba odpowiada za skład mieszanki i w którą stronę kręcić.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: 2500 metrów
Mam pytanko wkręcanie wzbogaca mieszankę czy odwrotnieherni74 pisze:Wtedy się wkręca "dwie magiczne srubeczki " w gaznikach i ogień. Ogólnie jak motocykl ma dobre gaźniki i dobrze jest wyregulowany to nie powinno być problemu. Moje gaźnik były skończone co skutkowało tym ,że brakowało mocy.
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: 2500 metrów
Zubaża.
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: 2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?
Tak też myślałem dzięki
A ma ktoś jakiś patent na szybkie ustawienie
A ma ktoś jakiś patent na szybkie ustawienie
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: 2,5 tys m n.p.m , czy transalp da radę na tej wysokości?
Bierzesz śrubokręt i kręciszryszard pisze:A ma ktoś jakiś patent na szybkie ustawienie
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości