NOWY TRANSALP.

motocyklowo
pamarcz
romeciarz
romeciarz
Posty: 24
Rejestracja: 08.09.2019, 23:09
Mój motocykl: XL650V

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: pamarcz »

Moim zdaniem jest piękny , sam nie wiem który kolor mi się bardziej podoba .
Trzymam kciuki , żeby to był udany model .
... Odłączany 6 bieg - to byłby dopiero ukłon w stronę miłośników modelu,
którym niewątpliwie jestem :grin: :thumbsup:
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Artek »

Przyglądając się ramie trampka nie sposób nie zauważyć, że nie ma on dolnej części. Nie wróży to moim ( i moich rozmówców) zdaniem nic dobrego. Nie ma do czego zamocować gmoli, dolnej płyty chroniącej smok i katalizator. :mouthshut:

W NAT widziałem już pseudo gmole mocowane do stelaża lamp przenich. "Zachodnie" gmole trampka 600 też miały punkty mocowania na śrubkę M6 do chłodnic i plastykowej osłony silnika. :pob:
Dominator.
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: tdm900 »

Transalp 750 vs V-strom 800
https://www.youtube.com/watch?v=43tyn0t03Z4

wg. autorów filmu Suzuki tym razem przegoniło Hondę.
Suzuki oferuje aktualnie pod wieloma względami lepszy produkt.
- większy moment obrot., moc silnika dostępna przy niższych obrotach
- pełne markowe zawieszenie Showa, w pełni regulowane (Honda tylko przód, z tyłu no-name, ustawienie tylko napięcia sprężyny),
- większy prześwit i skoki zawieszeń (13-20mm),
- konstrukcja umożliwiająca naprawę ramy,
- większy bak i zasięg (+3,1L/+70km)
- w cenie komplet akcesoriów
W tym porównaniu jedynym większym minusem Suzuki jest wyższa waga (+22kg).
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 08:46 przez tdm900, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: MADRAFi »

tdm900 pisze: 12.11.2022, 13:55 Transalp 750 vs V-strom 800
https://www.youtube.com/watch?v=43tyn0t03Z4

wg. autorów filmu Suzuki tym razem przegoniło Hondę.
Ich zdaniem V-strom oferuje aktualnie pod wieloma względami lepszy produkt.
- mocniejszy silnik (max moc prz niższych obrotach)
- regulowane zawieszenie,
- większy prześwit i skoki zawieszeń,
- konstrukcja umożliwiająca naprawę ramy,
- większy zasięg,
- bogatsze wyposażenie.
W tym porównaniu jedynym większym minusem V-stoma na jaki wskazano jest wyższa waga.
Ale tez ponad 20 kg wiecej
Mocniejszy silnik to pojecie wzgledne - 8KM roznicy na korzysc Hondy
To bedzie trudny wybor. Honda tez moze byc tansza. Z 2 strony Zawieszenie w Hondzie bedzie mozna zmodyfikowac :)
T700 tez ma tylna sekcje ramy na stale zespawana i nikt nie placze. Schodzi jak swierze buleczki.
Nie bierzesz pod uwage ze Honda bedzie bardzo fajny motocyklem do turytyki asfaltowej na poczatek przygody. Da rade w 2 osoby pojechac. Wszystkie systemy, elektroniczne in plus.

Co do zasiegu - nie do konca. Zasieg podobny bedzie bo Honda deklaruje male spalanie. Beda testy to bedzie wiadomo wiecej.
Fakt Suzuki bardzo poprawilo Vstroma i to jest duzy plus dla nich.
Po przyjrzeniu sie wyposazeniu nie uwazam ze Suzuki ma bogatsze wyposazenie. Raczej odwrotnie :)

Nowemu Vsdtromowi cenowo i gabarytom blizej do AT2 i GS niz do Teampka.
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 13:01 przez MADRAFi, łącznie zmieniany 4 razy.
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: tdm900 »

coś chyba pomyliłeś, i to w kilku miejscach....
MADRAFi pisze: 12.11.2022, 14:1020KM roznicy na korzysc Hondy
Teoretyczna różnica w KM to 7 a nie 20 i to tylko pod warunkiem ekstremalnie wysokich obrotów silnika Hondy 9500rpm. Tego typu moto chyba nikt nie zarzyna jak ścigacza, więc ta różnica pozostanie raczej tylko na papierze. Suzuki też miałoby więcej KM gdyby ich silnik osiągał aż tak wysokie obroty, to są silniki praktycznie tej samej pojemności i konstrukcji (755cm vs 776cm).
Moment obrotowy jest na korzyść Suzuki i to osiągany przy niższych obrotach silnika 78Nm/6800rpm vs 75Nm/7250rpm. Silnik Transalpa jest zestrojony wyraźnie bardziej "szlifierkowo", co w sumie jest wadą nie zaletą.
Dodatkowo Suzuki ma jakieś dodatkowe części w silniku wyrównujące wibracje, co ma wpływać na jego gładszą pracę. M.in. dlatego ich silnik jest większy i cięższy.
MADRAFi pisze: 12.11.2022, 14:10Zawieszenie w Hondzie bnedzie mozna zmodyfikowac
Zawieszenie - no niby można wymienić, w każdym można, ale nie po to się kupuje moto za 50 tys. by w nim wymieniać zawieszenie. A nawet jakby wymienić to i tak dalej nie będzie regulacji. Zresztą to kolejny, niemały koszt. 99% użytkowników będzie używać zestawu fabrycznego.
MADRAFi pisze: 12.11.2022, 14:10Co do zasiegu - nie do konca. Zasieg podobny bedzie bo Honda deklaruje male spalanie.
ale spalanie jest identyczne. Honda deklaruje 4.35 a Suzuki 4.40
Suzuki ma +3.1L większy bak co zwiększa jego zasięg o 70km :witch:
MADRAFi pisze: 12.11.2022, 14:10nie uwazam ze Suziki ma bogatsze wyposazenie. Raczej odwrotnie
Suzuki ma seryjne akcesoria: Quickshifter, metalową osłonę silnika, wszystkie lampy LED, regulację szyby i handbary. Honda seryjnie ma...NIC (wszystko za dopłatą).

Waga - różnica 22kg jest wynikiem dołożenia do silnika systemu wyrównującego drgania, fabrycznej metalowej osłony pod silnikiem, handbarów, +3L więcej paliwa w baku. Jakby to wszystko odjąć to mogłoby się okazać, że oba ważyłyby podobnie.
Wydech - w Suzuki wylot jest ze 25cm wyżej, w Hondzie jest na poziomie zwykłego motocykla szosowego, poniżej krawędzi felgi. Przy dociążonym motocyklu wylot będzie gdzieś w okolicy osi koła, ewentualne przejazdy nawet przez płytki strumień moga być ryzykowne.
Gabaryty - praktycznie identyczne, różnice sprowadzają się do kilku mm a główna różnica to szersza o 14cm kierownica Suzuki. Wymiary: Honda 2325/1450/838 mm a Suzuki 2345/1310/975, rozstaw osi obu 1570/1560, siedzenie w obu 850/855mm.
Cena obu też podobna, Suzuki od dawna cennikowo podaje trochę wyższe wartości niż realna kwota którą potem płacisz w salonie (regularnie są różne obniżki), Honda jest sprzedawana jako golas, więc i tak trzeba wydać więcej żeby ją wyposażyć w podstawowe akcesoria. Finalnie mocno prawdopodobne że oba będa do nabycia za kwotę zbliżoną do Tenere700 z którą konkurują.


Znalazłem jeszcze jedno porównanie V-strom 800 vs Transalp 750
https://www.youtube.com/watch?v=msFHSSpTJ-k
w ocenie autora to zestawienie ponownie wygrywa..... Suzuki.

Niezależnie od wszystkiego myślę, że oba modele mocno zagrożą pozycji bmw850gs i Triumph900, oferują podobną użyteczność i wyższą niezawodność za niższą cenę.
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 08:46 przez tdm900, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: MADRAFi »

Masz racje z silnikiem. Zobaczymy jak to bedzie w praktycze jakie odczucia beda.

co do wyposazenia To po 1 suzuki 800 DE jest dodatkowym modelem/ wyposazeniem. Tak samo jak jest golas Tenere 700 vs Tenere 700 Rally Edition.
Tak wiem ze to calkiem nowa konstrukcja. Ale on tez ma golasowe wyposazenie oraz dodatki

Tak samo bedzie z Transalpem. wersja gola bez niczego vs Transalp Rally ktory ma to wyposazenie. Co prawdopodobne gmole + plyta nie jest uwzgledniona w tych 208 kg :)
Zobaczymy jaka bedzie cena finalna bo to rozstrzygnie wszystko.

Suzuki w wersji standard 54900 PLN
Transalp na dzisiejszy kurs 48700 PLN (10400 EUR)
Tenere 700 golas 50 000 PLN
BMW 850 GS golas 54700 PLN
Triumph Tiger 900 Rally 65500 PLN
Niezależnie od wszystkiego myślę, że oba modele mocno zagrożą pozycji bmw850gs i Triumph900, oferują podobną użyteczność i wyższą niezawodność za niższą cenę.
Zdecydowanie. Cena nowego GS 850 to kosmos teraz bedzie.
Szczegolnie ze idzie recesja.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: old1977 »

MADRAFi pisze: 12.11.2022, 23:04
Suzuki w wersji standard 54900 PLN
Transalp na dzisiejszy kurs 48700 PLN (10400 EUR)
Tenere 700 golas 50 000 PLN
BMW 850 GS golas 54700 PLN
Triumph Tiger 900 Rally 65500 PLN
Zapomniałeś o TUAREG 660 54900PLN - 3300rabatu jest do końca roku 51600 a możliwości dużo większe od trampka i pewnie w roku 2023 będzie wyprzedaż rocznika
Kawasaki Versys 650 można już dostać od 45500 spokojnie można podpiąć pod trampka podobne możliwości
moim zdaniem inżynierowie hondy a może raczej księgowi nie popisali się i poszli mocno na skróty z nowym trampkiem mocno z unifikowana produkcja ogranicza mocno koszty ale i też walory użytkowe sprzętu moim
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: tdm900 »

old1977 pisze: 13.11.2022, 07:28
MADRAFi pisze: 12.11.2022, 23:04 Suzuki 54900 PLN
Transalp 10400 EUR
Tenere 700 golas 50 000 PLN
BMW 850 GS golas 54700 PLN
Triumph Tiger 900 Rally 65500 PLN
Zapomniałeś o TUAREG 660 54900PLN
Kawasaki Versys 650 można już dostać od 45500
jeszcze bmw750gs - 44500pln,

Modelom znanych marek coraz mocniej depta po piętach również chińska konkurencja, owszem technicznie są z tyłu, ale z każdym rokiem coraz mniej, wizualnie już dorównali, no i dużo niższe ceny.
Benelli TRK502x - 29.990
Loncin Voge 500ds - 27800, z kuframi alu 31000.
Loncin 650Dsx - 36500, z kuframi 38900 https://voge.pl/aktualnosci/pan-slawek- ... x-w-polsce

i jeszcze dwa większe modele, które są w trakcie certyfikacji na rynek EU Pierwszy model jest produkcji koncernu Loncin, który wytwarza komponenty do motocykli bmw (przypuszczam że Niemcy utrudniają jak mogą uzyskanie chińskim koncernom tych certyfikatów, wejście mniejszych modeli tej marki na europejskie rynki już obecnie zmniejszyło zyski np. bmw).
Loncin Voge 900DS - ok.40tys. (dokładna cena jeszcze nieustalona)
https://motogen.pl/voge-900ds-2023-bard ... ostepnosc/
Benelli trk800 - ok. 40 tys. (dokładna cena jeszcze nieustalona)
https://motovoyager.net/nowosci/benelli ... czne-opis/
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 22:03 przez tdm900, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Szymon.zim »

Z jakich źródeł jest podana cena bo nie mogę nigdzie znaleźć na stronach oferty?
Czy to są tylko założenia?
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Artek »

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-tra ... F59vr.html
Orientacyjna cena za białego golasa to 49.600 zł.


Mnie śmiech ogarnia, jak widzę osłonę silnika mocowaną z przodu do kolanek wydechowych.
Ciekawym do czego z przodu jest mocowany górny gmol :haha:
Wizualnie motor jest strzałem w 10-kę, ale użytkowo nadaje się tylko na asfalt i ew. szuter.

Ja odpadam, bo nawet trampkiem zdarzało mi się osłoną silnika zahaczyć o krawężnik.
Dominator.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: MADRAFi »

Szymon.zim pisze: 13.11.2022, 19:55 Z jakich źródeł jest podana cena bo nie mogę nigdzie znaleźć na stronach oferty?
Czy to są tylko założenia?
Na filmie z EICMA jeden z odwiedzajacych dostal takie info. Zdaje sie wloch. Mozliwe ze rozne rynki beda mialy rozne ceny i rozne wyposazenie.
Mnie śmiech ogarnia, jak widzę osłonę silnika mocowaną z przodu do kolanek wydechowych.
Z tego co widzialem to gmole sa mocowane do silnika oraz ramy.
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: tdm900 »

lista dopłat za akcesoria do golasa
Obrazek
nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ???

kufry plastik 7tys.
quickshifter 3,5 tys
halogenki 2 tys
gmole 1,8 tys.
grzane manetki 1,2 tys.
osłona silnika i centralna podstawka po ok. 1 tys.

motocykl w stanie przedstawionym na zdjęciu kosztowałby ......70tys. zł :drinking:
Ostatnio zmieniony 17.11.2022, 20:32 przez tdm900, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: herni74 »

Takie sa ceny gadzetów w ASO u wszystkich marek
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: herni74 »

a jak z kołami . Są bezdętkowe?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Nadol »

herni74 pisze: 17.11.2022, 13:23 a jak z kołami . Są bezdętkowe?
Z tego co opisują dętkowe.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Sylwek »

tdm900 pisze: 17.11.2022, 10:30 nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ?
herni74 pisze: 17.11.2022, 13:17 Takie sa ceny gadzetów w ASO u wszystkich marek
Nowa jakość Hondy :omg: :grin: ?
Awatar użytkownika
PawelD
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 21.04.2021, 22:15
Mój motocykl: XL600V

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: PawelD »

Sylwek pisze: 17.11.2022, 20:31
herni74 pisze: 17.11.2022, 13:17 Takie sa ceny gadzetów w ASO u wszystkich marek
Nowa jakość Hondy :omg: :grin: ?
W okolicy 2005 roku kupiłem w niewielkim odstępie czasu dwa aparaty Nikona: D2X i D2h, każdy mniej więcej 4000 ówczesnych USD. Wyobraźcie sobie, że w żadnym nie było w zestawie obiektywów! Tylko bateria, ładowarka i jakieś papierki! Skandal! A wy marudzicie, że do jeżdżącego motocykla chętni mogą dokupić akcesoria… Też mi problem :P

Oba aparaty mam do dzisiaj, z obu korzystam, oba niezawodne mimo zjechania dziesiątek tysięcy kilometrów. Nigdy potem nie kupiłem nic technologicznie nowszego. Trzymam kciuki za podobną jakość nowego trampka, chociaż księgowi na pewno maczali w tym palce… może być różnie, niestety. Chętni kupią i za sezon lub kilka powiedzą nam czy było warto. Ja mam swojego Najpiękniejszego Trampiszona i nie widzę powodów do zmian :)
od 2012:Junak 123 w ciągłym, bezawaryjnym użyciu, od 2019:Honda XL600V też na razie bez awarii :)
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: herni74 »

teraz to w telefonach IPhone nawet ładowarki brak w zestawie :fuck: :lol: :haha:
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: herni74 »

Sylwek pisze: 17.11.2022, 20:31
tdm900 pisze: 17.11.2022, 10:30 nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ?
herni74 pisze: 17.11.2022, 13:17 Takie sa ceny gadzetów w ASO u wszystkich marek
Nowa jakość Hondy :omg: :grin: ?

To jest raczej pazerność kasy producentów. Dlatego wszystko za dopłatą...
Awatar użytkownika
Siara00
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 27.07.2020, 22:33
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Legnica

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Siara00 »

tdm900 pisze: 17.11.2022, 10:30 lista dopłat za akcesoria do golasa
Obrazek
nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ???

kufry plastik 7tys.
quickshifter 3,5 tys
halogenki 2 tys
gmole 1,8 tys.
grzane manetki 1,2 tys.
osłona silnika i centralna podstawka po ok. 1 tys.

motocykl w stanie przedstawionym na zdjęciu kosztowałby ......70tys. zł :drinking:
Africa Twin podstawa 67 tysięcy, a Adventure Sports dowalona we wszystko co się da blisko 120 :yaho:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości