Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: kapsun »

ryszard pisze:Hej u siebie przekładalem ze względu na stelaże boczne. Sytuacja wygląda tak ze jak się pomeczysz to się da ale ciężko tam od strony siedzenia klucz włożyć chyba że jakiś krótki .
A tak trzeba zdemontować bagażnik i osłonę lampy ale przynajmniej masz te sruby od kierunków na wierzchu.

O dziękuję ci za pomoc, wybiorę tę drugą opcję :thumbsup:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

kapsun pisze:
ryszard pisze:Hej u siebie przekładalem ze względu na stelaże boczne. Sytuacja wygląda tak ze jak się pomeczysz to się da ale ciężko tam od strony siedzenia klucz włożyć chyba że jakiś krótki .
A tak trzeba zdemontować bagażnik i osłonę lampy ale przynajmniej masz te sruby od kierunków na wierzchu.

O dziękuję ci za pomoc, wybiorę tę drugą opcję :thumbsup:
Jak pisze kolega do śrub to tylko z demontażem osłony lampy i bagażnika i wszystko na wierzchu.
A nie myślałeś przenieść ich pod bagażnik żeby miejsce było pod kufry ? Wtedy masz i dostęp do śrub a demontaż to chwila bez zdejmowania czegokolwiek.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Pytanie natury elektrycznej-samochodowej :pob:
Teść ma w samochodzie gniazdo zapalniczki dające napięcie non stop, a wolałby mieć po zapłonie.
Wiadomo można to zmienić dając napięcie po zapłonie, za pośrednictwem przekaźnika, ale pewnie trzeba by rozbierać w cholerę plastików pod kierownicą.

Zastanawia mnie czy można by to zrobić bez tej całej rzeźby, bez ingerencji w fabryczną wiązkę.
Ostatnio odkryłem takie mądre ustrojstwo jak bypass bezpieczników (zwykłych, mini, micro, ... ) https://allegro.pl/oferta/dodatkowy-bez ... 7048781983 dzięki któremu biorę sobie sygnał z któregoś bezpiecznika, zamontowałem tak światła dzienne bez cięcia instalacji - bezpiecznik od postojowe i bezpiecznik po zapłonie.

Obrazek
O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Hawk1985 pisze:O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?
Nie, tym bezpiecznikiem możesz jedynie sterować przekaźnikiem, pod warunkiem, że napięcie jest w nim po kluczyku.
Bypas ma mały przekrój, może być zastosowany raczej tylko do ww sterowania.

Jeśli nikt wcześniej tego nie narysuje/opisze, postaram się wieczorem więcej skrobnąć.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: old1977 »

Hawk1985 pisze:Pytanie natury elektrycznej-samochodowej :pob:
Teść ma w samochodzie gniazdo zapalniczki dające napięcie non stop, a wolałby mieć po zapłonie.
Wiadomo można to zmienić dając napięcie po zapłonie, za pośrednictwem przekaźnika, ale pewnie trzeba by rozbierać w cholerę plastików pod kierownicą.

Zastanawia mnie czy można by to zrobić bez tej całej rzeźby, bez ingerencji w fabryczną wiązkę.
Ostatnio odkryłem takie mądre ustrojstwo jak bypass bezpieczników (zwykłych, mini, micro, ... ) https://allegro.pl/oferta/dodatkowy-bez ... 7048781983 dzięki któremu biorę sobie sygnał z któregoś bezpiecznika, zamontowałem tak światła dzienne bez cięcia instalacji - bezpiecznik od postojowe i bezpiecznik po zapłonie.

Obrazek
O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?
tu na końcu filmiku masz schemat http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 61#p375661
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Aktualny, podłączony na stałe plus gniazdka, do 30 przekaźnika (poprzez bezpiecznik).
Aktualną masę (-) pozostaw w gniazdku i dodatkowo podłącz do 85.
Sylwek pisze: Hawk1985 napisał(a):
O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?


Nie, tym bezpiecznikiem możesz jedynie sterować przekaźnikiem, pod warunkiem, że napięcie jest w nim po kluczyku.

Bypassa, jeśli użyjesz jak napisałem wyżej czyli wepniesz w bezpiecznik, z napięciem stale będącym po kluczyku, podłącz do 86.
Z 87 wyjdziesz do plusa gniazdka (odpowiednio duży przekrój).
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: dzielus »

Panowie, jaka jest średnica przewodu od chłodnicy do cylindra w XL650? Przewód do wymiany, a nie mam jak zmierzyć...
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
kucyk
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 335
Rejestracja: 25.04.2016, 20:38
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Medyka

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: kucyk »

U mnie mierzone wew. węża 20 mm.
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: MotoMarcin »

Joł mam zapytanie - poszła u mnie membrana kranika - ta mniejsza, leje się z niego, nie ważne. Znalazłem na forum że pisał ktoś że zestaw naprawczy z tą membanką ma oznaczenie FCK-1R . Na allegro nie mogę takowej znaleźć a po wpisaniu do szukajki u Olka FCK-1R wychodzi mi takie cuś ?

http://sklep.olekmotocykle.pl/tourmax-z ... 86491.html

Nawet pisze że do TA 600 ale ni hu hu ani tej membranki którą potrzebuje a te cześći ze zdjęcia nie pasują mi do niczego w kraniku :omg:

Owszem są inne zestawy z częściami które wyglądają na takie jak potrzebuje, ale do innych moto i tu pytanie wtf ?

http://sklep.olekmotocykle.pl/pl-PL/sea ... onda/log/1

Pomocy :D
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: old1977 »

Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: MotoMarcin »

Te które pokazałeś są bez membrany którą potrzebuję - wiem że jest dostępne to w riderparts ale do olka mam 10 min drogi a internetowo jak zamówię to może przyjdzie w piątek, a może nie - a tu pogody szkoda :D
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... ika-fck-1r
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Awatar użytkownika
pecze
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 63
Rejestracja: 30.07.2016, 15:30
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: pecze »

To co pokazałeś zawiera tylko tą większą membranę. Przerabiałem kiedyś ten temat i udało mi się wtedy kupić zestaw tourmax w riderparts z dwoma membranami .
http://www.transalp.riderparts.pl/produ ... max-fck-1r
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: MotoMarcin »

Tak, chodzi mi o tą małą membranę, tylko to co pisałem wyżej
http://sklep.olekmotocykle.pl/tourmax-z ... 76145.html
tu przykładowo wygląda że jest taka sama - ale czy jest ? nie wiadomo - temu ten post :P
więc chyba wybiorę się z suwmiarką i zokbaczymy :)

Edit: Może ktos sie zrobi tak jak ja więc pisze - zestaw jest taki jak być powinien (z małą membraną) ale zdjecie na stronie jest z czegoś innego. Dziękuję, pozdrawiam
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Stork
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.05.2012, 09:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Halemba

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Stork »

Czołem,

Mam taki temat. Ciśnie mi olej po lewej stronie. Wczoraj to zauważyłam :sad: Tak na moje babskie oko to olej idzie spod uszczelki.
Pytanie gdzie na śląsku (Bytom/Katowice i okolice) z tym uderzyć, żeby mi mechanik tego nie spierdzielił?
Sama tego na bank nie zrobię.

Z góry dzięki za namiary.

Stork
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: grad74 »

Ale której uszczelki, głowicy czy dekla? Bo jak dekla to powinnaś poradzić sobie.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Stork
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.05.2012, 09:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Halemba

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Stork »

Z głowicy.
Na dekel to mi co najwyżej wali :smile:
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Łap z neta kontakt z Arturem Świderek z Riderparts Zabrze. Na pewno obejrzy i doradzi fachowym okiem.
Dominator.
Awatar użytkownika
wklm
romeciarz
romeciarz
Posty: 32
Rejestracja: 24.10.2018, 21:40
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: wklm »

Stork pisze:Z głowicy.
Na dekel to mi co najwyżej wali :smile:
Z uszczelki pod głowicą to nie chce mi się wierzyć, więc pytanie pomocnicze czy to powyżej gdzie jest wkręcona świeca czy poniżej?
Awatar użytkownika
Lucky
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 38
Rejestracja: 05.08.2018, 23:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Lucky »

Mam pytanie. Jeśli zauważyłem, że moto dziwnie się zachowuje i czasami nie działa obrotomierz, to pewnie jest wina modułu. Mam w swoim trampku (rocznik 87) instalację z dwoma modułami. Otworzyłem jeden z modułów i oddałem do kumpla, który zajmuje się wszelaką elektroniką. Poprawił luty, jakiś czas było dobrze, ale ostatnio znów zauważyłem chwilowy zanik na obrotomierzu. Dodam jeszcze, że mam cyfrowy licznik Acewell więc zawsze widzę czy są obroty.

Teraz pytanie, czy jeśli chce kupić nowy moduł np. ten:

http://sklep.olekmotocykle.pl/dze-modul ... 80045.html

To czy on będzie pasował, w sensie czy muszę podawać który z dwóch modułów jest padnięty, czy one są takie same? Wymienne? Ja mam to oznaczone na kostkach, które kostki do którego modułu, więc pewnie jest jakaś różnica, 1 moduł do przedniego cylindra, drugi do tylnego?

Rozglądałem się też za profesjonalną regeneracją modułów, ale koszt nowego to 270 zł, a praktycznie tyle samo może wyjść regeneracja, jeśli policzę koszty przesyłki, +50 zł za to że już jest otworzony moduł, ok 150 zł naprawa... Co Wy na to?
Motocross Fabryka Adrenaliny
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: MotoMarcin »

To chyba każdy kto ma starego trampka musi przerobić sam. Osobiście sądzę że regeneracja (o ile w pełni profi nie jest zrobiona) nie ma sensu. Sam regenerowałem ze 2 moduły i pojeździłem na nich około 800 km. Teraz mam 2 nowe i na razie jest luz. Moduł od obrotomierza ma żółty kabelek - chyba prawy moduł patrząc od tyłu moto, ale generalnie są takie same (tzn jeden z drugim można zamienić). Poszukaj na forum tematów o modułach bo jest tego od groma, instrukcja regeneracji też gdzieś jest.
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości