Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Co bedzie lepsze do przedniej zebatki, oczywiście poza sławną pastą do wysokich obciążeń, smar miedziany, taki jak do hamulców, czy smar molibdenowy, taki jak do przegubów?
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Są 2 szkoły - ja wybieram mniej brudzącą czyli smar do przegubów z MOS2.
http://eurolpolska.pl/porady/kiedy-stos ... ane-smary/
http://eurolpolska.pl/porady/kiedy-stos ... ane-smary/
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
No i pięknie! poczytałem, jestem mądrzejszy Dzięki Nadol, użyje smaru do przegubów
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
a podpowiedzcie mi, kiedy regulować gaźniki i luzy zaworowe? moto miało serwis przy 27kkm, teraz ma 34kkm, czy robić to "na zapas", sprawdzić jak to wygląda? Moto nie dławi się, jeździ i nie dzwoni w silniku
XJ600N 94'->TA600V 96'
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Luzy zaworowe i gaźniki co 12 tyś, bądź 1 rok.Adam_M pisze:a podpowiedzcie mi, kiedy regulować gaźniki i luzy zaworowe? moto miało serwis przy 27kkm, teraz ma 34kkm, czy robić to "na zapas", sprawdzić jak to wygląda? Moto nie dławi się, jeździ i nie dzwoni w silniku
Jakoś tak było w serwisówce. Może mnie ktoś poprawi.
Jak jest zima to można sprawdzić, ale jak mało jeździsz i sumarycznie 12 tyś. będzie kolejnej zimy to bym odpuścił. Ja robię co sezon (co zimę) bo śmigam dużo.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
A jest moze na forum jakis manual jak w 600 sprawdzic/regulowac luzy zaworowe? Bo jak gazniki to wiem:)
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Tu: viewtopic.php?f=101&t=11092#p339708Adam_M pisze:A jest moze na forum jakis manual jak w 600 sprawdzic/regulowac luzy zaworowe? (....)
coś było....
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Hah, magneto właśnie mi przypomniałeś, że już kiedyś pobrałem serwisówkę z tego wątku dzięki!
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Pytanko mam, na prawej tarczy zostają mi czarne ślady - na lewej jest ok.
Co to może oznaczać, zużycie klocków z prawej strony?
Martwić się? Wymienić klocki? A może posmarować tarcze oliwą
Co to może oznaczać, zużycie klocków z prawej strony?
Martwić się? Wymienić klocki? A może posmarować tarcze oliwą
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
1. Prawidłowe odpowietrzenie.
2. Czystość klocków ( zetrzeć papierem ściernym lekko), tej samej fabryki i gatunku klocki P/L
3.Serwis zacisków
Albo olej/smar z linki lub ślimaka zanieczyszcza tarczę/klocki.
Jeśli prawy zacisk Ci zbyt mocno hamuje możesz czuć lekko przy hamowaniu skręcanie kierownicy ( mogłeś się do tego przyzwyczaić i już nie czujesz).
2. Czystość klocków ( zetrzeć papierem ściernym lekko), tej samej fabryki i gatunku klocki P/L
3.Serwis zacisków
Albo olej/smar z linki lub ślimaka zanieczyszcza tarczę/klocki.
Jeśli prawy zacisk Ci zbyt mocno hamuje możesz czuć lekko przy hamowaniu skręcanie kierownicy ( mogłeś się do tego przyzwyczaić i już nie czujesz).
Dominator.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Dzięki Artek za pomocArtek pisze:1. Prawidłowe odpowietrzenie.
2. Czystość klocków ( zetrzeć papierem ściernym lekko), tej samej fabryki i gatunku klocki P/L
3.Serwis zacisków
Albo olej/smar z linki lub ślimaka zanieczyszcza tarczę/klocki.
Jeśli prawy zacisk Ci zbyt mocno hamuje możesz czuć lekko przy hamowaniu skręcanie kierownicy ( mogłeś się do tego przyzwyczaić i już nie czujesz).
Ściągania kierownicy przy hamowaniu nie czuje, a serwis (odpowietrzenie, czyszczenie, płyny) miałem robione w zeszłym roku (5tyś km temu)
W sumie miejscu w którym linka łączy się z kołem był oleisty ślad na tym plastiku o ile dobrze pamiętam, i to może być problemem. Zdejmowałem przednie koło i może nie dokręciłem ślimaka jak należy, albo muszę dać tam jakąś uszczelkę
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Cześć,
Orientuje się może ktoś z Was co to za amorek?
Udało mi się znaleźć, więc odpowiadam dla potomnych - jest to amortyzator firmy Ricor Racing Shocks z USA, więcej info tutaj.
Orientuje się może ktoś z Was co to za amorek?
Udało mi się znaleźć, więc odpowiadam dla potomnych - jest to amortyzator firmy Ricor Racing Shocks z USA, więcej info tutaj.
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Mam kolejne pytanie mam nadzieje że nie wywołam śmiechu
Chciałbym obejrzeć stan walka zdawczego, w tym celu wiem że muszę zdjąć zabezpieczenie zębatki oraz samą zębatkę, ale czy muszę popuszczać łańcuch? Czy bez popuszczania łańcucha zejdzie a później wejdzie?
Drugie pytanie jak już zdejmę zębatkę i obejrzę wałek mam go czymś przesmarować? Smarem miedzianym?
Z góry dziękuję za pomoc
Chciałbym obejrzeć stan walka zdawczego, w tym celu wiem że muszę zdjąć zabezpieczenie zębatki oraz samą zębatkę, ale czy muszę popuszczać łańcuch? Czy bez popuszczania łańcucha zejdzie a później wejdzie?
Drugie pytanie jak już zdejmę zębatkę i obejrzę wałek mam go czymś przesmarować? Smarem miedzianym?
Z góry dziękuję za pomoc
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Przynajmniej w 600-ce - jak nie masz ekstremalnie dużego luzu łańcucha - to musisz zluzować, żeby zdjąć "koło łańcuchowe" (zębatkę). Co do smarowania, to sam używam "smaru miedzianego" - ale się nie wypowiadam, co najlepsze. Najważniejsze - to dobrze oczyścić z całego syfu i ewentualnie podjąć decyzję, co dalej, jak już widoczny luz się zrobił (klej np.).
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Sprawdź czy jak stoi na centralce to nie robi się łańcuch tsk luźny, że bez szarpania sie zębatka zejdzie i wejdzie na swoje miejsce ja co prawda luzowałem zawsze łańcuch, ale to przy okazji naciągu co do smaru, to albo miedziany, który trochę brudzi, smar do przegubów, trochę czystszy, albo specjalna pasta do dużych obciążeń, ale to najdroższa zabawa. W gruncie rzeczy ważne aby smarowanie było i kontrola co jakiś czas, walka i stanu smaru na nim:)
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Najłatwiej to przesunąć koło do przodu i wtedy działać. Ja podkładam coś pod koło i wysuwam oś i wtedy "grzebię" przy zębatce, a po skończonej robocie wsuwam ponownie.
Smar polecam do przegubów, bądź wklejanie.
Smar polecam do przegubów, bądź wklejanie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- wajdek
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 206
- Rejestracja: 15.09.2013, 22:36
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa/Ochota
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
[quote="Hawk1985"]Mam kolejne pytanie mam nadzieje że nie wywołam śmiechu
Chciałbym obejrzeć stan walka zdawczego, w tym celu wiem że muszę zdjąć zabezpieczenie zębatki oraz samą zębatkę, ale czy muszę popuszczać łańcuch? Czy bez popuszczania łańcucha zejdzie a później wejdzie?
Drugie pytanie jak już zdejmę zębatkę i obejrzę wałek mam go czymś przesmarować? Smarem miedzianym?
1. Ja stawiałem na centralce i bez problemu zębatka schodziła/wchodziła, ale miałem napęd do wymiany.
2. Nie wiem czym się powinno. Ja smarowałem towotem (smarem stałym ).
Chciałbym obejrzeć stan walka zdawczego, w tym celu wiem że muszę zdjąć zabezpieczenie zębatki oraz samą zębatkę, ale czy muszę popuszczać łańcuch? Czy bez popuszczania łańcucha zejdzie a później wejdzie?
Drugie pytanie jak już zdejmę zębatkę i obejrzę wałek mam go czymś przesmarować? Smarem miedzianym?
1. Ja stawiałem na centralce i bez problemu zębatka schodziła/wchodziła, ale miałem napęd do wymiany.
2. Nie wiem czym się powinno. Ja smarowałem towotem (smarem stałym ).
"NIE ŁAM SIĘ"
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
a ja potrzebuję zmienić zębatkę przód i mam pytanie czy jest sens kupować zębatkę oryginał Honda która kosztuje ~159zł - czy brać te sunstara, JT które są sporo tańsze ~69zł (teraz mam sunstara, który był już jak kupiłem moto)
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Jest sens. Oryginał jest lepiej dopasowany na wałku, a przez to ma mniejszy luz i mniej zużywa się wałek. To tak w wielkim skrócieMarcinnn6 pisze:a ja potrzebuję zmienić zębatkę przód i mam pytanie czy jest sens kupować zębatkę oryginał Honda która kosztuje ~159zł - czy brać te sunstara, JT które są sporo tańsze ~69zł (teraz mam sunstara, który był już jak kupiłem moto)
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Jest sens zmieniać zębatkę zdawczą częściej niż cały napęd. Ja zazwyczaj w TA zmieniałem co 5 kkm. Zakładałem zamienniki ale zdarzyło się i oryginał wsadzić. Nie słyszałem (ale też nie szukałem), żeby ktoś robił pomiary dopasowania zamiennika vs oryginału do wałka.
PZDR
Qter
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości