Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Co bedzie lepsze do przedniej zebatki, oczywiście poza sławną pastą do wysokich obciążeń, smar miedziany, taki jak do hamulców, czy smar molibdenowy, taki jak do przegubów?

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Nadol »

Są 2 szkoły - ja wybieram mniej brudzącą czyli smar do przegubów z MOS2.

http://eurolpolska.pl/porady/kiedy-stos ... ane-smary/
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

No i pięknie! :) poczytałem, jestem mądrzejszy :) Dzięki Nadol, użyje smaru do przegubów :)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

a podpowiedzcie mi, kiedy regulować gaźniki i luzy zaworowe? moto miało serwis przy 27kkm, teraz ma 34kkm, czy robić to "na zapas", sprawdzić jak to wygląda? Moto nie dławi się, jeździ i nie dzwoni w silniku ;)
XJ600N 94'->TA600V 96'
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Adam_M pisze:a podpowiedzcie mi, kiedy regulować gaźniki i luzy zaworowe? moto miało serwis przy 27kkm, teraz ma 34kkm, czy robić to "na zapas", sprawdzić jak to wygląda? Moto nie dławi się, jeździ i nie dzwoni w silniku ;)
Luzy zaworowe i gaźniki co 12 tyś, bądź 1 rok.
Jakoś tak było w serwisówce. Może mnie ktoś poprawi. :smile:
Jak jest zima to można sprawdzić, ale jak mało jeździsz i sumarycznie 12 tyś. będzie kolejnej zimy to bym odpuścił. Ja robię co sezon (co zimę) bo śmigam dużo.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

A jest moze na forum jakis manual jak w 600 sprawdzic/regulowac luzy zaworowe? Bo jak gazniki to wiem:)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: magneto »

Adam_M pisze:A jest moze na forum jakis manual jak w 600 sprawdzic/regulowac luzy zaworowe? (....)
Tu: viewtopic.php?f=101&t=11092#p339708
coś było....
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Hah, magneto właśnie mi przypomniałeś, że już kiedyś pobrałem serwisówkę z tego wątku :) dzięki! :)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Pytanko mam, na prawej tarczy zostają mi czarne ślady - na lewej jest ok.
Co to może oznaczać, zużycie klocków z prawej strony?
Obrazek
Obrazek

Martwić się? Wymienić klocki? A może posmarować tarcze oliwą :grin: :haha:
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

1. Prawidłowe odpowietrzenie.
2. Czystość klocków ( zetrzeć papierem ściernym lekko), tej samej fabryki i gatunku klocki P/L
3.Serwis zacisków
Albo olej/smar z linki lub ślimaka zanieczyszcza tarczę/klocki.
Jeśli prawy zacisk Ci zbyt mocno hamuje możesz czuć lekko przy hamowaniu skręcanie kierownicy ( mogłeś się do tego przyzwyczaić i już nie czujesz).
Dominator.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Artek pisze:1. Prawidłowe odpowietrzenie.
2. Czystość klocków ( zetrzeć papierem ściernym lekko), tej samej fabryki i gatunku klocki P/L
3.Serwis zacisków
Albo olej/smar z linki lub ślimaka zanieczyszcza tarczę/klocki.
Jeśli prawy zacisk Ci zbyt mocno hamuje możesz czuć lekko przy hamowaniu skręcanie kierownicy ( mogłeś się do tego przyzwyczaić i już nie czujesz).
Dzięki Artek za pomoc :ok:
Ściągania kierownicy przy hamowaniu nie czuje, a serwis (odpowietrzenie, czyszczenie, płyny) miałem robione w zeszłym roku (5tyś km temu)
W sumie miejscu w którym linka łączy się z kołem był oleisty ślad na tym plastiku o ile dobrze pamiętam, i to może być problemem. Zdejmowałem przednie koło i może nie dokręciłem ślimaka jak należy, albo muszę dać tam jakąś uszczelkę
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: dzielus »

Cześć,

Orientuje się może ktoś z Was co to za amorek?

Obrazek

Udało mi się znaleźć, więc odpowiadam dla potomnych - jest to amortyzator firmy Ricor Racing Shocks z USA, więcej info tutaj.
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Mam kolejne pytanie mam nadzieje że nie wywołam śmiechu :roll:

Chciałbym obejrzeć stan walka zdawczego, w tym celu wiem że muszę zdjąć zabezpieczenie zębatki oraz samą zębatkę, ale czy muszę popuszczać łańcuch? Czy bez popuszczania łańcucha zejdzie a później wejdzie?

Drugie pytanie jak już zdejmę zębatkę i obejrzę wałek mam go czymś przesmarować? Smarem miedzianym?

Z góry dziękuję za pomoc :thanks:
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: magneto »

Przynajmniej w 600-ce - jak nie masz ekstremalnie dużego luzu łańcucha - to musisz zluzować, żeby zdjąć "koło łańcuchowe" (zębatkę). Co do smarowania, to sam używam "smaru miedzianego" - ale się nie wypowiadam, co najlepsze. Najważniejsze - to dobrze oczyścić z całego syfu i ewentualnie podjąć decyzję, co dalej, jak już widoczny luz się zrobił (klej np.).
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Sprawdź czy jak stoi na centralce to nie robi się łańcuch tsk luźny, że bez szarpania sie zębatka zejdzie i wejdzie na swoje miejsce :) ja co prawda luzowałem zawsze łańcuch, ale to przy okazji naciągu :) co do smaru, to albo miedziany, który trochę brudzi, smar do przegubów, trochę czystszy, albo specjalna pasta do dużych obciążeń, ale to najdroższa zabawa. W gruncie rzeczy ważne aby smarowanie było i kontrola co jakiś czas, walka i stanu smaru na nim:)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Najłatwiej to przesunąć koło do przodu i wtedy działać. Ja podkładam coś pod koło i wysuwam oś i wtedy "grzebię" przy zębatce, a po skończonej robocie wsuwam ponownie. :smile:
Smar polecam do przegubów, bądź wklejanie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
wajdek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 206
Rejestracja: 15.09.2013, 22:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa/Ochota

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: wajdek »

[quote="Hawk1985"]Mam kolejne pytanie mam nadzieje że nie wywołam śmiechu :roll:

Chciałbym obejrzeć stan walka zdawczego, w tym celu wiem że muszę zdjąć zabezpieczenie zębatki oraz samą zębatkę, ale czy muszę popuszczać łańcuch? Czy bez popuszczania łańcucha zejdzie a później wejdzie?

Drugie pytanie jak już zdejmę zębatkę i obejrzę wałek mam go czymś przesmarować? Smarem miedzianym?

1. Ja stawiałem na centralce i bez problemu zębatka schodziła/wchodziła, ale miałem napęd do wymiany.
2. Nie wiem czym się powinno. Ja smarowałem towotem (smarem stałym ).
"NIE ŁAM SIĘ"
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Marcinnn6 »

a ja potrzebuję zmienić zębatkę przód i mam pytanie czy jest sens kupować zębatkę oryginał Honda która kosztuje ~159zł - czy brać te sunstara, JT które są sporo tańsze ~69zł (teraz mam sunstara, który był już jak kupiłem moto)
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Krzych BBI »

Marcinnn6 pisze:a ja potrzebuję zmienić zębatkę przód i mam pytanie czy jest sens kupować zębatkę oryginał Honda która kosztuje ~159zł - czy brać te sunstara, JT które są sporo tańsze ~69zł (teraz mam sunstara, który był już jak kupiłem moto)
Jest sens. Oryginał jest lepiej dopasowany na wałku, a przez to ma mniejszy luz i mniej zużywa się wałek. To tak w wielkim skrócie :smile:
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Qter »

Jest sens zmieniać zębatkę zdawczą częściej niż cały napęd. Ja zazwyczaj w TA zmieniałem co 5 kkm. Zakładałem zamienniki ale zdarzyło się i oryginał wsadzić. Nie słyszałem (ale też nie szukałem), żeby ktoś robił pomiary dopasowania zamiennika vs oryginału do wałka.

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości