Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: davcio2 »

Fihu pisze:Dlaczego chcesz użyć akurat tych śrub?
Bo takie akurat znalazłem w swojej szufladzie :) a że na tych oznaczeniach się za bardzo nie znam więc zadałem pytanie. Rozumiem że mam szukać z oznaczeniem 8.8?
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Tak, niemniej oznaczenie twardości to jedno.

Śruby nienagwintowane do końca, znacznie lepiej przenoszą obciążenia ścinające. A takie również mogą występować w mocowaniu tarczy hamulcowej.
Pewniejsze jest połączenie, gdzie powierzchnia gładka przylega do takiej samej. Obrazowo: przyłóż płaskownik do gładkiego pręta i porównaj (z boku) z takim samym, przyłożonym do nagwintowanej śruby. Widzisz różnicę w powierzchni przylegania? :smile: Po chłopskiemu; w razie w, łatwiej rozklepać poluzowaną tarczą gwint, niż walec niedogwintowanej śruby. Nie mówiąc o tym, że śruby tarcz motocyklowych są pasowane z niewielkim luzem.

Idąc dalej: podkładka stała lub śruba z łbem powiększonym, to również większa ta powierzchnia. Itd.. Przyjrzyj się miejscu styku tarczy z piastą- niewiele tam wspólnego. Śruba głównie ustala położenie i zapobiega przesunięciu obwodowemu. Luźna analogia do klina na połączeniu stożkowym. Dlatego tu warto zakładać dedykowane. Ortodoksem nie jestem, ale w tym miejscu nie oszczędzam :smile: .

To tak mocno w skrócie..Wektorów rysował nie będę :lol: .
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: mr bulwa »

Pytanie o profil opony.
Czy założenie opony na przód o innym profilu niż sugerowany przez pana Hondę będzie skutkowało jakimiś negatywnymi zachowaniami sprzętu?
Mam okazję kupić nową oponę, w dobrej cenie w rozmiarze 80/90 - 21 cali, zamiast 90/90 (Dunlop Trailmax).
Temat był opisywany odnośnie tylnej opony ale o przodzie nic nie znalazłem.
THNX from the mountain.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Nie będzie. W praktyce to minimalna różnica w szerokości. Objechałem na identycznej Skandynawię.
Tak gwoli ścisłości: profil to to: /90, natomiast 80 to szerokość. Teoretycznie :grin: w mm.
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: mr bulwa »

OK, dzięki @Sylwek :thumbsup:
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: grad74 »

Z tą szerokością opony i jej profilem to wg mnie jest tak, że szerokość podana jest w mm, a profil czyli wysokość opony to procent szerokości. Lepiej to wytłumaczyć na przykładzie opony samochodowej gdzie np opona 185/65 r15 będzie oznaczało że balon opony ma 12 cm wysokości. A np w oponie 165/65 balon oony będzie miał juz tylko10,7 cm. czyli w oponie 90/90 r21 wysokość balona wyniesie 8,1cm a w oponie 80/90R21 7,2cm.
Ostatnio zmieniony 16.09.2018, 14:10 przez grad74, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: mostry1988 »

Grad74 dobrze pisze. Profil jest podany w procentach
Komu w drogę temu trampek
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: mr bulwa »

grad74 pisze:Z tą szerokością opony i jej profilem to wg mnie jest tak, że szerokość podana jest w mm, a profil czyli wysokość opony to procent szerokości. Lepiej to wytłumaczyć na przykładzie opony samochodowej gdzie np opona 185/65 r15 będzie oznaczało że balon opony ma 12 cm wysokości. A np w oponie 165/65 balon oony będzie miał juz tylko107 cm. czyli w oponie 90/90 r21 wysokość balona wyniesie 8,1cm a w oponie 80/90R21 7,2cm.
To kumam.
Bardziej chodziło mi o zachowanie motocykla przy mniejszej szerokości opony - czy np. wali się bardziej w zakrętach na czarnym albo czy lepiej/gorzej radzi sobie z piachem itp. No i rozumiem, że przy wyborze 80/90 muszę liczyć się z innymi wskazaniami prędkościomierza/kilometromierza?
PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
Fihu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 330
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Fihu »

Wg mnie im węższa opona z przodu tym na piachu lepiej, zakładając węższą obręcz kiedyś do trampka dało się to odczuć
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Wszyscy mają rację, a procent przekłamania prędkościomierza, będziesz miał procentowo pomijalny...
Tu nieistotne, choć czasem procenty, to ważna sprawa :drinking: .
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: capri »

Czy łożysko w zabieraku nie powinno być pasowane na wcisk?
Biorę się za wymianę łożysk, a tu tak:
https://youtu.be/gEoaBR1uq6w
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Qter »

IMHO powinno. Możesz wkleić albo dorobić tulejke.

Pzdr

Qter

piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: capri »

Nie ma co rzeźbić, szukam zabieraka.
Dzięki!
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Nie mogę znaleźć informacji jaka może być różnica pomiędzy maksymalnym a minimalnym rozciągnięciem łańcucha. Ktoś coś ?
Napęd ma tylko 7 tyś. A mierząc różnica jest 1 cm. Są nieprzyjemne drgania, i będę zmuszony wymienić ?! :ysz:. Nie wiem czy to przez zębatkę, ale spotkałem się że ktoś miał jajowatą sunstar!? Przednia oryginał. Czy mógłby się aż tak nierównomiernie rozciągnąć w takim czasie ?? (ZVMX118)
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Kristobal »

Zdarzają się jajowate. Luz łańcucha winien być 2 -3cm na bocznej. Taki mocny łańcuch przejedzie 30kkm nie 7.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: old1977 »

capri pisze:Nie ma co rzeźbić, szukam zabieraka.
Dzięki!
dobry klej i możesz spokojnie wklejać ja łożyska wału w shl do karterów dawałem na klej i wszystko hula.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Kristobal pisze:Zdarzają się jajowate. Luz łańcucha winien być 2 -3cm na bocznej. Taki mocny łańcuch przejedzie 30kkm nie 7.
Nie zrozumiałeś mnie. Mam luz od 3,5 do 4,5 w różnych miejscach patrząc co daje różnicę 1cm.
(Luz powinien być na bocznej 3,5-4,5 ale przy równomiernie rozciągniętym łańcuchu.)
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Zajechałem tak pierwszy łańcuch w 650-ce - znaczy zgodnie z instrukcją go naciągałem.
Naciągnij zgodnie z książką a potem obciąż motocykl. Można się zdziwić :ysz:
W 600- ce tego nie zauważyłem.
Być może także czas umyć porządnie łańcuch naftą. Po smarach w sprayu trochę się ogniwka zaklejają i stąd nierówna praca( drgania).
Coś kiedyś była akcja na forum z zębatkami z jajem, ale temat ucichł...
Dominator.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Pawel »

Jak jakieś ogniwa łańcucha będą trochę zatarte lub mocno zaklejone smarem z kurzem/piaskiem, to efekt jest podobny. Wszystkie ogniwa muszą się ruszać w miarę luźno. Jak pisze Artek, porządne wymycie i nasmarowanie łańcucha może coś zmienić w pomiarach. W instrukcji też jest napisane, że jeśli łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty, to dobre nasmarowanie może mu pomóc.

Co do naciągania łańcucha w XL650 wg. oryginalnej instrukcji, to jest to jakieś nieporozumienie. Luz trzeba ustawiać trochę większy niż podaje producent, bo nawet te 4,5cm luzu na bocznej stopce okazuje się być za mało kiedy postawimy moto do pionu (a gdzie jeszcze kierowca, pasażer i bagaż). Szkoda łańcucha, a przede wszystkim łożyska na wałku.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Problem tkwi w tym że jest ładny tzn. Nie poklejony. Smaruję smarem i olejem przekładniowym na przemian. Mam plan wymienić na inną zębatkę o zbliżonym przebiegu. Zobaczę czy jest zmiana.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 3 gości