Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Wojtec »

Dzięki,
Wiem tylko żeby nie szukać 16 vti i tych na łańcuchu
Huzar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 298
Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Huzar »

O ilę silniki koncernu PSA są ok, to osprzęt pozostawia wiele do życzenia. Wojtec zwroć uwagę na tylną belkę skrętną. Poza tym francuskie to tylko wino i sex :grin:
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Wojtec »

Ale 207 podobno nie ma tego wynalazku
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: wilq.bb »

Wojtec aż mnie zaciekawiłeś i sprawdziłem - tam faktycznie nie ma drążków skrętnych tylko zwykła belka wleczona, ze tak ujmę tym lepiej i taniej jak padnie :grin:
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Huzar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 298
Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Huzar »

Wojtec pisze: 20.08.2021, 12:59 Ale 207 podobno nie ma tego wynalazku
Sorry pomyłka ,myślałem że żabojadzkie wynalazki jeszcze mają ten japoński patent.
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Wojtec »

Szwagier :smile: pojechał obejrzeć w moim imieniu.
Mam nadzieję że nie dowiem się z kroniki kryminalnej o tych oględzinach :pob:
Huzar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 298
Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Huzar »

Witam . Czy na uchwytach kierownicy w 650 jest dopuszczalny luz. Tzn jak ruszam gora dół .
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

kopyto pisze: 07.10.2021, 10:58 Witam . Czy na uchwytach kierownicy w 650 jest dopuszczalny luz. Tzn jak ruszam gora dół .
Pewnie pytasz o mocowania (risery) kierownicy w górnej półce zawieszenia. Otóż tak, zwykle te mocowania są "elastyczne". Dzięki temu jest większy komfort jazdy (nie drętwieją kończyny). Ale wadą jest mniejsza precyzja w manewrowaniu motocyklem. Jeśli chcesz to usztywnić to podłóż podkładki pod dolną nakrętkę mocowania risera w górnej półce.
Wpisz w forumową wyszukiwarke: risery Wyskoczy kilka tematów.
Dominator.
Huzar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 298
Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Huzar »

I git. Dzięki Artku :impreza:
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Pytanie. Jak mają być montowane uszczelniacze olejowe przedniego zawieszenia? Kupiłem Atheny i mimo obrazka na instrukcji nadal nie wiem. Mają one jedną stronę zewnętrzną o większej średnicy zewnętrznej, druga strona jest sfazowana. Patrząc na wnętrze - od strony większej średnicy zewn. jest 2 wargi uszczelnienia, od węższej zewnętrznej - jedna warga uszczelnienia o mniejszej średnicy niż dwie wcześniej wspomniane. Nie zrobię sensownego zdjęcia :( , mam tylko zdjęcie z instrukcji montażu, ale dla mnie jest niejednoznaczne. Czy montować większą średnicą zewnętrzną w dół ( podwójna warga uszczelniająca do dołu) czy montować fazą zewnętrzną w dół (pojedyncza warga do dołu)?Obrazek
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Dlugi1 pisze: 07.12.2021, 11:24 montować większą średnicą zewnętrzną w dół ( podwójna warga uszczelniająca do dołu)
Tak.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Jak już pisałem - zrobiłem przegląd przedniego zawieszenia. Przy okazji - jak już miałem zdemontowane lagi - ponownie zastanowił mnie efekt jakby samoczynnego ustawiania kiery do jazdy na wprost. W konstrukcji na schematach nie widzę, by była tam jakikolwiek element w stylu śrutu ustalającego. Przy poprzedniej wymianie oleju w lagach też ten efekt zauważyłem, ale myślałem, że tak ma być. Luzów żadnych na łożyskach główki ramy nie stwierdziłem, a szarpałem na wszystkie strony. Gładko jest w całym zakresie, tylko jest ta "automatyczna" pozycja - dawniej myślałem, że to za sprawą linek...
Pytanie - martwić się i zabierać za wymianę łożysk czy jeździć-obserwować?

Przy okazji, bo teoretycznie zaczynam się jednak do tematu przygotowywać - Stajnia Motocyklowa wrzuciła film z wymiany łożysk, używa tam prostego narzędzia do wybijania starych bieżni (od ok. 5min), ale w zalinkowanym fragmencie mówi, że w 650-ce jest problem z jego użyciem, bo jest jakiś rant i że lepiej wybijać dłuższym prętem.
To mnie zastanawia, bo jeśli jest dojście do bieżni, by użyć pręta, to tym "specjalistycznym" narzędziem też za bieżnię powinno chwycić?
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: spaw »

Dlugi1 pisze: 23.12.2021, 10:19 efekt jakby samoczynnego ustawiania kiery do jazdy na wprost
Miałem taki objaw w TA650 -> przyczyną były łożyska główki ramy.
Na bieżniach były takie jakby "odgnioty" (bardzo delikatne) w miejscach gdzie atakują rolki w pozycji "na wprost". Dlatego kierownica zawsze wracała w to "bazowe" położenie. Po wymianie zauważyłem że motocykl lepiej się prowadził :)
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Piter!!! »

Długi, masz łożysko do wymiany, w bieżni są odgnioty od kulek. Najlepszym sposobem wybicia bieżni, jest klucz płaski 24 lub 26. Działa na zasadzie dźwigni, a samą końcówką klucza łapiesz za bieżnię. Oczywiście nie za duży młotek. Skuteczna przetestowana metoda. Gdzieś na forum była fota, musisz poszukać.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Do wymiany łożysk główki ramy w 650-ce używałem starego płaskiego wkrętaka z podgiętą końcówką. Działało (mi) to lepiej, niż pręt i płaski klucz.

Najwięcej zabawy i tak zawsze jest z dolną bieżnią osadzoną na sztycy. Spawałem do niej króciec przyłączeniowy ze starego tłumika fiata 126p. Zaraz po spawaniu jedno/ dwa uderzenia w króciec przez imadło i bieżnia schodziła w 5 sekund.
Dominator.
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: spaw »

Jak wymieniałem ze znajomym ostatnio łożyska w Tigerze, to znajomek miał takie oto urządzenie do ściągnięcia bieżni ze sztycy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-sciaga ... 9986130680

Na prawdę daje to radę :)
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Artek pisze: 26.12.2021, 22:05 Do wymiany łożysk główki ramy w 650-ce używałem starego płaskiego wkrętaka z podgiętą końcówką. Działało (mi) to lepiej, niż pręt i płaski klucz.
I to do mnie przemawia, ale nadal nie wiem, dlaczego - skoro jest miejsce by użyć jakiegokolwiek pobijaka - nie za bardzo nadaje się ten przyrząd wyglądający jak rozcięta, sprężynująca gazrurka.
Artek pisze: 26.12.2021, 22:05 Najwięcej zabawy i tak zawsze jest z dolną bieżnią osadzoną na sztycy. Spawałem do niej króciec przyłączeniowy ze starego tłumika fiata 126p. Zaraz po spawaniu jedno/ dwa uderzenia w króciec przez imadło i bieżnia schodziła w 5 sekund.
Spawarka jest, ale transformatorowa, smarka bardziej niż spawa, raczej tą drogą nie pójdę :-) Najprawdopodobniej w ruch pójdzie kątówka.
spaw pisze: 27.12.2021, 10:04 Jak wymieniałem ze znajomym ostatnio łożyska w Tigerze, to znajomek miał takie oto urządzenie do ściągnięcia bieżni ze sztycy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-sciaga ... 9986130680
Do TA chyba nie podejdzie - ograniczniki są na dolnym mostku (?)
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Wolałbym podjechać do pierwszego lepszego warsztatu, żeby to migiem złapać i puknąć, zanim ostygnie. Dwie sztyce już widziałem liźnięte diaxem :cool:
Starych bieżni nie wyrzucaj od razu, po lekkim szlifowaniu idealnie nadają się do wbijania nowych bieżni.
Powodzenia. I mało przeklinaj :grin:
Dominator.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 832
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: magneto »

Ja te "wredne" dolne bieżnie główki (ale też i podobne w puszkach) zawsze (fakt - kilka razy) ściągałem podważając czymś ostro-płaskim (przesuwając po obwodzie, by nie przekosić) po uprzednim "punktowym" ogrzaniu bieżni palni(cz)kiem propan-butan. Tak max, aż zacznie żółknąć (ok. 180 st. C) - stal kiepsko przewodzi ciepło, pierścień bieżni już jest gorący (znaczy się rozszerzył), a sztyca / wałek jeszcze nie. To daje pewien luz, zanim temperatury się zrównają oczywiście.
Powodzenia !
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

Dlugi1 pisze: 27.12.2021, 17:12 I to do mnie przemawia, ale nadal nie wiem, dlaczego - skoro jest miejsce by użyć jakiegokolwiek pobijaka - nie za bardzo nadaje się ten przyrząd wyglądający jak rozcięta, sprężynująca gazrurka.
Jakoś to zawile ująłeś. Masz na myśli taki gadget:
https://www.conrad-motors.com.pl/produk ... 498850844/
?

Bardzo sympatyczne urządzenie, sprawdza się w wielu przypadkach. Gdy bieżnia nie ma ochoty wypełznąć i listki wybijaka włażą do jej środka, pomaga wbicie w środek zaostrzonego, osinowego kołka ;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości