Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Dzięki,
Wiem tylko żeby nie szukać 16 vti i tych na łańcuchu
Wiem tylko żeby nie szukać 16 vti i tych na łańcuchu
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
O ilę silniki koncernu PSA są ok, to osprzęt pozostawia wiele do życzenia. Wojtec zwroć uwagę na tylną belkę skrętną. Poza tym francuskie to tylko wino i sex :grin:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Ale 207 podobno nie ma tego wynalazku
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Wojtec aż mnie zaciekawiłeś i sprawdziłem - tam faktycznie nie ma drążków skrętnych tylko zwykła belka wleczona, ze tak ujmę tym lepiej i taniej jak padnie
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Sorry pomyłka ,myślałem że żabojadzkie wynalazki jeszcze mają ten japoński patent.
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Szwagier pojechał obejrzeć w moim imieniu.
Mam nadzieję że nie dowiem się z kroniki kryminalnej o tych oględzinach
Mam nadzieję że nie dowiem się z kroniki kryminalnej o tych oględzinach
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Witam . Czy na uchwytach kierownicy w 650 jest dopuszczalny luz. Tzn jak ruszam gora dół .
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Pewnie pytasz o mocowania (risery) kierownicy w górnej półce zawieszenia. Otóż tak, zwykle te mocowania są "elastyczne". Dzięki temu jest większy komfort jazdy (nie drętwieją kończyny). Ale wadą jest mniejsza precyzja w manewrowaniu motocyklem. Jeśli chcesz to usztywnić to podłóż podkładki pod dolną nakrętkę mocowania risera w górnej półce.
Wpisz w forumową wyszukiwarke: risery Wyskoczy kilka tematów.
Dominator.
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Pytanie. Jak mają być montowane uszczelniacze olejowe przedniego zawieszenia? Kupiłem Atheny i mimo obrazka na instrukcji nadal nie wiem. Mają one jedną stronę zewnętrzną o większej średnicy zewnętrznej, druga strona jest sfazowana. Patrząc na wnętrze - od strony większej średnicy zewn. jest 2 wargi uszczelnienia, od węższej zewnętrznej - jedna warga uszczelnienia o mniejszej średnicy niż dwie wcześniej wspomniane. Nie zrobię sensownego zdjęcia , mam tylko zdjęcie z instrukcji montażu, ale dla mnie jest niejednoznaczne. Czy montować większą średnicą zewnętrzną w dół ( podwójna warga uszczelniająca do dołu) czy montować fazą zewnętrzną w dół (pojedyncza warga do dołu)?
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Jak już pisałem - zrobiłem przegląd przedniego zawieszenia. Przy okazji - jak już miałem zdemontowane lagi - ponownie zastanowił mnie efekt jakby samoczynnego ustawiania kiery do jazdy na wprost. W konstrukcji na schematach nie widzę, by była tam jakikolwiek element w stylu śrutu ustalającego. Przy poprzedniej wymianie oleju w lagach też ten efekt zauważyłem, ale myślałem, że tak ma być. Luzów żadnych na łożyskach główki ramy nie stwierdziłem, a szarpałem na wszystkie strony. Gładko jest w całym zakresie, tylko jest ta "automatyczna" pozycja - dawniej myślałem, że to za sprawą linek...
Pytanie - martwić się i zabierać za wymianę łożysk czy jeździć-obserwować?
Przy okazji, bo teoretycznie zaczynam się jednak do tematu przygotowywać - Stajnia Motocyklowa wrzuciła film z wymiany łożysk, używa tam prostego narzędzia do wybijania starych bieżni (od ok. 5min), ale w zalinkowanym fragmencie mówi, że w 650-ce jest problem z jego użyciem, bo jest jakiś rant i że lepiej wybijać dłuższym prętem.
To mnie zastanawia, bo jeśli jest dojście do bieżni, by użyć pręta, to tym "specjalistycznym" narzędziem też za bieżnię powinno chwycić?
Pytanie - martwić się i zabierać za wymianę łożysk czy jeździć-obserwować?
Przy okazji, bo teoretycznie zaczynam się jednak do tematu przygotowywać - Stajnia Motocyklowa wrzuciła film z wymiany łożysk, używa tam prostego narzędzia do wybijania starych bieżni (od ok. 5min), ale w zalinkowanym fragmencie mówi, że w 650-ce jest problem z jego użyciem, bo jest jakiś rant i że lepiej wybijać dłuższym prętem.
To mnie zastanawia, bo jeśli jest dojście do bieżni, by użyć pręta, to tym "specjalistycznym" narzędziem też za bieżnię powinno chwycić?
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Miałem taki objaw w TA650 -> przyczyną były łożyska główki ramy.
Na bieżniach były takie jakby "odgnioty" (bardzo delikatne) w miejscach gdzie atakują rolki w pozycji "na wprost". Dlatego kierownica zawsze wracała w to "bazowe" położenie. Po wymianie zauważyłem że motocykl lepiej się prowadził
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Długi, masz łożysko do wymiany, w bieżni są odgnioty od kulek. Najlepszym sposobem wybicia bieżni, jest klucz płaski 24 lub 26. Działa na zasadzie dźwigni, a samą końcówką klucza łapiesz za bieżnię. Oczywiście nie za duży młotek. Skuteczna przetestowana metoda. Gdzieś na forum była fota, musisz poszukać.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Do wymiany łożysk główki ramy w 650-ce używałem starego płaskiego wkrętaka z podgiętą końcówką. Działało (mi) to lepiej, niż pręt i płaski klucz.
Najwięcej zabawy i tak zawsze jest z dolną bieżnią osadzoną na sztycy. Spawałem do niej króciec przyłączeniowy ze starego tłumika fiata 126p. Zaraz po spawaniu jedno/ dwa uderzenia w króciec przez imadło i bieżnia schodziła w 5 sekund.
Najwięcej zabawy i tak zawsze jest z dolną bieżnią osadzoną na sztycy. Spawałem do niej króciec przyłączeniowy ze starego tłumika fiata 126p. Zaraz po spawaniu jedno/ dwa uderzenia w króciec przez imadło i bieżnia schodziła w 5 sekund.
Dominator.
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Jak wymieniałem ze znajomym ostatnio łożyska w Tigerze, to znajomek miał takie oto urządzenie do ściągnięcia bieżni ze sztycy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-sciaga ... 9986130680
Na prawdę daje to radę
https://allegro.pl/oferta/zestaw-sciaga ... 9986130680
Na prawdę daje to radę
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
I to do mnie przemawia, ale nadal nie wiem, dlaczego - skoro jest miejsce by użyć jakiegokolwiek pobijaka - nie za bardzo nadaje się ten przyrząd wyglądający jak rozcięta, sprężynująca gazrurka.
Spawarka jest, ale transformatorowa, smarka bardziej niż spawa, raczej tą drogą nie pójdę Najprawdopodobniej w ruch pójdzie kątówka.
Do TA chyba nie podejdzie - ograniczniki są na dolnym mostku (?)spaw pisze: ↑27.12.2021, 10:04 Jak wymieniałem ze znajomym ostatnio łożyska w Tigerze, to znajomek miał takie oto urządzenie do ściągnięcia bieżni ze sztycy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-sciaga ... 9986130680
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Wolałbym podjechać do pierwszego lepszego warsztatu, żeby to migiem złapać i puknąć, zanim ostygnie. Dwie sztyce już widziałem liźnięte diaxem
Starych bieżni nie wyrzucaj od razu, po lekkim szlifowaniu idealnie nadają się do wbijania nowych bieżni.
Powodzenia. I mało przeklinaj
Starych bieżni nie wyrzucaj od razu, po lekkim szlifowaniu idealnie nadają się do wbijania nowych bieżni.
Powodzenia. I mało przeklinaj
Dominator.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Ja te "wredne" dolne bieżnie główki (ale też i podobne w puszkach) zawsze (fakt - kilka razy) ściągałem podważając czymś ostro-płaskim (przesuwając po obwodzie, by nie przekosić) po uprzednim "punktowym" ogrzaniu bieżni palni(cz)kiem propan-butan. Tak max, aż zacznie żółknąć (ok. 180 st. C) - stal kiepsko przewodzi ciepło, pierścień bieżni już jest gorący (znaczy się rozszerzył), a sztyca / wałek jeszcze nie. To daje pewien luz, zanim temperatury się zrównają oczywiście.
Powodzenia !
Powodzenia !
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Jakoś to zawile ująłeś. Masz na myśli taki gadget:
https://www.conrad-motors.com.pl/produk ... 498850844/
?
Bardzo sympatyczne urządzenie, sprawdza się w wielu przypadkach. Gdy bieżnia nie ma ochoty wypełznąć i listki wybijaka włażą do jej środka, pomaga wbicie w środek zaostrzonego, osinowego kołka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości