Kilka pytań o xl700

motocyklowo
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Bez jakich elektrycznych elementów wyposażenia motocykla silnik będzie pracował?
ABS, licznik etc. Posiadaczy w.w. egzemplarza proszę o odłączenie podczas zimowego serwisu jak najwięcej urządzeń i sprawdzenie. Pozostawione elementy np. airbox( jakiś czujnik tam jest chyba) proszę opisać i ew. zrobić kilka zdjęć.
Powyższy temat jest mi potrzebny do wynalazku ( nie będzie to motopompa).
Dominator.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2909
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: zimny »

Ciekawy temat. Poznałem człowieka który wstawił silnik z 700 do trampka z 88 roku. Z tego co mówił to nie było to ani zbyt łatwe ani bardzo trudne.

Żeby nie było OT - mówił że w TA 700 jest czujnik prędkości w tylnym kole który podaje sygnał do kompa. On jeździł bez tego (znaczy wtedy szukał koła tył od 700) i jedyne co to ponoć komputer nie optymalizuje czegoś tam zależnie od prędkości :smile:

Krótko mówiąc - bez sygnału prędkościomierza będzie żył.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Więc szukamy takich ludzi. Na innych forach nie widziałem takich zmot. Na FAT była próba ale się pożarem skończyła. Wiem już na pewno, że można silnik odpalić bez HISS-a.
Dominator.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2909
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: zimny »

Jakby mi ktoś sprezentował silnik od 700 z chęcią podjąłbym się zainstalowania go w moim Trampku :wink: Choć dużo łatwiej byłoby przeszczepić serce z 650 (jeśli byłaby taka potrzeba...)

Tamten człowiek kupił ponoć silnik z całym osprzętem potrzebnym do odpalenia - moduł, komp, wtryski etc. W zasadzie pół motocykla miał w częściach od Włocha za 800 euro, tak mu się trafiło. Więcej nic nie wiem poza tym że ta zmota dobrze mu się sprawowała.

A z ciekawości - co montujesz?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
jakmor
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 524
Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: jakmor »

Podłączę się bo temat mega ciekawy...
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Zimny- ciekawość to 1 stopień do piekła :tongue:
Czujnik przy tylnym kole potrzebny na pewno do odczytu prędkości przez komputer i dalej sygnał do licznika... Ja nie potrzebuję licznika z 700-ki.
Pytanie pozostaje co po odłączeniu ABS-u, mianowicie czy silnik nie przechodzi w jakiś tryb awaryjny.
Zapewne potrzebna jest pompka paliwa-pytanie czy z innych motocykli pasuje tak jak w przypadku afrykańskiej(ma kilka zamienników np. od Yamahay). Deauville 700 na pewno ma taką samą. Pompka chyba jest w zbiorniku paliwa jak mniemam...
Haynes-a do 700-ki będę miał dopiero w marcu. :egh:
Dominator.
tommi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 268
Rejestracja: 23.01.2012, 21:19
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: tommi »

Pompa paliwa w zbiorniku .Czujnik abs po odłączeniu nie ma wpływu na silnik , moto hamuje jak zwykłe bez abs.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

jakmor pisze:Podłączę się bo temat mega ciekawy...
Temat pewnie przyda się na przyszłość jako pomoc przy przeszczepie silnika.
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Poprosiłem o pomoc kolegę ferolo z FAT. Próbował silnik z trampka wstawić do afry. Co prawda skończyło się wtedy tragicznie(spalony motocykl i garaż), oto jego odpowiedź:
Sprawa u mnie wyglądała tak że udało mi się kupić w dobrych pieniążkach silnik wtryski i instalację wraz z modułem cewkami oraz pompą paliwa afrykańska i trampkowa nie podejdzie mają inny sposób poboru napięcia więc pozostaje jedynie poszukanie pompy zalewowej jak oryginał i wmontować ją w bak albo kupić jakaś na wzór afrykańskiej ale podającej paliwo po napięciu 12 v no i o odpowiedniej wydajności.
Kolejną sprawa było odpalenie silnika jeśli ktoś ci wmówi że odpalisz silnik z modułem od trampka bez pestki hissa to nie prawda razem ze znajomym kminiliśmy temat przez 4 m-c aż w końcu daliśmy sobie spokój myślałem że już nic z tego nie będzie jednak kolega z forum at ze Złocieńca zaproponował mi swoją pomoc, trwało to długo bo nie mógł dorobić pestki oryginalnej pod moduł z tego co wiem to nawet kontaktował się z japońcami w tej sprawie i koniec końców dorobił pestkę.
Po dorobieniu pestki musiałem kupić czytnik hiss oraz nowy przełącznik do odpalania bo za cholerę na afrykowym nie chciał gadać brakowała z tego co pamiętam jakiegoś przewodu.
Po odpaleniu na strzykawce zagadał dość fajnie ale aby dobrze chodził musiałem podłączyć pompę zanurzeniowa no resztę chyba znasz że mi się zajarał przez to garaż.
W sumie to chyba było tyle a właśnie zapomniałbym po odpaleniu zauważyłem że mieszanka jest za bogata bo część paliwa spalała się w wydechu przez to zajął mi się garaż poniekąd więc trzeba z tym uważać no i do tego musisz dołożyć sondę lambda oraz przepływ-kę aby to chodziło z sondą nie miałem problemu bo kupiłem na alledrogo wywierciłem dziurę w kolektorze wspawaliśmy nakrętkę i sonda była na miejscu wiem że są emulatory i sonda nie jest potrzebna ale się w to nie bawiłem przepływ ki nie zdążyłem zamontować w air boxa bo się spaliło.
No i to chyba było tyle dodam że silnik odpalany był bez licznika bo nie był potrzebny i tak wszystko szło po module więc działało i nie był mi potrzebny.
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

W airbox jest czujnik temperatury.
Ciekawa sprawa bo deauville ma też silnik 700ccm a tam moc jest większa i zastanawiam się jak to osiągnęli... Wtrysk czy może inna mapa wtryskowa.
Napisałem na afrykańskim forum do PawelZDR pw nt. komputera ale ostatnio był na forum w lipcu 2014. Paweł jest ze Złocieńca-może kto zna?
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

EDIT:
Transalp700- deauville700 porównanie numerów fiszek katalogowych:
Numery fiszek inne: głowica, wałki rozrządu, tłoki, cylindry, moduł zapłonowy.
Takie same: króćce dolotowe, uszczelka głowicy, zawory, sprężyny zaworowe, popychacze zaworów, wał korbowy, wtryskiwacze.
Wniosek: gdyby udało się wrzucić cylindry i tłoki z modułem od deauville do trampka 700 osiągnęlibyśmy 6 kM więcej niż trampek 700. Taniej będzie mapę wtrysku zmienić.(tylko czy warto :niewiem: ).
Ostatnio zmieniony 15.01.2015, 16:54 przez Artek, łącznie zmieniany 2 razy.
Dominator.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: mirekm71 »

Jak nie ma zmian w głowicy to zostaje mapa.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: cezar »

[quote="zimny"]Ciekawy temat. Poznałem człowieka który wstawił silnik z 700 do trampka z 88 roku. Z tego co mówił to nie było to ani zbyt łatwe ani bardzo trudne.

Tym człowiekiem jest Dragon. On ma zmotę trampek 88 z silnikiem od 700. Byliśmy razem w Rumunii i trampek sprawował sie bez zarzutu.
V -strom 650 -2005
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2909
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: zimny »

No właśnie - kupowałem od niego wydech od 700-tki i trochę mi opowiedział o sprzęcie i wyjeździe do Rumunii. Ale chyba nie bywa na forum, tak przynajmniej mówił wtedy...

Jak ktoś ma do niego kontakt to można skierować prośbę o parę praktycznych informacji.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Dzwoniłem :smile: Niedługo zdjęcia będą...
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Gdyby kogoś interesowało dorobienie kluczyka lub pestki do xl700 to w Gorzowie Wlkp. zajmuje się tym autokluczserwis.pl. Dorobienie pestki do komputera-300zł, za następną pestkę już 50zł. Niemożliwe jest tak jak pisał ferolo całkowite ominięcie HISS-a.
Dominator.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2909
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: zimny »

Artek...czy Ty chcesz mnie sprowokować do akcji pt. wymiana silnika? Tak myślę że rama 600-tki, zawieszenie AT i silnik z 700-tki to może być fajne połączenie :smile:

No i miałbym zajęcie na przyszłą zimę :grin:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

zimny pisze:Artek...czy Ty chcesz mnie sprowokować do akcji pt. wymiana silnika? Tak myślę że rama 600-tki, zawieszenie AT i silnik z 700-tki to może być fajne połączenie :smile:

No i miałbym zajęcie na przyszłą zimę :grin:

Pozdrawiam
zimny
Znam 4 lepsze wyjścia niż myślisz... :grin:
1. rama 600 zawieszenie ktm i silnik 700-ki
2. kupić już przerobionego ( niedługo będzie na sprzedaż 1 w Europie o jakim wiemy).
3. pójść szparagową drogą-silnik afry.(najlepsze wyjście).
4. MOJA DROGA. :mouthshut:
Jak widzisz od wyboru do koloru.
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Dostałem sygnał, iż silnik od xl700 może mieć nieprawidłowy skład mieszanki(co skutkuje podwyższonym spalaniem-nawet 7 l./100km przy prędkości pow. 110km/h) w przypadku awarii (lub braku) czujnika prędkości. W związku z powyższym poszukiwany do testów długodystansowych xl700.. Mianowicie chodzi o to by odłączyć czujnik prędkości i określić ilość zużytego paliwa. Wiadomo zima, ale gdyby ktoś coś... Sprawa nie pilna aczkolwiek bardzo ważna.
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kilka pytań o xl700

Post autor: Artek »

Gdzie podpinacie scottoilera?
Pytanie rodzi się, ponieważ układ podciśnienia xl 700 ma czujnik i dane z niego zbiera ECU.
Czy podpięcie scota ma wpływ jakiś negatywny na pracę silnika?
Dominator.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości