xl650v czy 700v ?

motocyklowo
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

xl650v czy 700v ?

Post autor: tdm900 »

Witam wszystkich. Zastanawiam się ostatnio nad zakupem trampka i nie bardzo wiem który model lepiej wybrać - ostatnie roczniki 650 czy najnowszy 700? Cenowo są już prawie na podobnym poziomie.
Na 650 miałem okazję chwilę pojeździć, zdolności terenowe tego moto mnie zadziwiły, używałem wcześniej motocykli większej mocy i bardziej szosowym nastawieniu. O 700 niewiele wiem poza suchymi danymi, czy w terenie jest równie dobra co 650 czy też niższy prześwit i mniejsze skoki zawieszeń powodują że jest znacznie słabiej? Ponoć wielu użytkowników wcześniejszych modeli było zachwyconych 700-tką?

Motocykl ma być turystyczny z możliwością (okazyjnej) jazdy w trochę cięższym terenie, na którym mój DL czasem wymięka (prześwit, zawieszenie, traci stabilność na piachu).

Wiem że 650 jest bardziej terenowym motocyklem niż 700, ale jednak również starszym konstrukcyjnie, co oprócz większej mocy silnika straciłbym inwestując w stary model zamiast nowego? Nie wiem czy zważywszy podobną cenę nie warto jednak mimo wszystko nabyć nowszej konstrukcji. A może 700 jest takim ideałem który i na asfalt i w teren?

Czy w ramach modelu xl650v były wprowadzane jakieś poważne zmiany konstrukcyjne - jeśli można prosiłbym o listę zmian w poszczególnych rocznikach i wskazówki na co zwrócić uwagę, czego unikać.
Ostatnio zmieniony 27.05.2012, 20:05 przez tdm900, łącznie zmieniany 4 razy.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1620
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: przeszczep »

Jeżeli chcesz się zapuszczać w cięższy teren, to z całą pewnością brałbym 650.
700tką oczywiście też się da, ale na pewno na 650 będzie o wiele więcej frajdy z jazdy :)
Awatar użytkownika
tiarek
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 148
Rejestracja: 04.07.2011, 13:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Czeremcha/Warszawa

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: tiarek »

w sumie stoje przed podobnym wyborem... 650, 700, czy moze DL? jezdzilem do niedawna 600 i bylem bardzo z hondzi zadowolony. Tyle, ze praktycznie w ogole nie jezdze w teren stad moje wachanie... Skoro bardziej czarne to 700... ale skoro juz 700 to czemu nie DL? i tak juz marudze od miesiaca :D
blablabla
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: Wolo »

Jeśli nie jeździsz w teren, brałbym DLa, albo generalnie- coś innego, niż TA.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1620
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: przeszczep »

Wolo pisze:Jeśli nie jeździsz w teren, brałbym DLa, albo generalnie- coś innego, niż TA.

True - a jeśli w ogóle nie w teren to bym brał tego większego ;)
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: tdm900 »

czy są na forum osoby które jeździły 650 i 700 i mogą z własnej praktyki porównać te 2 modele?
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: mirekm71 »

Na co dzień jeżdżę 700. Kolega ktory kupil 600 i jechalem nia faktycznie jest fajne moto stwierdzil, ze 700 tak wibruje i telepie, ze jezdzic sie tym nie da...
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: zimny »

mirekm71 pisze:Na co dzień jeżdżę 700. Kolega ktory kupil 600 i jechalem nia faktycznie jest fajne moto stwierdzil, ze 700 tak wibruje i telepie, ze jezdzic sie tym nie da...
To oznacza tylko tyle że nie jeździł Afryką albo Katem :wink: Ale prawdą jest że 600 ma mega miękką i przyjemną pracę, sam pamiętam moje zdziwienie jak się na AT przesiadałem.

Mi wydaje się że jeśli nie wybierasz się w teren to 700. Choć moim zdaniem 650 to taki najlepszy kompromis cena/możliwości.

Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
tiarek
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 148
Rejestracja: 04.07.2011, 13:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Czeremcha/Warszawa

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: tiarek »

w sumie wymyslilem sobie cos takiego, ze kupie DLa zwiedze zachod. jak sie znudzi wroce do trampka i pojade na wschod:D jak dla mnie to byl idealny motocykl. Wiekszego napewno nic nie bede szukac:) jestem easy rider :D

co prawda jezdzilem 700 tylko z godzine czasu jazdy testowej, ale bylem w niebowziety kultura jazdy. Chyba ze to tylko z podniecenia sie bralo :D
blablabla
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: Baran »

Miałem 650 i zdarzało mi się też krótko jeździć 700tkami. Moje odczucia odn różnic 650 vs 700, na przykładzie 700, są takie:

In plus:
+ wyraźnie mocniejszy, żwawszy, lepiej się zbiera, lepiej się wkręca, więcej momentu niż w 650 :thumbsup:
+ przy tym pali średnio 1,5l/100km mniej, niż 650
+ dużo lepsze hamulce w wersji z ABS. Wersją bez ABS nie latałem.
+ sztywniejszy i lepiej prowadzący się na równych winklach
+ dobre oświetlenie, troszkę lepsze niż w 650
+ brak gaźników = brak pierniczenia się z ich serwisowaniem
+ brak gaźników = brak niespodzianek na większych wysokościach
(przy wjeździe na Grossglockner, przy ~2000m, moja 650 dławiła się przy dodawaniu gazu, mogłem jechać na 3 pierwszych biegach)
+ wysoka szyba lepiej chroni przed wiatrem
+ ładny :)

Neutralnie:
+- ponoć koło 19" idzie gorzej w terenie... ja nie miałem takich odczuć - jeździłem tym po szuterku, a i piasek się zdarzył i szedł jak trzeba.
W grząskie błota się nie zapuszczam takimi sprzętami na (pół)szosowych oponach.

In minus:
- większe wibracje motocykla od silnika i zawieszenia, niż w 650 - faktycznie potrafi wytelepać, w 650 tego nie było
- zbyt sztywno fabrycznie zestrojone zawieszenie, jak na taki motocykl - dużo bardziej trzęsie na nierównościach niż 650,
do tego przy dużych złożeniach na dziurawym (bądź ponaprawianym) asfalcie, duże wibracje przenoszone przez ten sztywny zawias na kierownicę,
utrudniają trzymanie toru jazdy (nie jakoś drastycznie, ale jednak).
Za to 650 lubił dobijać zawiechą na większych dziurach i przy mocnym hamowaniu sadził niezłego nura.
Osobiście myślę, że to po prostu złe fabryczne nastawy zawieszenia w 700, a nie jakaś wada projektu i zmiana oleju w lagach na ciut rzadszy
i regulacja dobicia z tyłu na bardziej miękko, mogłyby to nieco poprawić w prosty sposób.
- słabsza osłona silnika i kolektorów, niż w 650
- kierunki na dystansach - potrafią się złamać przy glebie - w 650 są w owiewce
- wróbelki ćwierkają, że gorszy dostęp do silnika przy serwisowaniu (ale nie sprawdzałem tego osobiście).

Ogólnie:
Do jazdy głównie po czarnym z opcją szuter/piach, ale bez głębokiego błota, mając budżet
i biorąc pod uwagę przy zakupie tylko i wyłącznie Transalpa, wybrałbym 700 (tak zresztą sam chciałem zrobić, bo to całkiem fajne moto),
ale na asfalcie i tak będzie gorszy niż DL, i w zasadzie do takiej opcji... chyba już niekupowałbym Transalpa :tongue:

Do jazdy głównie trasami gorszej jakości, do ciorania po błotach i piachach lepiej nadaje się 650,
ale już nie polecisz tak dynamicznie po autobahnie (sensownie da się jechać do 130 km/h) i czasami w baku potrafi zrobić się wir -
mój 650 nigdy nie zszedł poniżej 6l/100km (dlatego go sprzedałem).
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: mirekm71 »

Na gaznikach st1100 na Grossglockner szedl jak pocisk. Moze cos Twoje gazniki nie bardzo albo inna konstrukcja. Przy mojej masie xl700 na rozkreconym na maxa tyle wytelepie mnie jak cholera. Waze prawie 80 kg a tyl mi prawie nie pracuje. Przod jest twardy ale lubie poderwac kolo i nieraz szybciej opadnie wiec niech zostanie. Moze dzieki temu twardemu tylowi motocykl bardzo fajnie sklada sie w zakrety az zal, ze tourance nie chce sie kleic porzadnie. O ile delikatne wibracje silnikowe sa do zniesienia to telepanie od zawiasu deklasuje ten motocykl jako turystyczny. Jak czytalem, ze ktos tym przejechal 1000km za dzien, to zaluje, ze nie moge pogrtulowac mu osobiscie. Ja po 200-300 km przez tydzien dochodze do siebie. Pan europeanem robilem 700km, jawa 350ts 800km a xl700 max400km i pozniej tygodniowa rehabilitacja.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: MADRAFi »

W xl 700 masz regulowana twardosc amora z tylu. Ja mam swoj ustawiony na miekko i w weekend na mazurach pare razy bylo za nisko (mam centralke)
co do kola 19:00 w 700 jadac po rowniutkim, twardym szutrze przednie kolo caly czas myszkuje - chodzi lewo prawo, na asfalcie tego nie ma. Jak wjedzisz w sypki piasek to moto rzuca na lewo i prawo. Mam wrazenie ze bardziej walcze z moto niz z samym terenem.

ja wymienilem olej w lagach przednich na twardszy i juz mi przod nie do bija
Silnikowi na szybkich trasach ewidentnie brakuje 6 biegu, powyzej 150 km/h czuje sie niepewnie, dzis dociagnalem na S8 do 160 i dalej balem sie jechac bo moto jakos dziwnie sie zachowaywal, jakbym na szuterku jechal.
To co mnie i jeszcze kilku innych uzytkownikow 700 denerwuje to telepanie kierownica gdy sie ja pusci. nie mozna sobie spokojnie jechac "bez rak" bo kierownica lata coraz szybcie. Jest to widoczne w pewnym zakresie predkosci no ale jest :)
Ogolnie w teren to bierz GSa, na trase, cos co ma wiecej km i 6 biegowa skrzynie :)

Moim zdanie 700 jest fajna ale honda powinna zostawi 21" kolo z przodu i dac silnikowi 6 bieg.
Nie oszukujmy sie, 700 nie jest motocyklem terenowym, to taki ni pies ni wydra,
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: tdm900 »

MADRAFi pisze: co do kola 19:00 w 700 jadac po rowniutkim, twardym szutrze przednie kolo caly czas myszkuje - chodzi lewo prawo, na asfalcie tego nie ma. Jak wjedzisz w sypki piasek to moto rzuca na lewo i prawo. Mam wrazenie ze bardziej walcze z moto niz z samym terenem.

Ogolnie w teren to bierz GSa, na trase, cos co ma wiecej km i 6 biegowa skrzynie :)
Moim zdanie 700 jest fajna ale honda powinna zostawi 21" kolo z przodu i dac silnikowi 6 bieg.
Nie oszukujmy sie, 700 nie jest motocyklem terenowym, to taki ni pies ni wydra,
porównując rozmiary opon w 650 i 700 nie ma wielkich różnic, w 700 są szersze ale tylko o 1cm, skoro mówisz że po piachu rzuca to wychodzi że za brak rzucania w 650 odpowiada chyba tylko rozmiar przedniego koła 21"...
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: MADRAFi »

masz tez inny kat glowki ramy.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: mirekm71 »

Tez mam poustawiane na full miekko i mimo wszystko trzepie i teleie. Jesli chodzi o kierownice to moge puscic tylko przy 90-70 bedzie latala troche, nie wzrusza mnie to. Zanim zgubilem kufer centralny to latala tak bardzo, ze nie mozna bylo puscic. Z kufrem tez w ok160 lubila delikatnie zabujac teraz nie wazne czy jade 170, nie raz udalo sie rozpedzic do 180 motocykl jest stabilny i pewny. W offie mam male doswiadczenie ale przyajmniej mam odrobine odwagi wjechac czy przejechac. Pan europeanem nie bylo sensu nawet probowac bo wywrotka mogla finansowo polozyc na kolana a xl podniose i pojade dalej.

Madrafi co znczy, ze wlales gesty olej do przodu? Ja wlalem 10w- taki ma chyba byc.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: Baran »

Jak Trampek (jakikolwiek) jest stabilny i pewny przy 180km/h to chyba mamy inne poczucie stabilności...
Próbowałeś np. szybko zmienić pas ruchu?
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: zimny »

Baran pisze:Jak Trampek (jakikolwiek) jest stabilny i pewny przy 180km/h to chyba mamy inne poczucie stabilności...
Próbowałeś np. szybko zmienić pas ruchu?
To trampek poleci 180? Chyba tylko 700... :smile:
A tak serio - na 600-ce niestabilność pojawiała się już przy 130km/h.... Afrą można z pasażerem 140-150 lecieć. Ale więcej to już coraz mniej pewnie jest. Nie o to idzie żeby na wprost pojechać ale panować nad sprzętem przy szybkiej zmianie pasa itp. jak Baran napisał

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: mirekm71 »

Baran pisze:Jak Trampek (jakikolwiek) jest stabilny i pewny przy 180km/h to chyba mamy inne poczucie stabilności...
Próbowałeś np. szybko zmienić pas ruchu?
180 licznikowo czyli 170 w/g GPS. Jechałem autostradą i normalnie zmieniałem pasy. Gdyby chronil przed wiatrem i nie telepał mógłbym otrzymywać tylko prędkość ciągle.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: MADRAFi »

Ostatnio dociagnalem do 160 km/h i dalej czulem sie nie pewnie, szczegolnie w zakrecie. Na prostej 140-150 jeszcze idzie wytrzymac, ale potem jakos tak nie swoja sie czuje. Moze powinienem sprawdzic index predkosci jaki mam na oponach :)
JarekO
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.08.2011, 15:58
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: xl650v czy 700v ?

Post autor: JarekO »

MADRAFi pisze:W xl 700 masz regulowana twardosc amora z tylu. Ja mam swoj ustawiony na miekko i w weekend na mazurach pare razy bylo za nisko (mam centralke)
co do kola 19:00 w 700 jadac po rowniutkim, twardym szutrze przednie kolo caly czas myszkuje - chodzi lewo prawo, na asfalcie tego nie ma. Jak wjedzisz w sypki piasek to moto rzuca na lewo i prawo. Mam wrazenie ze bardziej walcze z moto niz z samym terenem.

ja wymienilem olej w lagach przednich na twardszy i juz mi przod nie do bija
Silnikowi na szybkich trasach ewidentnie brakuje 6 biegu, powyzej 150 km/h czuje sie niepewnie, dzis dociagnalem na S8 do 160 i dalej balem sie jechac bo moto jakos dziwnie sie zachowaywal, jakbym na szuterku jechal.
To co mnie i jeszcze kilku innych uzytkownikow 700 denerwuje to telepanie kierownica gdy sie ja pusci. nie mozna sobie spokojnie jechac "bez rak" bo kierownica lata coraz szybcie. Jest to widoczne w pewnym zakresie predkosci no ale jest :)
Ogolnie w teren to bierz GSa, na trase, cos co ma wiecej km i 6 biegowa skrzynie :)

Moim zdanie 700 jest fajna ale honda powinna zostawi 21" kolo z przodu i dac silnikowi 6 bieg.
Nie oszukujmy sie, 700 nie jest motocyklem terenowym, to taki ni pies ni wydra,
Przy jakiej prędkości na szutrze zauważyłeś myszkowanie?

Warto obejrzeć tę serię jeżeli jeszcze ktoś nie widział:

http://www.youtube.com/watch?v=jq8sZMPxnTA

A co do trampka, to jeżeli ktoś nie ma zamiaru przekraczać 120km/h w trasie, to sprzęt jest ok.
--
JarekO
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości