Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Wojtec »

Dzień dobry.
Można prosić o polecenie kierownicy pasującej do XL650 V.
Na forum kiedyś mi to mignęło, ale nie mogę znaleźć.
Za link byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.
miczal09
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 03.02.2021, 14:05
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: miczal09 »

Można jakoś szybko sprawdzić bez rozbierania stan rozrządu, napinacza? Jeśli tak to w jaki sposób?
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: bartekk »

miczal09 pisze: 27.04.2021, 12:45 Można jakoś szybko sprawdzić bez rozbierania stan rozrządu, napinacza? Jeśli tak to w jaki sposób?
Ginekologicznie przez dekielki na pokrywie zaworów. Albo zdejmujesz czapy i wtedy widzisz klin ( stopień wysunięcia ).
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Znów ja, może z dziwacznym problemem.
Zmieniłem olej, po zmianie kontroluję przez parę setek km. Zalany był 2/3 miarki, naszło mnie na sprawdzenie po jeździe ok. 50km (po ok 5min postoju) - lekko ponad górną kreskę.
Przed weekendem na zimnym silniku znów 2/3 miarki. Przejechałem ok, 350km i znów w domu po 5 min postoju sprawdzam - znów lekko ponad górną.
Czy olej ma aż tak dużą rozszerzalność cieplną? Bo raczej benzyna mi się z olejem nie miesza - było by po dłuższej trasie sporo więcej niż po krótszej?
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: capri »

Też zaobserwowałem taką przypadłość w kilku motocyklach. Stawiam na zapełnianie filtra przy dłuższym postoju, ale to tylko moje domysły. Z benzyną raczej nie ma się jak mieszać, prędzej z płynem chłodzącym, ale to by było widać w oleju (robi się bawarka).
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Uff...
Dzięki capri i Artek :-)
Ostatnio zmieniony 10.05.2021, 21:41 przez Dlugi1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Tak.
Olej ma dużą rozszerzalność cieplną.
Dominator.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: makumba »

capri pisze: 10.05.2021, 19:30 ...Z benzyną raczej nie ma się jak mieszać...
Były przypadki, że kranik podciśnieniowy w 650-tce lubił popuścić przy dłuższym postoju i paliwko przez gaźnik i dalej cylindry spływało do oleju - stąd po zimowym postoju był go wyższy poziom :omg:
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: tadzik »

To musiał puszczać i kranik i zaworek iglicowy w gaźniku żeby się tak zadziało, a to już mniej prawdopodobne.
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: capri »

Dokładnie. Taka sytuacja mogłaby się zdarzyć ew. przy transporcie motocykla, gdzie bujanie gaźników mogłoby to spowodować.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Długo się zastanawiałem, czy jeszcze zapytać - bo może być jak poprzednio, że to nie ten wątek do tego służy :-)
Ale raz kozie śmierć.
Mianowicie 2 pytania:
1. Po której stronie pompy jest filtr oleju - ssącej czy tłoczącej?
2. Skoro przed jazdą poziom jest 2/3, a po jeździe full to jak należało by prawidłowo sprawdzać poziom oleju? W technikum uczono mnie, że zawsze przed jazdą na zimnym silniku. Gdzieś mi kołacze, że w TA instrukcja każe wpierw uruchomić na chwilę, wyłączyć i po paru minutach sprawdzać.
Jeśli rzeczywiście na zimnym silniku poziom oleju jest niższy, bo wypełnił filtr, to znaczy, że przy normalnej pracy silnika pompa wyciąga olej z filtru (a więc filtr jest po stronie ssącej). To by znaczyło, że mam za dużo oleju zalane, bo ciągle silnik pracuje z max poziomem?
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

1. Tłoczącej.
2. Przy smarowaniu z mokrą miską im dłużej odczekasz, tym więcej oleju spłynie na dół. Mówimy o rozsądnych kilku/kilkunastu minutach, nie godzinach. Pompa nie wysysa oleju z filtra.


3810

:smile:
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Reasumując (bo cierpliwość niektórych może się kończyć ;) ) - niewłaściwie sprawdzam poziom oleju, bo sprawdzam przed jazdą na zimnym i do takiego stanu ewentualnie uzupełniam olej. Powinno się - jak zresztą podaje Haynes - na rozgrzanym, po odczekaniu na spłyniecie z układu?
Nadal nie wiem, skąd różnica pomiędzy 2/3 na zimnym a max na ciepłym, bo raczej nie tylko z rozszerzalności cieplnej oleju to wynika...
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Rozszerzalność objętościowa oleju wynosi do 10% przy przyroście temperatury o 100oC.

Czyli dobrze rozgrzany olej w trampku to ponad 200 ml.
Dominator.
JANUSZ
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 252
Rejestracja: 05.11.2008, 20:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsko

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: JANUSZ »

Panowie mam pytanie: czy orientuje się ktoś czy filtr olejowy ma termin ważności?? Mam filtr który leży na półce już chyba z 10 lat, całkiem nówka zafoliowany, nie ma na nim daty produkcji ani ważności,
Pewnie najlepiej go wyrzucić i kupić nowy dla pewności ale z drugiej strony w sklepie czy hurtowni też może tyle przeleżeć?? Co sądzicie na ten temat?
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: bartekk »

JANUSZ pisze: 15.05.2021, 18:03 Panowie mam pytanie: czy orientuje się ktoś czy filtr olejowy ma termin ważności?? Mam filtr który leży na półce już chyba z 10 lat, całkiem nówka zafoliowany, nie ma na nim daty produkcji ani ważności,
Pewnie najlepiej go wyrzucić i kupić nowy dla pewności ale z drugiej strony w sklepie czy hurtowni też może tyle przeleżeć?? Co sądzicie na ten temat?
Jak nie zjełczał, nie śmierdzi to będzie dobry. I nie sypie się z niego ruda
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: nostrik »

Jak powinna być szerokość fartucha na obręcz? Przód i tył. U sprzedawców widzę różne rozmiary, nie wiem który wybrać.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Sylwek »

18-22 przód, 25-30 tył.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: nostrik »

Sylwek pisze: 21.05.2021, 07:46 18-22 przód, 25-30 tył.
Pięknie dziękuję :ok:
Huzar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 298
Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Huzar »

Ma ktoś patenta na unieruchomienie dzwigni zmiany biegów na wieloklinie? Lata mi góra dół i wkur..ia bo już ze dwa czy trzy razy "reperowałem" i chu...i z trgo dostaje luz. Dzwignia nie orginalna , łamana. Może szlifnąć ,powiększyć tą szczeline co by śruba mocniej to dociągała (ściskała)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 6 gości