Lark FreeBird 4.3 AT

Opisy sprzętu, odbiorników, porady dotyczące wyboru GPS-a
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: capri »

Dlugi1 pisze:Inżyniery instrukcji nie czytają :)
Ale się zmusiłem, długa nie jest. Nie ma słowa o sposobie podłączania zasilania
Panie inżynierze, a napisali że po włączeniu zapłonu uruchamia się i po wyłączeniu wyłącza? ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Dlugi1 »

capri pisze:Panie inżynierze, a napisali że po włączeniu zapłonu uruchamia się i po wyłączeniu wyłącza? ;)
Nie, nie napisali.
Napisali, że po włączeniu/wyłączeniu zasilania, a dla mnie to co innego niż zapłon :)
Ostatnie pytanie - czy da się tak zrobić, aby przekaźnik mógł zasilać więcej niż jeden odbiornik? Teraz mam halogeny na przekaźniku, gniazdo USB ciągle zasilane (to akurat tak wolę) i zastanawiam się, czy nie przerobić instalscji, by halogeny i GPS były na jednym przekaźniku - elektrotechnika to nie moja działka ale coś tam ogarniam...


Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: capri »

Da się, ja mam grzane manety, halogeny, GPS, gniazdo usb i zapalniczki.

Podpinasz przekaźnik on/of (najlepiej bistabilny) do + tego kabelka od akumulatora, dopinasz do tego sterowanie po kluczyki (choćby od kontrolki zapłonu) i na wyjście przekaźnika wpinasz co chcesz. Masę dajesz stałą od aku.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Dlugi1 »

capri pisze:Podpinasz przekaźnik on/of (najlepiej bistabilny) do + tego kabelka od akumulatora, dopinasz do tego sterowanie po kluczyki (choćby od kontrolki zapłonu) i na wyjście przekaźnika wpinasz co chcesz.
Bistabilny?
Zaczynam się obawiać, że nie ogarnę tego tematu albo wydłubię to na tym przekaźniku, który mam. Tylko włącznik halogenów przesunę po przekaźniku (mam nadzieję, że jego styki wytrzymają).
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: bartekk »

Do wyboru i nie do koloru bo wszystkie czarne.
https://www.google.com/search?q=przeka% ... 80&bih=923
I taki - fajny bo od razu z solidnym zabezpieczeniem, a każdy obwód przyłączony za przekaźnikiem również warto zabezpieczyć odpowiednio mniejszym bezpiecznikiem - tzw stopniowanie zabezpieczeń (?).
https://allegro.pl/przekaznik-samochodo ... ml#thumb/1
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: capri »

Dlugi1 pisze: Bistabilny?
To taki, który załącza on (lub off) w momencie podania napięcia, a po jego odcięciu wraca do pierwotnego położenia.
Dlugi1 pisze: Zaczynam się obawiać, że nie ogarnę tego tematu albo wydłubię to na tym przekaźniku, który mam. Tylko włącznik halogenów przesunę po przekaźniku (mam nadzieję, że jego styki wytrzymają).
Nie wiem jaki tam masz przekaźnik i do czego wcześniej służył, ale przekaźniki samochodowe zazwyczaj wytrzymują prąd min. 15A. Sprawdź co tam na nim jest napisane ledowe halogeny i Lark raczej więcej niż 1A nie pociągną ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Dlugi1 »

Właśnie taki z bezpiecznikiem mam do załączania halogenów. Dałem tam 10A, przy akku 15A.
Z tego co widze, musze przerobić moją dołożoną instalację przenosząc przekaźnik na koniec linii zasilania pod kierownicą i dopiero po nim będzie napięcie na halogeny i GPS. Napięcie po stacyjce na przekaźnik mam wzięte z postojówki.

Edit:
Capri - google mi wypluło, że bistabilny to taki, który się przełącza po podaniu zasilenia a po jego zaniku zostaje w tym stanie. Przekaźnik okazuje się, że mam nadający się, tyle że ja nie obawiam się o niego a o przełącznik halogenów - teraz przez niego szedł tylko mały prąd na przekaźnik, który podawał napięcie na halogeny. Teraz, jak przerobię tak by przekaźnik nie załączał halogenów tylko zasilał te dodatkowe urządzenia to przez przełącznik pójdzie cały prąd na halogeny - ok. 10A. Halogeny mam na H3, nie diodowe, bo kupowałem z homologacją - nie będę się naciągał z Policją czy diagnostami :-)
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: capri »

Nie wiem co i gdzie Ci google wypluło. Tak na szybko , jak chcesz zgłębić tajniki nazewnictwa to bym polecił choćby to:
https://www.montersi.pl/wsparcie/porada ... stabilnie/

Co do sterowania po postoju, to jeżeli światła włączają Ci się automatycznie to jest ok, jak nie to ja bym szukał innego sygnału.

Zobacz jaki prąd wytrzymuje ten przekaźnik i zmień bezpiecznik lub przekaźnik. Jeżeli obawiasz się o włącznik to poszukaj przekaźnika dwukanałowego lub daj drugi przekaźnik...

Przepraszam, że wszystko tak w żołnierskich słowach, ale jestem w mocnym niedoczasie.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Cyryl
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 190
Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wlkp.

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Cyryl »

Gdyby ktoś chciał to mam do sprzedania sprawnego larka z mocowaniem, zasilaczem i dodatkową baterią. Szczegóły na PW.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Dlugi1 »

Capri - tekst całkowicie zrozumiały, choć wątpliwości co do nazewnictwa są, ale nie będę drążył dalej - mi wystarcza, że przekaźnik mam odpowiedni. Sprawdziłem terz przełącznik - wytrzymuje 16A a więc teraz czas się zabrać za przeróbkę instalacji :-)
Thx
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: tomekpe »

Dlugi1 pisze: Halogeny mam na H3, nie diodowe, bo kupowałem z homologacją - nie będę się naciągał z Policją czy diagnostami :-)
Po ostatniej dyskusji z diagnostą na badaniu - w zasadzie nie ma legalnego sposobu na zamontowanie halogenów do motocykla. Homologację zapewne ma sam halogen jako taki, ale już na motocyklu ich być nie powinno (to wedle diagnosty, a ja nie umiałem mu zaprzeczyć). Informacja o użyciu poza drogami publicznymi nie pomogła.

Masz może jakieś lepsze źródło informacji? Ja co prawda i tak ma LED, ale po prostu chciałbym wiedzieć, na czym stoję.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: capri »

Ja przed wizytą odłączyłem zasilanie od halogenów i jak diagnosta pytał co to jest to powiedziałem, że ozdoba, bo nie działa. Problem może być jedynie, jak zatrzyma Cię policja w trakcie ich używania. Ja się tym nie przejmuję, bo na drogach publicznych używam halogenów wyłącznie w szczególnych przypadkach.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: tomekpe »

capri pisze:Ja przed wizytą odłączyłem zasilanie od halogenów i jak diagnosta pytał co to jest to powiedziałem, że ozdoba, bo nie działa. Problem może być jedynie, jak zatrzyma Cię policja w trakcie ich używania. Ja się tym nie przejmuję, bo na drogach publicznych używam halogenów wyłącznie w szczególnych przypadkach.
No właśnie nie - nie możesz mieć zamontowanego, ale niesprawnego elementu. Taką informację otrzymałem. Po prostu całkiem je zdejmę za rok na czas badania...
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: capri »

Weź zmień stację na taką, która zatrudnia normalnych ludzi ;)

Troszkę offtopimy...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: tomekpe »

:egh:
capri pisze:Weź zmień stację na taką, która zatrudnia normalnych ludzi ;)

Troszkę offtopimy...
Masz rację. Ale mam jedną stację pod nosem i zainteresował mnie temat, a gość się nie czepiał na siłę, tylko miał swoje wątpliwości, które dość konkretnie uzasadniał. Nie był jakoś wrogo nastawiony :)

Aby wrócić do Larka - dzięki za namiar odnośnie rejestracji Navitela. Dziś będę próbował.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Dlugi1 »

Jest coś takiego jak Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2016 poz. 2022 tekst jednolity). Tam na końcu jest tabelka jakie światła mogą posiadać pojazdy. Jest dopuszczalne zamontowanie 2 halogenów posiadających oczywiście homologację, załączanych osobno a nie automatycznie z mijania czy drogowymi, załączenie sygnalizowane kontrolką w kolorze zielonym, załączanie jeśli są włączone pozycyjne.
Przegląd można przejść z ledowymi pod warunkiem, że będą one zasłonięte zaślepkami fizycznie uniemożliwiającymi ich użycie na drogach publicznych.
Diagnoście pokazałem tylko homologację na obudowie i uznał, że jest OK. Używając takich świateł nawet w dzień narażam się co najwyżej na mandat za nadużywanie świateł. Ci jeżdżący na ledach mogą stracić DR, choć Policja przymyka na to oko. Ale w pewnym wieku zaczyna się cenić święty spokój ;)

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Pedro65
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 27.06.2017, 13:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: Pedro65 »

Dla tych co nie kupili ostatnio: Nawigacja motocyklowa LARK FreeBird 4.3AT CEU 4,3" w cenie 119,-PLN
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html :thumbsup:
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 832
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: magneto »

Pedro65 pisze:Dla tych co nie kupili ostatnio: Nawigacja motocyklowa LARK FreeBird 4.3AT CEU 4,3" w cenie 119,-PLN
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html :thumbsup:
Dzięki, zamówiłem. Staruszek 35AT trochę już sponiewierany, za tą cenę - nawet niech podziała ze dwa lata - to warto. A i niewielki żal w razie wtopy.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 97
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: rafi »

Pedro65 pisze:Dla tych co nie kupili ostatnio: Nawigacja motocyklowa LARK FreeBird 4.3AT CEU 4,3" w cenie 119,-PLN
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html :thumbsup:
To i ja się skusiłem. I nawet za przesyłkę nie doliczyli, toż to prawie darmo. Na Larkach samochodowych od ponad 10 lat śmigam po Polsce w autku aczkolwiek zawsze na automapie. :grin:
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Awatar użytkownika
mapol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 129
Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Lark FreeBird 4.3 AT

Post autor: mapol »

Już mam :grin: właśnie odebrałem z paczkomatu.
Dzięki Pedro65 :thumbsup:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość