Strona 1 z 2

serce XL700 w ramie XL 600

: 28.09.2010, 19:39
autor: dragon200183
Witam!

Jak w temacie... mam zamiar zamontować w moim transalpie xl600 silnik z xl700 z 2009 roku...

mam pytanie ... czy ktoś bawił się w coś takiego? - jeżeli tak to może mógłby coś podpowiedzieć...

chciałbym też prosić o informację od któregoś z kolegów którzy mają xl700:
czy jest jakiś czujnik na dolocie powietrza ? (myślę o airbox-ie )
gdzie jest zamontowany czujnik od prędkości? (dobrze myślę że na zębatce)

tyle tytułem wstępu (mogę też dodać że mój projekt jest dość mocno zaawansowany .... kupiłem już silnik :) )

pozdrawiam

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 28.09.2010, 21:08
autor: Wolo
Tu było kilka opinii odnośnie silnika 700 w Trampku 650, może coś z tego Ci się przyda
viewtopic.php?f=30&t=3197

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 28.09.2010, 22:01
autor: hiszpan
to nie będzie prosta sprawa ......ale trzymam kciuki za projekt .... :thumbsup:

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 30.09.2010, 05:34
autor: dragon200183
myślę że nie powinno być zbyt dużo kłopotów, dostałem cały komplet części do silnika....
a jeżeli chodzi o to czy się zmieści.....myślę że tak....powinny mi zostać tylko głupoty..... takie jak miejsce na mocowanie cewek i tak dalej.....
pozdrawiam

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 30.09.2010, 10:16
autor: kamikazemario
Czekamy na fotki :grin:

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 30.09.2010, 20:28
autor: dragon200183
fotki jak najbardziej będą... tylko plan prac obejmuje w zasadzie całą zimę także trochę to potrwa.....
cała zima dlatego że najpierw będzie montaż wstępny i odpalenie z nowym silnikiem.... później rozbiórka piaskowanie ramy i innych elementów.....
na to farba proszkowa.....
no i montaż właściwy po malowaniu i naprawie plastików...
tak więc będę miał co robić... i musi to potrwać....

może ktoś mi powie czy w ostatnich 650 też już była pompa paliwa tak jak w 700 czy nie?

start prac przewiduję na przyszły tydzień :)

pozdrawiam

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 30.09.2010, 21:52
autor: tropas
dragon200183 pisze: może ktoś mi powie czy w ostatnich 650 też już była pompa paliwa tak jak w 700 czy nie?
Ja mam ostatni rocznik 650 i raczej nie ma tam czegoś takiego.

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 15.03.2011, 21:59
autor: dragon200183
Witam!

może trochę długo to trwało ale wreszcie odpaliłem silnik.... siedzi już pięknie w ramie .... teraz została kosmetyka :) poskładać dorobić kilka wsporników i rozpocząć sezon :)
http://www.youtube.com/watch?v=FSQ4utmFA90

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 15.03.2011, 22:19
autor: ostry
Brawo! :thumbsup:
W wolnej chwili opisz jak szły prace i jak dużo trzeba było poczynić kombinacji .
Ależ to będzie siła :grin: .
Oczywiście czekamy też na filmiki z jazdy :ok: .

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 15.03.2011, 22:49
autor: CUinHell
:resp: Opisz dla potomnych co i jak. Coś wydaje mi się, że ten rok będzie rokiem transplantacji serc w TA :grin:
PS
zajebiście wskazywał na filmie wskaźnik paliwa, niezły gadżet :tongue:

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 16.03.2011, 00:24
autor: szparag
No to widzę, że ja poszedłem, na łatwiznę :). napisz jak z wodą, wydechami, oraz wiązką. Pakowałeś cały wtrysk z wiązką ?
Pozdrawiam

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 16.03.2011, 15:27
autor: kko
Czyli, że silnik nie pasował na oryginalne wsporniki ? Ciekawe czy po takiej przeróbce przejdzie normalnie przegląd ?

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 16.03.2011, 18:56
autor: Next22
kko pisze:Czyli, że silnik nie pasował na oryginalne wsporniki ? Ciekawe czy po takiej przeróbce przejdzie normalnie przegląd ?
Jak znam życie to miły Pan diagnosta nawet nie zauważy zmiany :smile:


O k...a moje moto nie ma przeglądu Kko dzięki za przypomniernie :smile:

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 16.03.2011, 21:07
autor: Genek
Piękna robota, jest moc :grin:

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 27.01.2015, 16:56
autor: Artek
Za pozwoleniem wątkotwórcy wklejam zdjęcia tegoż trampka.
1140
1141
1142
Problemem przy montażu silnika była tylna oś mocująca ramę, silnik i wahacz. Pomogło wybicie tulei z silnika, dotoczenie nowej i wciśnięcie jej w karter silnika. Niestety niemożliwe było zamontowanie oryginalnego airbox-u z 700-ki, model na zdjęciach ma zaadoptowany airbox od xl600. W tymże airbox-ie umieszczono czujnik temperatury powietrza. Silnik ma kompletną elektrykę(wymagała przedłużenia niektórych przewodów) od nowszego trampka. Inaczej umiejscowiono cewki zapłonowe. Jak widać na zdjęciach także przednie zawieszenie wraz z 19" kołem od nowego trampka. W zbiornik od starego trampka wspawano z innej hondy element mocowania pompy paliwa. Pompa pozostała oryginalna. Niestety nie wiem jak w tej chwili właściciel odczytuje poziom paliwa. W tej chwili projekt jest nieukończony( Janek jest zapracowany człowiekiem),choć transalp jeździ poza granice naszego kraju na wycieczki. Zamontowany jest licznik rowerowy i w przyszłości będzie zamontowany czujnik prędkości od xl700 co pozwoli podłączyć także ABS.

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 27.01.2015, 23:22
autor: grad74
Gratulacje za niezły zakres prac, to teraz już koniecznie fajnie było by wrzucić tu jakieś fotki dla "potomnych" , bo to ważne :) A już z tym ABS-em to w ogóle kosmos.

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 08.02.2015, 18:58
autor: dragon200183
Witam!

Dawno nie zaglądałem na forum. Ostatnio kolega "Artek" uświadomił mi, że kilka osób interesuje się takim projektem. Także postanowiłem, że w najbliższym czasie zrobię kilka fotek i pokażę co trzeba było poprzerabiać żeby 600 mogła żyć z silnikiem 700 :smile:

pozdrawiam
:cool:

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 08.02.2015, 19:18
autor: dragon200183
Chcę tylko wtrącić, że nie do końca się zrozumieliśmy z kolegą "Artkiem"...

Odnoszę się do zdania które zamieścił "Zamontowany jest licznik rowerowy i w przyszłości będzie zamontowany czujnik prędkości od xl700 co pozwoli podłączyć także ABS.".

Wyjaśnię w kilku zdaniach :ok: : Licznik rowerowy mam wszystko się zgadza i uważam, że jest to bardzo dobre i szybkie rozwiązanie w razie problemów...
Co do czujnika to owszem będzie zamontowany przy tylnym kole i podłączony do zegarów tak jak jest to robione w transalpach 700[bez abs] efektem tego będziemy mieli odczyt prędkości na zegarach jak w każdej 700.
Jeżeli chodzi o ABS to mówiłem tylko że części które ja otrzymałem razem z silnikiem pochodziły z motocykla z ABS-em. W efekcie jest tak, że jeżdżę z licznikiem rowerowym ponieważ nie dostałem modułu ABS.
Tutaj chciałbym wyjaśnić, że w wersji trampka z ABS czujnik prędkości przedni i tylni są podłączone bezpośrednio do modułu ABS i dopiero z modułu ABS wychodzi sygnał prędkości do zegarów, do ecu silnika itd.
Natomiast wersja bez ABS ma jeden czujnik prędkości przy tylnim kole i jest on podłączony bezpośresnio do zegarów i dopiero z zegarów wychodzi sygnał prędkości do ecu silnika.

Tylko tyle chciałem wyjaśnić. :grin: [żadnego ABS nie będzie można podłączyć... bo nie mam takiego zamiaru :lol: ]

pozdrawiam

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 08.03.2015, 13:15
autor: Artek
Makaron wstawia 700-kę do ramy z afryki. Uparł się, aby wstawić oryginalny airbox i ciachnął ramę koło główki... :mouthshut:
http://www.travelbike.it/forum/showthre ... 534&page=4

Re: serce XL700 w ramie XL 600

: 19.03.2015, 08:24
autor: szczepan
Napisz jak to było było po kolei robione bo temat ciekawy :)