Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
Cumuulus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 126
Rejestracja: 02.08.2009, 21:18
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żory

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Cumuulus »

Cześć

Ja spróbowałbym jeszcze zmierzyć prędkość za pomocą gps czy np licznika rowerowego, żeby wykluczyć przekłamania predkościomierza. Napisz też, czy 6 tyś. obr masz po dłuższej jeździe, czy na początku. Chodzi mi o to, czy olej masz wtedy ciepły czy zimny.

Pozdr
http://www.spodgichty.pl
Było TA jest Super Terefere 750
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: NaczelnyFilozof »

U mnie moduł od wewn wydaje sie ok. Wszytskie luty sprawne. Żaden lut nie rozleciany czy udziwniony. Zapalilem motocykl w garazu. Stukalem modulem o rame. Gniotem gume i wtyczki. A motocykl nadal rowno. Z powodu deszczu nie odbylem jazdy. Bo moduł pada po kilkunastu min pracy.

Cbyba zdejeme jeszcze gume od strony tej trudniejszej...
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
gregors79
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Cieszyn okolice

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: gregors79 »

Witam.Kolego Cumuulus wieczorem zrobiłem jazdę próbną i na zimnym silniku też mi tak robi że przy 100km/h mam 6 tyś obrotów.Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela twierdzi że jemu się nic takiego nie działo,a olej też lał półsyntetyk 10W40... już nie wiem...co to może być :help: Wolne obroty też są strasznie nierówne,po przejechaniu paru kilometrów z 1300obr zrobiło się niecałe 2000(wolne obroty) po lekkim przegazowaniu trochę lepiej...regulowałem sprzęgłem,zamieniałem moduły miejscami...dalej nic... (dodam że jeden moduł mam MS8 a drugi MM9 ) koledzy :help: :help: :help:
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: NaczelnyFilozof »

gregors79 pisze:Wolne obroty też są strasznie nierówne,po przejechaniu paru kilometrów z 1300obr zrobiło się niecałe 2000(wolne obroty) po lekkim przegazowaniu trochę lepiej
Może jakie powietrze lewe łapie. A te gumy łączące gaźniki z głowicą dobrze dokręcone?

Jak by była pogoda to bysmy sie zgadali w połowie drogi miedzy Zywcem a Cieszynem.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
Cumuulus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 126
Rejestracja: 02.08.2009, 21:18
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żory

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Cumuulus »

gregors79 pisze:Witam.Kolego Cumuulus wieczorem zrobiłem jazdę próbną i na zimnym silniku też mi tak robi że przy 100km/h mam 6 tyś obrotów.Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela twierdzi że jemu się nic takiego nie działo,a olej też lał półsyntetyk 10W40... już nie wiem...co to może być :help: Wolne obroty też są strasznie nierówne,po przejechaniu paru kilometrów z 1300obr zrobiło się niecałe 2000(wolne obroty) po lekkim przegazowaniu trochę lepiej...regulowałem sprzęgłem,zamieniałem moduły miejscami...dalej nic... (dodam że jeden moduł mam MS8 a drugi MM9 ) koledzy :help: :help: :help:
Cześć

Czy czyściłeś gaźniki, robiłeś synchro ? Może masz problem z filtrem powietrza, jeśli obroty Ci tak falują. Możemy umówić się gdzieś jak Naczelny proponował to we 3 coś wymyślimy ;)
http://www.spodgichty.pl
Było TA jest Super Terefere 750
gregors79
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Cieszyn okolice

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: gregors79 »

Witam :cool: Skanowałem trochę forum... spróbuje : zamienić się z kumplem modułami, sprawdzę prędkość ze wskazaniami GPS-a (oraz z drugim trampkiem) zamienię filtr powietrza i sprawdzę czujnik stopki bocznej. Regulacja zaworów i synchro było robione przed sezonem 2009...po tych zabiegam dam znać jak poszło... Pozdrawiam.
Skudaczi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 28.06.2009, 17:26
Lokalizacja: Sianów, kolo Mielna :)

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Skudaczi »

Witam, od jakiegoś czasu pojawił się i u mnie problem modułu, tj. padł obrotomierz i pracował jeden cylinder, aczkolwiek tylko przy uruchomieniu, potem po przejechaniu kilku km "załączał się" obrotomierz i drugi cylinder coś jak jakieś turbo :grin: nagle przyspieszenie itp. Postanowiłem własnymi siłami regenerować i po dostaniu się do płytki okazało się, że jak podłączyłem bezpośrednio "gołą" płytkę pod kostkę to pojawiły się iskry skaczące po zminych lutach - luty namierzone, poprawione, odświeżone iii? niby okej, do momentu aż kondensatory się nie "rozładują", bo potem podłączając do kostki na nowo i uruchamiając sprzęt pojawiają się iskry w innych miejscach, tylko w momencie rozruchu. Kilka lutowań spowodowało, że sprzęt pracuje za każdym razem na dwa cylindry, obrotomierz także pracuje, jednak motocykl jest wyraźnie słabszy (przyspieszenie) a stwierdzam to po tym, że dzisiaj coś jakby moduł zadziałał prawidłowo jak powinien i naprawdę wydawało mi się, ze jade na jakiejś 1000-czce :) Stąd pytanie, czy moduł może powodować "zamulenie" sprzęta, przekładające się na brak przyspieszenia i przy przytrzymaniu na wyższych obrotach tj. np. 3000 tys słychać niestabilność poza tym wszystko jest okej. Jeszcze jedna sprawa - po zatrzymaniu na parkingu (dzisiaj) nagle jak gdyby nigdy nic, rozrusznik ledwo kręcił, akumulator jest sprawny, dodatkowo test akumulatora wykazał słabe ładowanie podczas pracy silnika, osobiście wiąże to z modułem i z iskrami przeskakującymi po zimnych lutach, które powodują spadek ładowania, bo część prądu ucieka sobie, jeśli się mylę proszę o ewentualne wskazówki, będę wdzieczny za pomoc i wszelkie info.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Next22 »

Moduł albo pracuje abo nie , nie może być odpowiedzialny za "zamulanie" czy "falowanie"obrotów .
A iskrzenie na płytce nie pobiera tyle energii aby rozładować aku .
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
gregors79
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Cieszyn okolice

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: gregors79 »

WITAM. Zamiana modułów (z drugiego trampka) nic nie dała, dziś założyłem nowe aku (test na deszczu) ...też nic... sam prędkościomierz pokazuje dobrze,tak samo jak u kolegi. Dalej przy 100km/h mam 6 tyś obr zamiast 5 tyś....ostatnia szansa dla mnie to pożyczenie od kogoś całego licznika i sprawdzenie u mnie... tylko od kogo pożyczyć... :help:
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: NaczelnyFilozof »

gregors79 pisze:Dalej przy 100km/h mam 6 tyś obr zamiast 5 tyś.
Zgubiłem sie albo nie widze problemu. Może nieoryginalna zębatka albo dziwny rozmiar opony z tyłu?
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
gregors79
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Cieszyn okolice

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: gregors79 »

Zębatki oryginalne przód 15 zębów, tył 47 zębów. to musi być obrotomierz uszkodzony, bo wczoraj jechałem z motorkiem na przegląd i wszystko było już dobrze 100km/h=5tys obr, nic przy nim nie grzebałem... Oby tak już zostało... :roll:
Paaawel
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 28.11.2009, 19:30

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Paaawel »

witam Kolegów! od zakupu trampka walczę z modułem.. :sad: to forum bardzo mi w tej kwestii pomogło, tak więc Wielkie Dzięki! :thumbsup:
Mam następujący problem:
zostały przelutowane kości przez znajomego elektronika. zostało to zrobione porządnie z odsysarką i dwukrotnie! Mimo tego problem z brakiem styku na kościach dalej istnieje. W momencie pracy silnika, gdy zaczniemy ruszać dużą kością silnik raz łapie i przerywa.
Czy ktoś z was miał podobny problem? Czy przelutowanie modułu jeszcze komuś nie pomogło rozwiązać problemu? Proszę o pomoc!!
W Larssonie od 14 kwietnia nie sprzedają już modułów za 4 stówy!!! A na Allegro kolo chce 630 plus wysyłka :egh:
Może ktoś z was wie jak zamówić moduły rozprowadzane przez Tour Maxa które były w Larssonie, lub zna inny sposób dotarcia do nówek??!!
dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
esenpe
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
Lokalizacja: Morąg /Warmia
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: esenpe »

Trzeba lutować cały moduł, robiłem to ostatnio dla Wola, zapytaj jak mu działa...

Jak nie jest mechanicznie uszkodzony, kupno nowego modułu to wywalenie kapusty w błoto ;P

Pozdr.
Suzuki XF650 Freewind
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Wolo »

Moduły sprawują się jak dotąd bez zarzutu, chodzi pięknie.

Uszanowanie dla kolegi fachowca :impreza:
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Driverd2 »

NaczelnyFilozof pisze:
gregors79 pisze:Dalej przy 100km/h mam 6 tyś obr zamiast 5 tyś.
Zgubiłem sie albo nie widze problemu. Może nieoryginalna zębatka albo dziwny rozmiar opony z tyłu?
A jaki wpływ ma tylna opona na wskazania prędkości? Przecież ślimak i tak jest z przodu, albo czegoś nie rozumiem albo którąś lekcję w szkole przespałem ale serio nie wiem czemu dlatego pytam.
Awatar użytkownika
Andrzej77
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kobylanka

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Andrzej77 »

Driverd2 pisze:
NaczelnyFilozof pisze:
gregors79 pisze:Dalej przy 100km/h mam 6 tyś obr zamiast 5 tyś.
Zgubiłem sie albo nie widze problemu. Może nieoryginalna zębatka albo dziwny rozmiar opony z tyłu?
A jaki wpływ ma tylna opona na wskazania prędkości? Przecież ślimak i tak jest z przodu, albo czegoś nie rozumiem albo którąś lekcję w szkole przespałem ale serio nie wiem czemu dlatego pytam.
Na wskazania prędkości motocykla żaden, ale na stosunek obrotów silnika do prędkości moto jak najbardziej: niższa opona=większa prędkość obrotowa silnika niż przy wyższej oponie, dla osiągnięcia tej samej prędkości motocykla. W przypadku nieseryjnych zębatek ten stosunek ( :grin: ) też będzie przeklamany
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Dłubacz »

Moje dotychczasowe spostrzeżenia przy naprawie kilku modułów MS8 :wink: :

1. Warto odciąć całe denko (ja mocuję delikatnie moduł w imadle i nacinam obudowę ręczną piłką do metalu),
Obrazek
Obrazek

ponieważ w modułach, które naprawiałem, znajdowałem wyrobione pola lutownicze pośrodku płytki (zwłaszcza przy wyprowadzeniach elementów w obudowie TO-220).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Przy zdejmowaniu denka (zwłaszcza przy podważaniu) należy szczególnie uważać na elementy montowane powierzchniowo.
Obrazek
Obrazek

3. Należy bardzo starannie usunąć gumę z powierzchni płytki, zwłaszcza z pól lutowniczych. W przeciwnym razie podczas lutowania resztki gumy zaczną się zwęglać i zanieczyszczą lutowie.
4. Powiększamy pola lutownicze, do których przylutowane są elementy ze stosunkowo grubymi wyprowadzeniami (np. gniazda). W tym celu musimy zdrapać zielony lakier wokół powiększanego pola w promieniu około 4 mm.
Obrazek

5. Podczas lutowania stosujemy DUŻE ILOŚCI KALAFONII. Brzegi pola lutowniczego powinny dosłownie w niej pływać. Bez dodania topnika cała nasza robota będzie na nic!!!
6. Przelutowujemy WSZYSTKIE POLA LUTOWNICZE dozując nowy lut w takiej ilości, aby na polu lutowniczym utworzyła się wyraźna kopułka. Sprawdzamy uważnie czy nie porobiliśmy zwarć. Nadmiar kalafonii pozostawiamy bez usuwania.
Obrazek

7. Nakładamy na całą powierzchnię płytki silikon uniwersalny. Grubość warstwy 5 mm.
8. Do zamknięcia modułu wykorzystujemy odcięte denko. Przed położeniem na silikon upewniamy się, że od wewnętrznej strony nie zostały resztki starej gumy. Dociskamy denko do modułu. Wykonując delikatne, eliptyczne ruchy wyciskamy nadmiar silikonu. Ocieramy nadmiar silikonu i pozostawiamy moduł w spokoju przynajmniej na 6 godzin.

Rezultat: Każdy z naprawianych modułów działa do dzisiaj :smoke: .

Edit: Dodałem zdjęcia :smile: .
Ostatnio zmieniony 05.04.2011, 20:52 przez Dłubacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Jaro-Ino »

Dłubacz, opis super, metoda też dobra, ale poza jednym punktem. Wiele osób z racji wielkości tych tematów wypowiedziało się, że silikonu nie należy używać, ponieważ nie jest on całkowitym izolatorem i ma jakąś przewodność elektryczną.

Przydałyby się fotki z takiej operacji :)
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Dłubacz »

Jaro-Ino pisze:Dłubacz, opis super, metoda też dobra, ale poza jednym punktem. Wiele osób z racji wielkości tych tematów wypowiedziało się, że silikonu nie należy używać, ponieważ nie jest on całkowitym izolatorem i ma jakąś przewodność elektryczną.
Hej :smile: ,

Faktycznie, w stanie płynnym silikon na bazie octu nie stanowi idealnego izolatora. Jego oporność znacznie wzrasta po zakończeniu procesu polimeryzacji. Potencjalnym zagrożeniem dla ścieżek (na samym początku) jest sam ocet, dlatego napisałem, aby nie usuwać nadmiaru kalafonii ze ścieżek i pól lutowniczych.
Oczywiście, można kupić specjalne zalewy silikonowe dedykowane do zabezpieczania obwodów drukowanych, ale jest to względnie drogie rozwiązanie.

Moduły naprawiane opisaną metodą działają od ponad roku bez żadnych kłopotów.
Jaro-Ino pisze:Przydałyby się fotki z takiej operacji :)
Fotek niestety nie robiłem :dupa: .
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)

Post autor: Jaro-Ino »

Po tej odpowiedzi widać, że jesteś fachowiec :) Jak będziesz miał kolejną okazje regenerować moduły to zrób dla potomnych parę zdjęć :) Pozdrawiam ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości