Olejarka łańcuchowa

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2923
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: zimny »

ArturS - jak zawsze, w każdym technicznym temacie można na Ciebie liczyć :thanks: :resp:

Ja mam już kity AVT, planuje zarobić to z przekaźnikiem odcinającym zawór w przypadku neutrala - muszę jeszcze pokminić jak to podłączyć. A no i z dyszą w DLu faktycznie będzie nieco trudniej niż we wszelkiej maści trampkach czy tenerkach.

Na jesień jak znalazł. Mam sąsiada elektronika który zaproponował mi jak zastosować termistor do wprowadzania korekty otwarcia zaworu zależnie od temp. Ale to już raczej przesada :lol:

Jak coś będę tworzył to się podzielę foto i info - choć uważam że Artur w wielu wątkach niemalże wyczerpał temat.. Robię tylko dla siebie, uprzedzając ew. pytania co do kompletacji jakiejś jakby gotowej olejarki.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
MrWaski
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Słocina

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: MrWaski »

Za dużo tych przekaźników. Na jednym można wszystko ogarnąć.
Jak będę robił, to się przyjrzę temu dokładniej.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: ArturS »

MrWaski pisze:Za dużo tych przekaźników. Na jednym można wszystko ogarnąć.
Jak będę robił, to się przyjrzę temu dokładniej.
Dałoby się, gdyby czujnik luzu nie działał zwierał do masy w momencie, gdy nie jest wbity luz - wówczas wystarczyłoby biegun ujemny sterowania przekaźnikiem z układu AVT podłączyć do czujnika. Ale jest sytuacja odwrotna.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Grzesiek Z
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 26.07.2019, 10:02
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: Grzesiek Z »

Ja wrzuciłem jeszcze do wężyka olejowego,oprócz dławika z igły zaworek akwarystyczny metalowy dający możliwość płynnej regulacji przepływu oleju.Tak sobie myślę, czy zamiast całego sterowania i elektrozaworu ,to nie wystarczyłoby dać sam zzbiorniczka z olejem,przewody i ten zaworek akwarystyczny dobrze ustawiony aby leciała kropla raz na jakiś czas..Sterowanie wymusza kroplę raz na minutę,a tak to leciałoby grawitacyjnie.Ale nie wiem ,tak tylko gdybam.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: Solidworks »

Grzesiek Z pisze:Ja wrzuciłem jeszcze do wężyka olejowego,oprócz dławika z igły zaworek akwarystyczny metalowy dający możliwość płynnej regulacji przepływu oleju.Tak sobie myślę, czy zamiast całego sterowania i elektrozaworu ,to nie wystarczyłoby dać sam zzbiorniczka z olejem,przewody i ten zaworek akwarystyczny dobrze ustawiony aby leciała kropla raz na jakiś czas..Sterowanie wymusza kroplę raz na minutę,a tak to leciałoby grawitacyjnie.Ale nie wiem ,tak tylko gdybam.
Ogólnie to można tak zrobić. Miałem w ten sposób. Zbiornik od ciągnika, rurki z kroplówki, zaworek od pocket'a i na końcu igła. pod koniec prowadzenia wewnątrz miedziany drut wewnątrz rurki co zmniejszał przekrój i powodował sztywność końcówki do zewnętrznej części zębatki. Jedyny minus to przed każdą jazdą odkręcenie zaworka, a jak zapomnisz zakręcić to plama na posadzce :lol: Po za tym to najtańszy patent i dla mnie był zadowalający.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
MrWaski
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Słocina

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: MrWaski »

ArturS pisze:Dałoby się, gdyby czujnik luzu nie działał zwierał do masy w momencie, gdy nie jest wbity luz - wówczas wystarczyłoby biegun ujemny sterowania przekaźnikiem z układu AVT podłączyć do czujnika. Ale jest sytuacja odwrotna.
Jestem pewien że się da bez względu na to jak to jest zwierane/rozwierane. Kwestia odpowiednich połączeń.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2923
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: zimny »

MrWaski pisze:
ArturS pisze:Dałoby się, gdyby czujnik luzu nie działał zwierał do masy w momencie, gdy nie jest wbity luz - wówczas wystarczyłoby biegun ujemny sterowania przekaźnikiem z układu AVT podłączyć do czujnika. Ale jest sytuacja odwrotna.
Jestem pewien że się da bez względu na to jak to jest zwierane/rozwierane. Kwestia odpowiednich połączeń.
MrWąski, to świetne wieści. Zmontuj, pochwal się, pokaż, podziel się rozwiązaniem z forum. Tak jak Artur, który wszystko co opisał, bazował na doświadczeniu i iluś tam olejarkach zmontowanych :thumbsup:

Nie mówię że się nie da, bo tego nie wiem, ale jak tak - warto poprzeć tezę praktyką lub rzetelnym schematem co i jak Twoim zdaniem należy podłączyć - chyba jesteś elektrykiem więc pewnie masz porządne rozeznanie. Jako przyszły montujący olejarkę - będę wdzięczny za dodatkową wiedzę jak coś takiego zrealizujesz, lub podpowiesz jak to zrobić - to ciekawa sprawa, bo to co mi nie pasowało w motooilerze, to fakt, że w korku, na światłach, na luzie - układ cały czas podawał olej.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
MrWaski
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Słocina

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: MrWaski »

Jak kupię Trampka, a to już prawie pewne, raczej na pewno to zrobię i dam znać z dokładnym schematem i opisem. :thumbsup:
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: Dlugi1 »

Śledzę ten temat, wcześniej - jak już posiadałem TA - myślałem, że jest to niezbędny element wyposażenia moto.
Jednak patrząc na stopień zaawansowania, a w związku z tym zwiększenie możliwości awarii układu, jak również to, że smarując spreyem lecimy po całym łańcuchu a nie że kropla spadnie co pewien czas a więc na co któreś ogniwo - mam spore wątpliwości co do przydatności takiego układu. Przynajmniej do normalnej jazdy szosowej/lekko terenowej (w sensie, że jak muszę gdzieś podjechać polną droga/szutrem to podjeżdżam ale w błocie nie topię).
Mylę się czy jednak jest jakieś specyficzne zastosowanie olejarki zamiast sprey-u?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2923
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: zimny »

MrWąski - :thumbsup:

Artur - jedno pytanie jeszcze. W układzie AVT mam potencjometr sterujący przerwą 1mohm, co przekłada się na max 60s przewy. Jaki potencjometr stosowałeś aby uzyskać dłuższą przerwę? Potencjometry powyżej 1m są ciężko dostępne i na ogół niezbyt wymiarowe :sad:

Czy może na przełączniku zrobiłeś przerwy a na potencjometrze czas otwarcia?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
MrWaski
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Słocina

Re: Olejarka łańcuchowa

Post autor: MrWaski »

Dlugi1 pisze:Jednak patrząc na stopień zaawansowania, a w związku z tym zwiększenie możliwości awarii układu...
Awaria nie przeszkadza w niczym. Będzie wtedy tak, jak masz teraz. :grin:
Wielu użytkowników tego smarowidła twierdzi, że żywotność napędu można wydłużyć ze dwa razy. Osobiście, na sam asfalt, też bym tego nie zakładał. Jeśli już założę, to nie na trytytkach, tylko bardzo starannie schowam rurki, żeby nie było widać. Nie wiem jeszcze jak, ale nawet żebym miał rozebrać wahacz i TIG-iem przyczepić od wewnątrz jakieś uchwyciki, to tak zrobię.

PS
https://www.scigacz.pl/Wreszcie,BMW,wpr ... 39190.html
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości