Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnika

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnika

Postprzez Dłubacz » 09.03.2019, 17:28

Przygotowania pompy do naprawy wykonujemy analogicznie jak w opisie dla XV600V.
To samo dotyczy oczyszczania poszczególnych obszarów i klejania.

Image

Image

Image

Wał pompy jest drążony na całej długości, w związku z tym wirnik nie posiada otworu w górnej części (gdyby tak było chłodziwo wlewało by się do silnika). Z tego powodu odpada użycie klasycznego ściągacza.

Dedykowany ściągacz robimy z ogólnie dostępnych materiałów:
- szpilka M10,
- nakrętka długa M10,
- szeroka podkładka M10,
- płaskownik stalowy o szerokości minimum 50 mm,
- śruby M8,
- nakrętki M8.

Spawamy punktowo szpilkę,
Image

zakładamy ściągacz...
Image

... i cieszymy się z efektu jego zastosowania :smile:.
Image
Image


Demontujemy szpilkę uważając, by nie przeciąć blaszanego kapturka.
Image

Wyciągamy wał pompy w celu diagnostyki...
Image

...sprawdzając też stan bieżni ślizgowej w korpusie pompy.
Image

Zdemontowane elementy.
Image

Górny otwór drenażowy.
Image

Dolny otwór drenażowy.
Image

Na tym etapie możemy skontrolować stan uszczelniacza i jeśli trzeba również go wymienić.
Po zakończonych oględzinach smarujemy wargę uszczelniacza.

Wymiary i typ uszczelnienia pod wirnikiem pompy są identyczne jak dla XL600V.

Po oczyszczeniu łoża miseczki i otworów drenażowych wciskamy nową miseczkę,
Image

oraz nową bieżnię:
Image

Wsuwamy nasmarowany wał, wycieramy obie powierzchnie ślizgowe, aplikujemy niewielką ilość kleju do wnętrza gniazda na wał w wirniku pompy...
Image

...i wciskamy wirnik.
Image

Koniec :smile: .
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 485
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 20:33
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Tomek70 » 21.05.2019, 14:42

Dłubacz, po Twojej regeneracji pompy przejechałem na razie 2 tys km i jest OK :resp:
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Awatar użytkownika
Tomek70
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
 
Posty: 111
Obrazki: 0
Rejestracja: 19.09.2017, 16:59
Miejscowość: WPL :)
Mój motocykl: XL700V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez cuberider » 29.07.2019, 21:08

Panowie, przepraszam, że odkopuje, ale czy zużycie łożyska w wirniku pompy może być przyczyną, że pompa piszczy po nagrzaniu? jest mnóstwo postów na ten temat, ale żaden nie kończy się konkluzją ani rozwiązaniem. pompę zdjąłem, nie ciekła, jedynie ten pisk i zastaanwiam się czy zamawiać zestaw naprawczy i to robić, dodam że zmiana płynu na nowy nic nie dała. pisk na 100% dochodzi z pompy wszystko inne sprawdzone. :wacko:
Awatar użytkownika
cuberider
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 29
Rejestracja: 20.06.2011, 12:03
Miejscowość: Warszawa, TGK
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Dłubacz » 04.08.2019, 20:33

cuberider napisał(a):...czy zużycie łożyska w wirniku pompy może być przyczyną, że pompa piszczy po nagrzaniu? ...


Zakładam, że pytasz o XL600V.

Łożysko może piszczeć. Niestety, zwykle wtedy wygląda to tak, że kulki/rolki przestają się już obracać i zwyczajnie się ślizgają powodując tarcie.
Proponuję wyjąć pompę i sprawdzić ręką jaki opór stawia wał podczas próby obracania. Powinien być tylko taki, jaki wytwarzają wargi uszczelniaczy i bieżnia ceramiczna uszczelnienia. Jeśli masz klucz dynamometryczny to powinno być mniej niż 2 Nm (przed pomiarem pokręć wałem pompy kilka razy).

Można też wyciągnąć uszczelniacz łożyska od strony silnika i obejrzeć wnętrze bieżni wraz z kulkami. Uszczelniacz można kupić i jest on tańszy niż komplet naprawczy z bieżnią ceramiczną, więc jeśli pompa Ci nie cieknie to będzie to najtańsza alternatywa by dobrać się do środka.
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 485
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 20:33
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez cuberider » 05.08.2019, 09:20

Tak, 600. Dziękuje bardzo za odpowiedź, pompa chodzi dość lekko, trudno mi ocenic obiektywnie. Postaram sie wydlubac uszczelke od strony silnika. W razie "W" to łożysko jest do wymiany, czy czeka mnie szukanie sprawnej używki? bo koszt nowej przyprawia o zawał..
Awatar użytkownika
cuberider
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 29
Rejestracja: 20.06.2011, 12:03
Miejscowość: Warszawa, TGK
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez jacek79 » 05.08.2019, 19:55

A ile nowa kosztuje?

Wysłane Transalpa
jacek79
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
 
Posty: 129
Rejestracja: 17.06.2018, 15:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez cuberider » 05.08.2019, 21:40

jacek79 napisał(a):A ile nowa kosztuje?

Wysłane Transalpa


1100-1200 w zaleznosci pewnie od kursu $
Awatar użytkownika
cuberider
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 29
Rejestracja: 20.06.2011, 12:03
Miejscowość: Warszawa, TGK
Mój motocykl: XL600V


Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość