Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnika

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnika

Postprzez Dłubacz » 08.08.2018, 09:49

1. Demontujemy pompę wody z motocykla.
2. Zdejmujemy o-ring z tulei wkładanej w silnik oraz uszczelnienie pokrywy wirnika.
3. Do wirnika pompy spawamy punktowo tymczasowy uchwyt dla ściągacza. W zależności od posiadanego ściągacza może zaistnieć potrzeba powiększenia średnicy otworu w górnej części wirnika.

Image
Image
Image


4. Zakładamy ściągacz i demontujemy wirnik.

Image


Naszym oczom ukazuje się bieżnia ceramiczna...

Image

...oraz bieżnia plastykowa.

Image


5. Usuwamy większość elementów i pozostawiamy samą miseczkę metalową. Przy pomocy sztywnego śrubokrętu i młotka pobijamy wywiniętą krawędź miseczki. Należy robić to pod relatywnie małym kątem (około 20 stopni od płaszczyzny wirowania wirnika), by nie uszkodzić łoża miseczki. Gdy osiągniemy efekt jak na zdjęciu, wyciągamy miseczkę łapiąc ją kombinerkami.

Image


Miseczka po demontażu:

Image


6. Demontujemy tymczasowy uchwyt dla ściągacza.

Image

Image


7. Czyścimy odsłonięty obszar. W miarę możliwości delikatnie usuwamy resztki starego niebieskiego uszczelnienia miseczki.

Image


8. Czyścimy uszczelnienie łożyska oraz otwór drenażowy.

Image


9. Wąskim pędzelkiem rozprowadzamy niewielką ilość smaru na wardze uszczelnienia łożyska, uważając by nie pobrudzić gniazda miseczki.

Image


10. Podważając śrubokrętem od wewnątrz, demontujemy ceramiczną bieżnię z wirnika. Następnie czyścimy miejsca, które zakrywał gumowy uszczelniacz.

Image


11. Mierzymy wymiary elementów i dobieramy stosowne uszczelnienie.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


12. Elementy nowego zestawu

Image


13. Smarujemy klejem anaerobowym krawędź miseczki...

Image

... i wciskamy w gniazdo.

Image
Image


14. Wciskamy nową bieżnię ceramiczną w gniazdo wirnika.

Image


15. Smarujemy klejem anaerobowym końcówkę wału pompy, uważając by nie zabrudzić znajdującej się poniżej bieżni.

Image


16. Przed samym założeniem wirnika starannie wycieramy czystym ręcznikiem papierowym obie powierzchnie bieżni a następnie wciskamy wirnik na wał.

Image

Gotowe :grin: !
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 478
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Tatq_kelob » 08.08.2018, 10:36

Brak słów.
:omg: :resp: :thanks:
Tatq_kelob
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 92
Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
Miejscowość: Głowaczów
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Artek » 08.08.2018, 13:11

Japończycy Cię nienawidzą!!!
:resp:
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1619
Obrazki: 326
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Kristobal » 08.08.2018, 15:07

Coś późno go nienawidzą. W 650 jest to samo ? Ciężko to wchodzi wychodzi ?
Tak jakoś lubię być pośrodku niczego...
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
 
Posty: 1228
Obrazki: 0
Rejestracja: 19.06.2011, 14:48
Miejscowość: WKZ/LRY
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Dłubacz » 09.08.2018, 11:33

Kristobal napisał(a):...W 650 jest to samo ?...


Nie wiem, nie rozbierałem. Jednak pompy są bardzo podobne, więc jest duże prawdopodobieństwo, że uszczelniacz jest taki sam.


Kristobal napisał(a):...Ciężko to wchodzi wychodzi ?


Jeśli pytasz o połączenie wirnik-wał to spodziewałem się większego oporu. Zeszło i weszło bez problemów.
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 478
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Solidworks » 09.08.2018, 21:31

Ło matko ! W szoku jestem. :resp:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 672
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez grad74 » 10.08.2018, 05:51

Mając pewne doświadczenia z wymian uszczelniaczy w pompach wody wprawdzie samochodowych, ale to prawie to samo , od siebie skromnie dodam tylko ze MEGA WAZNE jest by przy wciskaniu bieżni zachować jej prostopadlość do osi wirnika. Niby nie da sie tego zalozyc źle ale trzeba uważać zwlaszcza jak sie naciska nie na oś wirnika tylko na osadzeniu zewnętrznym. Konrad gratulacje za super fotomaual :ok: :resp: . A powiedz, tą bieżnie ceramiczną wciskales recznie czy na jakiejś prasce, i czy coś, a jak tak to co podłożyłeś żeby nie pękła? A, i możesz zdradzić ile kosztuje zestaw uszczelnień i gdzie kupowales?
Są: Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Nie ma nic smutniejszego niż młody pesymista, no może oprócz starego optymisty.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2544
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 06:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Dłubacz » 10.08.2018, 08:30

grad74 napisał(a):...Konrad gratulacje za super fotomaual :ok: :resp: ...

Dzięki za dobre słowo :smile: , ale KONRAD to mojemu dziadkowi na drugie było :grin: . JA mam inaczej :lol: .

grad74 napisał(a):. ...tą bieżnie ceramiczną wciskales recznie czy na jakiejś prasce...

Bieżnię ceramiczną wcisnąłem czterema palcami, rozkładając je równomiernie po powierzchni bieżni.

grad74 napisał(a):...ile kosztuje zestaw uszczelnień i gdzie kupowales?

Cena kompletu firmy Tourmax to około 100 zł. Zestaw jest dostępny w wielu sklepach motocyklowych i na allegro.
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 478
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez gwardia » 10.08.2018, 10:43

Jakiej spawarki użyłeś? :grin: Żartowałem. :lol:

Rewelacyjny manual. :ok:
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3048
Obrazki: 0
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Miejscowość: Murowana Goślina
Mój motocykl: nie mam motocykla

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez bartekk » 10.08.2018, 12:13

Wszędzie było pisane że pompa wody jest nierozbieralna, więc nikt nie rozbierał. Dłubacz nie wiedział więc rozebrał. I złożył :lol: . Dobra robota. Skośnookie pewnie też nie wiedzieli..
Ps. Wielu rzeczy podobno się nie da, ale jak komuś uda się otworzyć parasol w :dupa: , niech o tym się nie chwali ( fotorelacja )
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1420
Obrazki: 5
Rejestracja: 28.10.2011, 06:54
Miejscowość: wrocław - radwanice
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Złom » 13.08.2018, 10:21

Są podobne videłomanual na jutube. Ale nie ma jak fachowy manual na odpowiednim forumie.

http://youtu.be/XGAL6P9vLb0
Złom
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 97
Rejestracja: 20.04.2009, 19:31

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Grzesiek2011 » 16.09.2018, 18:35

Jak spisuję się pompa po regeneracji?

Czytałem na NTV forum,że
jak puszczają uszczelnienia to przyczyną nr jeden są zużyte łożyska wałka i zawsze należy razem z wymianą uszczelnień wymieniać też łożyska niosące element uszczelniany /w tym wypadku wałek pompy/. Wymiana samych uszczelnień daje efekt krótkotrwały bo nowe uszczelnienia zużyją się dosyć szybko.


i co wy na to? :omg:
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Grzesiek2011
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
 
Posty: 118
Rejestracja: 29.06.2011, 22:38
Miejscowość: Ząbki
Mój motocykl: XL650V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Dłubacz » 18.09.2018, 07:57

Zbyt szybko by coś powiedzieć o trwałości uszczelnienia.
Na swoim motku przelatałem sam 150 000 km i nie wymieniałem pompy ani uszczelnień (motek zbliża się do 240 000 km).
Po opisanej wymianie zrobiłem do tej pory tylko 4000 km ... i nic nie cieknie.
Podczas inspekcji wałka łożyska (bo BWF 26 sprzedawane są jako monoblok) nie było żadnych luzów i nic się nie przycierało.
Myślę, że uszkodzenie bieżni łożyska może nastąpić tylko przy przedostaniu się tam chłodziwa - czyli ktoś musiał by mieć zasklepiony syfem otwór drenażowy i jednocześnie nieszczelność pod wirnikiem pompy i na uszczelniaczu łożyska od strony komory wirnika.
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 478
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez Grzesiek2011 » 18.09.2018, 21:39

Po 4000 km już powinno coś wyjść nie tak, jeżeli regeneracją była by nieskuteczna. Także czapki z głów :thanks: :resp: . Dzięki za manuala

Może przyczyną takich awari jest też częste i długotrwałe kąpiele wodno błotne które z upodobaniem fundowalem mojemu trampkowi :grin:
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Grzesiek2011
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
 
Posty: 118
Rejestracja: 29.06.2011, 22:38
Miejscowość: Ząbki
Mój motocykl: XL650V

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Postprzez grad74 » 18.09.2018, 22:04

Grzesiek2011 napisał(a):Jak spisuję się pompa po regeneracji?

Czytałem na NTV forum,że
jak puszczają uszczelnienia to przyczyną nr jeden są zużyte łożyska wałka i zawsze należy razem z wymianą uszczelnień wymieniać też łożyska niosące element uszczelniany /w tym wypadku wałek pompy/. Wymiana samych uszczelnień daje efekt krótkotrwały bo nowe uszczelnienia zużyją się dosyć szybko.


i co wy na to? :omg:

Może to polegać na prawdzie
Są: Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Nie ma nic smutniejszego niż młody pesymista, no może oprócz starego optymisty.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2544
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 06:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: XL600V


Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość