Panewki uszczelniacze lag XL600V

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: old1977 »

Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
stożunio
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 04.06.2017, 23:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oberschlesien

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: stożunio »

Czasami za głośno gra muzyka i nie słychać co mówisz. Rozebrałem wczoraj zawieszenie wg. twojej instrukcji. U mnie lagi wyszyły na zewnątrz a uszczelniacze i górne panewki zostały w szklankach (oczywiście wyjąłem druty zabezpieczające). Pamiętasz może którą stroną wchodzą główne sprężyny? Zapomniałem to zanotować przy demontażu a na twoim filmiku nie widać. Stroną z ciasnymi zwojami do góry czy do dołu?

Obrazek
Był: XL600V 1992
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: old1977 »

ie dokładnie ogladałeś :grin: jest mowa o tym jak idzie sprężyna ciasną strona w dół :wink:
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
stożunio
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 04.06.2017, 23:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oberschlesien

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: stożunio »

Zwracam honor. Obejrzałem jeszcze raz i faktycznie jest o tym mowa. Za to metrowa rura do instalacji uszczelniaczy ewidentnie za długa :) lepiej kupić półmetrową.
Był: XL600V 1992
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: old1977 »

hmm? zależy jak komu wygodnie :grin: najważniejsze że robota zrobiona
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Dejf »

mam takie pytanie wg serwisówki do XL700 lagi wchodzi 598 ± 2.5 cm3 Wlałem do lag po 600 cm3 a tu zonk mierzę poziom oleju powionno byc FORK FLUID LEVEL: 104 mm a zeby tyle bylo musialem dolac do 600cm3 jeszcze 40cm3
Skad ta rozbieznosc? i zostawic tyle ile pomiar od lagi do lustra oleju? czy zostawic 600cm3?
Jakie sa konsekwencje za duzej ilosci oleju? Powietrze jest scisliwe ale ciecz juz nie... wiec boje sie o uszczelniacze
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Pawel »

Ciekawa sprawa, bo niedawno też wymieniałem olej w lagach (TA650) i również po zalaniu odmierzonej ilości oleju stan mierzony od krawędzi się nie zgadzał. Dolałem do każdej lagi około 40ml i wtedy stan był OK. Te 40ml podniosło poziom oleju do stanu prawidłowego o ok. 2cm. Nie uszkodzisz tym uszczelniaczy, bo powietrza w lagach jest wystarczająco dużo, a mierzona odległość się zgadza.
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Dejf »

Pawel czyli masz dokladnie tak samo. Poziom mierzylem przy kompletnie wcisnietych rurach oraz bez sprezyn. Wszystko zgodnie ze sztuka
Dalej mi to nie daje spokoju skad taka duza roznica...
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Pawel »

No, wychodzi, że "mam tak samo jak Ty..." :grin: . Ja tam dolałem oleju do poziomu, poskładałem i uważam, że jest OK. Nie zastanawiam się nad tym, ale różnica wynika pewnie z tego, że (tak jak ja) nie zalałeś oryginalnego oleju Honda :haha: .
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Dejf »

zalalem Valvoline 10W syntetycznym. Zreszta zgodnie ze sztuka Serwisowka podaje Honda ULTRA CUSHION OIL 10W or equivalent. Nawet jakby sie gestoscia ciut tylko roznily to dalej tego nie tlumaczy. Rozumiem iz jezdziles juz po zmianie i wszytko git?
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Pawel »

Z tym oryginalnym olejem to żart :wink: . Nie jeździłem jeszcze. Tam nie ma żadnej filozofii i te 40ml (2cm) oleju więcej czy mniej niczego nie zmienia. Ważne, że "element tłumiący" jest w pełni zalany olejem, a jest zalany nawet wtedy, gdyby było nalane 500ml i może mniej. Cały nadmiar oleju jest tylko w lagach i tyle. Oczywiście nie można sobie wlewać ile się podoba, ale jakiś margines błędu zawsze jest. Gdybyś nie dolał tych 40ml, to pewnie też byś kombinował czy dobrze czy źle zrobiłeś :wink: .
Krop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 11.12.2017, 22:49
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Krop »

Pawel pisze:Ciekawa sprawa, bo niedawno też wymieniałem olej w lagach (TA650) i również po zalaniu odmierzonej ilości oleju stan mierzony od krawędzi się nie zgadzał. Dolałem do każdej lagi około 40ml i wtedy stan był OK. Te 40ml podniosło poziom oleju do stanu prawidłowego o ok. 2cm. Nie uszkodzisz tym uszczelniaczy, bo powietrza w lagach jest wystarczająco dużo, a mierzona odległość się zgadza.
No i w sumie ile wlałeś tego oleju .
Mam nadzieję że wymiana choćby trochę poprawia twardość
Jadę tam gdzie nie byłem...........
Zobaczyć to czego nie widziałem......
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: Pawel »

Nie pamiętam już ile dokładnie wlałem mililitrów oleju :drinking: :wink: , ale wlałem ok. 40ml więcej niż wg. Haynesa (czyli więcej niż 542ml). Nalałem tyle, aż olej osiągnął odpowiedni poziom mierzony w milimetrach od górnej krawędzi (141mm). Co do twardości zawieszenia po wymianie oleju to... jest teraz może minimalnie twardsze, ale nieznacznie. Miękkie zawieszenie TA w ogóle mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie... lubię swojego poduszkowca :cool: :wink: .
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Panewki uszczelniacze lag XL600V

Post autor: old1977 »

coś tamten film się zdupcył to wrzuciłem jeszcze raz
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość