Reflektory soczewkowe do XL600
- Antol
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 22.03.2011, 14:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraków
Reflektory soczewkowe do XL600
Hej,
Reflektor 600ki nie poraża, postanowiłem go "poprawić". Niestety poprawa = wymiana. Zastanawiałem się nad włożeniem jakiegoś reflektora samochodowego, ale doszedłem do wniosku że tego nie uda się wpasować. Po przeszukaniu neta, wyszło mi, że najprościej będzie zastosować jakiegoś gotowca.
Założyłem że;
1. Modyfikacja ma być zgodna z przepisami.
2. Pełny plug&play z owiewkami i instalacja
3. Maksymalnie dużo światła.
Wahałem czy wybrać H4 czy H7, ale po porównaniu parametrów doszedłem do wniosku, że nie ma to większego znaczenia;
Halogen H4 przy 60W daje ok. 1650 lm
Halogen H7 przy 55W daje ok. 1500 lm
Producenci dla H7 deklarują większe wartości lumenów, ale nie wiem czy można im wierzyć.
Finalnie wybrałem Reflektor soczewkowy Hella 90mm jako światło mijania, oraz Reflektor odblysnikowy Hella 90 mm jako światło drogowe. Specyfikacja techniczna
Soczewkę udało mi się kupić z rozbitego autobusu za ok 100 zł, a odblysnikowy wynalazłem jako zamiennik za 150 zł. (jakość zamiennika w porównaniu do Helli - tragedia ) śruby regulacyjne którymi będzie ustawiona pozycja reflektora dopasowane z golfa II, albo malucha (już nie pamiętam)
Całość wrzuciłem w blachy i wyszedł z tego taki "moduł" świetlny.
Ponieważ czacha trampka zwęża się z przodu, konieczne było kombinowanie z mocowaniem. Wyszło tak, że przednia blacha (patrząc od strony szyb reflektorów) służy do regulowania wysokości i kierunku świecenia, a tylna blacha jest elementem montażowym, który przykrecony jest do oryginalnych mocowan w czasze.
Położenie reflektorów można ustawiać "od tyłu" - nakrętka 10mm i "od przodu" - PZ2. (białe i czarne łby - śruby regulacyjne, imbusy śruby łączące blachy)
Kupiłem połamaną czachę od PD10 i zaczęła się "rzeźba". Początkowo miało to być w stylu boano, ale lampy wychodziły strasznie wysoko. Pierwsze przymiarki skończyły się równie szybko jak piwo, i jedyny efekt był taki, że uświadomiłem sobie że zależy mi bardziej na funkcjonalności niż wyglądzie. (porażkę trzeba umieć sobie wytłumaczyć i oswoić ). Druga przymiarka była ostatnią. Reflektory trafiły tam gdzie był oryginał, konieczne było powiększenie otworów czasze. Nie chciało mi się zalepiać takiej dużej powierzchni matą, więc przykręcilem tam kawał blachy aluminiowej z wyciętymi owalnymi otworami. . Z kilogramem szpachli pojechałem do przyjaciela magia, i już po krótkiej chwili nowa czacha była lakierowana.
Ponieważ reflektory są stosunkowo głęboko wewnątrz czachy, konieczne było wykonanie jakiegoś "kanałowania". Na szybko zostało to zrobione z czerwonej kurtyny pvc. Miało to ograniczyć ilość wody która dostanie się pod owiewkę.
Całość zamontowana i przygotowana do podpięcia z gniazdem H4 z instalacji trampka.
Soczewki mieszczą się "na styk", po zamontowaniu nie ma praktycznie żadnego wolnego miejsca. Wymiana żarówek tylko po zdjęciu czachy, regulacja na szczęście jest możliwa z zamontowaną czachą
A taki jest efekt finalny,
Nie mam niestety zdjęć jak to świeci w porównaniu do oryginalnych reflektorów, ale wg mnie jest zdecydowana różnica! (i to nie wyłącznie na plus). Mam na myśli wyłącznie światła mijania, bo drogowe są po prostu lepsze od trampkowych.
Plusy;
+ Zdecydowanie większe skupienie i intensywność strumienia światła.
+ Przy prawidłowo ustawionych światłach widać dużo dalej i dokładniej (jakieś 20%)
+ Przy lekko poniesionych światłach jest genialnie!
+ Na asfalcie zdecydowanie lepiej
+ Podnoszenie reflektora zwiększa zasięg świecenia. (wiem, że to brzmi trochę dziwnie bo tak powinno być, ale w Trampku to tak nie działało )
Plusy ujemne
- Zbyt wyraźna granica odcięcia linii swiatła, daje to efekt że widzisz wszystko idealnie, a parę metrów dalej jest ciemność
- poza asfaltem, podczas bujania granicą swiatlo-cienia bardzo się "huśta"
- Przy wolnej jeździe zbyt wąskie pole widzenia. Konieczne jest doświetlaniem boczne
Zrobiłem tego moda w zeszłym roku, chciałem zobaczyć czy wytrzyma (bo jest tam kilka prowizorek). Przejechałem na tym ok. 7000 i dało radę, z czego większość do i po Albanii, czyli z 30% lekkiego offa. Nic nie odpadło, nic się nie spaliło. Dało rade !
Czy zrobiłbym to ponownie?
Przy przepisowym ustawieniu: Raczej TAK
Przy lekko podniesionym: Zdecydowanie TAK!!
P.S. Diagnosta był zachwycony!
P.S.2 Kierowcy w Albanii doceniali modyfikacje, migając długimi i trąbiąc radośnie. (nie zdążyłem po załadowaniu bagażu obniżyć świateł)
Reflektor 600ki nie poraża, postanowiłem go "poprawić". Niestety poprawa = wymiana. Zastanawiałem się nad włożeniem jakiegoś reflektora samochodowego, ale doszedłem do wniosku że tego nie uda się wpasować. Po przeszukaniu neta, wyszło mi, że najprościej będzie zastosować jakiegoś gotowca.
Założyłem że;
1. Modyfikacja ma być zgodna z przepisami.
2. Pełny plug&play z owiewkami i instalacja
3. Maksymalnie dużo światła.
Wahałem czy wybrać H4 czy H7, ale po porównaniu parametrów doszedłem do wniosku, że nie ma to większego znaczenia;
Halogen H4 przy 60W daje ok. 1650 lm
Halogen H7 przy 55W daje ok. 1500 lm
Producenci dla H7 deklarują większe wartości lumenów, ale nie wiem czy można im wierzyć.
Finalnie wybrałem Reflektor soczewkowy Hella 90mm jako światło mijania, oraz Reflektor odblysnikowy Hella 90 mm jako światło drogowe. Specyfikacja techniczna
Soczewkę udało mi się kupić z rozbitego autobusu za ok 100 zł, a odblysnikowy wynalazłem jako zamiennik za 150 zł. (jakość zamiennika w porównaniu do Helli - tragedia ) śruby regulacyjne którymi będzie ustawiona pozycja reflektora dopasowane z golfa II, albo malucha (już nie pamiętam)
Całość wrzuciłem w blachy i wyszedł z tego taki "moduł" świetlny.
Ponieważ czacha trampka zwęża się z przodu, konieczne było kombinowanie z mocowaniem. Wyszło tak, że przednia blacha (patrząc od strony szyb reflektorów) służy do regulowania wysokości i kierunku świecenia, a tylna blacha jest elementem montażowym, który przykrecony jest do oryginalnych mocowan w czasze.
Położenie reflektorów można ustawiać "od tyłu" - nakrętka 10mm i "od przodu" - PZ2. (białe i czarne łby - śruby regulacyjne, imbusy śruby łączące blachy)
Kupiłem połamaną czachę od PD10 i zaczęła się "rzeźba". Początkowo miało to być w stylu boano, ale lampy wychodziły strasznie wysoko. Pierwsze przymiarki skończyły się równie szybko jak piwo, i jedyny efekt był taki, że uświadomiłem sobie że zależy mi bardziej na funkcjonalności niż wyglądzie. (porażkę trzeba umieć sobie wytłumaczyć i oswoić ). Druga przymiarka była ostatnią. Reflektory trafiły tam gdzie był oryginał, konieczne było powiększenie otworów czasze. Nie chciało mi się zalepiać takiej dużej powierzchni matą, więc przykręcilem tam kawał blachy aluminiowej z wyciętymi owalnymi otworami. . Z kilogramem szpachli pojechałem do przyjaciela magia, i już po krótkiej chwili nowa czacha była lakierowana.
Ponieważ reflektory są stosunkowo głęboko wewnątrz czachy, konieczne było wykonanie jakiegoś "kanałowania". Na szybko zostało to zrobione z czerwonej kurtyny pvc. Miało to ograniczyć ilość wody która dostanie się pod owiewkę.
Całość zamontowana i przygotowana do podpięcia z gniazdem H4 z instalacji trampka.
Soczewki mieszczą się "na styk", po zamontowaniu nie ma praktycznie żadnego wolnego miejsca. Wymiana żarówek tylko po zdjęciu czachy, regulacja na szczęście jest możliwa z zamontowaną czachą
A taki jest efekt finalny,
Nie mam niestety zdjęć jak to świeci w porównaniu do oryginalnych reflektorów, ale wg mnie jest zdecydowana różnica! (i to nie wyłącznie na plus). Mam na myśli wyłącznie światła mijania, bo drogowe są po prostu lepsze od trampkowych.
Plusy;
+ Zdecydowanie większe skupienie i intensywność strumienia światła.
+ Przy prawidłowo ustawionych światłach widać dużo dalej i dokładniej (jakieś 20%)
+ Przy lekko poniesionych światłach jest genialnie!
+ Na asfalcie zdecydowanie lepiej
+ Podnoszenie reflektora zwiększa zasięg świecenia. (wiem, że to brzmi trochę dziwnie bo tak powinno być, ale w Trampku to tak nie działało )
Plusy ujemne
- Zbyt wyraźna granica odcięcia linii swiatła, daje to efekt że widzisz wszystko idealnie, a parę metrów dalej jest ciemność
- poza asfaltem, podczas bujania granicą swiatlo-cienia bardzo się "huśta"
- Przy wolnej jeździe zbyt wąskie pole widzenia. Konieczne jest doświetlaniem boczne
Zrobiłem tego moda w zeszłym roku, chciałem zobaczyć czy wytrzyma (bo jest tam kilka prowizorek). Przejechałem na tym ok. 7000 i dało radę, z czego większość do i po Albanii, czyli z 30% lekkiego offa. Nic nie odpadło, nic się nie spaliło. Dało rade !
Czy zrobiłbym to ponownie?
Przy przepisowym ustawieniu: Raczej TAK
Przy lekko podniesionym: Zdecydowanie TAK!!
P.S. Diagnosta był zachwycony!
P.S.2 Kierowcy w Albanii doceniali modyfikacje, migając długimi i trąbiąc radośnie. (nie zdążyłem po załadowaniu bagażu obniżyć świateł)
Ostatnio zmieniony 16.02.2016, 22:29 przez Antol, łącznie zmieniany 6 razy.
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
...cholera, uprzedziłeś mnie, pomysł miałem podobny. Czekam na opis...
- rudy_jr
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 36
- Rejestracja: 18.11.2013, 12:53
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Chwaszczyno
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Antol,
a jak teraz świeci? moim zdaniem czerwone tuby fajny pomysł:) też się nad podobnym rozwiązaniem zastanawiałem, jednak mniej odwagi miałem i stanęło na dwóch kloszach...od ciągnika
a daj jeszcze krótkie info o dodatkowych halogenach
a jak teraz świeci? moim zdaniem czerwone tuby fajny pomysł:) też się nad podobnym rozwiązaniem zastanawiałem, jednak mniej odwagi miałem i stanęło na dwóch kloszach...od ciągnika
a daj jeszcze krótkie info o dodatkowych halogenach
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
- Antol
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 22.03.2011, 14:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraków
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Dopisałem do głównego posta.rudy_jr pisze:Antol,
a jak teraz świeci?
Wszystko masz tutaj: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=8808rudy_jr pisze: a daj jeszcze krótkie info o dodatkowych halogenach
- Antol
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 22.03.2011, 14:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraków
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Pewnie prościej! , z całą pewnością drożej,Marcin 78 pisze:od Afri nie lepiej i prościej by było
Nie chodziło o to, żeby były dwie lampy, a raczej żeby to lepiej świeciło. (ale teraz podpadłem - )
Biksenon rodem z P.R.C to zło w najczystszej postaci! Też mnie to kusiło, i jeszcze LED halogeny, ale oparłem się pokusie!HarryLey4x4 pisze: ...film...
Diagnosta wybucha na widok czegoś takiego, a linia odcięcia jest zbyt ostra, (wg. mnie). Jeździłem na czymś takim. Do enduro raczej nie bardzo. Ale wygląda ciekawie, na pewno zgrabniej niż mój Agrotunning.
- jacoo
- szorujący kolanami
- Posty: 1891
- Rejestracja: 16.09.2009, 18:11
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków/Zakopane
Re: Rzeflektory soczewkowe do XL600
Mi najbardziej podoba się ta przezroczysto czerwona obwodka dookoła lamp......Bo wiem z czego jest;);)
Gratulacje Anton.
Potwierdzam z AL miał samych kumpli na drodze.
Gratulacje Anton.
Potwierdzam z AL miał samych kumpli na drodze.
rystakpa.
Jazda na motocyklu jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można robić w ubraniu.
xl600v -->DL650-->XT660Z-->
Obecnie: XL700 VA
Jazda na motocyklu jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można robić w ubraniu.
xl600v -->DL650-->XT660Z-->
Obecnie: XL700 VA
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Czołem!
świetna robota!
gratuluje pomysłu i wykonania (nie wiem czy miałbym tyle motywacji - w trampku po prostu dołożyłem halogeny, w DRZ-cie może też kiedyś dorzucę)
PZDR
Qter
świetna robota!
gratuluje pomysłu i wykonania (nie wiem czy miałbym tyle motywacji - w trampku po prostu dołożyłem halogeny, w DRZ-cie może też kiedyś dorzucę)
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 293
- Rejestracja: 26.04.2009, 23:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Witam
Pomysł OK.Trampek rzeczywiście ma światła do d...Ja zarzuciłem żarówę night breaker i jest całkiem dobrze.Powiem ,że na krótkich w porównaniu z poprzednią to rewelka.Podobno mają krótką żywotność.U mnie 2 rok , co prawda jazd typu cross raczej nie preferuję ,ale jak trzeba wytrzęść moto ,to też daje radę.
Pomysł OK.Trampek rzeczywiście ma światła do d...Ja zarzuciłem żarówę night breaker i jest całkiem dobrze.Powiem ,że na krótkich w porównaniu z poprzednią to rewelka.Podobno mają krótką żywotność.U mnie 2 rok , co prawda jazd typu cross raczej nie preferuję ,ale jak trzeba wytrzęść moto ,to też daje radę.
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 199
- Rejestracja: 13.09.2013, 19:56
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Ja mam wmontowany ksenon.I dodatkowe halogeny do jazdy dziennej.
Najmilszych ludzi spotkasz na Hondzie :)
Honda szybsza niż wygląda!!!
Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
Honda szybsza niż wygląda!!!
Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
Re: Reflektory soczewkowe do XL600
Widziałem Cię ostatnio na Rybitwach w Krakowie.
Cholernie zastanawiało mnie, co to za mod trampka, bo sam przymierzam się zrobić to na modłę Henrego.
Zajebiste wykonanie.
Pozdrawiam
Cholernie zastanawiało mnie, co to za mod trampka, bo sam przymierzam się zrobić to na modłę Henrego.
Zajebiste wykonanie.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości