Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 02.10.2014, 20:25

grad74 napisał(a):Zimny - namieszałeś mi w głowie :lanie: :wink: . Zwłaszcza po tym co napisał voxan69. :wacko:


To jeszcze podkręcę :smile: Wczoraj zrobiłem kolejne 150km i utwierdziłem się w przekonaniu o tym że było warto modzić. Dodatkowo na bruku odnotowałem znacznie lepszą pracę tyłu - z uwagi na inną kiwaczkę i układ prolink. Koszt, owszem, sporawy - to już każdy sam musi ocenić. Ja jestem zadowolony.

Teraz nie mogę doczekać się przodu - od weekendu będę z kolegą działał. Sądzę że w połowie tygodnia lub w przyszły weekend będą testy. W sumie to czekam już tylko na tarcze (poniżej limitu, takie na dojeżdżenie do zimy tylko) i błotnik z osłonami lag (kosmetyka i wygląd). Sztyca i łożyska są identyczne w Trampku PD10 i Afryce RD04, tak to wygląda z wstępnych pomiarów.

Jest jedna rzecz która mi nie daje spokoju:

http://www.transalp.org/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=52

Zobaczcie jakiego łącznika lag człowiek użył. Pisze że ma to diametralne znaczenie w precyzji prowadzenia i pracy lag klasycznych (nie USD). To zawieszenie przeszczepiał z XR i ewidentnie nie ra rady czegoś podobnego zrobić w zawieszeniu z AT. Ale pomyślałem coby zdobyć drugą blachę łączącą lagi i celem wzmocnienia ją zespawać z pierwszą. Myślę że ma to sens.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 09.10.2014, 07:35

Wczoraj zrobiłem pierwszą jazdę na przełożonym już przodzie. Fotki wrzucę jutro lub weekend.

Wnioski techniczne:
- lagi z RD07 są dłuższe od trampkowych o około 5-6cm,
- sztyca od PD10 i RD04 jest identyczna, zarówno średnice jak i długość. Łożyska główki identyczne (założone dla świętego spokoju nowe i łozyska i bieżnie),
- półki RD04 w trampku PD10 nie kolidują z żadnymi plastikami, osłonka plastikowa z dolnej półki z PD10 pasuje do RD04,
- stacyjkę da się przełożyć, puszkę bezpieczników też tylo aby wyglądało to estetycznie trzeba nieco pokombinować - lekko przygiąć mocowanie puszki z Trampka i gotowe.. Zastanawiam się jeszcze nad przeniesieniem bezpieczników pod czachę,
- blacha łącząca lagi z PD10 pasuje do lag z RD07, błotnik także (z tym że planuję założyć afrykowy z osłonami lag w przyszłości),
- tarcze oczywiście trzeba afrykańskie, o 2 cm większej średnicy
- jarzma i zaciski z PD10 pasują do lag z RD07
- ośka koła i dystans także, są identyczne.
- linkę prędkościomierza trzeba zakupić afrykańką - jest nieco dłuższa.
- przewody w oplocie z trampka wystarczają, tym bardziej że ja będę miał lagi około 3 cm wpuszczone w półki (jest obecnie 1,5 cm i jak dla mnie jest wysoko, ledwo sięgam gleby)
- teraz to już ani boczna stopka ani tentralka nie ogarnia wysokości motocykla, trzeba przynajmniej kosę przedłużyć :grin:

Jak widać powyżej:
- podobieństw i pasujących części jest mnóstwo,
- gdybym to wiedział kupiłbym połowę mniej szpeju :)
- w zasadzie wystarczyłoby tylko podmienić lagi i półki oraz tarcze, reszta pasuje.

Wnioski z pierwszych 20km jazdy:
- przy 130km/h po czarnym prowadzi się tak jak wcześniej przy 80km/h, szybciej nie próbowałem ale sądzę że wężykowanie, utrata stabilności jazdy to już przeszłość,
- zdecydowanie sztywniejszy przód, w zakrętach, na łukach itp.
- prowadzi się jak Afryka albo lepiej bo czuć że motocykl jest sporo lżejszy i zwinniejszy.
- przód na oleju 10W jest chyba aż za twardy, zaleję zimą 7,5W
- nurkowanie przy hamowaniu to może 1/3 tego co wczesniej na standardowych trampkowych lagach bez dopompowania powietrza,
- 2cm średnicy tarczy robi dużą różnicę w hamowaniu,
- na dziurawej trelince, bruku można jechac znacznie szybiej i pewniej bo zawieszenie lepiej wybiera choć przód uważam że jest za twardy.
- musze jeszcze wpuścić lagi bo trochę za wysoko jest przód - trzeba dopracować ustawienie geometrii. Co prawda spokojnie mógłbym jeszcze podnieść tył ale nie o to mi chodzi. Poza tym podnoszenie w nieskończoność motocykla skutkuje gorszym prowadzeniem na asfalcie a na tym mi trochę zalezy aby było dobrze.
- i tak trampek z 4-5 cm prześwitu zyskał..siedzi się odczuwalnie dużo wyżej

Podsumowując:
- różnica nie jest niewielka, róznica jest znaczna - szczególnie że zawieszenie AT jest przystosowane do większej masy,
- już po tych 20km jestem przekonany że było warto zmieniać także przód - choć przyznaję że dla ogólnego prowadzenia motocykla kluczowy był raczej tylny wahacz.

Wiecej spostrzeżeń jak pojeżdżę i posprawdzam różne ustawienia lag.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 11.10.2014, 19:37

Odświeżamy kotleta mielonego :smile:

Na nowym zawieszeniu zrobione 400km. Wszystko co powyżej pisałem się potwierdza. Po prostu watro było robić taką zmotę - w 100% spełnia moje oczekiwania, musze jeszcze dopracować tylko detale.

Tarcze, cieniutkie - na dojeżdżenie do końca sezonu.
Image

Image

Stopkę musiałem przedłużyć o 5,5cm (wytoczona wstawka z pręta i wspawana):
Image

Półki, sztyca z RD04 - wszystko plug'n'play.. lagi wpuszczone 1,5cm w półki ale będą pewnie około 3cm bo przód stoi wysooko :grin:

Image

Zaciski, jarzma - wszystko pasowało z PD10:
Image

Tak to się prezentuje:
Image

Pozdrawiam
zimny
Ostatnio edytowany przez zimny, 11.10.2014, 20:01, edytowano w sumie 1 raz
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez przeszczep » 11.10.2014, 19:45

dobra robota :)
Jak będę miał kiedyś za dużo pieniędzy to też se taki zrobię :D
Awatar użytkownika
przeszczep
szorujący kolanami
szorujący kolanami
 
Posty: 1750
Rejestracja: 23.04.2010, 15:48
Miejscowość: Warszawa
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 11.10.2014, 19:59

przeszczep napisał(a):dobra robota :)
Jak będę miał kiedyś za dużo pieniędzy to też se taki zrobię :D


Dzięki, z tym że już wiesz jak dużo części pasuje. Gdybym wiedział o kompatybilności np. zacisków, jarzm, przewodów hamulcowych itp. to byłoby taniej :smile:

Przy okazji - nie ma żadnego wężykowania, niestabilności w zasadzie do końca możliwości silnika :grin: Dodatkowo większe tarcze robią różnicę.
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez przeszczep » 11.10.2014, 20:16

na szczęście mam ładniejsze malowanie, więc jak jużzrobię, to i tak będę fajniejszy :P :D :fuck:
Awatar użytkownika
przeszczep
szorujący kolanami
szorujący kolanami
 
Posty: 1750
Rejestracja: 23.04.2010, 15:48
Miejscowość: Warszawa
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 11.10.2014, 20:19

przeszczep napisał(a):na szczęście mam ładniejsze malowanie, więc jak jużzrobię, to i tak będę fajniejszy :P :D :fuck:


Jak już stroluję maszynę coby była tak poobijana jak Twoja to też zapisze sie na jakieś super malowanie które robisz :grin: yhyhyhyh :grin:
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez przeszczep » 11.10.2014, 20:46

uuu Panie - do krzywienia kiery nogami trza mieć odpowiednie kości :P
Awatar użytkownika
przeszczep
szorujący kolanami
szorujący kolanami
 
Posty: 1750
Rejestracja: 23.04.2010, 15:48
Miejscowość: Warszawa
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez Artek » 11.10.2014, 20:51

Co do przedniego zawieszenia, to wcześniej wspomniany szparag wsadzał sprężyny od xr600 i ponoć to już wystarczało aby przód mocno zmienił charakterystykę na +.
Przy Twoim rozwiązaniu zyskujesz także poprzez zwiększenie średnicy tarcz lepsze hamulce. Mężczyźni o pieniądzach nie rozmawiają ale... No i na testy pod obciążeniem czekamy. Co do tego kto ma ładniejszego(zimny czy przeszczep) to niech kobiety się wypowiadają ok??? :haha:
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
 
Posty: 1865
Obrazki: 6
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 11.10.2014, 20:58

Hehehehe.... :omg: :grin:

Mi zależało też na grubszych lagach (AT 43mm, TA 41mm). Co do kosztów - wiele zostało powiedziane że to się nie opłaca itp. Obiektywnie pewnie nie miało to sensu. Faktem jest że najwięcej zmienił wahacz i kiwaczka. Lagi po prostu już miałem kupione w garażu więc doprowadziłem temat do końca. Moim zdaniem wystarczyłyby same dobre sprężyny na przód i byłoby OK. Ale praca zawieszenia AT jest ogólnie, zwyczajnie lepsza już w standardzie niż w standardowym trampkowym. Tak wyszło to tak jest :wink:

Dla mnie się opłacało, szczególnie że motocykl nabrał indywidualnego charakteru i zupełnie inaczej się prowadzi. Dziś poleciałem po szutrach, piachach - trzeba przyznać, że tu gdzie kiedyś wysadziłoby mnie z siodła można swobodnie odwijać manetę :thumbsup: Oczywiście pamiętając że to nie WP z KTMa...
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez przeszczep » 11.10.2014, 21:06

z tego co wiem, to i Zimny, i ja mamy Małżowiny, więc porównania raczej i tak nie będzie :P
Awatar użytkownika
przeszczep
szorujący kolanami
szorujący kolanami
 
Posty: 1750
Rejestracja: 23.04.2010, 15:48
Miejscowość: Warszawa
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 12.10.2014, 13:40

zimny napisał(a):Odświeżamy kotleta mielonego :smile:

Byle by nie był "zimny" :tongue: :wink: :haha:
Ale na poważnie , to Marcin Gratulacje za świetną robotę, :thumbsup: , szkoda że nie można sprawdzić i porównać "wirtualnie", ale może kiedyż w realu się uda (a jakby nie było,"Reala" to w "żabce" :lol: )
Są: Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Nie ma nic smutniejszego niż młody pesymista, no może oprócz starego optymisty.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2642
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 06:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez siwy86 » 18.10.2014, 10:57

A jak z różnicą w jeździe po innych powierzchniach niż asfalt ? Jak zwieszenie od afry w trampku spisuje w terenie ?
... ciszej jedziesz dalej zajedziesz....
Transalp XL600V "Babcia"....
siwy86
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
 
Posty: 272
Rejestracja: 13.03.2011, 10:14
Miejscowość: Mszczonów
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 18.10.2014, 13:57

siwy86 napisał(a):A jak z różnicą w jeździe po innych powierzchniach niż asfalt ? Jak zwieszenie od afry w trampku spisuje w terenie ?


Jest twardsze niż w Trampku. Wątpię abym kiedykolwiek miał szansę na dobicie. Przód generalnie bardziej telepie ale pozwala na znacznie szybszą jazdę po dziurach, szutrach itp. Tak przynajmniej mi się wydaje, ja mam w lagach za gęsty olej i to nie pomaga w terenie - ale pełen serwis zawieszenia to dopiero zimą.

Tył - lepiej ten wahacz chodzi i tu gdzie przy 60kmh wysadzałoby mnie z siodła teraz można lecieć bez stresu. Amor mam trampkowy także jest to zasługa wahacza i w szczególności innej kiwaczki.
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez Wojtec » 18.10.2014, 17:33

Elegancka robota.
Jest jedno ale. Co będziesz robił zimą ? :smile:
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 237
Rejestracja: 13.08.2012, 08:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 19.10.2014, 08:36

Wojtec napisał(a):Jest jedno ale. Co będziesz robił zimą ? :smile:


To jest właśnie ta kwestia która nie daje mi spokoju.... :omg:
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez macki2710 » 22.10.2014, 21:50

Jako nowicjusz jestem pod wrażeniem
macki2710
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 28.08.2014, 21:21
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez falco » 23.10.2014, 08:13

zimny napisał(a):To jest właśnie ta kwestia która nie daje mi spokoju.... :omg:

Chcesz zajęcie na zimę? :niewiem: Weź mojego T.Apacza - rozłóż, dasz znać co sugerujesz wymienić, przy okazji zregeneruję/pomaluję plastiki, ocynkuję śrubki, wypiaskuję/pomaluję stelaże, itp., czyli to wszystko co odkładam... kolejną zimę. :mouthshut: Mówię poważnie, jak coś daj znak na PW. :cool:
Pozdr! falco
"...nie ma boga jest Motór..."

#KJ, łapka w górę!
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 6426
Obrazki: 0
Rejestracja: 06.04.2010, 15:06
Miejscowość: K-J
Mój motocykl: XL700V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 23.10.2014, 19:56

Ekhm...falco....tyle czasu to chyba nie mam :grin:

Jeszcze wydech chodzi mi po głowie od długiego czasu. Ale ogólnie to na razie starczy wydatków, tarcze kupiłem nowe a i oponki by się przydały... Zatem jak już to jakieś pierdoły. Ogólnie mogę stwierdzić po 700km że maszyna po modyfikacjach jeździ świetnie.
Trampkarz emeryt... DL1000 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3189
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez falco » 29.12.2014, 22:16

herni74 napisał(a):Wybaczam Majtasowi bo kosztuje 180 pln ale za prawie 500 oponki powinny być nie naganne.

Niedawno szukałem dla siebie opon, bo dojechałem kolejny zestaw MT (u mnie robią po 22-25tys, ale kończą się zazwyczaj od 22), opona MT na tył normalnie kosztuje ok. 350 (a spokojnie można wyrwać kilka dych taniej), nie wiem czemu podajesz cenę wyssaną z palca - "prawie 500*"...??? Mitom mówimy stanowcze NIE! :lol:


* Chyba, że to cena za kpl...? :cool:
Pozdr! falco
"...nie ma boga jest Motór..."

#KJ, łapka w górę!
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 6426
Obrazki: 0
Rejestracja: 06.04.2010, 15:06
Miejscowość: K-J
Mój motocykl: XL700V

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość