Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Jako chwilowy późniejszy posiadacz Trampka dandana potwierdzam
Dandan, dawno Cię nie było, wrócisz do moto?
Dandan, dawno Cię nie było, wrócisz do moto?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3960
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Pewnie coś jest na rzeczy skoro na forum zagląda .
A Twój Transalp dandan
razem z w/w hamulcem ciągle w moim garażu... A nie, już bez hamulca .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Piotr76
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Głusko Duże
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
No no , to gdzie ten hamulec jak koło u mnie a hamulca niet?
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
- dandan
- miejski lanser
- Posty: 400
- Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Kiedy wrócę do moto? Odpowiedź jest w podpisie
Transafricalp beta
T7
T7
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Noooo, gratulacje! T7 zacna maszyneria
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3960
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Hmmm, to teraz to już sam nie wiem , może odpadł na Ukrainie .
T7 - po Trampku na razie nie widzę nic bardziej słusznego do tego typu zabawy .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 491
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
No ale po co hamulec? Kto hamuje ten przegrywaPiotr76 pisze:No no , to gdzie ten hamulec jak koło u mnie a hamulca niet?
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Panowie, może Wy mi podpowiecie. Wsadziłem półki od rd03 do ramy pd10 i nie zgrywają się ograniczniki skrętu( gdybym tak zostawił to miałbym promień zawracania zbliżony do tankowca na oceanie ). Jak wy sobie poradziliście z tym problemem? Wiem że trzeba rezać ogranicznik, ale ciężko powiedzieć ile A porównać nie ma do czego, bo poły od TA to inna bajka
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Dziwna sprawa Kolego. Nie wiem jak to wygląda przy łączeniu półek z 03 z pd10 ale ja miałem półki z 04, lagi z 07 w pd10 i nic nie kombinowałem z ogranicznikami. Pług and play było.
Może półki z trójki są inne... Marcin BB może Ci podpowie. On motał całość z trójki z pd06 96.
Powodzenia!
Zimny
Może półki z trójki są inne... Marcin BB może Ci podpowie. On motał całość z trójki z pd06 96.
Powodzenia!
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3960
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Z tego co pamiętam, a pamiętam z reguły niewiele... to jest to kwestia rodzaju ograniczników wspawanych w główkę ramy. W niektórcyh modelach był zdaje się "bolec" , a w niektórych płaskownik (ogranicza zdecudowanie bardziej niż "bolec").
Nie pamiętam co występuje u mnie ale też skręt się mocno ograniczył. Olałem to, potem się przyzwyczaiłem. W sumie jest to problem tylko gdy trzeba gdzieś zawrócić przy zerowej prędkości, przód-tył, przód-tył. Przestałem zawracać - idę na pałę . Poza tym w razie gleby przynajmniej kierownica nie zrobi wgniota w zbiorniku paliwa .
Nie pamiętam co występuje u mnie ale też skręt się mocno ograniczył. Olałem to, potem się przyzwyczaiłem. W sumie jest to problem tylko gdy trzeba gdzieś zawrócić przy zerowej prędkości, przód-tył, przód-tył. Przestałem zawracać - idę na pałę . Poza tym w razie gleby przynajmniej kierownica nie zrobi wgniota w zbiorniku paliwa .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
A możliwe że tak jak Ostry pisze miałem ten skręt ograniczony ale nawet nie zauważyłem albo olałem jak zauważyłem
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 844
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
W moim TA600 z '96 roku nie było żadnego problemu z ogranicznikiem. Półki były z rd03. Wszystko pasowało idealnie. Sprawdź te które masz- może to nie Rd03, a może są poprawiane? Skoro przy oryginalnych półkach z TA nie ma problemu to raczej nie jest wina ogranicznika na ramie. I tego bym nie ruszał.
Zwrotność po przeróbce zawieszenia i tak spada, bo rośnie rozstaw osi. Na to nic nie poradzisz. Ale zakres pracy kiery musi być jak w oryginale, po przy podwyższeniu środka ciężkości i zmniejszonym skręcie kierownicy zawracanie w ciasnych miejscach będzie trudne.
Zwrotność po przeróbce zawieszenia i tak spada, bo rośnie rozstaw osi. Na to nic nie poradzisz. Ale zakres pracy kiery musi być jak w oryginale, po przy podwyższeniu środka ciężkości i zmniejszonym skręcie kierownicy zawracanie w ciasnych miejscach będzie trudne.
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Dzięki Panowie za rozjaśnienie sytuacji
Półki są na 100 procent ori, ponieważ porównywałem z innymi.
Lekko przerobiłem ogranicznik na ramie, ale nie ma się czym przejmować, ponieważ na ori zawieszeniu kiera w jedną stronę skręcała tak mocno że lusterko uderzało w szybę (wysoką), a w drugą stronę trochę mniej Podejrzewam, że ktoś tam wcześniej był i naprawiał to
Dziś będę w garażu to pokażę wam jak to wygląda, ale ja jestem zadowolony. Do oryginalnych lag i tak nie będę wrcacał.
Półki są na 100 procent ori, ponieważ porównywałem z innymi.
Lekko przerobiłem ogranicznik na ramie, ale nie ma się czym przejmować, ponieważ na ori zawieszeniu kiera w jedną stronę skręcała tak mocno że lusterko uderzało w szybę (wysoką), a w drugą stronę trochę mniej Podejrzewam, że ktoś tam wcześniej był i naprawiał to
Dziś będę w garażu to pokażę wam jak to wygląda, ale ja jestem zadowolony. Do oryginalnych lag i tak nie będę wrcacał.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Hmmm.., aż będę musiał sprawdzić jak to jest u mnie ? Żeby sie nie okazało że mam zawężony "swiatopogląd". Ale ja mam półki od 7-ki, i niczego takiego nie zauważyłem a skrętu raczej chyba nie ubyło ? . Ciekawy temat do sprawdzenia.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Na razie zostanie z fabrycznym zawiasem Taki powrót po latach...bo nic lepszego nie wymyśliłem jako jednoosobowe moto do wszystkiego włącznie z lekkim terenem w raczej niewielkim budżecie. Przy okazji - ma ktoś serwisówkę w PDF do PD10?
Ostatnio zmieniony 15.02.2021, 18:18 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 226
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Hondowska serwisówka
http://scr.ovh/i/shop_manual_xl650eng_O ... e_grey.pdf
z tego tematu: viewtopic.php?f=17&t=27197
Instrukcja obsługi
http://scr.ovh/i/XL650V_instrukcja_scan-PL.pdf
Haynes
http://scr.ovh/i/Service_Repare_Manual_ ... nt_fin.pdf
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Dzięki serdeczne Kolego
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Zimny, GRATULACJE! Jedynie słuszny jest powrót do korzeni. Jeśli nie wiesz co zrobić, zrób to co robisz najlepiej!
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
https://zapodaj.net/9f6d81725f43c.jpg.html
Już miałem się chwalić wam efektem końcowym, a tu taka niespodzianka.
Zobaczcie jak tarcza jest blisko jednej strony jarzma. Uważam ,że powinna być na środku. Co ciekawe jest to kompletny swap z RD03 więc wszystko powinno pasować. Ośka koła jest prosta. lagi są proste, tulejka koła prawidłowa, tarcza hamulcowa prosta (Co prawda pochodzi od CB500 ale doradzono mi że wymiary są identyczne). Macie Panowie jakieś pomysły? Ja mam taki że skrócę tulejkę koła o 1-2mm i tyle. Ale może ktoś miał taki problem?
Już miałem się chwalić wam efektem końcowym, a tu taka niespodzianka.
Zobaczcie jak tarcza jest blisko jednej strony jarzma. Uważam ,że powinna być na środku. Co ciekawe jest to kompletny swap z RD03 więc wszystko powinno pasować. Ośka koła jest prosta. lagi są proste, tulejka koła prawidłowa, tarcza hamulcowa prosta (Co prawda pochodzi od CB500 ale doradzono mi że wymiary są identyczne). Macie Panowie jakieś pomysły? Ja mam taki że skrócę tulejkę koła o 1-2mm i tyle. Ale może ktoś miał taki problem?
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 226
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
A próbowałeś zacisnąć hamulec? Jarzma nie są zabetonowane tylko pracują na boki. Może się ułożyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości