Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
dawido72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 10.05.2018, 00:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: dawido72 »

Tak Tak , próbowałem. Na dzień dzisiejszy złożyłem tak jak jest i robię testy. Hamuje rewelacyjnie, nic nie ociera, więc chyba to zostawię w spokoju. :smile:

BTW, trampek już niemal ukończony, niebawem wyślę zdjęcia.
Awatar użytkownika
szymon.c
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 145
Rejestracja: 01.09.2015, 02:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Tarnów

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: szymon.c »

Przerabiam mojego trampka PD10.

1)wahacz RD07,
2)tulejki RD04 (21,5 mm i 14 mm-prawa),
3)jarzmo RD04,
4)zacisk RD04,
5)koło z tarczą PD10.

Czy możecie Panowie zmierzyć:
1)jaki Wam wychodzi offset zębatki napędowej względem plastikowego "trzymacza" łańcucha?
2)oraz wymiar między plastikowym "trzymaczem" a wystającym sworzniem od strony wahacza na łańcuchu? (mniejszy wymiar)

Prosił bym o podanie wraz z wymiarami ptk.1-5 dla jasności sytuacji.
Mam wrażenie że oś zębatek (przód/tył) przy moich komponentach się nie zgrywa.

Z góry dziękuję.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Sylwek »

Mogę pomierzyć oryginał i przerobionego na wahacz od RD03. Który :smile: ?
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: kulfon »

Też się powoli przymierzam do tylnego zawieszenia z AT i chyba będę celował w podobny zestaw jak szymon.c, ale chyba dam cały zestaw z RD07 łącznie z kołem i zaciskiem (nie mam koła więc jest mi obojętne jakie dokupię)
Jeśli chodzi o przód to robiłem rozeznanie i najbardziej podchodzi mi z KTM LC4. Rozstaw między półkami na strzał 185mm, średnica sztycy w KTM 22,5, średnica zewnętrzna łożyska 50mm, a w TA 20mm i 45mm, więc łożysko do zmiany. Ale ze względu na koszty takie zawieszenie założę w EVO2.
Czy może ktoś potwierdzić że lagi w AT mają średnicę 43mm, bo mam lagi od XTZ750 i one też mają 43mm, więc będą idealnie pasować.
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Piter!!! »

Tak. Mają 43mm
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

A tak z czystej babskiej ciekawości, to ile mamy na FTA trampków ze zmodzonym zawieszeniem na Afrykanskie, albo jakieś inne? Albo jak wiecie, że "ktoś ma" a np nie jest na forum, to też napiszcie. Przyznawać się zaraz, ale już... :wink:
1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2......
3...... ?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: wilq.bb »

1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2. MotoMarcin - afrykańskie przód, pompowane (RD03 -jedna tarcza) + t. - wiem bo w sobotę na nim jeździłem :grin:
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
ajzol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 121
Rejestracja: 07.08.2017, 17:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: ajzol »

1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2. MotoMarcin - afrykańskie przód, pompowane (RD03 -jedna tarcza) + t.
3. Ajzol - przód Husqvarna TE, tył AT Rd04
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Sylwek »

To jeszcze ja :smile: .

Przód to lagi trampkowe, ale wewnątrz inne sprężyny + żukowe + inne manewry.
Tył: Afryka RD03/04, ale o tym najlepiej wie zimny :grin: .

A, znam jednego, z miasta Łodzi, który ma ładnego TA na zawieszeniu AT, ale milczy w temacie :tongue: .
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Artek »

1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2. MotoMarcin - afrykańskie przód, pompowane (RD03 -jedna tarcza) + t.
3. Ajzol - przód Husqvarna TE, tył AT Rd04
4. Sylwek, jw.
5. Jan Michał zwany Brutusem spadek po perfekcyjnym Piter!ze P+T Rd03
Dominator.
Awatar użytkownika
PawelD
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 21.04.2021, 22:15
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: PawelD »

Sylwek pisze: 01.10.2021, 19:05 A, znam jednego, z miasta Łodzi, który ma ładnego TA na zawieszeniu AT, ale milczy w temacie :tongue: .
Nic się nie ukryje ;)
Nie odzywam się bo kupiłem i jeżdżę, a nie zrobiłem - wówczas byłoby się czym chwalić…
No ale teraz samospisy w modzie więc się kajam i uzupełniam:

1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2. MotoMarcin - afrykańskie przód, pompowane (RD03 -jedna tarcza) + t.
3. Ajzol - przód Husqvarna TE, tył AT Rd04
4. Sylwek, jw.
5. Jan Michał zwany Brutusem spadek po perfekcyjnym Piter!ze P+T Rd03
6. PawelD, trampek od Marcin-BB czyli na afrykańskim przodzie i tyle, z „innymi manewrami” jak to ładnie ujął Sylwek wyżej.
od 2012:Junak 123 w ciągłym, bezawaryjnym użyciu, od 2019:Honda XL600V też na razie bez awarii :)
Awatar użytkownika
szymon.c
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 145
Rejestracja: 01.09.2015, 02:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Tarnów

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: szymon.c »

Poskładałem, pierwsze 600 km zrobione. To i do listy się mogę dopisać. :thumbsup:



1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2. MotoMarcin - afrykańskie przód, pompowane (RD03 -jedna tarcza) + t.
3. Ajzol - przód Husqvarna TE, tył AT Rd04
4. Sylwek, jw.
5. Jan Michał zwany Brutusem spadek po perfekcyjnym Piter!ze P+T Rd03
6. PawelD, trampek od Marcin-BB czyli na afrykańskim przodzie i tyle, z „innymi manewrami” jak to ładnie ujął Sylwek wyżej.
7. szymon.c - przód - RD04 pompowany z progresywnymi sprężynami / koło PD10; tył - Wilbers 640 / RD07A wahacz / RD04 jarzmo / RD03 kiwaczka / koło PD10.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Sylwek »

szymon.c pisze: 17.10.2021, 00:00Poskładałem,
Można by rzec, nareszcie :thumbsup: :grin: .
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: zimny »

1. Grad74 - afrykańskie p + t.
2. MotoMarcin - afrykańskie przód, pompowane (RD03 -jedna tarcza) + t.
3. Ajzol - przód Husqvarna TE, tył AT Rd04
4. Sylwek, jw.
5. Jan Michał zwany Brutusem spadek po perfekcyjnym Piter!ze P+T Rd03
6. PawelD, trampek od Marcin-BB czyli na afrykańskim przodzie i tyle, z „innymi manewrami” jak to ładnie ujął Sylwek wyżej.
7. szymon.c - przód - RD04 pompowany z progresywnymi sprężynami / koło PD10; tył - Wilbers 640 / RD07A wahacz / RD04 jarzmo / RD03 kiwaczka / koło PD10.

8. Ex-trampek zimnego PD10 z początku niniejszego tematu, chyba nadal jest na forum. Przód RD07 pompowane, tył... był z RD04 lub 03 ale teraz to o ile pamiętam u Sylwka jeździ :grin:
9. Ostry miał takiego PD06 96 co na chwilę go od dandana z forum kupiłem i sprzedałem mu bo potrzebował do zmoty, ale chyba poszło na części - PT od RD03 tam było.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
szymon.c
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 145
Rejestracja: 01.09.2015, 02:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Tarnów

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: szymon.c »

Sylwek pisze: 21.10.2021, 20:40
szymon.c pisze: 17.10.2021, 00:00Poskładałem,
Można by rzec, nareszcie :thumbsup: :grin: .
Oj tak, zgadza się :thumbsup:
Tylko tak mi wychodzi wstawienie zdjęcia.

[image]https://drive.google.com/file/d/1aNkaXq ... sp=sharing[/image]
Awatar użytkownika
marecki999
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 547
Rejestracja: 08.09.2008, 18:14
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo-Kal-Giżycko

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: marecki999 »

/pisałem ale chyba nie zatwierdziło więc jeszcze raz...

Heyah...temat żyje :smile: - Trampek jest ,zima jest to dłubię :wink:
Przód już siedzi.
Na tył wstawiam wahacz ,jarzmo z zaciskiem od RD4. Koło i tuleje zostały z xl600v PD10 99'.
Zatrzymałem się na tyle ... kilka kwestii...

Pamiętacie wymiary tulejek dystansowych tylnego koła w swoich konfiguracjach?

Bo tak patrzę ,ze przy mojej konfiguracji dystans koła od strony zębatki jest jakby za krótki przerwa miedzi wahaczem a tuleja to ok 6mm.
Chyba ,ze można aż tyle go dociągnąć.?
Prawa tuleja wydaje się ok - ok bo dając dłuższa tarcza koliduje z jarzmem.

Może posiada Ktoś Xrv RD04 i mógłby zdjąć koło i zmierzyć odległość od tulei do tuleji poprzez piastę (przez dziurę po ośce :smile: ).
dzięki
Awatar użytkownika
marecki999
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 547
Rejestracja: 08.09.2008, 18:14
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo-Kal-Giżycko

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: marecki999 »

Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Sylwek »

Ogarnąłeś temat, czy ciągle potrzebujesz rzeczonego wymiaru?
Jestem już na chodzie, i, jeśli trzeba, wymontuję koło z mojego TA (wahacz RD03) i Ci zmierzę.

P.s. Ładny Tramp.
Awatar użytkownika
marecki999
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 547
Rejestracja: 08.09.2008, 18:14
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo-Kal-Giżycko

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: marecki999 »

Tak .dziękuję. niby ogarniete. :)

Odnośnie TYŁU... to jednak trochę trzeba pokombinować. Napiszę co wyszło u mnie, może powtarzam co inni zauważyć zdążyli i opisali...
Od razu Chcę podziękować kolegom - zimny i grad74 za kontakt i pomoc. :thumbsup:

U mnie poszedł [ i tego dotyczy wpis.]
wahacz,kiwaczka,ośka,jarzmo z zaciskiem z RD04.
Koło Transalp pd10.

Przy takiej kombinacji szukalem wymiaru koła ,,przez ośkę,, jak w RD04- (koło gotowe do włożenia razem z zabierakiem i tulejkami) wychodzi że jest to 207mm.
By to osiągnąć prawa tulejka została od trampka P10 -14mm. Inna dłuższa być nie mogła bo wtedy tarcza chodzila zbyt blisko jarzma...
Lewa tulejka dotoczona- 21,5cm. Wydaje się ok. Łańcuch zgrywa się z przednią i tylną zębatka.

Jeszcze odnośnie tarczy - zostawiajac koło z tarczą od PD10 i mając jarzmo i zacisk z RD04 nie zgrywa sie to jak trzeba. Trzeba zmieniać.
Mianowicie - tarcza trampka jest za mała. Klocki nie łapią jej cała powierzchnią.Tarcza mysi być wieksza - jak w Afryce- 256mm. Otwory mocujące afrykańskiej tarczy nie pasują do piasty koła z P10.

Niemal identyczne wymiary ma tarcza od trimpha boneville- taką zastosowalem. (rozstaw śrub ten sam , średnica 255mm, tylko wewnętrzna średnica jest 2mm większą i należy ją przetoczyć by weszła na osadzenie piasty w trampku.

Ślizg na wahacz poszedł nowy

Łańcuch nowy od afyki - 525 124Z, przy zębatkach trampkowych 15/47 jest ,,na styk,, -4ka na mimośrodzie.
Po konsultacjach,chciałem zmienić przełożenie na 16 /49 by odsunąć kapkę łańcuch od slizgu. Założyłem wstepnie tyl 49 i ... łańcuch za krótki. Wróciłem na 47z. Także narazie odpuściłem zmianę przełożeń. Kolejny łańcuch to już za dużo €.

Przewód hamulcowy musi iść od Afryki. Trampkowy za długi

Stopka centralna trochę za krótka b moto stoi kołami na ziemi :) poza tym po jej złożeniu lekko czepia o wahacz. Trzeba dać trochę dłuższe gumowe odbojniki. Wtedy nie dochodzi do wahacza.

Boczna stopka również krótka . Będę próbował włożyć od Afryki-jest dłuższa 5cm. Lub przedłużę trampkowa.

Odnosnie przodu to jak koledzy pisali wczesniej....
- lagi ,półki, ośka, dystans,tarcze,łącznik lag od Afryki RD04. /choć oska łącznik taki sam jak w trampku/
Linka licznika została trampkowa,
Przewody trampkowa ale trzeba pokombinować z ich mocowaniem do dolnej półki.
Stacyjka z bezpiecznikami też po kilku kombinacjach pasuje.

Także tak to mniej więcej wyglądało u nmnie. Testów za bardzo niema jak zrobić bo zimmma :) ale kilka km zrobiłem. nic nie odpadło,nic nie ociera ,nie stuka...
https://photos.app.goo.gl/2euqd2qvmjNRPb6j7
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość