Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
pablo.trampek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 23.12.2017, 16:06
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: pablo.trampek »

Do zimnego


Ja narazie w trampku nic nie będę robił ale mam plany. Wiem na 100% ze chcę zarobić modyfikację boano. Tylko jeszcze nie wiem w którym. Czy w tym co mam czy kupić uszkodzonego. Tego co mam to mi troszkę szkoda bo właściwie to nowy motocykl z 1999r. Kupiłem go od Niemca i był pierwszym właścicielem. Hehe pytałem go nawet czy on go pod kołdrą trzymał?. 50K ma najechane. Wiem że na następny rok czyli 2019 wymienię tylny amor, chciałbym zeby był z regulacją wstępnego drgania
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen
Ostatnio zmieniony 05.05.2019, 10:43 przez grad74, łącznie zmieniany 2 razy.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Solidworks »

grad74 pisze:Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/Vm9a2TjmAWBZqkQp8/Amen.
Link nie działa. :egh:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: ural2 »

grad74 pisze:Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen
Albo mi się wydaje albo tył jest niski?
Z czego dałeś kiwaczke, trampek czy afra 04,07???
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: zimny »

Gratulacje Gradzie, ale właśnie coś nisko siedzi? Jaka kiwaczka, jaki amor? Kiwaczka nie może być z trampka...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi :) Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? :niewiem:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Piter!!! »

I ja wstawiłem wahacz, kiwaczkę, jarzmo, ośkę, napinacze, itp z RD03. Prawa tulejka koła pasuje, lewa musi mieć 17mm. (Trampek 94r). Na razie sam tył, za chwilę przód. Jest mega różnica, nie spodziewałem się, aż takiej różnicy, jest mega stabilnie. To chyba najlepszy mod do tego moto.
Jeden minus, jak dla mnie, na trampkowym amorze jest twardo (mimo rozkręconej na maxa sprężynie na amorze). Zostawialiście tak, czy robiliście jakieś zmiany? Myślałem, żeby wstawić sprężynę od rd03, niby jest bardziej miękka, no ale afra waży przecież ze 30kg więcej :omg:
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

Jest twardziej, ale precyzyjniej. Nic nie rób , przyzwyczaisz się. Za to z plecaczkiem moto tak nie siada. A różnica jest kolosalna.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: Piter!!! »

Z zawieszeniem RD03
Obrazek
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: zimny »

Brawo Piter, nie dość że Trampek jak nowy to widać że części zawieszenia masz bardzo zadbane. Piękna robota :thumbsup:

Fajnie że komuś chce się jeszcze dłubać w tych starociach :smile:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: tomekc »

grad74 pisze:Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi :) Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? :niewiem:
Czyli wahacz, kiwaczka +link, jarzmo i tylny zacisk calosc z rd07 tez podchodza z takim samym poziomem komplikacji przerobek (niewielki)?
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

tomekc pisze:
grad74 pisze:Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi :) Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? :niewiem:
Czyli wahacz, kiwaczka +link, jarzmo i tylny zacisk calosc z rd07 tez podchodza z takim samym poziomem komplikacji przerobek (niewielki)?
Nie do konca. kłopot w tym jakie masz jarzmo i pod jaką tylną tarczę. Ja miałem jarzmo zRD07 pod tarczę 256 mm a w RD o4 jest 240 mm. i te tercze różną się wymiarem osadzenia na piaście. Jak chcesz zachować tylną ori tarczę z TA (240mm) to musisz szukać jarzma od RD04. Ja chciałem większą na tył do jarzma od Rd07 (256mm). Ale że takiej nie ma to zakupiłem tylną tarczę od Hondy VFR800 , zaspawałem TIGiem oryginalne otwory pod śruby, nawierciłem nowe - są przesunięte na zewnątrz o około 8 mm i roztoczyłem środek tarczy o około 5-6 mm (już nie pamiętam) tak aby pasował na obwód piasty z TA. potem już wszystko poszło Plug and play. Za to zyskałem lepszy hamulec na tył i śmiesznie tanią tarczę. Wiem że niektórzy puryści mągą być tym spawaniem i toczeniem tarczy przerażeni, ale to jest jakby nie patrzeć tylko żelastwo! To się tnie, gnie , spawa, toczy i szlifuje :lol: A potem to wszystko - chce czy nie, MUSI dzialać :thumbsup:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
ajzol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 121
Rejestracja: 07.08.2017, 17:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: ajzol »

Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: zimny »

Potwierdzam, jak tarcza i zacisk z trampka ma zostać to tylko i wyłącznie jarzmo z rd03. Jak masz jarzmo i zacisk z rd04 to o ile pamoetam pasuje to trampkowej tarczy ale tylko jako komplet.

Generalnie największe wyzwanie to zdobycie jarzma z trójki...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
ajzol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 121
Rejestracja: 07.08.2017, 17:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: ajzol »

Potwierdzam :grin:
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: ural2 »

Potwierdzam. Przerabiałem temat.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

ajzol pisze:Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: tomekc »

grad74 pisze:
ajzol pisze:Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.
Czysto technicznie zapytam, zrobiels tak u siebie, informacja 100% potwierdzona? Jesli tak to bede tez TA jarzmo "customizowal" do wahacza AT :thumbsup:
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: grad74 »

tomekc pisze:
grad74 pisze:
ajzol pisze:Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.
Czysto technicznie zapytam, zrobiels tak u siebie, informacja 100% potwierdzona? Jesli tak to bede tez TA jarzmo "customizowal" do wahacza AT :thumbsup:
Nie, u mnie tak nie zrobiłem. Nie musiałem bo miałem jarzmo AT. Ale miałem sporo czasu na poprzymierzanie jarzma TA do mocowań na wahacz z AT. Jak masz oba te elementy przymierzy sobie a sam zobaczysz że to proste. Gdybym nie miał jarzma tak bym zrobił. Dodatkowo jarzmo z zaciski em się nie obróci, bo trzyma je jeszcze mocowanie "środkowe" na wahaczu.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Post autor: ural2 »

Mój kolega przerabiał jarzmo z trampka do wahacza z afryki. Wiem ,że coś spawał ale wyszło bardzo fajnie. Jeździ, Ukrainę przeżyło więc dobrze zrobione.
Jak by ktoś potrzebował to m fotkę jak wygląda na Moto.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości