Strona 7 z 11

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 06.02.2016, 19:14
autor: HarryLey4x4
Nie powiem, bo dźwięk ładny. A powiedzcie jak wygląda to na przeglądach ? nikt nie miał przygody z pytaniem o homologację ?

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 06.02.2016, 22:06
autor: Pawel1980
...i jak to się ma wagowo w stosunku do seryjnej dwururki?

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 06.02.2016, 22:48
autor: Cyryl
Nie wiem jak w trampku ale jestem pewien, że bardzo korzystnie.
U mnie w BMW r1100GS rezultat to o ile pamiętam około -5kg w stosunku do oryginału.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 07.02.2016, 09:39
autor: zbyszek
Hej.
Odnośnie homologacji tłumiki jej nie mają, gdyby udało kiedyś się ją uzyskać to cena tłumika wzrośnie do poziomu 800-900 zł, to wstępne szacunki ale tak to mniej więcej wygląda.
Następna rzecz odnośnie homologacji- czysto informacyjnie; to że ktoś kupi (jakiś przypadkowy)tłumik z naniesionym numerem E nie znaczy wcale że tą homologację posiada montując ten tłumik w swoim motocyklu.
Producent razem z tłumikiem wydaje certyfikat gdzie jest jasno napisane do którego modelu motocykla owa homologacja się odnosi. Więc nie nie miejcie złudzeń, kupując końcówkę wydechu powiedzmy Arrow która fabrycznie przeznaczona była do np CBR 600 a zamontujecie ją do np Hondy Transalp 650.
Znak homologacji owszem jest ale to tylko złudzenie- że ma moc prawną, jeżeli jest zamontowany w motocyklu którego nie wyszczególniono w świadectwie homologacji.
Na szczęście dla nas, w naszym kraju nie ma z tym jeszcze problemu, rozmawiałem z wieloma diagnostami, ich interesuje głośność. Jeżeli ta nie przekracza dopuszczonych norm (96dbA+2 decybele tolerancji) nie ma żadnego problemu.
Moje tłumiki spełniają ten warunek, ale z zamontowanymi obydwoma db killerami.

Odnośnie wysyłki; jest gratis dla FTA kto napisał priw poprzez forum otrzymał tłumik bez kosztów wysyłki i o nic nie trzeba było prosić, prawda błażejd84??
Jestem zarejestrowany od niedawna u Was, więc wiele tych tłumików zamówionych przez forum nie było, a gdy kupujecie poprzez sklep nie mam możliwości dać Wam rabatu, tym bardziej kiedy niema żadnego maila towarzyszącego zamówieniu.

A więc oficjalnie stwierdzam; wysyłka gratis dla Forum Transalpa przy zamówieniu poprzez priv i przelewie z góry.
Dobrego dnia.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 07.02.2016, 11:17
autor: Artek
Zbyszek :thumbsup:

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 07.02.2016, 14:06
autor: zimny
Ja niedawno zakupiłem u Zbyszka tłumik do Trampka - jeszcze nie udało mi się go zamontować ale z tego co dostałem w paczce jestem baaardzo zadowolony! :thumbsup:

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 07.02.2016, 20:05
autor: blazejd84
Potwierdzam,wysyłka jest gratis.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 09.02.2016, 16:10
autor: kadaf
zbyszek, świetne podsumowanie. W Polsce ok, ale zdaje się, że na wyjazd zagraniczny np. Austria trzeba już mieć seryjny lub homologowany do danego modelu? Ponoć trzepią dam dość ostro. Ma ktoś jakieś doświadczenie?

I jeszcze jedno: wiele się pojawia sprzecznych informacji o potrzebie robienia gaźników (regulacja, synchro) po założeniu przelotu. Ktoś potwierdzi lub rozwieje mit w kontekście Huzara?

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 10.02.2016, 22:16
autor: Darek pomorze
W kontekście Huzara nie mam pojęcia,ale mogę wypowiedzieć się na temat przelotowego komina Leo vince SBK Oval .Mianowicie po założeniu owego komina do 650-ki nie było potrzeby ingerencji w gaźniki.Moto chodzi jak na fabrycznym kominie,tyle ,że o wiele lepiej brzmi, pięknie basowo pomrukuje i ciągnie od dołu dużo lepiej.Także myślę ,że na Huzarku będzie podobnie.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 20.02.2016, 15:22
autor: Krzychoza
Pytanie do doświadczonych z Huzarami kolegów - rura łącząca tłumik z "katalizatorem" lata luźno na tymże,podczas gdy nie da się już bardziej dokręcić obejmy. Czy w rurę,w miejscu w którym ściska ją obejma,trzeba wetknąć jakąś dodatkową tulejkę albo uszczelnienie (folii aluminiowej nawinąć np) ? Kurcze miałem nadzieję,że dzisiaj posłucham mojego nowego tłumika :(

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 21.02.2016, 09:34
autor: zbyszek
Nic tam nie potrzeba, no chyba że coś pomyliłem i zrobiłem złą średnicę...
Powinno być 43 mm w miejscu połączenia. Napisz na priw jaka sytuacja, jak trzeba to poprawię.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 21.03.2016, 11:22
autor: arczi
Zimny, napisz ,jak już założysz, jakie są twoje wrażenia słuchowe, 40 czy 50?

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 21.03.2016, 11:46
autor: zimny
arczi pisze:Zimny, napisz ,jak już założysz, jakie są twoje wrażenia słuchowe, 40 czy 50?
Mam 50cm tłumiczek. Zrobiłem na nim już z 400km. Generalnie jestem mega zadowolony, uzywam i blaszki i db killera. Dźwięk jest ładny, basowy i lekko agresywny. Nic nie męczy w trasie, nie straszy sąsiadów zbytnio. Co ciekawe po dobrej regulacji motocykl dostał lepszego dołu od 3 tys obr niż na serii (myślę że zasługa blaski która zmniejsza przelot i zwiększa ciśnienie w kolektorach). Regulacja składu mieszanki wyszła mi o niecałe pół obrotu więcej niż na serii.

Ile pali to nie wiem, mam to gdzieś, ważne że idzie jak zły po szutrach, jak na Trampka oczywiście :wink:

Ogólnie jestem bardzo ale to bardzo zadowolony na chwile obecną :thumbsup:

Dzięki zbyszku!

Pozdrawiam
zimny

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 21.03.2016, 16:21
autor: arczi
Uśmiecha się do mnie ten komin.Nie wiem jeszcze czy 40 jest głośniejsza, blaszka i kilery są w kompl?

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 21.03.2016, 17:58
autor: Nadol
50 będzie bardziej basowa, większa i cięższa. Możesz zawsze zapytać u źródła, czyli Zbyszka - wie jak każda wersja gra. Sam je stroił ;)

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 22.03.2016, 10:17
autor: Hawk1985
Czytam, oglądam filmiki i coraz bardziej zastanawiam się nad wymianą seryjnego tłumika na Huzara 50tkę :)
Czy ktoś z Śląskiego bądź Małopolskiego ma zamontowaną 50tkę i wycięty katalizator w 650-tce? Chętnie bym podjechał kiedyś i posłuchał na żywo jak to gada

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 19.04.2016, 11:46
autor: Halski23
A ja mam konkretne pytanie gdzie jeszcze tu nikt nie opisał tego.
Mam Trampka xl650 jeśli nawet zamówię Huzar Tłumik 50 cm i Kolektor zastępujący katalizator DECAT xl650 i wypierdzielę seryjny wraz z katalizatorem to:
1. Czy po założeniu wszystkiego jest konieczna regulacja gaźników ? :lanie:
2. Czy jest potrzebne kręcenie mieszanki mniej lub więcej ? :whip:
3. Czy w ogóle jest sens coś grzebać przy nim ? :haha:
4. Czy wsiadać i jeździć do bólu ? :zabawa: :yaho:

Bo przy oryginalnym jeździ zajebiście ;) dobrze się zabiera itp tylko jest za cichy :pob:

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 19.04.2016, 11:57
autor: Nadol
Prawdopodobnie będziesz potrzebował lekkiej regulacji mieszanki zwiększając ilość paliwa.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 19.04.2016, 12:22
autor: zimny
Ja bym nie ruszał puszki (katalizatora) tylko najpierw założył sam tłumik. Kiedyś sie pospieszyłem, wywaliłem tą puszkę i dałem przelot LeoVince. Efekt dźwiękowy był rewelacja ale motocykl mimo licznych regulacji stracił nieco mocy, V-Max o dobre 10-15kmh się zmniejszył.

O, znalazłem tą historię:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=14545

Zatem najpierw zmień sobie sam wydech. Ja finalnie tak zrobiłem i było najlepiej.

Co do regulacji - u mnie w XL600 śruby składu mieszanki trzeba było wykręcić po około 0,5 obrotu po założeniu Huzara. Przy czym mam db-killer i blaszkę w tłumiku. Głośność jest w sam raz i mocy chyba podobnie dosyć. Z tłumika jestem bardzo zadowolony :thumbsup:

Pozdrawiam
zimny

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

: 21.04.2016, 19:08
autor: Hawk1985
Nemo pisze:Poniżej link do fotek z Huzarem długim na moim XL 650V
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... 0tLroPWMre

Moje wrażenia po montażu w wersji z fabrycznym katem
- z dwoma db kilerami cichszy niż wydech oryginalny
- bez db kilerów dźwięk miły dla ucha, basowy do 3500 obr./min, w mieście i terenie OK
a na trasie trochę męczący (wolę z db kilerem końcowym)ale to tylko moje subiektywne
odczucia
Minusy:
- po eksploatacji 3 miesięcznej pojawiły się ogniska rdzy pod końcową nitowaną opaską
- obejma ściskana przy katalizatorze nie zdała egzaminu przed pierwszym montażem - zbyt
miękki materiał śruby, zastąpiona obejmą z wydechu samochodowego
Ocena ogólna dobra - stosunek ceny do jakości adekwatny.
Poprosiłem Nemo o poprawienie fotek, podesłał mi je i pozwolił się podzielić :)

Wersja 50cm z kata
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na ostatnim zdjęciu wygląda że jest blisko kierunkowskazu :/ przytapia go?


----------------

edit:
Hubert pisze:I ja założyłem Huzara do mojej 650 tki. Wersja 50 cm z rurą dolotową zamiast katalizatora. No i właśnie. Wszyscy piszą, że to jest bardziej tłumik dolotowy, ale znowu w instrukcji jest wyraźnie napisane, że to jest katalizator i zawiera metale szlachetne. Wycinając takie coś w aucie można zyskać parę groszy za zawartość :D Rozcinał ktoś kata z 650 tki? A wracając do tłumika to dźwięk w porównaniu do oryginału jest potężny :D Na razie przetestowałem go tylko na mieście z dbkillerem końcowym, bo przez zimę moto idzie na regulacje zaworow i gaźników. W końcu dupeczki zaczęły się za mną oglądać na ulicy, hehe :D Po przyjechaniu pod garaż głupio mi było odkręcać manetkę, bo wokoło same bloki :D Na wolnych obrotach fajnie cicho bulgota, ale jak się go wkręci to... magia. I jak tu wytrzymać przez zimę :) W 650 tce jest osłona kolektora na trzy śruby. Po wycięciu kata zostały mocowania na dwie śruby i część osłony nieładnie wygląda, bo wychodzi za kolektor. Na zdjęciu wyżej widziałem, że w 600 tce ta osłona jest zagięta w stronę wydechu. Było tak w oryginale czy we własnym zakresie trzeba ją obciąć i pospawać pod kątem?
Jeszcze zdjęcia od Huberta

Wersja 50cm z wyciętym katalizatorem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek