Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez HarryLey4x4 » 06.02.2016, 19:14

Nie powiem, bo dźwięk ładny. A powiedzcie jak wygląda to na przeglądach ? nikt nie miał przygody z pytaniem o homologację ?
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 791
Obrazki: 1
Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
Miejscowość: spod Poznania
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Pawel1980 » 06.02.2016, 22:06

...i jak to się ma wagowo w stosunku do seryjnej dwururki?
Awatar użytkownika
Pawel1980
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
 
Posty: 313
Rejestracja: 28.04.2014, 17:37
Miejscowość: Giżycko
Mój motocykl: XL600V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Cyryl » 06.02.2016, 22:48

Nie wiem jak w trampku ale jestem pewien, że bardzo korzystnie.
U mnie w BMW r1100GS rezultat to o ile pamiętam około -5kg w stosunku do oryginału.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S
Cyryl
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
 
Posty: 323
Rejestracja: 12.07.2009, 08:25
Miejscowość: Wlkp.
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez zbyszek » 07.02.2016, 09:39

Hej.
Odnośnie homologacji tłumiki jej nie mają, gdyby udało kiedyś się ją uzyskać to cena tłumika wzrośnie do poziomu 800-900 zł, to wstępne szacunki ale tak to mniej więcej wygląda.
Następna rzecz odnośnie homologacji- czysto informacyjnie; to że ktoś kupi (jakiś przypadkowy)tłumik z naniesionym numerem E nie znaczy wcale że tą homologację posiada montując ten tłumik w swoim motocyklu.
Producent razem z tłumikiem wydaje certyfikat gdzie jest jasno napisane do którego modelu motocykla owa homologacja się odnosi. Więc nie nie miejcie złudzeń, kupując końcówkę wydechu powiedzmy Arrow która fabrycznie przeznaczona była do np CBR 600 a zamontujecie ją do np Hondy Transalp 650.
Znak homologacji owszem jest ale to tylko złudzenie- że ma moc prawną, jeżeli jest zamontowany w motocyklu którego nie wyszczególniono w świadectwie homologacji.
Na szczęście dla nas, w naszym kraju nie ma z tym jeszcze problemu, rozmawiałem z wieloma diagnostami, ich interesuje głośność. Jeżeli ta nie przekracza dopuszczonych norm (96dbA+2 decybele tolerancji) nie ma żadnego problemu.
Moje tłumiki spełniają ten warunek, ale z zamontowanymi obydwoma db killerami.

Odnośnie wysyłki; jest gratis dla FTA kto napisał priw poprzez forum otrzymał tłumik bez kosztów wysyłki i o nic nie trzeba było prosić, prawda błażejd84??
Jestem zarejestrowany od niedawna u Was, więc wiele tych tłumików zamówionych przez forum nie było, a gdy kupujecie poprzez sklep nie mam możliwości dać Wam rabatu, tym bardziej kiedy niema żadnego maila towarzyszącego zamówieniu.

A więc oficjalnie stwierdzam; wysyłka gratis dla Forum Transalpa przy zamówieniu poprzez priv i przelewie z góry.
Dobrego dnia.
zbyszek
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 27
Rejestracja: 23.11.2015, 08:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Artek » 07.02.2016, 11:17

Zbyszek :thumbsup:
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
młody podróżnik
młody podróżnik
 
Posty: 1985
Obrazki: 24
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez zimny » 07.02.2016, 14:06

Ja niedawno zakupiłem u Zbyszka tłumik do Trampka - jeszcze nie udało mi się go zamontować ale z tego co dostałem w paczce jestem baaardzo zadowolony! :thumbsup:
Trampkarz emeryt...Suzuki DL650 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3230
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez blazejd84 » 07.02.2016, 20:05

Potwierdzam,wysyłka jest gratis.
Jesteś tym,kim chcesz być...
Awatar użytkownika
blazejd84
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 57
Obrazki: 0
Rejestracja: 19.02.2015, 18:45
Miejscowość: Chojnice
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez kadaf » 09.02.2016, 16:10

zbyszek, świetne podsumowanie. W Polsce ok, ale zdaje się, że na wyjazd zagraniczny np. Austria trzeba już mieć seryjny lub homologowany do danego modelu? Ponoć trzepią dam dość ostro. Ma ktoś jakieś doświadczenie?

I jeszcze jedno: wiele się pojawia sprzecznych informacji o potrzebie robienia gaźników (regulacja, synchro) po założeniu przelotu. Ktoś potwierdzi lub rozwieje mit w kontekście Huzara?
Awatar użytkownika
kadaf
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 23.11.2014, 17:04
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Darek pomorze » 10.02.2016, 22:16

W kontekście Huzara nie mam pojęcia,ale mogę wypowiedzieć się na temat przelotowego komina Leo vince SBK Oval .Mianowicie po założeniu owego komina do 650-ki nie było potrzeby ingerencji w gaźniki.Moto chodzi jak na fabrycznym kominie,tyle ,że o wiele lepiej brzmi, pięknie basowo pomrukuje i ciągnie od dołu dużo lepiej.Także myślę ,że na Huzarku będzie podobnie.
Awatar użytkownika
Darek pomorze
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
 
Posty: 199
Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
Miejscowość: GDA
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Krzychoza » 20.02.2016, 15:22

Pytanie do doświadczonych z Huzarami kolegów - rura łącząca tłumik z "katalizatorem" lata luźno na tymże,podczas gdy nie da się już bardziej dokręcić obejmy. Czy w rurę,w miejscu w którym ściska ją obejma,trzeba wetknąć jakąś dodatkową tulejkę albo uszczelnienie (folii aluminiowej nawinąć np) ? Kurcze miałem nadzieję,że dzisiaj posłucham mojego nowego tłumika :(
Awatar użytkownika
Krzychoza
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 26
Rejestracja: 09.12.2014, 15:55
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez zbyszek » 21.02.2016, 09:34

Nic tam nie potrzeba, no chyba że coś pomyliłem i zrobiłem złą średnicę...
Powinno być 43 mm w miejscu połączenia. Napisz na priw jaka sytuacja, jak trzeba to poprawię.
zbyszek
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 27
Rejestracja: 23.11.2015, 08:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez arczi » 21.03.2016, 11:22

Zimny, napisz ,jak już założysz, jakie są twoje wrażenia słuchowe, 40 czy 50?
Awatar użytkownika
arczi
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
 
Posty: 193
Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
Miejscowość: Brzeg
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez zimny » 21.03.2016, 11:46

arczi napisał(a):Zimny, napisz ,jak już założysz, jakie są twoje wrażenia słuchowe, 40 czy 50?


Mam 50cm tłumiczek. Zrobiłem na nim już z 400km. Generalnie jestem mega zadowolony, uzywam i blaszki i db killera. Dźwięk jest ładny, basowy i lekko agresywny. Nic nie męczy w trasie, nie straszy sąsiadów zbytnio. Co ciekawe po dobrej regulacji motocykl dostał lepszego dołu od 3 tys obr niż na serii (myślę że zasługa blaski która zmniejsza przelot i zwiększa ciśnienie w kolektorach). Regulacja składu mieszanki wyszła mi o niecałe pół obrotu więcej niż na serii.

Ile pali to nie wiem, mam to gdzieś, ważne że idzie jak zły po szutrach, jak na Trampka oczywiście :wink:

Ogólnie jestem bardzo ale to bardzo zadowolony na chwile obecną :thumbsup:

Dzięki zbyszku!

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt...Suzuki DL650 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3230
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez arczi » 21.03.2016, 16:21

Uśmiecha się do mnie ten komin.Nie wiem jeszcze czy 40 jest głośniejsza, blaszka i kilery są w kompl?
Awatar użytkownika
arczi
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
 
Posty: 193
Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
Miejscowość: Brzeg
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez nadol » 21.03.2016, 17:58

50 będzie bardziej basowa, większa i cięższa. Możesz zawsze zapytać u źródła, czyli Zbyszka - wie jak każda wersja gra. Sam je stroił ;)
nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
nadol
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3399
Obrazki: 41
Rejestracja: 11.07.2011, 08:18
Miejscowość: Warszawa - Targówek
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Hawk1985 » 22.03.2016, 10:17

Czytam, oglądam filmiki i coraz bardziej zastanawiam się nad wymianą seryjnego tłumika na Huzara 50tkę :)
Czy ktoś z Śląskiego bądź Małopolskiego ma zamontowaną 50tkę i wycięty katalizator w 650-tce? Chętnie bym podjechał kiedyś i posłuchał na żywo jak to gada
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650 -> Gilera Fuoco 500
Awatar użytkownika
Hawk1985
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 729
Rejestracja: 21.09.2015, 09:31
Miejscowość: Jaworzno
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Halski23 » 19.04.2016, 10:46

A ja mam konkretne pytanie gdzie jeszcze tu nikt nie opisał tego.
Mam Trampka xl650 jeśli nawet zamówię Huzar Tłumik 50 cm i Kolektor zastępujący katalizator DECAT xl650 i wypierdzielę seryjny wraz z katalizatorem to:
1. Czy po założeniu wszystkiego jest konieczna regulacja gaźników ? :lanie:
2. Czy jest potrzebne kręcenie mieszanki mniej lub więcej ? :whip:
3. Czy w ogóle jest sens coś grzebać przy nim ? :haha:
4. Czy wsiadać i jeździć do bólu ? :zabawa: :yaho:

Bo przy oryginalnym jeździ zajebiście ;) dobrze się zabiera itp tylko jest za cichy :pob:
Halski23
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 23.07.2013, 08:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez nadol » 19.04.2016, 10:57

Prawdopodobnie będziesz potrzebował lekkiej regulacji mieszanki zwiększając ilość paliwa.
nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
nadol
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3399
Obrazki: 41
Rejestracja: 11.07.2011, 08:18
Miejscowość: Warszawa - Targówek
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez zimny » 19.04.2016, 11:22

Ja bym nie ruszał puszki (katalizatora) tylko najpierw założył sam tłumik. Kiedyś sie pospieszyłem, wywaliłem tą puszkę i dałem przelot LeoVince. Efekt dźwiękowy był rewelacja ale motocykl mimo licznych regulacji stracił nieco mocy, V-Max o dobre 10-15kmh się zmniejszył.

O, znalazłem tą historię:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=14545

Zatem najpierw zmień sobie sam wydech. Ja finalnie tak zrobiłem i było najlepiej.

Co do regulacji - u mnie w XL600 śruby składu mieszanki trzeba było wykręcić po około 0,5 obrotu po założeniu Huzara. Przy czym mam db-killer i blaszkę w tłumiku. Głośność jest w sam raz i mocy chyba podobnie dosyć. Z tłumika jestem bardzo zadowolony :thumbsup:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt...Suzuki DL650 V-Strom.
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3230
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 07:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Postprzez Hawk1985 » 21.04.2016, 18:08

Nemo napisał(a):Poniżej link do fotek z Huzarem długim na moim XL 650V
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... 0tLroPWMre

Moje wrażenia po montażu w wersji z fabrycznym katem
- z dwoma db kilerami cichszy niż wydech oryginalny
- bez db kilerów dźwięk miły dla ucha, basowy do 3500 obr./min, w mieście i terenie OK
a na trasie trochę męczący (wolę z db kilerem końcowym)ale to tylko moje subiektywne
odczucia
Minusy:
- po eksploatacji 3 miesięcznej pojawiły się ogniska rdzy pod końcową nitowaną opaską
- obejma ściskana przy katalizatorze nie zdała egzaminu przed pierwszym montażem - zbyt
miękki materiał śruby, zastąpiona obejmą z wydechu samochodowego
Ocena ogólna dobra - stosunek ceny do jakości adekwatny.

Poprosiłem Nemo o poprawienie fotek, podesłał mi je i pozwolił się podzielić :)

Wersja 50cm z kata
Image
Image
Image

Na ostatnim zdjęciu wygląda że jest blisko kierunkowskazu :/ przytapia go?


----------------

edit:
Hubert napisał(a):I ja założyłem Huzara do mojej 650 tki. Wersja 50 cm z rurą dolotową zamiast katalizatora. No i właśnie. Wszyscy piszą, że to jest bardziej tłumik dolotowy, ale znowu w instrukcji jest wyraźnie napisane, że to jest katalizator i zawiera metale szlachetne. Wycinając takie coś w aucie można zyskać parę groszy za zawartość :D Rozcinał ktoś kata z 650 tki? A wracając do tłumika to dźwięk w porównaniu do oryginału jest potężny :D Na razie przetestowałem go tylko na mieście z dbkillerem końcowym, bo przez zimę moto idzie na regulacje zaworow i gaźników. W końcu dupeczki zaczęły się za mną oglądać na ulicy, hehe :D Po przyjechaniu pod garaż głupio mi było odkręcać manetkę, bo wokoło same bloki :D Na wolnych obrotach fajnie cicho bulgota, ale jak się go wkręci to... magia. I jak tu wytrzymać przez zimę :) W 650 tce jest osłona kolektora na trzy śruby. Po wycięciu kata zostały mocowania na dwie śruby i część osłony nieładnie wygląda, bo wychodzi za kolektor. Na zdjęciu wyżej widziałem, że w 600 tce ta osłona jest zagięta w stronę wydechu. Było tak w oryginale czy we własnym zakresie trzeba ją obciąć i pospawać pod kątem?

Jeszcze zdjęcia od Huberta

Wersja 50cm z wyciętym katalizatorem
Image
Image
Image
Image
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650 -> Gilera Fuoco 500
Awatar użytkownika
Hawk1985
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 729
Rejestracja: 21.09.2015, 09:31
Miejscowość: Jaworzno
Mój motocykl: mam inne moto...

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość