Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
waldoorf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 21.06.2014, 15:07
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: waldoorf »

Proszę bardzo
Obrazek

Co prawda trampek ma już nowego właściciela, którego przy okazji pozdrawiam, ale chyba nie miałby nic przeciw temu :)
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: herni74 »

Awatar użytkownika
piotreksdz
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 105
Rejestracja: 26.01.2014, 15:49
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Charłupia Mała

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: piotreksdz »

Dzięki za pomoc, sam nie wiem z którym kominem lepiej, ten dłuższy mam wrażenie jakby był trochę za długi, ale to moje odczucie :/
PawełW
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 22.11.2014, 17:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mrozów

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: PawełW »

Miałem ten sam problem, długi czy krótki. W końcu padło na krótki w czarnym macie. Długość samej puszki to około 30cm i 8mm. Co do zdjęcia to mam problem z jego wrzuceniem. Filmiki z dźwiękiem Huzara nie oddają tego, jak gada na żywo. A Trampek z Huzarem gada bardzo przyzwoicie. Jak planujesz wyciąć ten niby "katalizator" pod silnikiem to pomyśl nad wersją długą.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: herni74 »

ten niby "katalizator" pod silnikiem to porażka ważąca kilka kg i należy go wyp...lić i dopiero wtedy jest odpowiedni dźwięk huzara.
Awatar użytkownika
piotreksdz
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 105
Rejestracja: 26.01.2014, 15:49
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Charłupia Mała

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: piotreksdz »

Kolego PawleW nie wycinales kata? Czemu ? Zmienia w ogole dźwięk bez wycięcia ? Jeżeli zmienię tlumik a na to się zanosi to wytne tego kata i zamowie chyba dłuższy komin. Ten na zdjęciu wyżej oddanym przez waldorfa wygląda jakoś mizernie. Czy to jest też huzar? Mógłby ktoś wrzucić fotke z długa wersja ?
PawełW
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 22.11.2014, 17:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mrozów

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: PawełW »

Nie wycinałem kata(przynajmniej na razie), gdyż zapewne wskazane było by wymienić dysze w gażnikach i filtr powietrza. Potem znaleźć zdolnego magika, co by to wszystko dobrze wyregulował - no a to znowu robią się jakieś koszta. Nie pamiętam, czy kolega herni74 to robił? Osobiście jeżdże z tą nieszczęsną puchą, bez db killer'a i bez tej blaszki z czterema otworami co można zamontować przed tłumikiem. Narazie tak latam wkoło komina i co do dźwięku całkiem ok(wiadomo zawsze mogło by być lepiej), - w dalszej trasie jeszcze nie sprawdziłem.
Awatar użytkownika
piotreksdz
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 105
Rejestracja: 26.01.2014, 15:49
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Charłupia Mała

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: piotreksdz »

To moje kolejne pytanie do Forumowiczow czy konieczne są czynności serwisowe o którym pisze wyżej PawelW w związku z wycienciem kata ?
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: herni74 »

Ja wywaliłem kata , założyłem u Zbysia huzara , nic nie regulowałem nie kombinowałem z dyszami , po prostu założyłem i pojechałem do Pamiru . Zrobiłem prawie 14 tys km i nie było żadnych problemów .
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Artek »

piotreksdz pisze:To moje kolejne pytanie do Forumowiczow czy konieczne są czynności serwisowe o którym pisze wyżej PawelW w związku z wycienciem kata ?
Masz silnik zasilany gaźnikami. Prędzej czy później będziesz musiał się zmierzyć z regulacją lub dać do warsztatu.Filtr wymienia się gdy jest uszkodzony, poważnie zabrudzony albo co 12000km. Dysze jak jest potrzeba-chcesz parę koni więcej lub inną charakterystykę pracy silnika.
Po założeniu nowego tłumika po prostu przejedź dynamicznie kilkadziesiąt km i wyłącz w miarę szybko silnik. Wykręć i obejrzyj świece. Poszukaj na necie opisu oceny spalania po wyglądzie świec i znajdziesz sam odpowiedź na nurtujące Cię pytania.
Najlepiej jak się nie znasz to zostaw oryginał i zrób sobie kurs doszkalający u szparaga.
Dominator.
PawełW
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 22.11.2014, 17:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mrozów

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: PawełW »

Wracając do filtra powietrza to nie miałem na myśli wymiany na nowy, bo stary jest stary i brudny. Chodziło mi o filtr, nazwijmy to "sportowy" lub akcesoryjny o większej przepustowości powietrza np. KN.
Skoro kolega herni74 pisze, że serducho Trampka po przebiegu prawie 14 tys. km. na Huzarze(bez ingerencji w układ dolotowy), bije nadal pięknie bez jakich kolwiek palpitacji to:
-po pierwsze primo chyba wie co mówi(wcale się nie podlizuje), - chyba nikt inny z forumowiczów nie zrobił tyle km na Huzarze,
-po drugie może Trampek, aż tak jak inne moto nie potrzebuje zaraz grzebania przy gaźnikach i filtrze pow.
Np. w Kawasaki EN500 zakładając przelotowe wydechy wcale to nie wpłyneło na osiągi(wręcz przeciwnie), dlatego teraz podchodze do tego typu zmian ostrożnie.
Awatar użytkownika
arturbasiam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 168
Rejestracja: 18.01.2014, 16:08
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Brzeg,

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: arturbasiam »

waldoorf pisze:Proszę bardzo
Obrazek

Co prawda trampek ma już nowego właściciela, którego przy okazji pozdrawiam, ale chyba nie miałby nic przeciw temu :)

Nie mam nic przeciwko :smile: , co prawda nie widziałem i nie słyszałem trampka na Huzarze, ale z LeoVince prezentuje się dobrze i brzmi zajefajnie :yaho:
Też pozdrawiam :ok:
Jawa TS350 >90'--> Suzuki GSX 1100F >95'-->Honda XL600V >98'-->Honda XL650V >03'-->R1150GS >01'--> VT125 >02' + NT1100DCT>22'
miszi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 65
Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siedlce

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: miszi »

Mały czarny zamówiony przez sklep :))
miszi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 65
Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siedlce

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: miszi »

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Tosik
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 29.06.2015, 22:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Tosik »

A ja mam pytanie, czy ktoś ma może założonego Huzara do TA 650 ze stelażami od Ostrego? Chodzi mi o to czy się mieści (mały/duży) czy trzeba coś rzeźbić dodatkowo?
Awatar użytkownika
Nemo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22.09.2011, 21:36
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Siedlce

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Nemo »

Poniżej link do fotek z Huzarem długim na moim XL 650V
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... 0tLroPWMre

Moje wrażenia po montażu w wersji z fabrycznym katem
- z dwoma db kilerami cichszy niż wydech oryginalny
- bez db kilerów dźwięk miły dla ucha, basowy do 3500 obr./min, w mieście i terenie OK
a na trasie trochę męczący (wolę z db kilerem końcowym)ale to tylko moje subiektywne
odczucia
Minusy:
- po eksploatacji 3 miesięcznej pojawiły się ogniska rdzy pod końcową nitowaną opaską
- obejma ściskana przy katalizatorze nie zdała egzaminu przed pierwszym montażem - zbyt
miękki materiał śruby, zastąpiona obejmą z wydechu samochodowego
Ocena ogólna dobra - stosunek ceny do jakości adekwatny.
Awatar użytkownika
Yarro
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 699
Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Białystok

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Yarro »

Artek pisze:
piotreksdz pisze:To moje kolejne pytanie do Forumowiczow czy konieczne są czynności serwisowe o którym pisze wyżej PawelW w związku z wycienciem kata ?
Masz silnik zasilany gaźnikami. Prędzej czy później będziesz musiał się zmierzyć z regulacją lub dać do warsztatu.Filtr wymienia się gdy jest uszkodzony, poważnie zabrudzony albo co 12000km. Dysze jak jest potrzeba-chcesz parę koni więcej lub inną charakterystykę pracy silnika.
Po założeniu nowego tłumika po prostu przejedź dynamicznie kilkadziesiąt km i wyłącz w miarę szybko silnik. Wykręć i obejrzyj świece. Poszukaj na necie opisu oceny spalania po wyglądzie świec i znajdziesz sam odpowiedź na nurtujące Cię pytania.
Najlepiej jak się nie znasz to zostaw oryginał i zrób sobie kurs doszkalający u szparaga.
Po kursie to już raczej nie będzie miał dylematów czy zmieniać na Huzara czy nie :wink:
Awatar użytkownika
Hubert
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 12.11.2014, 11:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Jarosław

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Hubert »

I ja założyłem Huzara do mojej 650 tki. Wersja 50 cm z rurą dolotową zamiast katalizatora. No i właśnie. Wszyscy piszą, że to jest bardziej tłumik dolotowy, ale znowu w instrukcji jest wyraźnie napisane, że to jest katalizator i zawiera metale szlachetne. Wycinając takie coś w aucie można zyskać parę groszy za zawartość :D Rozcinał ktoś kata z 650 tki? A wracając do tłumika to dźwięk w porównaniu do oryginału jest potężny :D Na razie przetestowałem go tylko na mieście z dbkillerem końcowym, bo przez zimę moto idzie na regulacje zaworow i gaźników. W końcu dupeczki zaczęły się za mną oglądać na ulicy, hehe :D Po przyjechaniu pod garaż głupio mi było odkręcać manetkę, bo wokoło same bloki :D Na wolnych obrotach fajnie cicho bulgota, ale jak się go wkręci to... magia. I jak tu wytrzymać przez zimę :) W 650 tce jest osłona kolektora na trzy śruby. Po wycięciu kata zostały mocowania na dwie śruby i część osłony nieładnie wygląda, bo wychodzi za kolektor. Na zdjęciu wyżej widziałem, że w 600 tce ta osłona jest zagięta w stronę wydechu. Było tak w oryginale czy we własnym zakresie trzeba ją obciąć i pospawać pod kątem?
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Dalti »

Hubert
istnieją trzy rodzaje wydechów:
refleksyjny- fabryczny-z komorami dławiące dźwięk i spaliny wydechowe (z ciśnieniem pod kolektorowym) z katalizatorem lub strumiennicą.
przelotowe – wydech zakończony tłumikiem(typ huzar)
puste -rura akustyczna połączona z wydechem i kolektorem.
i wydech z :dupa:

Jak byś miał katalizator ,to nie był by to w pełni wydech przelotowy. A jeśli nawet !to ile byś miał tego wygłuszenia 25-20cm?.
Jeszcze jedna sprawa.50 mm średnicy rury perforowanej do takiego tłumika /silnika 50PH, to za dużo.
Ciśnienie pod-kolektorowe dochodzi do zera, za szybko spaliny wychodzą i tłumik nie jest w stanie zdławić dźwięku./brak basu więcej hałasu/
To dla tego większość posiadaczy tech tłumików na starcie kupują db kilera.

Ale jak za taka cenę ?!,to nawet db p... i wygląda
Poz.
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
zbyszek
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 23.11.2015, 08:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: zbyszek »

Siema.
Widzę że Herni założył już temat więc pozwolę sobie nie zakładać nowego. Dzięki Herni!
A więc Huzar to moja marka, jako że udało mi się poszerzyć ofertę o TA 700 stwierdziłem że to dobra okazja aby się zarejestrować na forum.
Jako że jeszcze nie doszedłem jak na tym forum dodać fotki bezpośrednio z kompa, pozwolę sobie dodać link bezpośrednio do sklepu;
http://huzarexhaust.eu/pl/77-honda-xl700-transalp
W ofercie jest również kolektor pozwalający na wycięcie katalizatora, dokładnie tak samo jak w XL650

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości