Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 712
Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: HarryLey4x4 »

Nie powiem, bo dźwięk ładny. A powiedzcie jak wygląda to na przeglądach ? nikt nie miał przygody z pytaniem o homologację ?
Awatar użytkownika
Pawel1980
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Giżycko

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Pawel1980 »

...i jak to się ma wagowo w stosunku do seryjnej dwururki?
Cyryl
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 190
Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wlkp.

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Cyryl »

Nie wiem jak w trampku ale jestem pewien, że bardzo korzystnie.
U mnie w BMW r1100GS rezultat to o ile pamiętam około -5kg w stosunku do oryginału.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
zbyszek
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 23.11.2015, 08:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: zbyszek »

Hej.
Odnośnie homologacji tłumiki jej nie mają, gdyby udało kiedyś się ją uzyskać to cena tłumika wzrośnie do poziomu 800-900 zł, to wstępne szacunki ale tak to mniej więcej wygląda.
Następna rzecz odnośnie homologacji- czysto informacyjnie; to że ktoś kupi (jakiś przypadkowy)tłumik z naniesionym numerem E nie znaczy wcale że tą homologację posiada montując ten tłumik w swoim motocyklu.
Producent razem z tłumikiem wydaje certyfikat gdzie jest jasno napisane do którego modelu motocykla owa homologacja się odnosi. Więc nie nie miejcie złudzeń, kupując końcówkę wydechu powiedzmy Arrow która fabrycznie przeznaczona była do np CBR 600 a zamontujecie ją do np Hondy Transalp 650.
Znak homologacji owszem jest ale to tylko złudzenie- że ma moc prawną, jeżeli jest zamontowany w motocyklu którego nie wyszczególniono w świadectwie homologacji.
Na szczęście dla nas, w naszym kraju nie ma z tym jeszcze problemu, rozmawiałem z wieloma diagnostami, ich interesuje głośność. Jeżeli ta nie przekracza dopuszczonych norm (96dbA+2 decybele tolerancji) nie ma żadnego problemu.
Moje tłumiki spełniają ten warunek, ale z zamontowanymi obydwoma db killerami.

Odnośnie wysyłki; jest gratis dla FTA kto napisał priw poprzez forum otrzymał tłumik bez kosztów wysyłki i o nic nie trzeba było prosić, prawda błażejd84??
Jestem zarejestrowany od niedawna u Was, więc wiele tych tłumików zamówionych przez forum nie było, a gdy kupujecie poprzez sklep nie mam możliwości dać Wam rabatu, tym bardziej kiedy niema żadnego maila towarzyszącego zamówieniu.

A więc oficjalnie stwierdzam; wysyłka gratis dla Forum Transalpa przy zamówieniu poprzez priv i przelewie z góry.
Dobrego dnia.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Artek »

Zbyszek :thumbsup:
Dominator.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: zimny »

Ja niedawno zakupiłem u Zbyszka tłumik do Trampka - jeszcze nie udało mi się go zamontować ale z tego co dostałem w paczce jestem baaardzo zadowolony! :thumbsup:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
blazejd84
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 19.02.2015, 18:45
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Chojnice

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: blazejd84 »

Potwierdzam,wysyłka jest gratis.
Jesteś tym,kim chcesz być...
Awatar użytkownika
kadaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 23.11.2014, 17:04
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: kadaf »

zbyszek, świetne podsumowanie. W Polsce ok, ale zdaje się, że na wyjazd zagraniczny np. Austria trzeba już mieć seryjny lub homologowany do danego modelu? Ponoć trzepią dam dość ostro. Ma ktoś jakieś doświadczenie?

I jeszcze jedno: wiele się pojawia sprzecznych informacji o potrzebie robienia gaźników (regulacja, synchro) po założeniu przelotu. Ktoś potwierdzi lub rozwieje mit w kontekście Huzara?
Awatar użytkownika
Darek pomorze
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: GDA

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Darek pomorze »

W kontekście Huzara nie mam pojęcia,ale mogę wypowiedzieć się na temat przelotowego komina Leo vince SBK Oval .Mianowicie po założeniu owego komina do 650-ki nie było potrzeby ingerencji w gaźniki.Moto chodzi jak na fabrycznym kominie,tyle ,że o wiele lepiej brzmi, pięknie basowo pomrukuje i ciągnie od dołu dużo lepiej.Także myślę ,że na Huzarku będzie podobnie.
Awatar użytkownika
Krzychoza
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 09.12.2014, 15:55
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Krzychoza »

Pytanie do doświadczonych z Huzarami kolegów - rura łącząca tłumik z "katalizatorem" lata luźno na tymże,podczas gdy nie da się już bardziej dokręcić obejmy. Czy w rurę,w miejscu w którym ściska ją obejma,trzeba wetknąć jakąś dodatkową tulejkę albo uszczelnienie (folii aluminiowej nawinąć np) ? Kurcze miałem nadzieję,że dzisiaj posłucham mojego nowego tłumika :(
zbyszek
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 23.11.2015, 08:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: zbyszek »

Nic tam nie potrzeba, no chyba że coś pomyliłem i zrobiłem złą średnicę...
Powinno być 43 mm w miejscu połączenia. Napisz na priw jaka sytuacja, jak trzeba to poprawię.
Awatar użytkownika
arczi
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 195
Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: arczi »

Zimny, napisz ,jak już założysz, jakie są twoje wrażenia słuchowe, 40 czy 50?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: zimny »

arczi pisze:Zimny, napisz ,jak już założysz, jakie są twoje wrażenia słuchowe, 40 czy 50?
Mam 50cm tłumiczek. Zrobiłem na nim już z 400km. Generalnie jestem mega zadowolony, uzywam i blaszki i db killera. Dźwięk jest ładny, basowy i lekko agresywny. Nic nie męczy w trasie, nie straszy sąsiadów zbytnio. Co ciekawe po dobrej regulacji motocykl dostał lepszego dołu od 3 tys obr niż na serii (myślę że zasługa blaski która zmniejsza przelot i zwiększa ciśnienie w kolektorach). Regulacja składu mieszanki wyszła mi o niecałe pół obrotu więcej niż na serii.

Ile pali to nie wiem, mam to gdzieś, ważne że idzie jak zły po szutrach, jak na Trampka oczywiście :wink:

Ogólnie jestem bardzo ale to bardzo zadowolony na chwile obecną :thumbsup:

Dzięki zbyszku!

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
arczi
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 195
Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: arczi »

Uśmiecha się do mnie ten komin.Nie wiem jeszcze czy 40 jest głośniejsza, blaszka i kilery są w kompl?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Nadol »

50 będzie bardziej basowa, większa i cięższa. Możesz zawsze zapytać u źródła, czyli Zbyszka - wie jak każda wersja gra. Sam je stroił ;)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Hawk1985 »

Czytam, oglądam filmiki i coraz bardziej zastanawiam się nad wymianą seryjnego tłumika na Huzara 50tkę :)
Czy ktoś z Śląskiego bądź Małopolskiego ma zamontowaną 50tkę i wycięty katalizator w 650-tce? Chętnie bym podjechał kiedyś i posłuchał na żywo jak to gada
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Halski23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 23.07.2013, 09:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Halski23 »

A ja mam konkretne pytanie gdzie jeszcze tu nikt nie opisał tego.
Mam Trampka xl650 jeśli nawet zamówię Huzar Tłumik 50 cm i Kolektor zastępujący katalizator DECAT xl650 i wypierdzielę seryjny wraz z katalizatorem to:
1. Czy po założeniu wszystkiego jest konieczna regulacja gaźników ? :lanie:
2. Czy jest potrzebne kręcenie mieszanki mniej lub więcej ? :whip:
3. Czy w ogóle jest sens coś grzebać przy nim ? :haha:
4. Czy wsiadać i jeździć do bólu ? :zabawa: :yaho:

Bo przy oryginalnym jeździ zajebiście ;) dobrze się zabiera itp tylko jest za cichy :pob:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Nadol »

Prawdopodobnie będziesz potrzebował lekkiej regulacji mieszanki zwiększając ilość paliwa.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: zimny »

Ja bym nie ruszał puszki (katalizatora) tylko najpierw założył sam tłumik. Kiedyś sie pospieszyłem, wywaliłem tą puszkę i dałem przelot LeoVince. Efekt dźwiękowy był rewelacja ale motocykl mimo licznych regulacji stracił nieco mocy, V-Max o dobre 10-15kmh się zmniejszył.

O, znalazłem tą historię:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=14545

Zatem najpierw zmień sobie sam wydech. Ja finalnie tak zrobiłem i było najlepiej.

Co do regulacji - u mnie w XL600 śruby składu mieszanki trzeba było wykręcić po około 0,5 obrotu po założeniu Huzara. Przy czym mam db-killer i blaszkę w tłumiku. Głośność jest w sam raz i mocy chyba podobnie dosyć. Z tłumika jestem bardzo zadowolony :thumbsup:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Tłumiki Huzar MADE IN POLAND

Post autor: Hawk1985 »

Nemo pisze:Poniżej link do fotek z Huzarem długim na moim XL 650V
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... 0tLroPWMre

Moje wrażenia po montażu w wersji z fabrycznym katem
- z dwoma db kilerami cichszy niż wydech oryginalny
- bez db kilerów dźwięk miły dla ucha, basowy do 3500 obr./min, w mieście i terenie OK
a na trasie trochę męczący (wolę z db kilerem końcowym)ale to tylko moje subiektywne
odczucia
Minusy:
- po eksploatacji 3 miesięcznej pojawiły się ogniska rdzy pod końcową nitowaną opaską
- obejma ściskana przy katalizatorze nie zdała egzaminu przed pierwszym montażem - zbyt
miękki materiał śruby, zastąpiona obejmą z wydechu samochodowego
Ocena ogólna dobra - stosunek ceny do jakości adekwatny.
Poprosiłem Nemo o poprawienie fotek, podesłał mi je i pozwolił się podzielić :)

Wersja 50cm z kata
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na ostatnim zdjęciu wygląda że jest blisko kierunkowskazu :/ przytapia go?


----------------

edit:
Hubert pisze:I ja założyłem Huzara do mojej 650 tki. Wersja 50 cm z rurą dolotową zamiast katalizatora. No i właśnie. Wszyscy piszą, że to jest bardziej tłumik dolotowy, ale znowu w instrukcji jest wyraźnie napisane, że to jest katalizator i zawiera metale szlachetne. Wycinając takie coś w aucie można zyskać parę groszy za zawartość :D Rozcinał ktoś kata z 650 tki? A wracając do tłumika to dźwięk w porównaniu do oryginału jest potężny :D Na razie przetestowałem go tylko na mieście z dbkillerem końcowym, bo przez zimę moto idzie na regulacje zaworow i gaźników. W końcu dupeczki zaczęły się za mną oglądać na ulicy, hehe :D Po przyjechaniu pod garaż głupio mi było odkręcać manetkę, bo wokoło same bloki :D Na wolnych obrotach fajnie cicho bulgota, ale jak się go wkręci to... magia. I jak tu wytrzymać przez zimę :) W 650 tce jest osłona kolektora na trzy śruby. Po wycięciu kata zostały mocowania na dwie śruby i część osłony nieładnie wygląda, bo wychodzi za kolektor. Na zdjęciu wyżej widziałem, że w 600 tce ta osłona jest zagięta w stronę wydechu. Było tak w oryginale czy we własnym zakresie trzeba ją obciąć i pospawać pod kątem?
Jeszcze zdjęcia od Huberta

Wersja 50cm z wyciętym katalizatorem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość