Wymiana łożyska główki ramy.

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
paul
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 07.03.2010, 21:22
Lokalizacja: Mizerów k/Pszczyny

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: paul »

Witam, chciałbym dołozyć swoje trzy grosze do tematu łożysk. Ja ze wzgledu na ograniczone finanse trzy sezony temu przerobiłem główke ramy trapa PD06 1988 pod typowe łożyska wałeczkowe stożkowe (orginał jest o ile pamiętam nietypowy, dlatego cena jest odpowiednia , za komplet około 100zł), mnie pożądne SKF 32zł za komplet. Przeróbka polegała na przetoczeniu sztycy, aby pasowała średnica wewnętrzna ( jesli mnie pamięć nie myli to zbierałem 0,1mm) , gniazda w ramie są metryczne czyli całe milimetry więc ich nie ruszałem. Prztaczając sztyce musiałem dorobić i tulejke na wcisk do gónej półki. Cała przeróbka spisuje sie wzorowo,CZęsto zjeżdżam w teren(mieszkam na śląsku wiec hałdy przykopalniane i beskidy są na wyciągnięcie reki) ...i żadne luzy nie wyskakują. polecam pomysł dla osób, które trapem jezdza dłużej i czeka ich wymiana łożysk, pozdrawiam Paul
grzegorzh
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 221
Rejestracja: 03.11.2008, 14:45

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: grzegorzh »

paul pisze:Witam, chciałbym dołozyć swoje trzy grosze do tematu łożysk. Ja ze wzgledu na ograniczone finanse trzy sezony temu przerobiłem główke ramy trapa PD06 1988 pod typowe łożyska wałeczkowe stożkowe (orginał jest o ile pamiętam nietypowy, dlatego cena jest odpowiednia , za komplet około 100zł), mnie pożądne SKF 32zł za komplet. Przeróbka polegała na przetoczeniu sztycy, aby pasowała średnica wewnętrzna ( jesli mnie pamięć nie myli to zbierałem 0,1mm) , gniazda w ramie są metryczne czyli całe milimetry więc ich nie ruszałem. Prztaczając sztyce musiałem dorobić i tulejke na wcisk do gónej półki. Cała przeróbka spisuje sie wzorowo,CZęsto zjeżdżam w teren(mieszkam na śląsku wiec hałdy przykopalniane i beskidy są na wyciągnięcie reki) ...i żadne luzy nie wyskakują. polecam pomysł dla osób, które trapem jezdza dłużej i czeka ich wymiana łożysk, pozdrawiam Paul
Takie przeróbki mają swoje wady.
1. Jak ktoś nie ma dostępu do taniego tokarza/ślusarza, to koszt przeróbki może być droższy niż komplet łożysk.
2. Traci się na typowości motocykla. Zamiast iść do sklepu i kupić łożyska do TA z danym VINem, musi się wiedzieć i pamiętać o zastosowanych łożyskach.
paul
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 07.03.2010, 21:22
Lokalizacja: Mizerów k/Pszczyny

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: paul »

Ta przeróbka została wykonana przez tokarza w czasie przerwy śniadaniowej, myśle wiec za koszty robocizny to ok 30, no może 40zł, a jaka frajda że sie nie dało imperjalistom zarobić, tylko wspiera lokalnych
Bartass
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 252
Rejestracja: 25.11.2009, 07:35

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Bartass »

Chciałbym dopytać ostatecznie..
Zatem łożyska do główki ramy do Trampków PD06 są takie same niezależnie od rocznika?
Zatem, pytając w sklepie należy poprosić o 2 łożyska stożkowo- oporowe o wymiarach 26x47x15 + uszczelniacze (jaki rozmiar?). Na stronie FR jest jeszcze to: "roulement Birh Racing 411402 quantité 2"- są to uszczelniacze czy co?
Bartass
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 252
Rejestracja: 25.11.2009, 07:35

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Bartass »

No chłopaki pomóżcie :thanks: jutro do 12 musiałbym zamówić, żeby na sobotę było wszystko... :resp:
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: torak »

Jeśli pójdziesz do sklepu łożyskowego to gwarantuję tobie że nie dostaniesz uszczelniaczy. Poza tym dwa łożyska kosztować będą nie wiele mniej niż komplet z uszczelniaczami. Ja znalazłem za coś k.80 zł. za 2 łożyska gdy komplet coś ok.130.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
Bartass
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 252
Rejestracja: 25.11.2009, 07:35

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Bartass »

No właśnie nie jest to zwykły sklep ;) To jakie mają być te uszczelniacze? Tutaj różnica jest taka, że miałbym to poprostu na miejscu od ręki bez czekania na pocztę :)
Uszczelniacze to zapewne nr 1 i 2 z rysunku (schamat chyba XL 650):

Obrazek
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 778
Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wyszków

Łożysko główki ramy

Post autor: krzysimirn »

Hej
Musze wymienić łożyska główki ramy, przypatruję się jakie kupić i z tego co widzę w LARSONIE mają łożyska gdzie w opisie widnieje
"W odróżnieniu od łożysk oryginalnych (kulkowych) stosowane są tu łożyska stożkowe, które zdecydowanie lepiej rozkładają pojawiające się w główce ramy obciążenia"
- i tu pytanie czy faktycznie lepiej kupić stożkowe czy szukać czegoś co jest montowane oryginalnie w tym miejscu (kulkowe) ??
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 778
Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wyszków

Re: Łożysko główki ramy

Post autor: krzysimirn »

szukać umiem, ten temat przeczytałem sobie , i bez obrazy ale skoro wskazujesz mi link do odpowiedzi to przeczytaj o co pytam, zobacz co wskazujesz jako odpowiedź bo jakbym nie patrzył to odpowiedzi tam nie ma. i niepotrzebnie własnie w ten sposób robi się temat rzeka zamiast otrzymać konkretną odpowiedź. To że ktoś zastosował jedne a ktoś inne to nie jest odpowiedz. Ja wyraźnie pytam czy stożkowe są faktycznie lepsze niż oryginały - chodzi mi o odpowiedź techniczną czy tak jest i dlaczego skoro w oryginale są inne. Łożyska stożkowe to nie wymysł ostatnich 2-3 lat tylko są znane o wiele dłużej więc może jest jakiś konkretny powód że honda stosuje kulkowe a nie stożkowe.
Awatar użytkownika
jacoo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1891
Rejestracja: 16.09.2009, 18:11
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków/Zakopane

Re: Łożysko główki ramy

Post autor: jacoo »

tylko stożek...na nim mozesz kasowac luz...a na kulce może być problem.

ale niech sie wypowiedzą znawcy.
rystakpa.

Jazda na motocyklu jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można robić w ubraniu.
xl600v -->DL650-->XT660Z-->
Obecnie: XL700 VA
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: Łożysko główki ramy

Post autor: torak »

Kiedyś była o tym dysputa i wyłonił się argument że przy stożkowych jest większa powierzchnia przylegania a więc i mniejsze siły punktowo działające na bieżnię łożyska. Mówiąc krótko, są trwalsze.
jacoo pisze:tylko stożek...na nim mozesz kasowac luz...a na kulce może być problem.
to dodatkowy argument.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
Awatar użytkownika
mmax
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 13.08.2009, 21:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Łódź, Ujazd, Tomaszów...

Re: Łożysko główki ramy

Post autor: mmax »

Stożkowe i tylko stożkowe...
Większa powierzchnia styku z bieżnią.
Kasowanie luzu.

Moderator proszony o dostosowanie nazwy tematu i wywalenie bitej piany.
...wymiana wałków zdawczych i wszystkie inne niewykonalne naprawy...
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Łożysko główki ramy

Post autor: szparag »

Tylko stożkowe, kulki to tragedia i zwykła oszczędność ze strony pana Hondy :)
Jak potrzebujesz to napisz na priv, powinienem takowe mieć.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Driverd2 »

Szkoda że zdjęcia wcięło bo właśnie chciałem sobie przejrzeć i zadecydować czy płacić znajomemu 80zł za wymianę czy podjąć się samemu, choć przeraża mnie wizja rozkręcania całego przodu ale chyba kiedyś musi być ten pierwszy raz jak i z glebą. Ma ktoś te zdjęcia na picassa albo coś w tym rodzaju? Bo te z początku wątku ktoś już usunął.
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: pałeł »

wybić stare bieżnię może być ciężko
ale w sumie to nic trudnego
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Driverd2 »

Czy w każdej 600-ce jest takie samo łożysko główki ramy? Bo na początku tego wątku jest podany symbol REA-RSSH902R rocznik mam 94-95, czy lepiej do larssona i kupić zestaw za 103zł z tymi podkładkami gumowo metalowymi? Szukam w haynesie ale znaleźć nie mogę.
Awatar użytkownika
mmax
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 13.08.2009, 21:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Łódź, Ujazd, Tomaszów...

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: mmax »

kup se zestaw, nie kombinuj.
...wymiana wałków zdawczych i wszystkie inne niewykonalne naprawy...
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Daniel 87 »

drajverku :) pisałeś , odpowiedziałem. Kup zestaw jak pisze mmax, masz komplet, nie oszczędzaj zapłać parę groszy więcej a będziesz zadowolony
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Cynciu »

Jak już pisałem w innym wątku, trampki w wigilię mówią ludzkim głosem i opowiadają co je boli.
Mój najpierw powiedział, że ma luz na główce ramy. Luz zlikwidowałem a on mi mówi tak jak na filmiku:
Obrazek
myślę - kurde, czemu nie mówiłeś od razu, że masz łożyska do wymiany. Nie chciałem się z nim jednak kłócić i wymieniłem co należy.
Zdemontowana bieżnia wyglądała tak:
Obrazek
Bieżnia odciśnięta idealnie jak do jazdy na wprost. Efekt po dociągnięciu łożyska był taki, że moto fajnie jechało na wprost gdy chciałem skręcić, moto nie chciało, gdy chciałem bardziej moto waliło się w zakręt.

Ale, jako, że to dział zrób to sam, przechodzę do rzeczy
Każdy ma swoje knify na wykonanie pewnych czynności, więc pokażę i swoje. W odróżnieniu od poprzedników nie zdejmowałem błotnika. Nieco inne miałem również podejście do wybijania bieżni.
Na początek zakupy:
Łożyska
Obrazek
i przy okazji skarpetki
Obrazek
Po kolei wygląda to mniej więcej tak:
Odkręcamy zacisk hamulca 2 śruby, klucz 12
Obrazek
Odkręcamy mocowanie przewodu hamulcowego przy ladze i dolnej półce, 2 śruby, klucz 8
Obrazek
Zdejmujemy zacisk i podwieszamy by nie wisiał na przewodzie. Tu sprawdzają się gmole Henego
Obrazek
Odkręcamy osłonę dolnej półki, 2 wkręty na śrubokręt +
Obrazek
Odkręcamy oś koła i zdejmujemy koło przednie, 4 nakrętki - klucz 8, oś klucz 17 oczkowy
:drinking:
Odkręcamy zaciski lag z półce dolnej i górnej, po cztery śruby, klucz 12
Obrazek
Lagi ślicznie wychodzą
Obrazek
Obrazek
Teraz od góry.
Odkręcamy kierownicę 4 śruby klucz 12
Obrazek
Odkręcamy puszkę elektryczną 1 x 12 a z drógiej strony uchwyt przewodów mocowany do górnej półki
Obrazek
Zdjętą kierownicę podwiązałem sznurem do szyby aby nie przeszkadzała
Kluczem 30 odkręcamy górną półkę, zdejmujemy podkładkę i całą półkę
Obrazek
Pobijakiem lub kluczem hakowym odkręcamy nakrętkę i wychodzi nam dolna półka.
Teraz pierwszy etap zabawy. Wybijanie łożyska. Wystarczy niezbyt ostry przecinak
Obrazek
i jakiś wybijak
Obrazek
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki.
Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach wpadłem na szybki sposób wysunięcia bieżni.
Narzędzia:
Obrazek
Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi :lol:
Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.
Obrazek
W międzyczasie proponuję dolną półkę i bieżnie wrzucić do zamrażarki.
Później nabijamy nowe bieżnie i dobijamy starymi (jak w poprzednich opisach)
Ostrożnie nabijamy nowe łożysko Ja robiłem to pobijakiem ale jest duże ryzyko uszkodzenia łożyska. Nie zapominamy o nowej uszczelce. Wklejam fotkę francuza bo myk z rurką jest o niebo lepszy.
Obrazek
Bardzo dokładnie smarujemy smarem stałym bieżnie i łożyska. Ja przez 5 minut wciskałem paluchem smar pomiędzy rolki łożyska.
Dolną półkę wkładamy z powrotem,
pchamy jeszcze smaru, łożysko od góry, smar, uszczelka, nakrętka na klucz hakowy
Obrazek
Teraz przyszła pora na skarpetki ale to jest nie w temacie.

Dalej składamy wszystko w odwrotnej kolejności
półka górna, wkładamy lagi i skręcamy, kierownica, skrzynka elektryczna, przewody
i dół motorka.......
proste jak drut
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Dłubacz »

Brawo Cynciu! :thumbsup:

Przejrzysta i wyczerpująca instrukcja :resp: .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości