Wymiana łożyska główki ramy.
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Witam, chciałbym dołozyć swoje trzy grosze do tematu łożysk. Ja ze wzgledu na ograniczone finanse trzy sezony temu przerobiłem główke ramy trapa PD06 1988 pod typowe łożyska wałeczkowe stożkowe (orginał jest o ile pamiętam nietypowy, dlatego cena jest odpowiednia , za komplet około 100zł), mnie pożądne SKF 32zł za komplet. Przeróbka polegała na przetoczeniu sztycy, aby pasowała średnica wewnętrzna ( jesli mnie pamięć nie myli to zbierałem 0,1mm) , gniazda w ramie są metryczne czyli całe milimetry więc ich nie ruszałem. Prztaczając sztyce musiałem dorobić i tulejke na wcisk do gónej półki. Cała przeróbka spisuje sie wzorowo,CZęsto zjeżdżam w teren(mieszkam na śląsku wiec hałdy przykopalniane i beskidy są na wyciągnięcie reki) ...i żadne luzy nie wyskakują. polecam pomysł dla osób, które trapem jezdza dłużej i czeka ich wymiana łożysk, pozdrawiam Paul
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Takie przeróbki mają swoje wady.paul pisze:Witam, chciałbym dołozyć swoje trzy grosze do tematu łożysk. Ja ze wzgledu na ograniczone finanse trzy sezony temu przerobiłem główke ramy trapa PD06 1988 pod typowe łożyska wałeczkowe stożkowe (orginał jest o ile pamiętam nietypowy, dlatego cena jest odpowiednia , za komplet około 100zł), mnie pożądne SKF 32zł za komplet. Przeróbka polegała na przetoczeniu sztycy, aby pasowała średnica wewnętrzna ( jesli mnie pamięć nie myli to zbierałem 0,1mm) , gniazda w ramie są metryczne czyli całe milimetry więc ich nie ruszałem. Prztaczając sztyce musiałem dorobić i tulejke na wcisk do gónej półki. Cała przeróbka spisuje sie wzorowo,CZęsto zjeżdżam w teren(mieszkam na śląsku wiec hałdy przykopalniane i beskidy są na wyciągnięcie reki) ...i żadne luzy nie wyskakują. polecam pomysł dla osób, które trapem jezdza dłużej i czeka ich wymiana łożysk, pozdrawiam Paul
1. Jak ktoś nie ma dostępu do taniego tokarza/ślusarza, to koszt przeróbki może być droższy niż komplet łożysk.
2. Traci się na typowości motocykla. Zamiast iść do sklepu i kupić łożyska do TA z danym VINem, musi się wiedzieć i pamiętać o zastosowanych łożyskach.
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Ta przeróbka została wykonana przez tokarza w czasie przerwy śniadaniowej, myśle wiec za koszty robocizny to ok 30, no może 40zł, a jaka frajda że sie nie dało imperjalistom zarobić, tylko wspiera lokalnych
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Chciałbym dopytać ostatecznie..
Zatem łożyska do główki ramy do Trampków PD06 są takie same niezależnie od rocznika?
Zatem, pytając w sklepie należy poprosić o 2 łożyska stożkowo- oporowe o wymiarach 26x47x15 + uszczelniacze (jaki rozmiar?). Na stronie FR jest jeszcze to: "roulement Birh Racing 411402 quantité 2"- są to uszczelniacze czy co?
Zatem łożyska do główki ramy do Trampków PD06 są takie same niezależnie od rocznika?
Zatem, pytając w sklepie należy poprosić o 2 łożyska stożkowo- oporowe o wymiarach 26x47x15 + uszczelniacze (jaki rozmiar?). Na stronie FR jest jeszcze to: "roulement Birh Racing 411402 quantité 2"- są to uszczelniacze czy co?
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
No chłopaki pomóżcie jutro do 12 musiałbym zamówić, żeby na sobotę było wszystko...
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Jeśli pójdziesz do sklepu łożyskowego to gwarantuję tobie że nie dostaniesz uszczelniaczy. Poza tym dwa łożyska kosztować będą nie wiele mniej niż komplet z uszczelniaczami. Ja znalazłem za coś k.80 zł. za 2 łożyska gdy komplet coś ok.130.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Łożysko główki ramy
Hej
Musze wymienić łożyska główki ramy, przypatruję się jakie kupić i z tego co widzę w LARSONIE mają łożyska gdzie w opisie widnieje
"W odróżnieniu od łożysk oryginalnych (kulkowych) stosowane są tu łożyska stożkowe, które zdecydowanie lepiej rozkładają pojawiające się w główce ramy obciążenia"
- i tu pytanie czy faktycznie lepiej kupić stożkowe czy szukać czegoś co jest montowane oryginalnie w tym miejscu (kulkowe) ??
Musze wymienić łożyska główki ramy, przypatruję się jakie kupić i z tego co widzę w LARSONIE mają łożyska gdzie w opisie widnieje
"W odróżnieniu od łożysk oryginalnych (kulkowych) stosowane są tu łożyska stożkowe, które zdecydowanie lepiej rozkładają pojawiające się w główce ramy obciążenia"
- i tu pytanie czy faktycznie lepiej kupić stożkowe czy szukać czegoś co jest montowane oryginalnie w tym miejscu (kulkowe) ??
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Łożysko główki ramy
szukać umiem, ten temat przeczytałem sobie , i bez obrazy ale skoro wskazujesz mi link do odpowiedzi to przeczytaj o co pytam, zobacz co wskazujesz jako odpowiedź bo jakbym nie patrzył to odpowiedzi tam nie ma. i niepotrzebnie własnie w ten sposób robi się temat rzeka zamiast otrzymać konkretną odpowiedź. To że ktoś zastosował jedne a ktoś inne to nie jest odpowiedz. Ja wyraźnie pytam czy stożkowe są faktycznie lepsze niż oryginały - chodzi mi o odpowiedź techniczną czy tak jest i dlaczego skoro w oryginale są inne. Łożyska stożkowe to nie wymysł ostatnich 2-3 lat tylko są znane o wiele dłużej więc może jest jakiś konkretny powód że honda stosuje kulkowe a nie stożkowe.
- jacoo
- szorujący kolanami
- Posty: 1891
- Rejestracja: 16.09.2009, 18:11
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków/Zakopane
Re: Łożysko główki ramy
tylko stożek...na nim mozesz kasowac luz...a na kulce może być problem.
ale niech sie wypowiedzą znawcy.
ale niech sie wypowiedzą znawcy.
rystakpa.
Jazda na motocyklu jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można robić w ubraniu.
xl600v -->DL650-->XT660Z-->
Obecnie: XL700 VA
Jazda na motocyklu jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można robić w ubraniu.
xl600v -->DL650-->XT660Z-->
Obecnie: XL700 VA
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Łożysko główki ramy
Kiedyś była o tym dysputa i wyłonił się argument że przy stożkowych jest większa powierzchnia przylegania a więc i mniejsze siły punktowo działające na bieżnię łożyska. Mówiąc krótko, są trwalsze.
to dodatkowy argument.jacoo pisze:tylko stożek...na nim mozesz kasowac luz...a na kulce może być problem.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- mmax
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 13.08.2009, 21:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Łódź, Ujazd, Tomaszów...
Re: Łożysko główki ramy
Stożkowe i tylko stożkowe...
Większa powierzchnia styku z bieżnią.
Kasowanie luzu.
Moderator proszony o dostosowanie nazwy tematu i wywalenie bitej piany.
Większa powierzchnia styku z bieżnią.
Kasowanie luzu.
Moderator proszony o dostosowanie nazwy tematu i wywalenie bitej piany.
...wymiana wałków zdawczych i wszystkie inne niewykonalne naprawy...
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Łożysko główki ramy
Tylko stożkowe, kulki to tragedia i zwykła oszczędność ze strony pana Hondy :)
Jak potrzebujesz to napisz na priv, powinienem takowe mieć.
Pozdrawiam
Jak potrzebujesz to napisz na priv, powinienem takowe mieć.
Pozdrawiam
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Szkoda że zdjęcia wcięło bo właśnie chciałem sobie przejrzeć i zadecydować czy płacić znajomemu 80zł za wymianę czy podjąć się samemu, choć przeraża mnie wizja rozkręcania całego przodu ale chyba kiedyś musi być ten pierwszy raz jak i z glebą. Ma ktoś te zdjęcia na picassa albo coś w tym rodzaju? Bo te z początku wątku ktoś już usunął.
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
wybić stare bieżnię może być ciężko
ale w sumie to nic trudnego
ale w sumie to nic trudnego
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Czy w każdej 600-ce jest takie samo łożysko główki ramy? Bo na początku tego wątku jest podany symbol REA-RSSH902R rocznik mam 94-95, czy lepiej do larssona i kupić zestaw za 103zł z tymi podkładkami gumowo metalowymi? Szukam w haynesie ale znaleźć nie mogę.
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
- mmax
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 13.08.2009, 21:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Łódź, Ujazd, Tomaszów...
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
kup se zestaw, nie kombinuj.
...wymiana wałków zdawczych i wszystkie inne niewykonalne naprawy...
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
drajverku pisałeś , odpowiedziałem. Kup zestaw jak pisze mmax, masz komplet, nie oszczędzaj zapłać parę groszy więcej a będziesz zadowolony
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
-
- przycierający rafki
- Posty: 1285
- Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Jak już pisałem w innym wątku, trampki w wigilię mówią ludzkim głosem i opowiadają co je boli.
Mój najpierw powiedział, że ma luz na główce ramy. Luz zlikwidowałem a on mi mówi tak jak na filmiku:
myślę - kurde, czemu nie mówiłeś od razu, że masz łożyska do wymiany. Nie chciałem się z nim jednak kłócić i wymieniłem co należy.
Zdemontowana bieżnia wyglądała tak:
Bieżnia odciśnięta idealnie jak do jazdy na wprost. Efekt po dociągnięciu łożyska był taki, że moto fajnie jechało na wprost gdy chciałem skręcić, moto nie chciało, gdy chciałem bardziej moto waliło się w zakręt.
Ale, jako, że to dział zrób to sam, przechodzę do rzeczy
Każdy ma swoje knify na wykonanie pewnych czynności, więc pokażę i swoje. W odróżnieniu od poprzedników nie zdejmowałem błotnika. Nieco inne miałem również podejście do wybijania bieżni.
Na początek zakupy:
Łożyska
i przy okazji skarpetki
Po kolei wygląda to mniej więcej tak:
Odkręcamy zacisk hamulca 2 śruby, klucz 12
Odkręcamy mocowanie przewodu hamulcowego przy ladze i dolnej półce, 2 śruby, klucz 8
Zdejmujemy zacisk i podwieszamy by nie wisiał na przewodzie. Tu sprawdzają się gmole Henego
Odkręcamy osłonę dolnej półki, 2 wkręty na śrubokręt +
Odkręcamy oś koła i zdejmujemy koło przednie, 4 nakrętki - klucz 8, oś klucz 17 oczkowy
Odkręcamy zaciski lag z półce dolnej i górnej, po cztery śruby, klucz 12
Lagi ślicznie wychodzą
Teraz od góry.
Odkręcamy kierownicę 4 śruby klucz 12
Odkręcamy puszkę elektryczną 1 x 12 a z drógiej strony uchwyt przewodów mocowany do górnej półki
Zdjętą kierownicę podwiązałem sznurem do szyby aby nie przeszkadzała
Kluczem 30 odkręcamy górną półkę, zdejmujemy podkładkę i całą półkę
Pobijakiem lub kluczem hakowym odkręcamy nakrętkę i wychodzi nam dolna półka.
Teraz pierwszy etap zabawy. Wybijanie łożyska. Wystarczy niezbyt ostry przecinak
i jakiś wybijak
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki.
Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach wpadłem na szybki sposób wysunięcia bieżni.
Narzędzia:
Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi
Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.
W międzyczasie proponuję dolną półkę i bieżnie wrzucić do zamrażarki.
Później nabijamy nowe bieżnie i dobijamy starymi (jak w poprzednich opisach)
Ostrożnie nabijamy nowe łożysko Ja robiłem to pobijakiem ale jest duże ryzyko uszkodzenia łożyska. Nie zapominamy o nowej uszczelce. Wklejam fotkę francuza bo myk z rurką jest o niebo lepszy.
Bardzo dokładnie smarujemy smarem stałym bieżnie i łożyska. Ja przez 5 minut wciskałem paluchem smar pomiędzy rolki łożyska.
Dolną półkę wkładamy z powrotem,
pchamy jeszcze smaru, łożysko od góry, smar, uszczelka, nakrętka na klucz hakowy
Teraz przyszła pora na skarpetki ale to jest nie w temacie.
Dalej składamy wszystko w odwrotnej kolejności
półka górna, wkładamy lagi i skręcamy, kierownica, skrzynka elektryczna, przewody
i dół motorka.......
proste jak drut
Mój najpierw powiedział, że ma luz na główce ramy. Luz zlikwidowałem a on mi mówi tak jak na filmiku:
myślę - kurde, czemu nie mówiłeś od razu, że masz łożyska do wymiany. Nie chciałem się z nim jednak kłócić i wymieniłem co należy.
Zdemontowana bieżnia wyglądała tak:
Bieżnia odciśnięta idealnie jak do jazdy na wprost. Efekt po dociągnięciu łożyska był taki, że moto fajnie jechało na wprost gdy chciałem skręcić, moto nie chciało, gdy chciałem bardziej moto waliło się w zakręt.
Ale, jako, że to dział zrób to sam, przechodzę do rzeczy
Każdy ma swoje knify na wykonanie pewnych czynności, więc pokażę i swoje. W odróżnieniu od poprzedników nie zdejmowałem błotnika. Nieco inne miałem również podejście do wybijania bieżni.
Na początek zakupy:
Łożyska
i przy okazji skarpetki
Po kolei wygląda to mniej więcej tak:
Odkręcamy zacisk hamulca 2 śruby, klucz 12
Odkręcamy mocowanie przewodu hamulcowego przy ladze i dolnej półce, 2 śruby, klucz 8
Zdejmujemy zacisk i podwieszamy by nie wisiał na przewodzie. Tu sprawdzają się gmole Henego
Odkręcamy osłonę dolnej półki, 2 wkręty na śrubokręt +
Odkręcamy oś koła i zdejmujemy koło przednie, 4 nakrętki - klucz 8, oś klucz 17 oczkowy
Odkręcamy zaciski lag z półce dolnej i górnej, po cztery śruby, klucz 12
Lagi ślicznie wychodzą
Teraz od góry.
Odkręcamy kierownicę 4 śruby klucz 12
Odkręcamy puszkę elektryczną 1 x 12 a z drógiej strony uchwyt przewodów mocowany do górnej półki
Zdjętą kierownicę podwiązałem sznurem do szyby aby nie przeszkadzała
Kluczem 30 odkręcamy górną półkę, zdejmujemy podkładkę i całą półkę
Pobijakiem lub kluczem hakowym odkręcamy nakrętkę i wychodzi nam dolna półka.
Teraz pierwszy etap zabawy. Wybijanie łożyska. Wystarczy niezbyt ostry przecinak
i jakiś wybijak
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki.
Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach wpadłem na szybki sposób wysunięcia bieżni.
Narzędzia:
Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi
Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.
W międzyczasie proponuję dolną półkę i bieżnie wrzucić do zamrażarki.
Później nabijamy nowe bieżnie i dobijamy starymi (jak w poprzednich opisach)
Ostrożnie nabijamy nowe łożysko Ja robiłem to pobijakiem ale jest duże ryzyko uszkodzenia łożyska. Nie zapominamy o nowej uszczelce. Wklejam fotkę francuza bo myk z rurką jest o niebo lepszy.
Bardzo dokładnie smarujemy smarem stałym bieżnie i łożyska. Ja przez 5 minut wciskałem paluchem smar pomiędzy rolki łożyska.
Dolną półkę wkładamy z powrotem,
pchamy jeszcze smaru, łożysko od góry, smar, uszczelka, nakrętka na klucz hakowy
Teraz przyszła pora na skarpetki ale to jest nie w temacie.
Dalej składamy wszystko w odwrotnej kolejności
półka górna, wkładamy lagi i skręcamy, kierownica, skrzynka elektryczna, przewody
i dół motorka.......
proste jak drut
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
[ Julian Tuwim ]
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska główki ramy.
Brawo Cynciu!
Przejrzysta i wyczerpująca instrukcja .
Przejrzysta i wyczerpująca instrukcja .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości