Strona 2 z 2

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 03.12.2012, 22:02
autor: pałeł
ja poszyłem w inna stronę zmieniłem kiere na fatbara :)
i założyłem osłone alu z rd03 mocno zmodyfikowana
i teraz uwaga wyrzuciłem gmole
motocykl po położeniu na czym kolwiek opiera osłona i kierownica więcej cudów nie trzeba :) ale tu już każdy myśli inaczej :D)

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 03.12.2012, 22:24
autor: ostry
Wszystko zależy gdzie, jak i po jakim podłożu najczęściej latamy.
Ja też miałem osłonę alu od rd 03 ale Ty pałeł akurat latasz na motogodziny i na krótkich odcinkach i ze wścieklokami więc Twoja opinia raczej odosobniona będzie. Większość z nas używa Trampków w innych proporcjach i nie tak ekstremalnie.
W gmolach do 700-tki będzie trochę inaczej to rozwiązane. Lepiej chroniony dół , zobaczymy czy kosztem góry, czy możliwości mocowania bagaży, czy może uda się ponownie wykreować jakiś kompromis pomiędzy wyglądem a skutecznym działaniem. Bo nie w planach mam robić klatki bezpieczeństwa, motocykl musi jeszcze wyglądać.
Każdą opinię staram się zawsze brać pod uwagę.

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 04.12.2012, 16:47
autor: andy237
KLOSZ pisze:
krzysimirn pisze:..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)
Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)
Możesz zakładać, się da :grin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tutaj model 650

Obrazek
Obrazek

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 08.02.2013, 22:58
autor: Siwy Koń
andy237 pisze:
KLOSZ pisze:
krzysimirn pisze:..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)
Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)
Możesz zakładać, się da :grin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tutaj model 650

Obrazek
Obrazek
Fajne fotki, przedstawiające wzorowe TA do jazdy po szutrach polskich. Ponieważ Dandy poleca gmole Ostrego zdecydowałem się na jego rozwiązanie. Ale mam pytanie pytanie: czy mocowanie do ramy przeżyło grawiejkę?

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 09.03.2017, 22:27
autor: Siwy Koń
Odpowiedź na Moje pytanie napiszę na podstawie Swojego doświadczenia po kilku latach jazdy RUS, UA, KZ, KIZ, BY.
Tak, gmole wytrzymały "szlif" po grawiejce. :)

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 03.10.2018, 10:48
autor: Bino
No i ja zacząłem kombinować Givi plus Ostry :grin: . Muszę jeszcze rozkminić dół. Chodzi o to żeby było to demontowalne. Owiewki można bez większego problemu zdemontować bez ściągania gmoli. Fotki jak będą się prezentować na gotowo będą później. Duży serwis przedemną jeszcze. A czasu jak na lekarstwo niestety.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/3f02df442b45a669
https://www.fotosik.pl/zdjecie/22be91c75775af6d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8cf9c626d56e8a67

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 04.10.2018, 12:23
autor: ural2

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 04.10.2018, 19:12
autor: old1977
ural2 pisze:A to moja kombinacja gmoli.

https://images90.fotosik.pl/42/0b7b3631c93972e8.jpg
wydaje mi się że nie do końca spełni to swoje zadanie,bo przy szlifie lewy górny róg może uszkodzić plastiki i pałąk lewy jest na wysokości pokrywy zaworów a tam tylko dwie liche szpileczki.

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 05.10.2018, 09:27
autor: ural2
Jest szansa, że tak może się stać. Nie bardzo mam pomysł gdzie to mocowanie przyczepić tak żeby nie kolidowało z nogami. Idzie zima coś będę dumał. Podpowiedzi mile widziane:)

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 05.10.2018, 10:50
autor: ostry
ural2 pisze:A to moja kombinacja gmoli.

https://images90.fotosik.pl/42/0b7b3631c93972e8.jpg
Co prawda te gmole nie ode mnie :wink: ale z tego co pamiętam to ural2 miałeś kiedyś w 650-tce te z tytułu tego tematu.
Natomiast co do tych które zrobiłeś do swojej 600-tki ( swoją drogą fajnej i jeszcze wahacz od AT trzeba by wsadzić ) , to aż tak wysokie gmole nie są potrzebne w tym modelu. Zastosowałeś zdaje się ramki od stelaży tylnych. O ile punkty mocowań są jak najbardziej ok, to jednak wysokość gmoli tworzy dużą dźwignię. Na Twoim miejscu zrobiłbym niżej a szerzej . Z nogami nie będzie nic kolidować. Też mam tak zrobione tylne mocowanie do ramy. To bardzo dobre i niekolidujące z nogami rozwiązanie. Gmole w mojej wydumce z 600-tki przeszły mocne testy włącznie z dużym uderzeniem i ślizgiem po asfalcie. Jest kilka elementów które trzeba spełnić aby gmole zdały egzamin będąc jednocześnie ergonomiczne i bezpieczne dla kierującego. Jednak podstawa to punkty mocowań do ramy. Tutaj jest ok. Choć nie wiem czy robiłeś to "na sztywno" z przodu, czy jest tam coś co pochłania energię przy uderzeniu.

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 05.10.2018, 14:47
autor: Wojtec
Ostry, nie mógłbyś wymyślić jakiś dodatkowo montowanych cud uchwytów do tylnich stelaży, żeby pasażer miał czego się trzymać łapkami w czasie jazdy?
Jeśli nie do stelaży , to może jakieś same -niezależne.
Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi.

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

: 06.10.2018, 15:20
autor: ostry
Wiadomo, wiadomo. Co prawda jeżdżę solo ale faktycznie w starszych pd 06 brakuje tych uchwytów, choćby do przestawiania motocykla z miejsca na miejsce. Również tego potrzebuję ale przypominam sobie o tym właśnie tylko w tych szczególnych momentach :lol: . Da się zrobić :thumbsup: .