MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: pałeł »

ja poszyłem w inna stronę zmieniłem kiere na fatbara :)
i założyłem osłone alu z rd03 mocno zmodyfikowana
i teraz uwaga wyrzuciłem gmole
motocykl po położeniu na czym kolwiek opiera osłona i kierownica więcej cudów nie trzeba :) ale tu już każdy myśli inaczej :D)
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: ostry »

Wszystko zależy gdzie, jak i po jakim podłożu najczęściej latamy.
Ja też miałem osłonę alu od rd 03 ale Ty pałeł akurat latasz na motogodziny i na krótkich odcinkach i ze wścieklokami więc Twoja opinia raczej odosobniona będzie. Większość z nas używa Trampków w innych proporcjach i nie tak ekstremalnie.
W gmolach do 700-tki będzie trochę inaczej to rozwiązane. Lepiej chroniony dół , zobaczymy czy kosztem góry, czy możliwości mocowania bagaży, czy może uda się ponownie wykreować jakiś kompromis pomiędzy wyglądem a skutecznym działaniem. Bo nie w planach mam robić klatki bezpieczeństwa, motocykl musi jeszcze wyglądać.
Każdą opinię staram się zawsze brać pod uwagę.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: andy237 »

KLOSZ pisze:
krzysimirn pisze:..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)
Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)
Możesz zakładać, się da :grin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tutaj model 650

Obrazek
Obrazek
Siwy Koń
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 05.02.2013, 15:54
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: Siwy Koń »

andy237 pisze:
KLOSZ pisze:
krzysimirn pisze:..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)
Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)
Możesz zakładać, się da :grin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tutaj model 650

Obrazek
Obrazek
Fajne fotki, przedstawiające wzorowe TA do jazdy po szutrach polskich. Ponieważ Dandy poleca gmole Ostrego zdecydowałem się na jego rozwiązanie. Ale mam pytanie pytanie: czy mocowanie do ramy przeżyło grawiejkę?
Siwy Koń
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 05.02.2013, 15:54
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: Siwy Koń »

Odpowiedź na Moje pytanie napiszę na podstawie Swojego doświadczenia po kilku latach jazdy RUS, UA, KZ, KIZ, BY.
Tak, gmole wytrzymały "szlif" po grawiejce. :)
Awatar użytkownika
Bino
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 19.07.2009, 20:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: GS, GSL, GKA..

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: Bino »

No i ja zacząłem kombinować Givi plus Ostry :grin: . Muszę jeszcze rozkminić dół. Chodzi o to żeby było to demontowalne. Owiewki można bez większego problemu zdemontować bez ściągania gmoli. Fotki jak będą się prezentować na gotowo będą później. Duży serwis przedemną jeszcze. A czasu jak na lekarstwo niestety.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/3f02df442b45a669
https://www.fotosik.pl/zdjecie/22be91c75775af6d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8cf9c626d56e8a67
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: ural2 »

Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: old1977 »

ural2 pisze:A to moja kombinacja gmoli.

https://images90.fotosik.pl/42/0b7b3631c93972e8.jpg
wydaje mi się że nie do końca spełni to swoje zadanie,bo przy szlifie lewy górny róg może uszkodzić plastiki i pałąk lewy jest na wysokości pokrywy zaworów a tam tylko dwie liche szpileczki.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: ural2 »

Jest szansa, że tak może się stać. Nie bardzo mam pomysł gdzie to mocowanie przyczepić tak żeby nie kolidowało z nogami. Idzie zima coś będę dumał. Podpowiedzi mile widziane:)
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: ostry »

ural2 pisze:A to moja kombinacja gmoli.

https://images90.fotosik.pl/42/0b7b3631c93972e8.jpg
Co prawda te gmole nie ode mnie :wink: ale z tego co pamiętam to ural2 miałeś kiedyś w 650-tce te z tytułu tego tematu.
Natomiast co do tych które zrobiłeś do swojej 600-tki ( swoją drogą fajnej i jeszcze wahacz od AT trzeba by wsadzić ) , to aż tak wysokie gmole nie są potrzebne w tym modelu. Zastosowałeś zdaje się ramki od stelaży tylnych. O ile punkty mocowań są jak najbardziej ok, to jednak wysokość gmoli tworzy dużą dźwignię. Na Twoim miejscu zrobiłbym niżej a szerzej . Z nogami nie będzie nic kolidować. Też mam tak zrobione tylne mocowanie do ramy. To bardzo dobre i niekolidujące z nogami rozwiązanie. Gmole w mojej wydumce z 600-tki przeszły mocne testy włącznie z dużym uderzeniem i ślizgiem po asfalcie. Jest kilka elementów które trzeba spełnić aby gmole zdały egzamin będąc jednocześnie ergonomiczne i bezpieczne dla kierującego. Jednak podstawa to punkty mocowań do ramy. Tutaj jest ok. Choć nie wiem czy robiłeś to "na sztywno" z przodu, czy jest tam coś co pochłania energię przy uderzeniu.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: Wojtec »

Ostry, nie mógłbyś wymyślić jakiś dodatkowo montowanych cud uchwytów do tylnich stelaży, żeby pasażer miał czego się trzymać łapkami w czasie jazdy?
Jeśli nie do stelaży , to może jakieś same -niezależne.
Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Post autor: ostry »

Wiadomo, wiadomo. Co prawda jeżdżę solo ale faktycznie w starszych pd 06 brakuje tych uchwytów, choćby do przestawiania motocykla z miejsca na miejsce. Również tego potrzebuję ale przypominam sobie o tym właśnie tylko w tych szczególnych momentach :lol: . Da się zrobić :thumbsup: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości