MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 29.09.2012, 21:09

Jak już pisałem w temacie dotyczącym Gmoli Ostrego - byłem zmuszony oddać motorek specjaliście żeby zmodyfikował mi system GMOLI. Wcześniejsze GIVI super chroniły dźwignię zmiany biegów i hamulca nożnego - tylnego. Gmole ostrego są super jeśli chodzi o ochronę plastików. Ale ostatnio przy bardzo małym poślizgu na żwirze tak mi się powyginała dźwignia hamulca tylnego, że postanowiłem stworzyć potwora - zamiast TRANSALPA mam teraz TRANSTANK :haha: :haha: . Połączyłem gmole GIVI i OSTREGO - jestem teraz zaje....cie zadowolony z tego rozwiązania. Poniżej wrzucam link do fotek .

https://picasaweb.google.com/1154408277 ... 9matsW3wwE

a tu jest filmik z wywrotki która mnie przekonała do przeróbki:

http://www.youtube.com/watch?v=x-wA61P2 ... ture=g-upl



pisać co o tym myślicie!!!
Ostatnio edytowany przez krzysimirn, 30.09.2012, 00:19, edytowano w sumie 1 raz
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Dłubacz » 29.09.2012, 21:35

Podoba mi się :grin: ! Daj jeszcze fotki z pozycji "oczu kierowcy", żeby widać było co się zyskało na ochronie w okolicach dźwigni.

Obyś nigdy nie musiał testować ich skuteczności :dupa: .
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 485
Obrazki: 0
Rejestracja: 08.11.2009, 20:33
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez nomad » 29.09.2012, 22:18

Hm dał bym głowę że już coś podobnego widziałem.... a tak, w szkole jazdy na kursie podstawowym, oni też takie opancerzone dla kursantów mieli :smile: :) właściwie to jeszcze jakiś pałąk nad główkę i masz pełną klatkę :grin:
.... a tak na poważnie to faktycznie trochę pancerne wyszły :smile: można się przez korki albo tłum śmiało przebijać :grin:

mój 6 post ale musiałem :smile:
Awatar użytkownika
nomad
Czytacz
Czytacz
 
Posty: 9
Rejestracja: 24.06.2010, 19:43
Miejscowość: Łódź
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 29.09.2012, 22:33

nomad napisał(a): :smile: można się przez korki albo tłum śmiało przebijać :grin:


trzeba by zamontować wirujące ostrza jak w Rzymskich rydwanach bojowych :ok: :ok:
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Remi » 29.09.2012, 23:53

Kilka razy patrzyłem na gmole Ostrego a nawet z nim o tym rozmawiałem. Moje stare gmole miały właśnie podobne rozwiązanie chroniące dźwignie jednak nie były tak toporne jak to co Ci wyszło. Też boję się trochę o dźwignię hamulca ale mam w glowie pewein patent, który być może odrobinę zmniejszy ryzyko :grin:
Awatar użytkownika
Remi
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
 
Posty: 1103
Obrazki: 0
Rejestracja: 19.09.2008, 18:46
Miejscowość: Bartoszyce
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Neno » 30.09.2012, 09:39

Nie mów tak bo zaczynam się bać o swoje sakwy z którymi pojedziesz :P

A gmole przytwierdzone tak nisko, że to kolejny element na którym będzie wisiał motocykl w terenie. Ale coś za coś, nie można mieć wszystkiego.
P.S. fajnie zmasakrowana stopka :(
Awatar użytkownika
Neno
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2848
Obrazki: 0
Rejestracja: 15.03.2010, 20:37
Miejscowość: Zambrów
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 30.09.2012, 10:02

Nie są tak nisko - wiszą dokładnie tak jak GIVI więc nie powinno być problemu. Centralna stopka jest niżej i zazwyczaj to nią zawadzam w terenie.
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Suhy » 30.09.2012, 10:10

Wygląda czarująco... nie wymaga to teraz wymiany sprężyn na twardsze?
Awatar użytkownika
Suhy
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 69
Rejestracja: 28.03.2012, 10:12
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 30.09.2012, 10:28

Suhy napisał(a):Wygląda czarująco... nie wymaga to teraz wymiany sprężyn na twardsze?


Dlaczego?? jesli chodzi ci o wagę to przecież doszło - powiedzmy 5 kg. Biorąc pod uwagę że na trampku jeżdżą ludzie od 50 do 100 kg to chyba bez znaczenia dla zawieszenia.

Dorzuciłem jeszcze kilka zdjęć- dźwignia hamulca jest nie do końca odgięta, będzie jeszcze bliżej motocykla - na razie została tak jak udało się ją poodginać na drodze.
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ostry » 01.10.2012, 00:35

:smile: No niezłe monstrum. Na pewno lepiej są chronione dźwignie , choć statystycznie (podejrzewam) że taka pechowa gleba nie zdarza się na tyle często by aż tak uzbrajać moto. Pisałem kiedyś o tym że gleba glebie nie równa, każda jest inna i tak na prawdę gmole które mają chronić wszystko musiały by być poprowadzone dookoła motocykla jak klatka bezpieczeństwa. Nie sztuką jest to zrobić ale sztuką jest znaleźć jakiś "złoty środek" jeśli w ogóle on istnieje, by moto było maksymalnie chronione i przy większości gleb dawało jak największą ochronę no i jeszcze jako tako komponowało się z motocyklem. Wiadomo że ta druga sprawa , czyli wygląd jest pojęciem względnym tak jak gust. Dlatego najważniejsze jest to że Tobie się podobają, no i że jesteś zadowolony z ich działania. Na pewno takie rozwiązanie ma wiele plusów ale ma też minusy. Kwestia tego czy w tym rozwiązaniu widzi się więcej plusów czy minusów. W każdym razie najważniejsze że działają i że jesteś z nich zadowolony :thumbsup: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4420
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 22:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez tomekpe » 01.10.2012, 01:38

Ostry, ja jeżdżę na Givi od dwóch sezonów. Kilka zauważalnych gleb, na szczęście mam plastiki całe - bo włoskimi gmolami nie są zbyt dobrze chronione. Ale dwie z tych moich gleb zdecydowanie pozbawiłyby mnie dźwigni hamulca albo biegów (a było to za granicą,w tym jedna w górach w Gruzji). To jest realny problem, nie tylko mało prawdopodobna statystyka.

Jechałem z Krzyśkiem, jakby wtedy jego dźwignia hamulca pękła przy prostowaniu, to mielibyśmy niezły pasztet.

Moim zdaniem najważniejsza jest ta dolna rurka, niekoniecznie musi być aż tak solidnie :)
Awatar użytkownika
tomekpe
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2505
Obrazki: 1
Rejestracja: 30.07.2010, 12:40
Miejscowość: Warszawa - Ursus
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 01.10.2012, 10:01

tomekpe napisał(a):Ostry, ja jeżdżę na Givi od dwóch sezonów. Kilka zauważalnych gleb, na szczęście mam plastiki całe - bo włoskimi gmolami nie są zbyt dobrze chronione. Ale dwie z tych moich gleb zdecydowanie pozbawiłyby mnie dźwigni hamulca albo biegów (a było to za granicą,w tym jedna w górach w Gruzji). To jest realny problem, nie tylko mało prawdopodobna statystyka.

Jechałem z Krzyśkiem, jakby wtedy jego dźwignia hamulca pękła przy prostowaniu, to mielibyśmy niezły pasztet.

Moim zdaniem najważniejsza jest ta dolna rurka, niekoniecznie musi być aż tak solidnie :)


Wyszło tak solidnie bo to są po protu docięte gmole GIVI - miałem je w garażu , leżały ..... więc po co kombinować i dorabiać nową konstrukcję od zera. Odcięli to co przeszkadzało- właściwie zachodziło na siebie, dopasowali żeby spasować do gmoli ostrego i już. Wyszło jak wyszło , może masywnie ale to po prosu dwa systemy połączone ze sobą.

Same gmole ostrego bardzo ładnie pozwoliły uchronić plastiki przy tej glebie, same w sobie są super, wykonanie i ochrona góry. Ale dół postanowiłem jednak dołożyć po tej przygodzie.
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez sober » 03.10.2012, 21:43

Hmm niby nie tak duża gleba, jeszcze na szutrze a tak się wygiął skubany...
Mi się podobają te potwory :ok:
Awatar użytkownika
sober
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 237
Rejestracja: 09.07.2008, 23:54
Miejscowość: Piaseczno
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ostry » 03.10.2012, 22:00

Próbowałeś je już zdemontować?
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4420
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 22:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 04.10.2012, 18:37

nie, ale do spawania były zdejmowane i następnie po całkowitym spawaniu dopiero zakładane. Ale jak macie życzenie to zdejmę w weekend :-)
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ostry » 05.10.2012, 00:05

A no to wszystko jasne. Zastanawiałem się czy da się bezproblemowo je demontować i montować, ponieważ aby zdjąć te "łostre" należy zdemontować osłonę silnika, co w tym momencie może być utrudnione, bo otaczają ją dospawane GIVI. Ale skoro się da, no to gites :smile: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4420
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 22:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 05.10.2012, 12:05

ostry napisał(a):A no to wszystko jasne. Zastanawiałem się czy da się bezproblemowo je demontować i montować, ponieważ aby zdjąć te "łostre" należy zdemontować osłonę silnika, co w tym momencie może być utrudnione, bo otaczają ją dospawane GIVI. Ale skoro się da, no to gites :smile: .


Jak masz założone gmole GIVI to bez ich zdejmowania płyta spokojnie się odkręca i da się wyjąć , zresztą są one montowane dokładnie do tych samych śrub od silnika do których montuje się Twoje gmole.. Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez krzysimirn » 29.10.2012, 00:54

ostry napisał(a):A no to wszystko jasne. Zastanawiałem się czy da się bezproblemowo je demontować i montować, ponieważ aby zdjąć te "łostre" należy zdemontować osłonę silnika, co w tym momencie może być utrudnione, bo otaczają ją dospawane GIVI. Ale skoro się da, no to gites :smile: .



Dziś zakładałem całość po malowaniu - wszystko pasuje i daje się bezproblemowo założyć - w jakieś 15 min. Osłona silnika wchodzi na swoje miejsce po założeniu całego kompletu.
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 841
Obrazki: 1
Rejestracja: 03.05.2010, 12:05
Miejscowość: Wyszków
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez KLOSZ » 29.10.2012, 01:58

krzysimirn napisał(a):..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)


Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
 
Posty: 373
Obrazki: 22
Rejestracja: 09.10.2012, 15:04
Miejscowość: Warszawa -> Łódź
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez lomiarz » 02.12.2012, 18:24

ehh, jakbym widział siebie na filmiku. Na kilka dni przed wyjazdem na Elefantentreffen testowałem motocykl, i niestety wjechałem na mało uczęszczaną drogę, sprzęt się uślizgnął, po glebie hamulec wygiął się blokując podnóżek. musiałem wracać do domu z nogą opartą o cokolwiek, co by pozwoliło na utrzymywanie równowagi, albo na gmolu, albo na wygiętym hamulcu.
Ale najgorsze było podniesienie motocykla na lodzie...

Na szczęście hamulec udało się wyprostować. :)
Awatar użytkownika
lomiarz
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 74
Rejestracja: 21.04.2010, 12:35
Miejscowość: Radomsko
Mój motocykl: XL650V

Następna

Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości